Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2000
‎Orain, aurreko orritan beste zenbait gai aztertu direlakoan, iragarpen salaketa erantzunen olatua atzean utzita, eta" etxekoen" artean ari garenez hauxe da galdera: Administrazio publikoen aldetik zer dagoen badakigu eta zer etorriko den eurreikusten dugu, hortaz, non jarri palankaren indarra euskararen etorkizuna irabazteko?
‎Beti bezala, Otsotzarmendi jauna izan zen hitza hartu zuena. Hor aritu zen oharkabean baina etengabe errepikatzen zituen auskalo eta auskalo artean (eta noizbehinka batek daki eta zer gerta ere bezalako leloak ere ahoskatuz), baina lasaitasunez hartu zuen hitza oraingoan, kalapita gehiegizkorik gabe, sustu jasan berriaren harra kosk eta kosk ari balitzaio bezala oraindik. Programaren xedeak eta helburuak, eta audientzia mailaren garapen arrakastatsua ordu eta erdiz azaldu ondoren, Ana Morena andrearen aurkezpen aski teatrala egin zuen berriro, zeluloideko izar handi bat aurkezten denean bezalaxe, eskuin besoa neurriz kanpo luzatuz.
2003
‎Osasun arazo txiki batek bidaia konplikatu dezake, eta, beraz, garrantzitsua da oinarrizko prebentzio neurriak hartzea. Osasun agintariek gomendatzen dute atzerriko herrialdeetara, bereziki exotikoetara, joatean pertsona batek zer arrisku dituen jakitea eta zer estrategiari jarraitu behar dion jakitea. Funtsezkoa da bidaiaren aurretik, bitartean eta ondoren neurriak hartzea.
2005
‎Beste proposamen hobeagoen faltan, ezer ez dakiten gauzez ari dira hitz egiten, horrela bere arduragabekeria bistan utziz». Ez dakit Batasuneko bozemaileek zer dakiten eta zer ez ETAren erabakiez, baina garbi dagoena zera da: ez dutela nahi beste inork jakitea beraiek dakitena eta are gutxiago norbaitek aurre hartzea gai honetan.
2009
‎Are gehiago, burges ttipiaren salaketa hori nik neuk ere gin nion behinola Txillardegiri, orduan argitaratzen genuen Zabal aldizkarian. Joxe Luis, barka, gaztetako ausarkeria hura, ez genekien eta zer esaten genuen.
‎Lan hau egiteko ideia Hizkuntzaren Psikopedagogia izeneko irakasgai baten baitan sortu zen. Irakasgai honen inguruan ikasleek zer zekiten eta zer espero zuten aztertzean, oso eztabaida interesgarria sortu zen pertsona horien prestakuntzari begira, hizkuntza anitzeko hezkuntza programetan parte hartuko baitute profesional gisa. Ikasle bakoitzak hizkuntzak ikasteko bere prozesuari buruzko diskurtsoa sor zezan, elebidun edo eleaniztun izateko zer ibilbide egin duten idazteko eskatu genien.
‎Eta gainera, batzuetan, susmoa piztu dezake irakurlearengan: zenbat dakien eta zer irakurria den frogatu nahi ote dit. Edo:
‎Bai, baina ez kasu guztietan, sindrome hori hainbat patologiak eragiten baitute eta oso aldakorra baita. Gehiago jakin eta zer genek eragiten duten jakin ahala, zer kasutan aurrea har daitekeen jakingo dugu.
2010
‎3 Ikasleen gaitasunak aztertu eta ezagutzeko baliabide aproposak garatzea. Ikasleek zer dakiten eta zer ez jakitea ezinbestekoa da egitasmo eleanitzak arrakastatsuak izan daitezen ziurtatzeko.
‎Baina nik, oraingoz, egur zati baten faltan, burua ukitu zuen?, ez dut jainkoen beharrik? ez nuke jakingo eta zer eskatu!
‎Ideiak formulatu ahala ikara sentitu du, entzule militarrak kopiatu besterik ez du egin. Arraroa da, badaki eta zer gertatzen den mihia bridatzen ez denean. Hala ere, libre eta duin sentitu da zalantzan:
‎Maiz boterearen mihi astuna da zer jakin eta zer esan behar den esaten duena uneoroko eta kolore guzietako telebistetan. Eta mezu bat atergabea, zoriontsuek merezia dutela zoriona, eta zorigaitzekoei zorigaitza dagokiela, galtzaileekiko gutxiespen, menderatuekiko mespretxu mugagabe hori.
2011
‎ez ote da erantzuna gustuko izango ez dudalako? Hobe aztarrikarik ez egitea hortik, batek daki eta zer aurkituko dudan. Mediokritatea baino ez, seguruenik, bihotzak erakutsitako bidezidor zalantzazko eta ezezagunari ekin baino nahiago izaten baitugu, gehienetan, errepide artez eta seguruari heldu eta bertatik segi.
2012
‎Zer dakigu eta zer jakin nahi dugu?
‎Haurrek modu esanguratsuan ikasteko aukera izan dezaten, haur eskolak haurraren bizitzan garrantzi handia eta zentzu afektiboa duten esperientziak eta jarduerak sustatu behar ditu. Hau da, ikasleek errealitateko edozein alderdiri buruz zer dakiten eta zer pentsatzen duten abiapuntu hartuta, hezitzaile taldeak ikasleen interesekin eta beharrekin bat egingo duten ikaskuntza egoerak proposatu ditu, helburu eta erabilgarritasun argia dutela betiere.
‎Arauek eta mugek haurrei beraiengandik zer espero den jakiten eta zer egin behar duten, eta zer ez, jakiten lagundu behar diete. Ikasgelako harreman giroari segurtasuna ematen eta autonomia garatzen ere lagundu behar dute.
‎Ez naiz ausartu deus galdetzera, ez da ausartuko deus esatera. Zer dakidan eta zer jakin dezakedan zalantza izango du. Zer dakien eta zer esan diezaiokedan ez dakit.
‎Zer dakidan eta zer jakin dezakedan zalantza izango du. Zer dakien eta zer esan diezaiokedan ez dakit. Zer esan dezake badoanak?
‎Nonbait, erantzuna eman zioten Herri Batasunari barne eztabaida hor zegoelarik. Beharbada horrelako erantzunik gabe Herri Batasunak Oldartzen ere onartuko zukeen, baina dudarik ez dago atentatua eta gero erantzuna guztiz markatua zetorrela, jakinda ETAk zer eragin duen bere inguruko mugimenduetan. Ezker Abertzalean, eta Izalen hausnarketara itzultzeko, barne egitura autoritarioak oso leku gutxi uzten dio barne kritika subertsiboari96, eta mugimendua oro har boterearen aurkako subertsioan dela zalantzagarri bilakatzen du.
2013
‎Hornitzaile guztiek zerbitzu elektrikoari eskaintzen dizkioten eskaintzak, sustapenak eta deskontuak izan daitezke beste operadore batera joateko arrazoi nagusia. Baina tarifa hauek ezustekoren bat ezkutatzen dute zure fakturan. Horregatik, letra txikia eta xehetasun guztiekin aztertu, zerbitzua izateagatik benetan zenbat ordainduko den jakiteko eta zer baldintzaren truke. . Eskaintza baten edo bestearen abantaila kalkulatzeko, oso prozesu erabilgarria da denak konparatzea, baita lehendik kontratatuta dagoenarekin ere.
‎Kulturak bideratzen du gure nortasuna, naturak baino gehiago. Halaber, kultura ezinbestekoa eta eragile nagusia da ulertu ahal izateko zer dakigun eta zer ez. Ildo horretatik, eztabaida klasikoa da sortzetiko ideiei buruzkoa (Locke/ Leibniz deritzon polemika klasikoa):
2014
‎Xabik musu eman nahi zion, baina beldur zen ez ote zion neskari ez zekienaren berri emango. Zer zekien eta zer ez, misterio handia zen.
2015
‎50, 60 edo 70 urteko emakume batek bere sexualitateari, erotikari, gozamenari, beldurrei eta bizipenei aurre egiteko hainbat modu bilakatu ditu, isilpean askotan eta soilik beste lagunei azalduta beste askotan. Hortaz, zaila da jakitea zer dakiten eta zer ez. Azken finean, norberak bere bidea bilatzen du bere buruagaz eta bizitzagaz.
‎Ez dizut zurruntasunik gomendatzen. Egin iezadazu kasu, badakit eta zertaz ari naizen.
‎–Zer berri dugu, adiskide? , galdera erretorikoa da, magistratuak badaki eta zertara etorri den gizona ekialdeko lurraldeetatik.
‎2 Askoz ere gehiago esan nitzake honetaz, Jauna, neure burua ez dudala ulertzen agertzeko; baina ulertzen didazula badakit eta zertarako hitz egin. Nire miseria itzartzen denean, ene Jainkoa, eta nire arrazoia itsutzen duenean, neure eskuz idazten dudan honetan ea aurkitzen dudan ikusteko.
‎Beroa, hezetasuna eta belarrien barruan oxigeno falta dira baldintza egokiak bakterioek eta onddoek otitis mingarria sor dezaten kanalean. Artikulu honetan aztertzen da zergatik sufritzen duten txakurrek udan belarriko infekzio gehien, etxeko trikimailuek otitisa noiz izaten duten jakiteko eta zer egin behar den gaixotasun hori agertzen denean.
2016
‎egiten jakitea. Ez da konpetentzia instrumental hutsa, hala ere, norberaren balioa eta norberaren izaten jakitea eta zer eta nor izan sentitzea baita. Eta ez da, nabarmendu dudan moduan, joko sozialetan automatikoki piztuko den erantzun edo erreakzioa; ez da jokaera inkontziente soila.
‎Inopian bizi haiz, Doro. Baina galdeiek, galdeiek hire bi seme horiei zer dakiten eta zer ez dakiten. Hik zer uste duk?
2017
‎Lehen galdera, hauxe: " Zer dakizu eta zer ez dakizu Geu elkarteari buruz?". Bigarrena, aldiz," Zeintzuk izan behar dira zure iritziz Geu elkartearen erronkak etorkizunean?".
‎Ez surik, eta ez ezer ehun metro lehenago paper ontzi batean bota baitzuen poltsikoetan zuen guztia. Beno, guztia ez," dokumentazioa gorde egingo dut, inork ez daki eta zer gerta daitekeen", eta tipi tapa aurrera argi distirant eta intermitente haiek zituen letrero hartarantz. Baina ez zuen ezertan ere pentsatu nahi korapiloa egiten ari zen bitartean.
‎Bizkarretik heldu eta minutu batez negar egiten utzi nion. Gero ez zuela ezer txarrik egin seguru nekiela eta zertan hasiko nintzen berari ezer egiten. Baina zer gertatu zen esaten ez bazidan zerbait egitera beharturik nengoela esan zion.
‎zehar ikasiko duzuenaren aurrean zer dakizuen eta zer ez dakizuen azaleratzeko: a) Testu baten
2018
‎Horretan ez zegoen arazorik, askok argi baitzuten, kondenen tamainagatik, ez zitzaiela ihesik komeni. Baina artega zeuden, zenbat geldituko ziren ez jakinik eta zer zori gainetorriko zitzaien ezin kalkulatuz, lagunek ihes egindakoan. Ihesa erabakia zutenak eszitatuago zebiltzan, bizitzako maniobrarik garrantzitsuena burutzera baitzihoazen, arrakastara edo porrotera.
‎–Baina zertaz ari zara, zure laguntza, nik? Laster niri buruzko programa bat egongo dela jakin eta zer gura duzu, bakarka egon eta nire zakila dastatu, gero kontatu ahal izateko. Uste duzu txortan egiteko hoberik ez daukadala?
2019
‎Gutxi joaten nintzen eskolara, baina ez nintzen motelena. Jakin gabe nik zer nekien eta zer ez,' al peloton de los torpes', atzean uzten ninduten".
‎Gure ikerketarako ez da hain garrantzitsua menderakuntzan sartzea; horregatik, EGLUn aurkitzen ditugun azalpenak, hala nola, noren mende dagoen..., esaldi nagusiaren mende jartzen dugu bertzerik gabe, nahiz eta jakinaren gainean egon, batzutan, izen baten mende, bertzetan, adjektibo, aditzondo edo aditz baten mende daitezkeela. Guri interesatzen zaiguna da zenbat esaldi mota daukagun jakitea eta zer den esaldi bakoitza berezi egiten duena; helburu horrekin ekarriko dugu Euskal Gramatika Osoan egindako sailkapena:
‎Ez da normala bestela, ez zenuke dena jakingo bestela... Badakizu guk zer dakigun eta zer ez, noiztik dakigun, noiz hasi ginen jakiten... Dena daki txerriak.
‎Garrantzitsua da jakitea zer dakizun eta zer ez.
2020
‎Begira begira nuen, zer nekien eta zer ez haztatzen, kalibratzen balego bezala.
‎Nik dakidala eta zer edo zer badakit, Podemosek ez du UAMen aparteko presentziarik, eta ezkerreko sentitzen diren ikasle gehienak talde libertario baten inguruan mugitzen dira. Jakin nahi duenak, hortxe dauka sarean FELek (Federacion Estudiantil Libertaria) argitaratutako azalpena.
2021
‎30 urte inguruan dira. Zer uzten duten badakite eta zer utzi nahi duten ere bai: diru gutixago edo ainitz gutiago irabaziko dutela, produktibitatearen hobetzeko lehia eta lasterketa baztertzen dute.
‎Produktore nagusia Iñaki Beobide zen. Nik Etxeberriari galdetzen nion ze behar nuen, eta hark ‘postprodukzioa’ eta Beobideri esan eta hark ‘zertako behar dek? ’ ‘Esango diat hurrengo bileran’ esan behar izan nion, ez nekien eta zer zen. Hurrena ‘fundidoak’ genituzkeela Etxeberriak, eta ‘Fundidoak?
‎Errealitate Sozialaren Behatokiaren ikerketa bati buruz ere aritu zen Txibite. Nafarroako DBHko ikasleek indarkeriari buruz duten ezagutza maila aztertu dute, eta Nafarroako lehendakariak azaldutakoaren arabera, «gazte askok ez dakite ETA zer izan zen». Horregatik, esan zuen «memoria programak» hezkuntza curriculumean sartuko dituztela.
‎Beharbada horrelako irtenbentziorik gabe Herri Batasunak Oldartzen onartuko zukeen ere, baina, dudarik ez dago, atentatua eta gero erantzuna guztiz markatua zetorren, jakinda ETAk zer eragin duen bere inguruko mugimenduetan.
2022
‎...bestela ez dago jolasik, sartu ateratzea geratu egiten da ez zarelako korritzen, baina zer duzu, zertan ez duzu garrasi egiten, zertan ez zara korritzen, ez dakit, eta gainera, zer ote dakizu zuk ni korritzeari buruz, ez dakizu ezer, ez dakizu isilka korritu naitekeela edo garrasi egin nezakeela korritu gabe, ez dakizu emakumeek gezurra esaten dietela emakumeei, eta gainera bost axola bezeroek zer dakiten eta zer ez, edo zer uste duten, emakumeen puterioak baizik ez du balio, haiek beste inor ez da korritzen, bakarrik haiei aditzen zaie, bakarrik haiek dakite ahotsa kezko lainotzat erabiltzen, zerak du garran  tzia, beste emakume bat besarkatzeko ohiturak, bietan bata dela ederrena garbiki erakusteko, halaxe da beti, gainerako emakumeak urrun edukiarazteko izatasuna, gizonak beren aldera erakart...
2023
‎" Agintaldian zehar egin diren bileretan parte hartu dugu, baita gure alderdiko emakume zinegotziek ere. Gure ustez planak oraindik baditu hutsune batzuk, baina uste dugu herriarentzat oso positiboa dela berdintasun plan bat izatea eta hurrengo agintaldiei begira, badugulako modu bat zer neurtu jakiteko eta zer ekintza egin. Berdintasunaren alde egiten den pauso oro pauso handia dela uste dugu", adierazi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia