2013
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi
|
izan
ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
" Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga
|
dela
eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
" Gustuko lekuan aldaparik ez". Zer sumatzen duzu
|
izango
duzula gustuko. Zergatik?
|
|
KUXKUXERA HUTSA
|
NAIZENEZ
, USTE DIAT ORAINGO LAN HAUETAN ONGI MOLDATUKO NAIZELA.
|
|
KUXKUXERA HUTSA NAIZENEZ, USTE DIAT ORAINGO LAN HAUETAN ONGI MOLDATUKO
|
NAIZELA
.
|
|
Irakaslearen laguntza ezinbestekoa
|
izango
duzu zeregin horretan. Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue.
|
|
Behin hori erabakita, zuetako bakoitzari ikastetxe eta gela jakin horrekin harremana
|
izatea
egokituko zaizue. Taldeka jarrita, formulatu hautaketa egiteko hiru irizpide.
|
|
Behin hori erabakita, zuetako bakoitzari ikastetxe eta gela jakin horrekin harremana izatea egokituko
|
zaizue
. Taldeka jarrita, formulatu hautaketa egiteko hiru irizpide.
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko
|
zarete
elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere.
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue
|
zara
–" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo izango al da elkarrekin komunikatzeko?
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua
|
zara
–" & baita horiek erantzuten ere. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo izango al da elkarrekin komunikatzeko?
|
|
bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo
|
izango
al da elkarrekin komunikatzeko, noski!
|
|
bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo izango al
|
da
elkarrekin komunikatzeko, noski!
|
|
noski!
|
Izan
ere, nahiz eta hitzez ezberdinak izan, guztiok gera euskaldun, guztiok
|
|
noski! Izan ere, nahiz eta hitzez ezberdinak
|
izan
, guztiok gera euskaldun, guztiok
|
|
anaiak
|
gira
.
|
|
Euskal Herriko ikastetxe batekin egingo duzue informazio trukea. Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin
|
delarik
ere. Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat.
|
|
Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin delarik ere. Euskara batuaz aritzen
|
bazarete
, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat. Baina ba al duzu zure euskalkian aritzeko ohiturarik?
|
|
Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin delarik ere. Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik
|
izango
, hizkuntzari dagokionez, behintzat. Baina ba al duzu zure euskalkian aritzeko ohiturarik?
|
|
1 Ez dakizu oraindik norekin
|
izango
zaren hartu emanetan. Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo dituzu.
|
|
1 Ez dakizu oraindik norekin izango
|
zaren
hartu emanetan. Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo dituzu.
|
|
Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo dituzu. Jakingo al zenuke zer euskalki erabili
|
den
jarraian entzungo dituzun kantuetan?
|
|
2 Zuen euskalkian ere
|
izango
da kantu berezi edo ezagunen bat. Talde txikitan elkartuta, hautatu zuen eskualdeko kantu bat, eta osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
|
|
2 Zuen euskalkian ere izango
|
da
kantu berezi edo ezagunen bat. Talde txikitan elkartuta, hautatu zuen eskualdeko kantu bat, eta osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
|
|
e) Zer garaitakoa
|
da
–
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak? Zu
|
izango
bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak? Zu izango
|
bazina
ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak? Zu izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko
|
zinateke
jendeak zure kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak? Zu izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean
|
izan
duen jarreraren aurrean?
|
|
b) Pentsa ezazu, orain, zure buruarengan: zer konpromiso hartuko zenuke elkarbizitza egoera eredugarria
|
izan
dadin?
|
|
5 Berrikusi bolumena, abiadura eta intonazioa egokiak
|
diren
.
|
|
Horixe
|
izango
da blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Horixe izango
|
da
blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Horixe izango da blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa
|
den
eta zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Unitate honen hasieran, DBHko 1 mailako beste gazte euskaldun batekin informazioa trukatzen arituko
|
zarela
esan genuen. Honezkero, jakin minez egongo zara:
|
|
Unitate honen hasieran, DBHko 1 mailako beste gazte euskaldun batekin informazioa trukatzen arituko zarela esan genuen. Honezkero, jakin minez egongo
|
zara
: nor ote da nire truke kidea?
|
|
Honezkero, jakin minez egongo zara: nor ote
|
da
nire truke kidea. Irakasleak emango dizu horren berri, baina, horretarako, aurretik mezu bat, mail bat, idatzi diozu.
|
|
3 Zuetako batzuentzat, beharbada, posta elektronikoa erabiltzen duzuen lehen aldia
|
izango
da. Beraz, hemen dituzue horretarako jarraitu behar diren urratsak:
|
|
3 Zuetako batzuentzat, beharbada, posta elektronikoa erabiltzen duzuen lehen aldia izango
|
da
. Beraz, hemen dituzue horretarako jarraitu behar diren urratsak:
|
|
3 Zuetako batzuentzat, beharbada, posta elektronikoa erabiltzen duzuen lehen aldia izango da. Beraz, hemen dituzue horretarako jarraitu behar
|
diren
urratsak:
|
|
3 Gaia zein
|
den
labur adierazi, hartzaileak jakin dezan zeri buruzkoa den mezua; esaterako," truke kidearen datuak".
|
|
3 Gaia zein den labur adierazi, hartzaileak jakin dezan zeri buruzkoa
|
den
mezua; esaterako," truke kidearen datuak".
|
|
Asko
|
dira
, gure eguneroko bizitzan, elkarri begirunea adierazteko erabiltzen ditugun esapideak edo gizalege formulak. Hemen dituzu horietako batzuk.
|
|
1 Gelakideok sei taldetan banatuko
|
zarete
. Taldean, irakurri arretaz honako esapide hauek, eta identifikatu zer komunikazio asmori dagozkion:
|
|
d) Zerbait opa
|
izatea
|
|
Pozten
|
naiz
.
|
|
Ez
|
da
berriz gertatuko.
|
|
Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi
|
izan
", eta, beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen denerako.
|
|
Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan", eta, beste batzuetan," untsa
|
izan
" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen denerako.
|
|
Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan", eta, beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko
|
zaizu
elkartrukea iristen denerako.
|
|
Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan", eta, beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen
|
denerako
.
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen
|
diren
zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen
|
den
bakoitza.
|
|
d) Zerbait opa
|
izateko
|
|
2 Esapideak idatzi egin dituzue, baina nola ahoskatzen
|
dira
–Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo dituzue.
|
|
Hartu emanetan eta informazioa trukatzen dugunean, begirunez jokatzea garrantzitsua
|
dela
esan dugu. Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe.
|
|
Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez
|
dira
gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak
|
izaten
normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen
|
den arte
. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar
|
da
.
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu
|
dira
beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira!
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin
|
dira
! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin?
|
|
Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea
|
izan
dadin. Eman segida bi gazteen solasaldiari, eskuineko galderak eta erantzunak ordena egokian kokatuz.
|
|
Aurrekoan aipatu nian pertika jauzilaria
|
nintzela
. Laster, Espainiako proba batzuetan parte hartuko diat eta ezin nauk entrenatu gabe geratu zuen etxean nagoenean.
|
|
Aukerarik
|
izango
al diat?
|
|
Eta noiz
|
izaten
duk hori praktika C tzeko astia. Saltsero hutsa egina hago gero, e?
|
|
Eskalada egiteko? Igande goize E tan
|
izaten
dinat horretarako eta
|
|
Egoera batean informazio bat behar dugunean edo daturen bat falta
|
zaigunean
egin ohi ditugu galderak; hau da, galderek informazio helburu bat izaten dute.
|
|
Egoera batean informazio bat behar dugunean edo daturen bat falta zaigunean egin ohi ditugu galderak; hau
|
da
, galderek informazio helburu bat izaten dute.
|
|
Egoera batean informazio bat behar dugunean edo daturen bat falta zaigunean egin ohi ditugu galderak; hau da, galderek informazio helburu bat
|
izaten
dute.
|
|
2 helburua. Aitarekin kotxean zindoazela, istripua
|
izan
duzue. Autoko aseguru agentziakoak beste norbaitekin kontrastatu nahi du aitak emandako informazioa.
|
|
b. Nola gertatu
|
da
istripua?
|
|
Ea, esan: nork
|
izan
du errua?
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari
|
zaretela
, Andonik proposamen bat egin du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin du, eta Kepa urduri jarri
|
da
. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
a. Kepa, urduritu egin
|
zara
. Ez zaude ados berak esan duenarekin?
|
|
b. Zergatik urduritu
|
zara
, Kepa?
|
|
Andoniren proposamenaren inguruan iritzi bat baino gehiago egon daiteke. Zein
|
da
zurea?
|
|
4 helburua. Peio eta Rakel Parisera joan
|
dira
seme alabekin. Egunean zehar zer egin planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
|
|
Peio eta Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar zer egin planifikatzeko, turismo agentziara joan
|
dira
.
|
|
a. Eup! Zein
|
dira
Parisen bisitatu beharreko lekurik interesgarrienak?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik,
|
badira
eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo zenuke?
|
|
1 Zuen etxean bost kide bizi
|
zarete
. Zenbat logela dituzue?
|
|
8 Zein
|
da
batez besteko tenperatura zuen eskualdean, bidaia egingo dugun garaian?
|
|
9
|
Izango
al dut aukerarik nire arropa garbigailuan garbitzeko?
|
|
11 Herrian zehar mugitzeko garraiobideren bat erabiliko dugu, ala oinez mugituko
|
gara
–
|
|
13 Zein
|
da
jatorduetako ordutegia?
|
|
Ikusi dugun bezala, galderak helburuarekiko egokia
|
izan
behar du. Horretaz gainera, nori egiten zaion galdera ere garrantzitsua da, erantzun egokia jaso nahi badugu.
|
|
Ikusi dugun bezala, galderak helburuarekiko egokia izan behar du. Horretaz gainera, nori egiten
|
zaion
galdera ere garrantzitsua da, erantzun egokia jaso nahi badugu.
|
|
Ikusi dugun bezala, galderak helburuarekiko egokia izan behar du. Horretaz gainera, nori egiten zaion galdera ere garrantzitsua
|
da
, erantzun egokia jaso nahi badugu.
|
|
1 Berria egunkariko webgunean, hiru pertsonaia ezagunen elkarrizketa digitalak argitaratu
|
dira
irakurleek egindako galderekin. Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak.
|
|
1 Berria egunkariko webgunean, hiru pertsonaia ezagunen elkarrizketa digitalak argitaratu dira irakurleek egindako galderekin. Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua
|
dira
pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin
|
dira
; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana
|
izango
da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana izango
|
da
galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Zea Mays musika taldearen" Negua joan
|
da
ta" kantuaren itzulpena egin du, eta Korrikaren mezua irakurri zuen amaiera ekitaldian.
|
|
Zein? Eta zerekin moldatzen
|
zara
nazioartean. Aiora
|
|
Jakin nahiko nuke zer anpli eta gitarra mota erabili dituzun Haria diskoaren grabaketan. Baita ere zein
|
diren
erosi dituzun pedalera berriak. Eskerrik asko!
|
|
5 Zenbat denbora behar
|
izan
zenuen keinu bidezko hizkuntza ikasteko. Zaila al da?
|
|
5 Zenbat denbora behar izan zenuen keinu bidezko hizkuntza ikasteko? Zaila al
|
da
–Nolakoa da ikasketa prozesua?
|