2000
|
|
erreko gara eskua sutan sartuz gero, baina sua horrelako ondorioen zergatia delako. Suak erreak eragiten [kausatzen] dituela nola
|
dakigun
jakitean datza arazoa.
|
2001
|
|
goren denarengandik alde egin gutxiago denarenarantz. Beraz, inork ez beza nigandik eskatu nik ez
|
dakidala
dakidana, ez bada ikasteko jakin egin behar dela jakinezina dela.124
|
|
DAKI:
|
dakiena
daki eta bestea jakingo duela daki. Ez dago ezeren zain den dena bere esanera jartzeko, gizakia, gizakiaren eginbeharrak, etika osoa.
|
2003
|
|
Beste hitzaldi batzuk, batez ere zuenak, aberats eta negozio gizonenak, entzuten ditudanean, ordea, ni neu atsekabetzen naiz eta zuetaz eta zuen lagunez errukitzen naiz, ezer egin gabe zerbait egiten duzuela uste baituzue. Eta agian zuek, aldiz, ni naizela zorritxarrekoa uste izango duzue, eta egiazko d ustea duzuela uste dut nik, baina nik zuetaz ez dut usterik,
|
jakin
baitakit ederki asko.
|
|
Ni honen aurrean bakarrik lotsatzen naiz bada. Neure baitan
|
jakin
baitakit ezin diodala ukatu berak agintzen duena egin behar denik, baina alde egin ondoren jendetzarengandiko ohoreak menperatzen nau. Ihesi alde egiten diot bada eta ikusten dudanean adostutako guztiagatik lotsatzen naiz.
|
|
Hortaz, nork bere burua maite duenak orotara egokitu behar du bere burua, orotatik probetxua atera ahal izateko. Gizaki horrek
|
jakin
badaki bere helburuak lortzeko baliabiderik eragingarrienak erabili behar dituela, eta, horregatik, eginbehar guztiak ere bereganatzen ditu, bertute mota guztiak iritsi ahal izateko. Bakoitzak besteengan ikus ditzake —eta, sakonago aztertuz gero, bere buruarengan ere ikus ditzake— nork bere burua maitatzeak jokoan jartzen dituen baliabideak; baliabide horien eretzean, maitasun mota hori ezkutuan geratzen da, aurkakoenak dituen bertuteen itxurapean.
|
2010
|
|
Hasteko, legeari dagokionez, derrigorrekoa da batentzat edo batzuentzat ematea, San Paulok dioenez,
|
jakin
badakigulako legeak dioena, lege horren mendekoei zuzentzen zaiela. Nori ezarri eta legeak nolabaiteko harremanak izango ditu pertsona horrekin; beraz, harreman horien nondik norakoak ezagutu behar ditugu, legearen muinera heltzeko.
|
|
zein da hizkuntzaren eta herriaren arteko harremana? Azken hamarkadetako eztabaidak behatu dituenak
|
jakin
badaki zer paper jokatu duten honelako beste galderek: zer modutan da posible herriaren definizioa hizkuntzatik abiatuz epaitzea?, zer puntutaraino da parekatze hori —pentsamendu orokor inozoak erabiltzen duen eta pentsamendu politiko zientifikoak zatika onartzen eta zatika arbuiatzen duen parekatze hori— posible, zuzena, nahikoa, e.a.?
|
|
Egia da, bai, egun hizkuntzalaritza zabalagoa dela, alegia, berori ez dela fonetika, morfo sintaxia edota semantika kontuetara bakarrik mugatzen, baizik eta —geroz eta gehiago— bestelako aldagai estralinguistikoak ere kontuan hartu beharrean aurkitzen dela. ...n dela esaten dugunean", honela Lyons," nagusiki sistema linguistikoen egituraz interesatzen dela esan nahi dugu", helburua berorren" arauak" edo printzipioak" sinkronikoki" (ez historikoki)" deskribatzea" (ez finkatzea) delarik15 Horixe da, hain zuzen, abiapuntu bezala hartzen dugun hizkuntzalaritzaren edo linguistikaren kontzepzioa, nahiz eta aurretik
|
jakin
badakigun hizkuntzaren inguruko benetako zientziaren posibilitatea, oraindik ere, galdera irekia dela16.
|
2011
|
|
Hortik, berriro, denboraren inportantzia izatearen esanahian. Ez gara ez dakit non edo ez dakit noiz munduratuak, eta ez dugu munduarekin ez dakit noiz eta ez dakit non topo egiten, garai jakin batean eta beti gure biziarteko une
|
jakin
jakin batean baizik. Munduak bere izatea berak guri ematen digun moduan, hala geure nitasun indibiduala eman egiten zaigu elkarmunduan (hizkuntza, tradizioa, etc.), eta ematen zaigun ahala eraikitzen dugu hori, geure erabakiz eraiki ere.
|
|
Heideggerrek baieztatutakoaren haritik, istorioan Peru ezin da bere existentziaren jabe izan
|
jakin
baitaki bere bizitza finitasunak markatuta dagoela[...]. Lanean larri dabil, handik irtetean ere ez du zoriontsu izatea lortzen, eta eroetxe batean sartzen dute.
|
|
Ez!
|
Jakiteko
jakin! Egiagatik egia!" Ori ez da gizonezkoa." Eta geroxeago:
|
|
Azkenean, bada, ez dakigu zer den zuzentasuna edo justizia bere baitan, ez tradizioak (hezkuntzak) eta ez erlijioak irakasten baitigute hori. Baina, hasieratik hasteko, ez
|
dakigu
jakitea zer den ere. Izan ere, dialogo sokratikoetako korapilo klasikoa da, jendeak uste izaten duela, badakiela zerbait zer den (adiskidetasuna, ausardia), baina jakin ez dakiela, eta ez duela nola halako ustea edo iritzia baino izaten.
|
2013
|
|
Baina maitemintzeko gaitasuna nahi dute, baita ugaltzeko gaitasuna ere. Robotek
|
jakin
badakite zerbait falta zaiela, eta falta zaiena ez da, esan dezagun, goi mailako gaitasunik.
|
2021
|
|
Jendeak gaitasuna duenean horren kontra egiteko, menderatzaileak diren mekanismoei aurre egiteko. Baina ugazabei aurre egiteko, hasteko ugazabek
|
dakitena
jakin behar dut" (Goikoetxea 2020).
|