2000
|
|
Zientzia kulturaren sinonimoa dela eta gainerakoa basakeria eta atzerapen hutsa delakoan daudenak ideologia honen seme alabak dira. Haien artean, Darwin eta Frazer (eta batzuetan Freud, psikoanalisia erabateko zientzia bilakatzen denean, amets eta hizkuntzaren fisika bat bailitzan) kokatzen ditu Wittgensteinek, dudarik gabe hauen eboluzionismo positibistagatik(
|
ikus
liburu honetan euskaratutako Wittgensteinen aldiko oharrak; filosofian darwinismoari beste kritika bat irakurtzeko, ikus Tractatus Logico Philosophicus 4.1122).
|
2001
|
|
4 Mitxelenak berak besterik esan zuelako sartu du bidenabarreko zuzenketa hau.
|
Ikus
liburu honetan bertan," Mendiburu eta Larramendi" izeneko artikulua, 3 eta 4 oin oharrak.
|
2002
|
|
Eusko Jaurlaritzak azpiegiturak garatzeko plan desberdinakaplikatu ditu denboran zehar: Euskadi 93 Plana; Euskal Herriko Errepideen PlanOrokorra 1993/ 2004; Euskadi XXI (Azpiegiturak eta Baztertuak Gelditu direnLurraldeak Suspertzeko Erakundearteko Plana); Azpiegituren ErakundeartekoPlana; etab. Plan horiez gain, beste azpiegitura proiektu garrantzitsubatzuk ere badaude, Euskal Y adibidez(
|
ikus
liburu honetako bosgarren kapitulua).
|
|
ez dakit zein izan daitezkeen kalitate eskas horren arrazoi zehatzak. Susmoa daukat, dena den, baduela zer
|
ikusirik
liburu honen sarreran ziurtzat jo dudan zerbaitekin: idazleak, funtsean, irakurleak direla dioen adagioarekin alegia; euskal idazle batzuei dagokionez, ziurrenik, baieztapen optimistegia da.
|
2005
|
|
2
|
Ikus
liburu honetan bertan: " Errege Luis XIII.ari gutuna".
|
2006
|
|
Bere fundazioaren testuinguruaz gehiago jakiteko
|
ikus
liburu honetan bertan Arriagako Kofradiaz egin den testu iruzkina.
|
2007
|
|
59
|
Ikus
liburu honen sarrera.
|
2009
|
|
«Batallones disciplinarios de soldados trabajadores penados». Aurrekoatalean aurki dezakegun antzeko informazioa gordetzen da honetan (langile batailoiei buruzko informazio gehiago kontsultatu nahi izanezgero,
|
ikus
liburu honetako Fernando Mendiolaren artikulua).
|
|
|
Ikus
liburu honetako 6 atala: –1936ko Gerrako garaituen eta frankismo garaiko biktimenmemoria kolektiboa?.
|
|
Sarritan emakumeen oldarkortasuna tristuraz janzten da, eta gizonezkoen tristura, berriz, oldarkortasunez. ...u esan nahi gizoneta mutikoek ez dutenik tristurarik sentitzen edota emakumezkoek eta neskatoek ezdutela oldarkortasunik sentitu eta adierazten; egia esan, berauena harremanezkooldarkortasuna da, alegia, besteari harremanen bidez min egiten saiatzen dira.Oldarkortasun femeninoa ez da hain agerikoa izaten, baina sarritan oldarkortasunfisikoa eta agerikoa (maskulinoa) baino mingarriagoa izan ohi da(
|
ikus
liburu honetako 3 kapitulua, Gallarin eta Alonso Arbiol). Gizonezkoen tristurari dagokionez, espresatzeko duten modua ez da emakumeenaren berdina eta, beraz, maizoharkabean pasatu ohi da.
|
|
Hilerokoak, esate baterako, emakumezkoaren bizitzaren parte nagusieneanhormonen jariaketan aldaketa ziklikoak suposatzen ditu, eta sarri sintoma fisikoenbizipena arrunta izaten da hilerokoaren une jakin batzuetan (Hyde, 1995). Sintomatologia hau estuki lotzen da ere maila psikologikoarekin, egoera patologikoaksar daitezkeelarik(
|
ikusi
liburu honetan, Aperribai, Alonso Arbiol eta Balluerka).
|
|
Inongo instituzioren laguntzarik gabe, Hego Euskal Herrian Gerra Zibilekoeta frankismo garaiko egiaren ezagutzan metodologia zehatzei jarraituta ikerketasaiakera aitzindariak 1974tik aurrera burututakoak dira, Jose Maria Jimeno Juriokbultzatuak(
|
ikus
liburu honetako Roldan Jimenoren artikulua). Aipagarriak dirazinez, Nafarroako fusilatzeen inguruan argitara emandako lehen ikerlan antolatua: HNo mi general!!
|
|
Azken urteetan, gerrako eta diktadurako biktimen memoria, batez ere erregimen frankistak diskriminatu zituen haiena, berreskuratzea eskatzen duten ekimenek indar handia hartu dute gizarte zibilaren bultzadari esker. Iraganari aurre egiteaeta gerrako eta diktadurako gertaerarik izugarrienetan gertatutakoa argitzea exigituduten elkarteek eztabaida bizia piztu dute arestiko historia berriro aztertzekokomenigarritasunari buruz(
|
ikus
liburu honetako Juanramon Garairen artikulua).
|
2011
|
|
Konturatu naiz niretzat garrantzitsua zela jende batek bere burua islatuta
|
ikustea
liburu honetan. Jon Benitoren kronika izan beharrean, izatea belaunaldi baten, edo erreferentzia sozial kultural batzuk partekatu dituen jende baten ispilua.
|
2015
|
|
Euskararen irakasle ororen borondate zintzoaren erakusgarri den aldetik, inolaz ere ez ninteke asmo honen aurka egon. Gaiak garrantzi handia du eta ez nuke nahi adierazpen honetan inork
|
ikusterik
liburu hau kritikatzen ari naizenik, baina hango eta hemengo hainbat euskaldunentzat minbera gerta litezkeen gaiak ezkutatzen ere ezin hasiko naiz. Adibidexko batzuek argi adieraziko dute zer erakutsi nahi dudan.
|
|
Eta horrela, plangintza estrategiko, ekoizpen, erosketa, audientzia ikerketa, komertzializazio, promozio eta publizitate sailen koordinazioan eta sinergiak bilatzean ere gidari lana betetzea egokituko zaio. Eta nola ez, horretarako erabiltzaileekiko harremanak, interaktibitatea eta unibertso horren brandinga oso kontuan izan ditu (transmedia proiektuetan markaren garrantzian sakontzeko
|
ikus
liburu honetan bertan Koldo Atxagaren kapitulua).
|
2017
|
|
33 Animalien aurkako erasoez,
|
ikusi
liburu honetako 3 kapitulua.
|
|
Nik dakidan bakarra, alaba bakarra zela, eta aita Martin, aurreneko telegrafista eta gero Herriko sekretario izandua zuela, 1908an hil zen arte.
|
Ikus
liburu honetan bertan 1897ko ordenantzak, hildakoaren aitak berak euskaraz idatziak.
|
2018
|
|
«. Sexuaren? ideiak posible egin zuen batasun artifizial batean biltzea elementu anatomikoak, funtzio biologikoak, jokabideak, sentsazioak, plazerak, eta bide eman zuen alegiazko batasun hori printzipio kausal gisa erabiltzeko», Foucault, Histoire de la sexualité, t.1, 204 or.
|
Ikus
liburu honetako 3 atala, I. azpiatala, non pasarte hau aipatzen dugun.
|
|
Ondorioz, Kristevak tupustean eta modu polemiko xamarrean amaitzen du liburua, giza ekintzaren egitura tragikoa formulatzen duten modernismoko obra handiak goraipatuz eta obra postmodernoak gaitzetsiz, psikearen egungo fragmentazioa deitoratu beharrean, hura berresteagatik. «Maternité selon Giovanni Bellini» lanean malenkoniak daukan tokiaren inguruan,
|
ikus
liburu honetako 3 ataleko I. azpiatala: «Julia Kristevaren gorputz politika».
|
|
Izan ere, liburua irakurrita balirudike euskaldunok aberriari, euskarari, lurraldeari, askatasunari, identitateari, borrokari eta enparauei baino ez diegula kantatu. Balirudike, Kau Kori Kura-koek salatzen duten eran(
|
ikus
liburu honetako atarikoa, Andoni Tolosa Morau k idatzia), ez diegula maitasunari, pertsonen arteko era guztietako harremanei, naturari, denboraren joanari, gaztetasunari, telebistari edo eguneroko gauza txikiei kantatu. Kantatu diegu, bai, baina gure helburua ez da izan kantu guztiak banan banan aztertzea.
|
2019
|
|
»Halako xehetasunetan sartu gabe, 44 urte lehenago ere, 1920an, bere aurreneko bileretako batean, euskararen, abeze? edo sistema ortografikoan sartua zuen Euskaltzaindiak h letra(
|
ikus
liburu honen 35 orrialdeko koadroa), eta orduan ez zuen horregatik inoren asaldurarik piztu.
|
|
Ortografiari dagokionez, Euskaltzaindiak 1920az geroztik zuen onartua sistema ortografikoa edo, abezea? (
|
ikus
liburu honen 35 orrialdeko koadroa), horren barruan h letra zegoela, hasieran inolako aurkakotasunik edo kalapitarik sortu gabe. Baina, Arantzazuko kongresuaren aurretik, salbuespenak salbuespen, Ipar Euskal Herriko idazleek baino ez zuten letra hori erabiltzen.
|
|
Lexiko kontuetan, Euskaltzaindiak, euskal itzei buruz? 1959an plazaratutako agiria(
|
ikus
liburu honen 81 orrialdea) berretsi zen Arantzazuko eta Bergarako bilkuretan, hots, beharrezko maileguen onarpena.
|
|
Azken liburukia plazaratu zenerako, 18 urte ziren lehena plazaratu zenetik. Aurreko kapituluan esan bezala(
|
ikus
liburu honen 126 or.),
|
|
Nik berriz, Patxi tokaioaren intentzio fina deusetan ere ukatu gabe, kontseju on hauxe emanen nizuke:
|
ikus
liburu honetako aipamen guziak: Arraychipi, Arrichipi, Arrachipi...
|
2021
|
|
|
Ikusten
liburu hau?
|
2023
|
|
|
Ikusten
liburu hau?
|
|
|
Ikusten
liburu hau?
|