2002
|
|
Gaur egungo ikusleak duen
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ezagupena kontuan hartzekoa da. Hau da, egungo publikoak ez dituela orain dela urte batzuetako publikoak beharrezkoak zituen azalpenen beharrik.
|
2005
|
|
Testuaren eta irudiaren arteko sinkronia lortzea da
|
ikus
entzunezko lengoaiaren helburua. Eta nahiz eta esandakoak esan, irudiaren eta testuaren arteko harremanak ez dira batere sinpleak, konplexuak dira.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
Eskuliburu askotan, idazketa eta lokuzioa, bakoitza bere bidetik doaz, baina guk elkar uztartuta ikusten ditugu, ezinbestekotzat jotzen ditugu bat bestearekin lotuta egotea, batak besteari eraginez, gainera. Halaber, nahiago izan du egile honek osotasunean elkartu aipatu ditugun zatiok,
|
ikus
entzunezko lengoaia, idazketa eta lokuzioa. Idazketak bakarrik merezi du propio irrati telebistari dagokion
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
IKUS
ENTZUNEZKO LENGOAIA 17
|
|
Lehenengo irakurraldian izan behar du ulergarri. Egia esateko,
|
ikus
entzunezko lengoaiaren zutabetzat jo dezakegu aurreko baieztapena: belarriarentzat idatzitako testua.
|
|
Hiru ataletan banandu dira orrialdeak. Lehendabizikoan
|
ikus
entzunezko lengoaiaz arituko gara, prentsarekiko dituen berezitasunak azpimarkatuz.
|
|
1
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
2008
|
|
|
Ikus
entzunezkoak lengoaia bitarrean
|
2009
|
|
8tik 16 urtera bitarteko haur eta gazteek berriz,
|
ikus
entzunezko lengoaia ikasi eta egile gisa parte hartzeko aukera izango dute pantaila irekia deituriko ikastaro sortan. Tailer hauek bi adin tarte izango dituzte 8 eta 13 urte eta egile eta arte hezitzaileek gidatuak izango dira.
|
2010
|
|
Zinemastea v jaialdia Gasteizera iritsiko da aurki. Jaialdiak
|
ikus
entzunezko lengoaia berrien aldeko apustua egin du aurten. Hainbat jenerotako filmak izango dira, Moon, Animal Channel eta La Maquina de pintar nubes, esate baterako.
|
|
LunaKREA.clip 2010 LehiaketaBigarren urtez jarraian LunaKREA jaialdiak LunaKREA.klip gaueko bideoklip maratoian parte hartzeko deialdia ireki du. Lehiaketan gazte errealizadoreek
|
ikus
entzunezko lengoaia berriekin egindako proiektuak erakutsi ditzakete. Lehiaketaren oinarriak eta informazio guztia KREAren webgunean ikusi daiteke.
|
|
Bi ikastaroetako eskolak Donostiako Amara auzoko Easo Politeknikoan izango dira. Isabel Albak zuzentzen du Detras de la Camara programa eta horrez gain, idazlea, zinema eta telebista gidoilaria eta gidoi eta
|
ikus
entzunezko lengoaiaren irakaslea da haur zein helduentzako ikastaro eta lantegietan.
|
|
Zer da Detras de la Camara. Isabel Alba zinema munduko profesionalak zuzentzen du Detras de la camara programa. Zuzendaria izateaz gain, Alba idazlea, zinemako eta telebistako gidoilaria eta gidoi eta
|
ikus
entzunezko lengoaia ikasgaien irakaslea da. 1998eko urriaz geroztik abian da programa eta urtero, iraupen luzeko eta iraupen laburreko ikastaroak antolatzen dira.
|
|
Honako hauek izan dira ikerketa honetan erabili ditugun IKER GALDERAK: a) eskola gazteek ba ote dakiten zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen
|
ikus
entzunezkoen lengoaiak, b) zer moduz moldatzen diren eskola gazteok teknologia komunikatzaileekin, c) ikus entzunezkoen ekoizpena zein lan urratsetan eta zein profesional motatan oinarritzen den definitzeko gai ote diren, d) ikus entzunezkoek transmititzen eta sustatzen dituzten ideologia eta balioak identifikatzen ba ote dituzten, eta e) zelan baloratzen duten nerabeek eta gazteek ikus entzunezk...
|
|
Bertan azaldu genuenez, hobekuntza teknologikoak ez du berekin ekarri teknologia komunikatzaileek garraiatzen dituzten edukien deskodetzea beregain eta kritikoa garatzeko irizpide intelektualik. Eskola gazteek sarritan nahasten dituztela errealitatea eta fikzioa, ez dutela antzematen
|
ikus
entzunezko lengoaian eraikitako diskursoaren polisemia.
|
|
Lengoaia. Mundu garatuan bizi den herritarrak
|
ikus
entzunezko lengoaiaren osagaiak identifikatzeko gaitasuna garatu behar du, bai eta tresna komunikatzaile berrien artean hedatzen diren era guztietako mezuen eta egitura narratiboen zentzua eta esangura analizatzekoa ere. Horretan, gai izan luke komunikazio generoak desberdintzeko, marra argiz banatuz fikzioa eta errealitatea.
|
|
a. zein alfabetizazio gradu duten eskola gazteek
|
ikus
entzunezkoen lengoaian, b. zein gaitasun gradu duten eskola gazteek teknologia komunikatzaileetan,
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren osagaiak identifikatzea eta horietako bakoitzaren rol edo eginkizuna antzematea eta deskribatzea da dimentsio honetan neurtu gura izan duguna. Bost galdera berezitu planteatu dira galde sortan, eta atal hau baloratzeko gehienenezko ebaluazioa hogei puntutara makurtu da8.
|
|
Bildutako erantzunen arabera, ikusi dugu Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuak ez daudela oso jantzita
|
ikus
entzunezko lengoaiari dagokionez. Aprobatu batera hurbil daitezkeen gazteak dira laginaren laurdena; suspentso argia dute beste hiru laurdenek (ikus 1 grafikoa).
|
|
Hiru: jakina da hezkuntza sistema zeharo desberdinak erabiltzen direla Ipar nahiz Hego Euskal Herrietan,
|
ikus
entzunezko lengoaiaren deskribapen ariketa honetan, bada Ipar Euskal Herriko eskoletan aurkitu ditugu notarik txarrenak.
|
|
Laburbilduz esan daiteke ezen Euskal Herriko eskola gazteak ez dakiela
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ez gramatikarik ezta erretorikarik ere.
|
|
1 Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai
|
ikus
entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoitu batean azaltzeko.
|
|
Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoitu batean azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere.
|
2011
|
|
Ikus entzunezko gaitasuna ebaluatu ahal izateko, 100 puntuko eskala erabili zen dimentsioen artean honela banatuta:
|
ikus
entzunezko lengoaiari buruzko galderetan gehienez 20 puntu lor zitezkeen; teknologiako galderek 15 puntuko balioa zuten guztira; produkzio eta programazioarekin lotutakoek 12 puntu; ikus entzunezkoen errezepzioa eta audientzia neurtzekoak 13 punturekin gehienez baloratu ziren; ideologia eta balioei buruzko galderak kontsideratu ziren garrantzitsuenak? 25 puntu, hedabideekin ezartzen diren harreman kontziente eta kritikoetan eragin handia duelako dimentsio horrek; azkenik, ikus entzunezkoen dimentsio estetikoaren hautematea baloratzeko 15 puntu baliatu ziren.
|
|
Bi iragarkiak ikusita, inkestatuek gustukoena hautatu behar zuten eta idatziz justifikatu. Ondorengo galderak Corollaren iragarkiari buruzkoak ziren,
|
ikus
entzunezko lengoaia, ideologia eta estetikaren dimentsioak ebaluatu ahal izateko. Hortik aurrera, dimentsio desberdinen galderei erantzun behar zieten.
|
|
Elementu metaforiko ugari eta ikus entzunezko gramatikaren erabileraren hainbat eredu aurki daitezke bost minutuko sekuentzia horretan. Abiapuntu horretatik, eta ia nerabe eta gazte guztiek pelikula ezagutzen zutelarik,
|
ikus
entzunezko lengoaia, marrazki bizidunak ekoizteko teknika eta prozesu, mezuaren eduki eta produktuaren balio estetikoaren gainean hitz egin zuten, besteak beste.
|
|
2.2
|
IKUS
ENTZUNEZKO LENGOAIA, EZEZAGUN HORI
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren ezagupen mailari dagokionez, 20 puntutik batez besteko 2,4 puntu lortu dituzte Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuek. Oso emaitza apala.
|
|
4 taula. Batez besteko puntuazioak
|
ikus
entzunezko lengoaian.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
Jasotako prestakuntzaren arabera progresiboki igotzen dira batez besteko puntuazioak (5 taula ikusi). Formazio gehiago dutenek batez besteko altuagoa lortu dute; beraz, zerbait ikasi izanak laguntzen du
|
ikus
entzunezko lengoaia deskodetzen eta ulertzen.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
Gazteek duten
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ezagutza ebaluatzeko kode hori ulertzeko gaitasuna aztertu genuen eztabaida taldeetan, kontuan hartuta mezuen zentzua eta esangura, narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak identifikatzeko erakusten zuten erraztasunaren maila.
|
|
ikusten dituzten irudi eta istorioak deskribatzeko oinarrizko trebezia erakusten dute talde guztietako gaztetxoek, nahiz eta formazio berezirik ez jaso. Ikuspuntu narratibotik egiten dituzte deskribapenak,
|
ikus
entzunezko lengoaiari erreparatu gabe. Beraz, mezu bat deskribatzeko kontatzen den istorioari erreparatzen diote eta ez istorio hori kontatzeko erabiltzen diren narrazio baliabideei.
|
|
Hala ere, formazio berezia jaso duten edo jasotzen ari diren ikasleek bestelako baliabideak dituzte
|
ikus
entzunezko lengoaiaren oinarrizko kontzeptuak erabiltzeko, irakurketa sakonagoa eta aberatsagoa egiteko gai dira.
|
|
Aurreko esperientzietan bezala,
|
ikus
entzunezkoen lengoaia ezagutzea da helburu nagusia: gauzak nola egiten diren, zer dagoen telebistan azaltzen denaren atzean, eta abar.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia
|
|
Ikusi genuenez, hobekuntza teknologikoak ez du berekin ekarri teknologia komunikatzaileek garraiatzen dituzten edukien deskodetze beregain eta kritikoa garatzeko irizpide intelektualik. Eskola gazteek sarritan nahasten dituzte errealitatea eta fikzioa, ez dute antzematen
|
ikus
entzunezko lengoaian eraikitako diskurtsoaren polisemia.
|
|
Bestetik, deskribatzen du euskal herritarrek duten komunikatzeko GAITASUN AKTIBOA ikus entzunezkoetan, alegia, euskal herritarrek eurek duten gaitasuna eurak izateko informazioaren igorle masa komunikazioaren testuinguruan, eta, batez ere,
|
ikus
entzunezko lengoaiak darabiltzaten medioetan.
|
|
Horrek igorle izateari buruzko eztabaidara hurbiltzen gaitu, hots: gai ote garen
|
ikus
entzunezko lengoaietan garatutako mezuak guk geuk ekoitzi eta igortzeko. Alegia, sozializatzeko gure informazioa.
|
|
eskola gazteek ba ote dakiten zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen
|
ikus
entzunezkoen lengoaia komunikatiboak,
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren gaineko gaitasuna. Ikus entzunezko lengoaia ahalbidetzen duten kodeen gaineko ezagupena eta erabiltzeko gaitasuna, gainerako pertsonekin modu sinplean baina eraginkortasunez komunikatu ahal izateko; ikus entzunezko mezuak aztertzeko gaitasuna, kontuan hartuta zentzua eta esangura; narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak.
|
|
Ikus entzunezko lengoaiaren gaineko gaitasuna.
|
Ikus
entzunezko lengoaia ahalbidetzen duten kodeen gaineko ezagupena eta erabiltzeko gaitasuna, gainerako pertsonekin modu sinplean baina eraginkortasunez komunikatu ahal izateko; ikus entzunezko mezuak aztertzeko gaitasuna, kontuan hartuta zentzua eta esangura; narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia, ezezagun hori 27
|
|
taula. Batez besteko puntuazioak
|
ikus
entzunezko lengoaian 26
|
|
Gazteek arazoak dituzte
|
ikus
entzunezko lengoaian erabiltzen diren baliabideak identifikatzeko. Ikus entzunezko gramatika arrotza egiten zaie; hutsune asko dituzte.
|
|
Labur esanda, eta ñabarduretara igaro aurretik, Euskal Herriko helduak ez daki zeintzuk diren
|
ikus
entzunezko lengoaien gramatika, estetika, erretorika, ezta argumentazio irizpideak ere.
|
|
Inkestatu dugun helduak ez du behintzat modu argian adierazi ezagutzen dituenik
|
ikus
entzunezkoen lengoaia eta estetika, ikus entzunezkoek ideologiak eta balioak garraiatzeko duten gaitasuna, ezta ikus entzunezkoen azpian dauden aztura profesional eta produktiboak ere.
|
|
Esan ohi denez,
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ezaugarri berezkoak (sintaxia, semantika, analisi kritikoa?) ez ezagutzeak ohi dakar irudiaren lilura bizitzea, irudiaren sedukzioa onartzea eta profilaxi eta babesgunerik gabe geratzea irudien bonbardaketaren aurrean.
|
|
Ondoko orrialdeetan, ikerketaren inkestan baliatutako iragarki baten azterketa jasotzen da, deskribapena denotazio mailan eta interpretazioa konnotazio mailan. Analisirako,
|
ikus
entzunezko lengoaiaren kontzeptuak eta konbentzioak aplikatu dira.
|
|
Didaktikaren ikuspuntutik,
|
ikus
entzunezko lengoaiaren oinarrizko kontzeptuak ikasteko eta iragarkiaren gaineko interpretazio lana errazteko erabilia izan da azterketa20.
|
|
Bi saiotan ere burutu daiteke zeregina, lehenengo saioan
|
ikus
entzunezko lengoaiaren erabileran sakontzeko eta bigarrenean interpretazio lanari ekiteko.
|
|
erabilitako koloreak, argiak, deigarriak dira umeak erakartzeko, kolore beroak erabiltzen dira pertsonaia nagusiak nabarmentzeko eta kolore hotzak gainerako pertsonaiak bigarren plano batean aurkezteko, irudiaren eta hondoaren artean kontrastea sortuz.
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren erabilerari ez diote erreparatzen kalitate estetikoa baloratzean.
|
|
sentimenduz beteriko musika duela eta azken emaitza hunkigarriagoa egiteko erabiltzen dela diote. Ezaugarri estetikoak baloratzean
|
ikus
entzunezko lengoaian edo musikan baino arreta handiagoa jarri dute irudien barne antolakuntzan.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaia (20 puntu)
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaian batez besteko puntuazio altua lortu dutenek ekoizpen, ideologia eta estetikaren dimentsioetan ere puntuatu dute altuago. Beraz, badirudi lengoaiaren eremuan ezagutza hobea izatea lagungarria izan daitekeela ekoizpen prozesuak, ideologia eta balioak zein ezaugarri estetikoak ulertzeko.
|
|
Bi eremu horien arteko erlazioak aztertu direnean, honako hauek agertu dira nabarmen:
|
ikus
entzunezko lengoaiaren dimentsioa, errezepzio, ideologia eta estetikaren dimentsioekin erlazionatzen da; teknologia, errezepzioarekin eta estetikarekin; eta ekoizpena, errezepzioarekin eta estetikarekin (ikus 2 diagrama).
|
|
Lengoaiaren dimentsioa erlazionatzen da ikus entzunezko mezuen errezepzio kritikoarekin, ideologiaren eta balioen interpretazioarekin eta produktuen ezaugarri estetikoak preziatzeko abildadearekin.
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren oinarrizko konbentzioak ezagutzeak laguntzen du interpretazio lanetan.
|
|
Aldez aurretik jasotako heziketa espezifikoaren eta ikus entzunezko gaitasunaren dimentsio gehienen artean erlazio esanguratsurik aurkitu ez izana logikoa izan daiteke; izan ere, 90 ikaslek(% 15,1) ikasi dute gaiari buruzko ikasgai bat.
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren eta teknologiaren eremuetan ikusi da batez besteko puntuazioen gora egite progresiboa. Beraz, badirudi euskal gazteriak jasotzen duen formazio apurra bi dimentsio horietan zentratzen dela.
|
|
|
Ikus
entzunezko lengoaian, teknologian eta ekoizpenean prestakuntza hobea duten ikasleek trebetasun handiagoa erakusten dute errezepzio eta audientzian, ideologia eta balioetan eta preziatze estetikoan. Badirudi erlazioa dagoela ikus entzunezko tresneriarekin erlazionatutako dimentsioen eta hedabideak kritikoki interpretatzeko eta ulertzeko dimentsioen artean.
|
|
Hala ere, informazioaren eta komunikazioaren teknologien zurrunbiloaren baitan, kontsumo kritikoaren antipodetan dago Euskal Herriko helduen ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasun maila: hutsune nabarmenak daude
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ulermen gaitasunetan, teknologien erabileran, ekoizpen eta errezepzio prozesuen ezagueran, ikus entzunezkoen balio estetikoen azterketan, eta ikus entzunezko hedabideek eta komunikabideek transmititzen dituzten ideologia zantzuen balorazioan.
|
|
Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai
|
ikus
entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen lengoaia horrek. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko.
|
|
Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen
|
ikus
entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere. Eta ezagututa, ez dakite azaltzen nahikoa zehastasunarekin.
|
|
Erlazio esanguratsuak agertu dira
|
ikus
entzunezko lengoaiaren eta errezepzioaren artean bai eta ideologia eta estetikaren artean ere: puntuazioa zenbat eta altuagoa izan lengoaian, orduan eta trebeagoak dira herritarrak interpretazio lanetan.
|
|
Hautatutako iragarkia ez dute bizi izandako beste ikus entzunezko esperientziekin alderatu. Edozein ikus entzunezko produkturen ezaugarri estetikoak aztertzeko eta balioesteko beharrezkoaklengoaien eta, bereziki,
|
ikus
entzunezko lengoaiaren erabilera hautatutako iragarkian. diren oinarrizko kontzeptuak ez dituzte baliatu. Ez dira baloratzeko gai izan ikus
|
2015
|
|
Zinemaren lengoaia oso emozionala da, ez hain zerebrala; beraz, garrantzitsuak dira sexua, biolentzia, akzioa? (?) Zinema
|
ikus
entzunezko lengoaiaren zati bat baino ez da, hor sartzen dira telebista eta mugikorrak, bideo-jokoak, Internet??, baina oraindik asko dago esploratzeko eta ez dut uste lengoaia literarioari lotuta gailurrera iritsiko denik?. 13
|
|
Bestalde, lengoaia batek irudiak lantzen ditu nagusiki, besteak hitzak. Suposizio baikorrenean ere,
|
ikus
entzunezko lengoaiak ezin du baliokidetasun erabatekorik lortu espresuki hizkuntza literarioarenak diren baliabideen bidez. Eta alderantziz ere ez. Film bateko (demagun Psycho) irudiak, irudiaren sintaxiari edo gramatikari dagozkio esklusiboki, eta ezin dira itzuli beste bitarteko espresibo batera; ez dira existitzen gidoia irakurritakoan, eta ezta filma nobela bihurtuko bagenu ere (askotan egiten da:
|
|
Eremu digitalean istorioak kontatzeko estruktura tradizionala estruktura ez lineal bihurtzen da. Hori dela-eta,
|
ikus
entzunezko lengoaia berri baten sintaxia aurkitu behar du transmedia narratibak (transmedia storytellling) (Jenkins, 2006; Scolari, 2013; besteak beste). Hemen ikuspuntua eta denbora elementu gakoak dira, ikusleak berak erabakitzen duelako zenbat denbora iraungo duen «emanaldiak» edo zer ikuspuntu hartuko duen bere ibilbidean.
|
2016
|
|
Horregatik ere kalitatezko saioa egitea lortzen du.Teknika aldetik saio abangoardista da, erakargarria.
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren oinarriak errespetatuz, hizkuntz propioa lantzen saiatzen dira. Horrela, poesia bisuala eraikitzea lortzen dute liburuen pasarteak irakurtzen dituzten aldiro:
|
2017
|
|
Zinema ikasketak egindakoa ere bazara.
|
Ikus
entzunezko lengoaiaren ezaugarrietako bat bada pentsamendu edo gogoetak ekintza eta irudiekin erakustea. Literaturan gogoetei hitzak jartzea errazagoa izan arren, zuk ere maiz jotzen duzu irudietara.
|
2018
|
|
Antzeko fenomenoa gertatu da zineman. Faltan sumatzen ditut zinemaren historian
|
ikus
entzunezko lengoaiaren erabilera berritzaileekin harrapatu gintuen eskola frantziarreko (Nouvelle vague) zuzendari eta filmak: L. Gordard (À bout de soufflé), François Truffaut (Les quatre cents coups), Alain Resnais (Hiroshima mon amour).
|
2021
|
|
Proiektu berri horren lehenengo erakusgaia Patricia Esquivias artistaren Cardón Cardinal filma dugu, zeinak,
|
ikus
entzunezko lengoaien bidez, Kalifornia Behereko basamortutik Sevilla 92ko Erakusketa Unibertsalera eramandako kaktus erraldoiaren istorioa azaleratzen duen.
|
|
Lucio, una reflexión escénica (Lucio, hausnarketa eszeniko bat). Mikel Santos Belatz ek 2018an argitaratutako Gerezi garaia liburuan oinarriturik, The New Jazz Colective taldeak «zuzeneko musika,
|
ikus
entzunezko lengoaia eta Lucioren beraren hitzak» uztartzen dituen pieza bat osatu du. Gaiarre antzokian aurkeztuko dute, irailaren 23an.
|
|
Drama, komedia, thrillerra, izua, fantasia, erromantzea... askotarikoak izan ziren Konek telesailean erabilitako erregistroak,
|
ikus
entzunezko lengoaia menderatzeko zuen abileziaren seinale. Gainera, sekulako erraztasuna erakutsi zuen, estilo narratibo eta estetiko batetik bestera modu naturalean igarotzeko.
|
2023
|
|
Thriller familiarra, drama, beldurra eta komedia apur bat uztartzen dituen proposamen deserosoa eta xurgatzailea da, su motelean prestatua. Algoritmoen garaiotan, non guztia erritmo frenetikoan kontsumitzera behartzen gaituzten eta
|
ikus
entzunezko lengoaia ere modu horretan eraikia dagoen —adimen artifizial batek sortua izan balitz bezala—, zenbat eskertzen ditudan honelako proposamen ausartak eta desberdinak.
|