Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2007
‎Konstituzio Auzitegiak aldez aurretiko zentsura, batez ere, agintari publikoen jardueraren esparruan kokatu du. Modu horretan, aldez aurretiko zentsura botere publikoek idatzizko edo ikus entzunezko mezuak argitaratu edo igortzea debekatu edo moldatzeko egiten duten prebentziozko esku sartzea izango litzateke; izan ere, herritarrek edo herritarren multzoek zabalkunde hori eragozteko egiten duten presioa, xedea lortu arren, inoren eskubidean egindako esku sartzea izan daiteke, zigor arloan ere eragina duena, baina ez du «zentsurarik egiten», Konstituzioak ematen dion esanguran (u... Eta nahiko polemikoa izan den azken epai horretan, telebistako programa ezagun bat igortzeko debekua bermatu baitzuen, Konstituzio Auzitegiak bereizi egin ditu, batetik, «gobernuaren zentsura», Konstituzioak erabat debekatzen duena, eta, bestetik, epaile edo auzitegi batek adierazpen eta informazio askatasunak egikaritzea murrizteko kautela neurri batzuk hartzea, horiek egikaritzean askatasun horien muga diren beste eskubide eta ondasun juridiko batzuk egikaritzea saihesteko.
2010
‎Interaktibitatea ahalbidetzen duten teknologiei esker batez ere, gizaki alfabetatuak gaitasun nahikoa izan luke norberak bere burua ezagutzeko entzule aktibo moduan. Gaitasuna izan luke ikus entzunezkoen mezuetako osagai emotiboak eta arrazionalak desberdintzeko eta baloratzeko.
‎Ikus entzunezkoetan alfabetatutako gizakiak jakin behar du antzematen eduki sinboliko horiek dakarten berrikuntza, dela formala, dela tematikoa. Ona litzateke orobat, ikus entzunezko mezuak bestelako agerpen mediatiko eta artistikoekin erlazionatzeko gaitasuna edukitzea ere.
‎Jasoketa eta entzuketa gaitasuna honetara definitu dugu: norberak bere burua entzule aktibo moduan ezagutzeko gaitasuna, bai eta ikus entzunezkoen mezuetako osagai irrazionalak eta arrazionalak desberdintzeko irizpide argiak edukitzea ere.
2011
‎gizartearen isla gisa interpretatu da, ospakizuna eta erritual erlijiosoa erraztasunez hauteman dituzte. Beraz, lengoaiari dagokionez, gazte guztiek ondo dakite istorioaren muinoa eta helburua zeintzuk diren; ikus entzunezko mezuak ulertzeko guztiz gai dira, zentzua antzemanez, egiturak identifikatuz eta baliabide narratiboak ondo irakurriz.
‎Gazteekin burututako eztabaida taldeetan ere, ikus entzunezko ekoizpenean parte hartzen duten eragileei ezarritako funtzio eta zereginen gaineko ezagupen maila aztertu nahi genuen, baita ikus entzunezko produktu mota desberdinen ekoizpen eta programazio faseei buruz zekitena ere. Ikus entzunezko mezuek komunikazio eremu berrietan duten transzendentziaren eta eraginaren inguruko ezagupen maila ere jakin nahi genuen.
‎Eztabaida taldeetan ere, nerabeen artean nork bere burua ikus entzule aktibotzat hartzen zuen eta, bereziki, parte hartzea eta elkarreragina ahalbidetzen dituzten teknologia digitalen kontzientzia zuten egiaztatzea genuen helburu. Horretarako, ikus entzunezko mezuak jasotzean eta balioestean, parte hartzen duten emozioak, arrazoibideak eta testuinguruak ikuspuntu kritikotik baloratzeko gaitasunari erreparatu genion gazteen diskurtsoetan.
‎Baina, umeek, antza, ez dute irakaspenak interpretatzeko gaitasun hori. Gazteen iritziz, ikus entzunezko mezuak behar bezala ulertzeko beharrezkoak dira adinarekin lortzen den heldutasuna eta prestakuntza. Beraz, nerabeek uste dute, ikus entzunezko mezuen esangurak ulertu ahal izateko, ume txikiei dagokienez, gurasoak lagungarriak direla.
‎Gazteen iritziz, ikus entzunezko mezuak behar bezala ulertzeko beharrezkoak dira adinarekin lortzen den heldutasuna eta prestakuntza. Beraz, nerabeek uste dute, ikus entzunezko mezuen esangurak ulertu ahal izateko, ume txikiei dagokienez, gurasoak lagungarriak direla.
‎Progresiboki igotzen da batez besteko puntuazioa ikasketa mailaren arabera estatistikoki esanguratsuak diren taldeen arteko desberdintasunak ezarriz (20 taula ikusi). Ikuspuntu horretatik, ondorioztatu dugu ikus entzunezko prestakuntza bereziak benetako desberdintasun kualitatibo bat sortzen duela, benetan esanguratsua dela egunero jasotzen ditugun ikus entzunezko mezuak deskodetzeko gaitasunaren garapenean.
‎Ikus entzunezko lengoaiaren gaineko gaitasuna. Ikus entzunezko lengoaia ahalbidetzen duten kodeen gaineko ezagupena eta erabiltzeko gaitasuna, gainerako pertsonekin modu sinplean baina eraginkortasunez komunikatu ahal izateko; ikus entzunezko mezuak aztertzeko gaitasuna, kontuan hartuta zentzua eta esangura; narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak.
‎Ekoizpen eta programazio prozesuen ezagutza. Ikus entzunezkoen ekoizpenean parte hartzen duten eragileei ezarritako funtzio eta zereginen gaineko ezagupena, baita ikus entzunezko produktu mota desberdinen ekoizpen eta programazio faseen ezagupena ere; ikus entzunezko mezuak lantzeko gaitasuna eta komunikazio eremu berrietan duten transzendentziaren eta eraginen inguruko ezagupena.
‎Audientzia eta errezepzioa. Nork bere burua ikus entzule aktibotzat hartzea, bereziki, parte hartzea eta elkarreragina ahalbidetzen dituzten teknologia digitalak erabilita; ikus entzunezko mezuak jasotzean eta balioestean parte hartzen duten emozioak, arrazoibideak eta testuinguruak ikuspuntu kritikotik baloratzeko gaitasuna.
‎Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko mezuak ulertuz eta kritikatuz irakurtzeko gaitasuna, errealitatearen irudikapenak diren aldetik eta, beraz, ideologia eta balioen garraiatzaile gisa hartuta; ikus entzunezko mezuen azterketa kritikorako gaitasuna, aldi berean ulertuta gizartearen interesen, kontraesanen eta balioen adierazpen eta euskarri gisa.
‎Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko mezuak ulertuz eta kritikatuz irakurtzeko gaitasuna, errealitatearen irudikapenak diren aldetik eta, beraz, ideologia eta balioen garraiatzaile gisa hartuta; ikus entzunezko mezuen azterketa kritikorako gaitasuna, aldi berean ulertuta gizartearen interesen, kontraesanen eta balioen adierazpen eta euskarri gisa.
‎Dimentsio estetikoa. Ikus entzunezko mezuak aztertzeko eta balioesteko gaitasuna, berrikuntza formalak edo tematikoak eta sentimen estetikoaren heziketa kontuan hartuta; ikus entzunezko mezuak hedabideetakoak eta artistikoak diren bestelako adierazpen motekin erlazionatzeko gaitasuna.
‎Dimentsio estetikoa. Ikus entzunezko mezuak aztertzeko eta balioesteko gaitasuna, berrikuntza formalak edo tematikoak eta sentimen estetikoaren heziketa kontuan hartuta; ikus entzunezko mezuak hedabideetakoak eta artistikoak diren bestelako adierazpen motekin erlazionatzeko gaitasuna.
Ikus entzunezko mezuak aztertzeko eta balioesteko gazteek duten gaitasuna ezagutze aldera, produktuen berrikuntza formalak edota tematikoak hautemateko gai ziren eta horien aurreko sentimen estetikoa zuten egiaztatu nahi genuen eztabaida taldeetan ere. Era berean, ikus entzunezko mezuak hedabideetakoak eta artistikoak diren bestelako adierazpen motekin erlazionatzeko gazteek duten gaitasuna aztertu nahi genuen.
‎Ikus entzunezko mezuak aztertzeko eta balioesteko gazteek duten gaitasuna ezagutze aldera, produktuen berrikuntza formalak edota tematikoak hautemateko gai ziren eta horien aurreko sentimen estetikoa zuten egiaztatu nahi genuen eztabaida taldeetan ere. Era berean, ikus entzunezko mezuak hedabideetakoak eta artistikoak diren bestelako adierazpen motekin erlazionatzeko gazteek duten gaitasuna aztertu nahi genuen.
‎Lengoaiaren dimentsioa erlazionatzen da ikus entzunezko mezuen errezepzio kritikoarekin, ideologiaren eta balioen interpretazioarekin eta produktuen ezaugarri estetikoak preziatzeko abildadearekin. Ikus entzunezko lengoaiaren oinarrizko konbentzioak ezagutzeak laguntzen du interpretazio lanetan.
‎Telebistarekiko jarrera heldua, komunikabide honetatik hedatzen diren mezuak ulertu eta interpretatzeko, eskarmentua funtsezkoa da, baina komeni da bide horretatik gaztetxoak eskutik eramatea. Ikus entzunezko mezu eta edukiak beharrezkoa den sakontasunarekin kontsumitu eta ulertzeko, guraso eta arduradunentzat, baita gaztetxoentzat ere, interesgarria izango litzateke jarraian aipatzen diren gomendio hauek kontuan hartzea.
‎Gauza bera gertatu da teknologia edo produkzioa alderatu direnean aipatu interpretaziozko hiru dimentsio horiekin. Kasu guztietan, puntuazioa zenbat eta altuagoa izan, orduan eta hobea da lortutako puntuazioa ikus entzunezko mezuen harreraren eta errezepzioaren eremuan, ideologiaren eta balioen interpretazioan eta ezaugarri estetikoen hautematean eta balioespenean; alegia: ikusizko kulturaren oinarrizko produktuak diren ikus entzunezkoak ulertzeko gaitasunean.
‎Datuek iradokitzen dute jasotako formazioak ez duela kontuan hartu ikus entzunezko mezuak irakurtzeko, interpretatzeko eta ulertzeko gaitasuna. Teknologian lortutako emaitzekin alderatzen baditugu, nabaria da komunikaziorako tresneria maneiatzeko gaitasuna garatzera bideratuta dagoela gazteak jasotzen ari diren formazioa.
Ikus entzunezko mezuak kolokan jartzeko eta bere osotasunean ulertzeko gaitasuna aztertu nahi genuen ere eztabaida taldeetan, errealitatearen irudikapenak diren aldetik ideologia eta balioen garraiatzailetzat hartzen diren ala ez gazteen artean. Era berean, helburua zen aztertzea ea mezu horiek balioen adierazpen eta jendartearen interesen euskarri gisa jasotzen zituzten.
‎Gutxitan aipatu da bizitzan zehar mota guztietako mezuak jasotzen ditugula hartzaileok, eta horiei esker gure ideologia eta munduari buruzko ikuskera moldatzen direla. Nerabeek ez dute onartzen ikus entzunezko mezuek zabaltzen dituzten ideologiek baldintzatuta daudela haiek ere.
2012
‎Hortaz, lan grafikoak albistea berretsi ez ezik, aparteko informazioa ere eskaintzen du. Horregatik, kazetari grafikoaren egitekoa ez da alor artistikora bakarrik mugatzen; alderantziz, ikus entzunezko mezua ere abiatu behar du. Sormenak albistearen ikuspegi originala erakusten badu ere, irudi kazetaritzak informazioarekiko sena zehazten du.
2014
‎3 Mota ugaritako ikus entzunezkoetako mezua interpretatzen, horien hainbat alderdiri erreparatuz (planoa, irudia, doinua&).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia