Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 112

2007
Ikus entzunezkoen kontsumo hori helduen kontroletatik at egiten da, batik bat.
2009
‎Hasiera beretik esan dezagun: ziurrenera egia da euskarazko produktuen eskaintza dena baino zabalagoa balitz, euskarazko prentsaren kioskoa ugariagoa balitz eta telebistaren aldagailu automatikoan euskarazko eduki gehiago baleude, gehitu egingo litzatekeela euskarazko prentsaren eta ikus entzunezkoen kontsumoa. Kopuru absolututan, bai behintzat.
2010
‎Internet, mugikorra, deskargak, etab. Pixkanaka, ikus entzunezko ekosistemaz hitz egiteko birplanteatu beharra zegoela ikusi genuen, plataforma jakin batean kontsumitutakoak gainerakoekin zerikusia baitzuen. Horrela, oraintxe bertan, edozein leiho eta plataformaren gaineko ikus entzunezko kontsumoa aztertzen duen azterlana da: Internet, LTD, ordainpeko telebista, deskargak, streaming a, etab. Nola azaltzen da kontsumo teknologikoa ez txikitzea krisiak jota ere?
‎Internet, LTD, ordainpeko telebista, deskargak, streaming a, etab. Nola azaltzen da kontsumo teknologikoa ez txikitzea krisiak jota ere? “Teknologiak kontsumo “merkea” eragiten du, aisialdiko beste aukera batzuen aldean” Zehatzak izateko, ikus entzunezko kontsumoa bultzatzen duen “azpiegitura” teknologikoa handitu egiten da. Hau da, ordenagailuak, mugikorrak, etab. Zenbait gako egongo lirateke.
2011
‎Azkenaldian, baina, ikus entzunezkoen kontsumorako joera aldatzen ari da. Batetik, musika eta bideoak streaming bidez kontsumitzen dira maiz; hau da, zuzenean entzun edo ikusten da, nork bere ordenagailura jaitsi eta gorde gabe.
‎Edukienbanaketa aldatu egiten da, eta, funtzionalki zein komertzialki, plataforma berriekinlotuta daude. Sare sozialek ikus entzunezko kontsumoa bideratzen dute, eta bideoen, kateen eta ikus entzunezko marken kanal gisa sendotzen ari dira (Periodistas 21,2010; The Cocktail Analisis, 2010).
‎2009an, zuzendaritza taldealekualdatzeaz bat, gogoeta hau zehazteko beharra sortu zen, broadcastetikbroadbandera pasatu izanaren ondorioz, ikus entzunezkoen sektoreak agertu direnjoera nagusien eraginez: ikus entzunezko edukiak gero eta gehiago kontsumitzendira, eta indartu egin behar dira; Youtubek garrantzi handia izan du Interneten joera handitzean, eta kanal horretan kontsumitzen diren bideo gehienaklan profesionalak dira; streamingak gero eta garrantzi handiagoa du, eskaerapekokontsumoaren aurretik; eta ikus entzunezkoen kontsumoan eskaintza berriak sortudira (Web TV) (Gurrutxaga, 2010).
Ikus entzunezkoen kontsumo azturetatik harago, teknologia komunikatiboen lengoaiak eta herritarren komunikazio gaitasunak deskribatzen dira liburu honetan.
‎Gurasoen ustez, handitu litzateke ikus entzunezkoen kontsumo kooperatiboa familian, eta gutxitu kontsumo indibiduala. Gurasoek garrantzi handia ematen diote ikus entzunezkoak familian kontsumitzeari.
‎Ikerketaren helburua da honako eremu desberdin hauek bateratzea: Leintz bailarako nerabeak, ikus entzunezko edukien kontsumo ohiturak, euskarazko ikus entzunezkoen kontsumoa eta digitalizazioaren aroa. Egin izan dira hainbat jakintza alorretan ikerketak, baina erpin hauek ez dira batera landu ikerlan berean.
‎Kontuan hartuta ikus entzunezko edukien kontsumo paradigma berri baten aurrean dagoela gizartea (eta, kasu honetan, nerabea), beharra ikusten da ikertzeko zein den gaztetxo horiek egiten duten ikus entzunezko kontsumoa eta zeintzuk diren beraien motibazioak ikus entzunezkoak kontsumitzeko. Horrekin batera, interesgarria da ikustea euskarazko produkzioak zein leku duen kontsumo horretan.
‎Ikerlanaren helburua izan da aztertzea zeintzuk diren Leintz bailarako gaztetxoen (12 urte) kontsumo ohiturak, ikus entzunezko produktuenak. Horrekin batera, jakin gura izan da zein motibazio dituzten kontsumo ohitura horiek izateko; eta amaitzeko, jakin gura izan da gaztetxoen ikus entzunezko kontsumoan zein leku betetzen duen euskarazko produkzioak.
Ikus entzunezkoen kontsumoari dagokionez, honako emaitzak atera ditugu:
‎3.2 Leintz bailarako gazteen ikus entzunezko kontsumo ohiturak (IG2)
Ikus entzunezko kontsumo ohitura batzuk ezarrita daude, beraz, Leintz bailarako nerabeen artean. Ohitura horien atzean dauden motibazioak batzen dira ondorengo lerroetan.
‎Ikerketaren emaitzak aipagarriak dira, batetik, aurretik egin diren ikerketekin konpara daitezkeelako, eta, bestetik, Leintz bailarako nerabearen ikus entzunezko kontsumoaren argazki orokorra eskaintzen dutelako.
‎4.1 Gazteak eta ikus entzunezkoen kontsumo ohiturak
‎e. Aipagarria da, era berean, lagun taldeak garrantzia duela ikus entzunezko kontsumo horretan, lagun taldeak baldintzatzen du-eta, hein handian, nerabearen ikus entzunezko kontsumo era. Horri gagozkiola, taldeko gustu eta kontsumo ohiturek eragiten dute ikus entzunezkoen inguruan elkarrizketa sortzea lagun artean, eta horrek bultzatzen du nerabea bere lagunek ikusten duten hori kontsumitzera.
‎e. Aipagarria da, era berean, lagun taldeak garrantzia duela ikus entzunezko kontsumo horretan, lagun taldeak baldintzatzen du-eta, hein handian, nerabearen ikus entzunezko kontsumo era. Horri gagozkiola, taldeko gustu eta kontsumo ohiturek eragiten dute ikus entzunezkoen inguruan elkarrizketa sortzea lagun artean, eta horrek bultzatzen du nerabea bere lagunek ikusten duten hori kontsumitzera.
‎f. Leintz bailarako gaztetxoak Interneteko erabiltzaile handiak dira, eta erabileren artean sare sozialetan egiten dutena nabarmendu behar da. Tuenti sare sozialak berebiziko garrantzia dauka 12 urte bitarteko gaztetxoen artean; horren harira, focus group ean ondorioztatu dugu nerabeen Interneteko ikus entzunezkoen kontsumoa era estuan dagoela erlazionatuta Tuenti sare sozialarekin.
‎4.2 Gazteen ikus entzunezko kontsumoa eta euskarazko produkzioa
‎Ikerketa honetan zeharka islatu da lagunartearen eragina ikus entzunezkoen kontsumoan, baita kontsumo horren eragina lagunartearen beraren jardunean ere. litzateke harreman dialektiko hori sakonago aztertzea, are gehiago ikus entzunezko edukiek sare sozialetan gero eta presentzia handiagoa daukatela kontuan izanik.
‎Ikerketak erakutsi du, era berean, aro digitalean nerabeen ikus entzunezko kontsumoa aldatzen ari dela: ohiko telebistak monopolioa galdu du (sare sozialen eta Interneten mesedetan, hein handi batean) eta euskarri eta praktika berriak ugaltzen ari dira, nerabeak horietan aitzindari direla.
‎Ikerketa honetan aztertu da zelakoa den Leintz bailarako nerabeen (12 urte) ikus entzunezko kontsumoa. Aztertu da, batetik, gaztetxoek zelan kontsumitzen dituzten ikus entzunezkoak; horrekin batera, ezagutu nahi izan dira beren motibazioak ikus entzunezkoak kontsumitzeko; amaitzeko, ikertu da euskarazko edukiek zein toki betetzen duten haien kontsumoan.
‎Ikerketa burutzeko, Arizmendi ikastolako 207 neraberen kontsumoa aztertu da, metodo kuantitatibo eta kualitatiboak baliatuta. Azterketa honek, nerabeen ikus entzunezko kontsumoari buruzko informazioa eskaintzeaz gain, ikerketa metodologia bat proposatzen du gaian sakondu gura duten etorkizuneko ikerketentzat.
‎GAKO HITZAK: Nerabeak · Ikus entzunezko kontsumoa · Digitalizazioa · Leintz bailara.
‎1 Nerabeak, ikus entzunezkoen kontsumoa eta digitalizazioa
‎Horrela, bada, telebistako edukiek telebista ez ezik Interneteko zenbait esparru ere elikatzen dituzte egun, eta, alderantziz, Interneteko ikus entzunezko edukiek badaukate beren tartea telebistako programazio taulan (Pérez de Silva, 2000; Aguado, 2005; Tubella, Tabernero eta Dwyer, 2008). Era berean, mugikorretara ere hedatu dira ikus entzunezko edukiak (García, Vinader eta Albuin, 2010), eta, horrenbestez, ikus entzunezko kontsumoaren mugak zabaldu egin dira (Burgess eta Green, 2009). Teknologia berrien eta ikus entzunezkoen testuinguru horretan, gaztetxoak adin tarte esanguratsua dira, beraien kontsumo maila altua delako (Basterretxea et al., 2007; Medrano, Palacios eta Barandiaran, 2007).
‎– zelakoa den 12 urte bitarteko nerabeen ikus entzunezko kontsumoa
‎Lan honek balioko du, batetik, Leintz bailarako nerabeen ikus entzunezkoen kontsumoaren argazki bat izateko, eta, bestetik, aurrera begira egin litezkeen ikerketa zabalagoen metodologia diseinua proposatzeko.
‎Ikus entzunezko produkzio erdaldunarekin (gaztelania eta ingelesa) alderatuta euskarazko ekoizpena askoz txikiagoa izanik, horren kontsumoa ere txikiagoa dela baieztatzen dute datuek. Beraz, esan dezakegu Leintz bailarako nerabeek erdal ereduaren inguruan egiten dutela ikus entzunezko kontsumorik handiena (eta erdal eredua diogunean, Espainian gaztelaniaz ekoitzitakoaz ari gara, ikerketa honek erakutsi baitu ingelesezko ekoizpena hirugarren mailakoa dela Leintz bailarako gaztetxoen kontsumoari dagokionez), eta etorkizunean ere joera horrek horrela jarraituko duela pentsa daiteke.
2012
‎Datu horrek erakusten du gure herrialdean txikienak telebistaz ikusteko denbora %11, 2 handitu dela 2005arekin alderatuta. Duela zazpi urte baino %10 telebista gehiago ikusten dute bi eta lau urte bitarteko haurrek Haurren ikus entzunezko kontsumo hori are gehiago handitzen da oporraldietan, haurrak denbora libre gehiago duenean. “Telebista da umezain onena:
2015
‎Ezin da ahaztu badirela euskarazko katearen kontsumoaren jaitsiera hein batean azal dezaketen faktore batzuk: azken urteotan digitalizazioarekin telebista kateak asko ugaldu izana, banda zabalaren hedapenarekin ikus entzunezko kontsumoaren zati bat Internetera eta bertako askotariko ikus entzunezko plataformetara mugitu izana edota EITB taldeak azken urteotan izaniko aurrekontu murrizketak, adibidez.
‎Ikerketa kuantitatiboa eta ikerketa kualitatiboa, biak baliatu dira lan honetan: batetik, MondragonUnibertsitateko fakultate guztietako ikasleek galdetegi bat bete dute (n= 475; Z= 1,96; e=+ 4, 1%), datukuantitatiboak jasotzeko euren ikus entzunezko kontsumo, partekatze, eta bideo sormen ohiturez; bestetik, datu kualitatiboak eskuratzeko, eta euren motibazioak ezagutzeko, eguneroko bat bete dute 24gaztek lau egunetan zehar, eta ondoren sakoneko elkarrizketa egin diegu, egunerokoan ateratakoemaitzetan sakontzeko.
‎Gazteen teknologia ahalmena garrantzitsua da ikus entzunezko kontsumoa zelakoa den aztertzerakoorduan. Galdetegia erantzun duten ikasleen artean oso hedatuak daude teknologia batzuk:
Ikus entzunezko kontsumo ohiturei dagokienez, gazteen %9, 3k ez du sekula telebistarik ikusten astebarruan, eta asteburuetan telebista ikusten ez dutenen kopurua %12, 2ra igotzen da. Haatik, egunekobatez besteko telebista kontsumoa astelehenetik ostiralera bitartean 116 minutukoa da, 122koaasteburuko egunetan, eta gazteen %63 baino gehiagok egunero ordubetetik gora ikusten du telebista.Telebista kontsumoa ordu tartetan sailkatuta, gazteen multzorik handienak egunero 61 minutubitartean ikusten du telebista, %34, 2k astelehenetik ostirala bitartean, eta %30, 2k asteburuko egunetan.
Ikus entzunezko kontsumoaren panoraman ohiko telebistaren nagusitasuna ukaezina izanagatik, badaude aldaketa batzuk arretaz jarraitu beharrekoak.
‎Interneten banda zabala iritsi arte, ikus entzunezkoen kontsumo pribatua telebistako programaziorazegoen mugatuta, edota erositako edo alokatutako DVDetara. Orain, aldiz, erraz eta eraz ikusditzakegu telebistako edukiak ez diren bestelako ikus entzunezko profesionalak, eta baita bideoamateurrak ere.
‎Pavon, A. (2014). Nerabearen eta lagun taldearen ikus entzunezko kontsumoa 2011n: Gipuzkoako kasuazterketa.
‎Gazteen ikus entzunezkoen kontsumoa, interakzioa eta partekatzea:
‎Ikerketa honen helburua da ezagutzea zelan eta zein neurritan baliatzen dituzten gazteekdigitalizazioak ekarritako ikus entzunezko kontsumo modu berriak, arreta berezia jarrita edukien partekatzean. Doktorego tesi hau Mondragon Unibertsitateko kasu azterketa da, eta galdetegia, egunerokoa eta sakoneko elkarrizketak baliatu dira.
‎nerabe gehienek noizbehinka (%31, 1) edota askotan (%26, 3) partekatzen dituzte internet bidez bideoak eta horien inguruan hitz egiten dute. lagun taldean partekatzea, beraz, garrantzitsua da nerabeentzat, eta Barkhuus eketa Brown-ek (2009) ondo deskribatu duten bezala, ikus entzunezko kontsumoa esperientziasoziala da nerabezaroan, produktu kulturalak ohiko eztabaidagai izaten baitira lagun taldean; aro analogikoan horrela zen, baina digitalean areagotu egin da esperientzia sozial hori.
‎Horrenbestez, testuinguru berrikokontsumo ereduak kontsumo aukera berri eta desberdinak eskaini ditu; horien arteanesanguratsuenak dira ikus entzunezkoak pantaila anitzaren eta streaming aren arora heldudirela. Horrela bada, telebista, beste hainbat euskarrirekin batera, pantaila bat gehiago bilakatuda ikus entzunezkoen kontsumorako; are gehiago, zenbait autore (Hess et al., 2012; Scolari, 2013) ausartu dira esatera telebista ikusteak esangura desberdinak hartu dituela egun: Incluyemirar un video en Youtube, descargar ilegalmente una pelicula para verla en el ordenador, veruna pelicula en streaming, comprar una temporada completa en DVD y disfrutarla en eltelevisor (Scolari, 2013: 221).
‎Artikulu hau 2014ko ekainean defendatutako nazioarteko doktorego tesiaren laburpena da.Tesiaren izenburua da' Nerabearen eta lagun taldearen ikus entzunezko kontsumoa 2011n: Gipuzkoako kasu azterketa', eta zuzendariak Aitor Zuberogoitia eta Patxi Juaristi dira.Testuingurua zein ondorioank harrezkero egindako ikerketa batzuen erreferentziekin aberastudira.
‎Nerabearen eta lagun taldearen ikus entzunezko kontsumoa 2011n: Gipuzkoako kasu azterketa
‎Ikerlan honen helburua da ezagutzea 12 eta 16 urte bitarteko gaztetxo gipuzkoarren kontsumo ohiturak, betiere nerabezaroan funtsezkoa den lagun taldearekin duenharremana kontuan hartuta (jakiteko ea harremanik dagoen ikus entzunezko kontsumo indibidualareneta talde kontsumoaren artean). Landa lana 2011n burutu zen:
‎Nerabezaroaren eta hedabideen arteko harremanaz asko idatzi eta ikertu da nazioartean (Van derVoort, 1998; Pindado, 2003; Casas et al., 2007); badaude baita ikus entzunezkoen kontsumoari arretaberezia eskaini diotenak ere (Svoen, 2007; Barkhuus, 2009; Fedele, 2011; Lopez Vidales et al., 2012). Horiez gain, nerabezaroren garrantziaz ikertu da, hedabideen inguruan sortzen diren interakzioakaztertzeko (Milkie, 1994; Suess et al., 1998; Garitaonandia, Juaristi eta Oleaga, 1999; Suoninen, 2001). Denek ere agerian uzten dute hedabideak aztertzearen garrantzia, audientziaren egunerokopraktiken ikuspegitik.
‎Testuinguru horretan, kontuan hartu dira IKTak eta horiekin hedatudiren kontsumo ohiturak, besteak beste sare sozial birtualen erabileran atentzioa jarrita, Euskal Herriantankera horretako ikerketarik ez dago-eta. Bigarrenik, eta aisialdian lagun taldeak eta hedabideekduten garrantzia kontuan hartuta, nerabearen ikus entzunezko kontsumoaren nolakotasuna ikertu dabere komunitate hurbilekoenean, hots, lagun taldearen baitan.
‎Ikerketa esparrua Gipuzkoara mugatu da, ikerlanerako egokia delako Gipuzkoako gaztetxopopulazioren adierazgarri izango den lagin tamaina; beraz, lortutako emaitzekin deskribatu diraGipuzkoako nerabeen ikus entzunezko kontsumo ohiturak.
‎2) Zeintzuk dira Gipuzkoako nerabeen ikus entzunezko kontsumo ohiturak?
‎4) Badago harremanik ikus entzunezko kontsumoaren eta lagun taldearen artean?
‎3.1 Gipuzkoako nerabeen ikus entzunezko kontsumoa aro digitalean
‎Teknologia eramangarri arinak (tabletak, smartphone ak,...) oraindik hedatugabe zeuden 2011n, baina ordenagailu eramangarria edukitzea esanguratsua zen, kontsumoa modu batekoa ala bestekoa izatea eragiten baitzuen. Horrek agerianuzten du teknologiaren mugikortasunak duen eragina ikus entzunezkoen kontsumo ohitureneraldaketan, hainbat ikerlanetan aipatu izan den eragina berau (ikus, adibidez, Brasel eta Gips2011; Gutnick et al., 2011). Gure ikerlanaren arabera, gaztetxoen %68, 1ek dauka ordenagailueramangarria, beretzat bakarrik (%28, 2) edota beste norbaitekin partekatuta (%39, 9) eta mahaigaineko ordenagailuarekin gertatzen ez den bezala, ordenagailu eramangarria edukitzeakbaldintzatzen ditu kontsumo praktika denak.
‎Eta, ComScore etxearen arabera, 2014ko urrian, Mediaset enpresaren webguneak 12,2 milioi erabiltzaile batu ditu, AtresMediak 9,2 eta RTVEk 6,5 Izan ere, nork ez ditu bere smartphonean bideo informatiboak ikusten? Kontsumitzaileen% 65k smartphonean ikusten ditu telebista saioak eta bestelako bideoak (orain dela 3 urte baino% 135 gehiago) eta nerabeek ikus entzunezko kontsumoaren% 65 egiten dute gailu eramangarrien bitartez (Ericsson ConsumerLab, 2015). Sarri, gainera, komunikabideen bidez izan barik, bestelako aplikazioak erabiliz jasotzen eta, berehala, hedatzen dira ikus entzunezko edukiak:
‎Ondoko lerroetan, mundu mailan eginiko ikerketa baten emaitzak erabiliko ditugu erakusteko zenbaterainokoa den telebistaren zentraltasuna ikus entzunezkoen kontsumoan. Ikusiko dugu gainera kopuruak asko aldatzen direla adinaren arabera (Nielsen, 2015).
‎Erabilerari buruz aritu gara kapitulu honen aurreneko atalean eta orduan aipatu dugu ikus entzunezkoen kontsumoak gora egin duela, askotarikoak direla edukietara heltzeko jendeak baliatzen dituen tresnak eta aldi berean medio batekin baino gehiagorekin aritzea gero eta normalagoa bilakatzen ari dela. Gogoratu dugu oraindik ere ohiko telebista dela nagusi, baina Internet indartzen ari dela ikus entzunezkoen joko eremua definitzeko orduan.
‎horrek birziklatzera eta ingurune berrira egokitzera behartu ditu euskarri horiek, bizirik irautea eta beren izatea berrasmatzea helburu. Domino efektu gisa, ekoizpen eta kontsumo dinamiken aldaketa horrek gizartea eraldatzea ekarri du ikus entzunezkoen kontsumoari dagokionez; kritikoagoa eta aktiboagoa da ekimenak interpretatzeko eta ekimen horiek gizartearen errealitatean zer eragin duten erabakitzeko orduan. Bestalde, kontsumo eredu berriek negozio eredu tradizionalak itxuraldatu dituzte:
‎Dokumentalgintza horren finantzatzeko metodo eta estrategia berriez ari da Arnau Gifreu (ikus 9 atala). Gaur egungo gizarteko ikus entzunezkoen kontsumo eredua eta testuingurua azaldurik, dokumental interaktiboak eta transmedia dokumentalak hartzen ditu hizpide, eta haien finantzaketa lortzeko beharrezkoak diren urrats eta faseen gaiari heltzen dio. Ondorioetan sakonki lantzen ditu proiektuak ekonomikoki bideragarri izan daitezen finantzaketa metodo eta negozio eredu berriak.
2016
‎– «Denok dakigu ikus entzunezkoen kontsumoa prentsarena baino askoz ere altuagoa dela eta euskaldunon artean ere berdina da, baina euskarazko produktuen kontsumoa aztertzen hasitakoan, irrati eta telebistaren kontsumoa ez da euskarazko prentsa kontsumotik hainbeste urruntzen. Eta honek kezka sortzen digu, euskarazko hedabideak naturaltasunez eta maiztasunez kontsumitzen dituztenak 100.000tik behera ez ote diren.» (Arrieta 2008, 142).
‎– «Denok dakigu ikus entzunezkoen kontsumoa prentsarena baino askoz ere altuagoa dela eta euskaldunon artean ere berdina da, baina euskarazko produktuen kontsumoa aztertzen hasitakoan, irrati eta telebistaren kontsumoa (ordu jakin bati dagokiona telebistaren kasuan) ez da euskarazko prentsa kontsumotik hainbeste urruntzen.
2017
‎2016an, berriz, kopuru hori hiru ordu eta 38 minutukoa izan da? 21 minutu gutxiagotu da kontsumoa?. Interneteko plataformetako ikus entzunezko kontsumoa, aldiz, gorantz ari da egiten.Hiru herrialdeetan, telebista tradizionaleko kontsumoaren %59, 6 lurreko telebista digitalekoa da, %33 kable bidezkoa. Euskaltel, eta gainontzekoa ordainezko telebistarena? %7, 4?.
‎3 osagaia (3 os.), ikus entzunezko kontsumoa I: multzo honek biltzen ditu bai telebistako edukien kontsumoa Interneten, bai fikzio generoaren baitako edukiak, izan pelikulak, izan telesailak.
‎4 osagaia (4 os.), ikus entzunezkoen kontsumoa II: Interneten kontsumitutako eduki profesionalak biltzen ditu (telebistako edukiak ez direnak); ikus entzunezko generoari dagokionez, multzo honen baitan kokatzen dira informazio edukiak, musika eta tutoretza bideoak.
‎5 osagaia (5 os.), ikus entzunezkoen kontsumoa III: Interneten kontsumitutako eduki amateurrari dagokio, baita umorezko bideoei ere.
‎6 osagaia (6 os.), ikus entzunezkoen kontsumoa IV: kiroletako bideoak kontsumitzeko patroia bereizi egiten da gainontzeko osagaietatik eta, bakartuta, multzo bat osatzen du aldagai honek.
‎Gazteek ikus entzunezko edukiekin egiten dituzten jarduerak osagaietan multzokatu ondoren, erregresio lineal anizkoitz orokortuak egin dira (generalized linear model, GLM), aztertzeko ea ikus entzunezkoen kontsumo patroiak aldatu egiten ote diren ohiko telebista kontsumoaren edo Internet bidezko ikus entzunezko kontsumoaren arabera. Lehenengo erregresioan, mendeko aldagaia da ohiko telebista kontsumoa (batez besteko 115 minutu), eta bigarrenean, bideo kontsumoa Interneten (batez besteko 90 minutu); biak ala biak aldagai ordinalak dira (6 puntuko Likert eskala).
‎Gazteek ikus entzunezko edukiekin egiten dituzten jarduerak osagaietan multzokatu ondoren, erregresio lineal anizkoitz orokortuak egin dira (generalized linear model, GLM), aztertzeko ea ikus entzunezkoen kontsumo patroiak aldatu egiten ote diren ohiko telebista kontsumoaren edo Internet bidezko ikus entzunezko kontsumoaren arabera. Lehenengo erregresioan, mendeko aldagaia da ohiko telebista kontsumoa (batez besteko 115 minutu), eta bigarrenean, bideo kontsumoa Interneten (batez besteko 90 minutu); biak ala biak aldagai ordinalak dira (6 puntuko Likert eskala).
‎Erregresio lineal anizkoitz orokortuek erakusten dute (ikus 3 eta 4 taulak) estatistikoki ez dela posible audientziaren bi profil bereiztea, ohiko telebistaren kontsumoa eta Internet bidezko ikus entzunezko kontsumoa ardatz hartuta. Gainera, ez da estatistikoki posible bereiztea ikus entzunezkoekiko jarrera aktibo eta pasiboen artean, oinarri moduan hartuta telebista kontsumoa eta Interneteko ikus entzunezkoen kontsumoa.
‎Erregresio lineal anizkoitz orokortuek erakusten dute (ikus 3 eta 4 taulak) estatistikoki ez dela posible audientziaren bi profil bereiztea, ohiko telebistaren kontsumoa eta Internet bidezko ikus entzunezko kontsumoa ardatz hartuta. Gainera, ez da estatistikoki posible bereiztea ikus entzunezkoekiko jarrera aktibo eta pasiboen artean, oinarri moduan hartuta telebista kontsumoa eta Interneteko ikus entzunezkoen kontsumoa. Izan ere, ohiko telebista kontsumoa ez dago bereziki harremanetan ikusi jarduera azaltzen duten osagaiekin; era berean, Interneteko ikus entzunezkoen kontsumoak partekatu eta sortu jarduerako bi osagaiekin (8 os. eta 9 os.) harreman zuzena agertzen badu ere, ikusi jarduerari dagozkion beste bi osagairekin ere antzematen da harreman positiboa (3 os. eta 5 os.).
‎Gainera, ez da estatistikoki posible bereiztea ikus entzunezkoekiko jarrera aktibo eta pasiboen artean, oinarri moduan hartuta telebista kontsumoa eta Interneteko ikus entzunezkoen kontsumoa. Izan ere, ohiko telebista kontsumoa ez dago bereziki harremanetan ikusi jarduera azaltzen duten osagaiekin; era berean, Interneteko ikus entzunezkoen kontsumoak partekatu eta sortu jarduerako bi osagaiekin (8 os. eta 9 os.) harreman zuzena agertzen badu ere, ikusi jarduerari dagozkion beste bi osagairekin ere antzematen da harreman positiboa (3 os. eta 5 os.). Dikotomia ezaren ebidentziarik garbiena da ikerketa honetan aztertutako jarrera aktiboena?
‎4 taula. GLM. Ikus entzunezkoen kontsumoa Interneten
‎2016a eraldaketen sakontze urtea izan dela esan dezakegu. On line ko sare sozialen erabilerak eta oro har Interneten bidezko irakur ikus entzunezkoen kontsumoak goraka jarraitu du plataforma ezberdinetan, eta komunikabide tradizionalagoen (irratia, telebista, prentsa idatzia...) digitalizazio, bateratze multimedia (eta korporatibo) eta arretaren fragmentatze prozesuek aurrera jarraitu dute.
‎Azken hamar urtean asko aldatu da gazteen artean ikus entzunezkoen kontsumoa. Bai. Youtube 2005ean jaio zen.
2019
‎Bizi izatera kalera jaitsi badira ere profesional horietariko gehienak, arnasguneen background horretatik datorkie euskal hizkuntzaz airoso, zalu eta dotore baliatzeko doai aparta. hitz etorri oneko euskaldun trebe landuen harrobi dira arnasguneak. altxor preziatua da hori, oso, ahuldutako hiztun elkarteontzat51 e) eguneroko mintzajardun arruntean, euskara da arnasguneetan nagusi. Bere lekua du hor ere erdarak (eskolan atzera egin du, baina aurrera doa lan esparruan, turismoan, ikus entzunezkoen kontsumoan...). erdara (gero eta nabarmenago) hor egonik ere, euskarazko mintzajardun arrunta da arnasguneetan nagusi: mintzabide bakar, jaun eta jabe edo, gero eta maizago, soil soilik nagusi. kontuz:
‎horren ondoren, asko izan dira Waterloo partikularrak galdu dituzten hizkuntzak, ohikoa bihurtu delarik tokiko hizkuntzak alde batera utzi eta ingelesez kantatzea, mundu mailako irismena lortzeko asmoz (baita Euskal Herrian ere). Eta musikan bakarrik ez, beste hainbat esparrutan zabaltzen ari den joera honek (diplomazian, nazioarteko harremanetan, izen komertzialetan, baina baita ikus entzunezkoen kontsumoan edo sare sozialen erabileran ere) alarmak piztu ditu hainbat herrialdetan. Suedian bertan, ingelesa suediar gizartean gero eta indar handiagoz txertatzen ari zela antzemanda, eta, migratzaileen etorreraren ondorioz, bertan gero eta hizkuntza gehiago hitz egiten zirela ikusita, 2009an,. Language act?
2020
‎Urrats berriak egin behar ditugu, eta urratsak ez ezik, jauzia eman behar dugu, bi esparrutan batik bat: bata, eremu ez formala da; hau da, eskolatik kanpo, haur eta gazteek duten mundua, dela eskolorduz kanpoko jarduerak, ikus entzunezkoen kontsumoa eta krisi honetan garbi ikusi dugu horrek zer garrantzi duen, eta lan mundua, izan ere, zertarako ari dira euskaraz ikasten, gero badute euskaraz ere lan egin. Txostenean diogunez, aipatu bi esparru horietan jauzia emateko baldintzak ditugu.
‎2020. " Ikus entzunezkoen kontsumo ohituren aldaketa: aktore globalak eta euskarazko edukiak".
‎2019. " Unibertsitateko ikasleen ikus entzunezko kontsumoa". Or. 189–206 in Euskal hedabideen urtekaria 2018, L. Mimenza Castillo (arg.).
‎Esan bezala, 5G teknologiaz hitz egiten den guztietan ikus entzunezkoak dira aipatuenak, izan ere, datuen transferentzia azkarrari esker, eduki mota horien hazkunde nabarmena aurreikusten da. Ikus entzunezkoen kontsumoak nabarmen egingo du gora eta horrek mesede nabarmena egingo die Youtube eta antzeko plataformei, bai eta streaming bitartez edukiak hedatzen dituzten plataformei ere. Aditu hauen arabera, plataforma horiek gazteen artean duten arrakasta areagotu egingo da eta ondorioz, hobe genuke plataforma horietan presentzia izateko edo areagotzeko estrategiak indartzen joatea.
‎Bi hitz" co watching" fenomenoaren zabalkundea aipatzeko. Itxialdiak ikus entzunezkoen kontsumoaz gain, edukiak elkarrekin ikusteko aplikazioen eskaintza eta erabilera ere biderkatu zituen.
‎Amaitzeko, nazioarteko joeren azpiatal honetan bi hitz co watching fenomenoaren zabalkundea aipatzeko. Itxialdiak ikus entzunezkoen kontsumoaz gain, edukiak elkarrekin ikusteko aplikazioen eskaintza eta erabilera ere biderkatu zituen. Fisikoki elkarrekin egon ez arren, partekatutako pantaila berean elkartzeko aplikazioak hainbat dira, eta esperientzia elkarbanatzearen garrantzia jarri dute berriz ere mahai gainean:
‎Laburbilduz, jada informazio eta komunikazio teknologien erabilera eta ikus entzunezko kontsumoa izugarria zen testuinguruan, COVID berrogeialdiak kontsumo hori handitu eta zabaltzeko baldintza aproposak ezarri zituen.
‎2) UPV/EHU eta EITB batzen dituen" Applika: Sorkuntza, ebaluazioa eta ikus entzunezko kontsumoa" (US17/ 40) unibertsitatea gizartea ikerketa proiektua.
‎4 Ikusiker Panela 2019 urtean abiatu zen unibertsitateko ikasleek egiten dituzten ikus entzunezko kontsumoen, gustuen eta iritzien jarraipena egiteko. 800 ikasle pasatxok osatzen du panela.
‎800 ikasle pasatxok osatzen du panela. UPV/EHUko campus desberdinetako 15 fakultatetan ikasten ari diren ikasle horiek guztiek, hiru astetik behin bidalitako galde sortak erantzuten dituzte beraien ikus entzunezko kontsumoen berri emateko. Informazio gehiagorako:
‎Telebistari dagokionean, Frantziako Estatura etorrita, eta horretarako Médiamétrie audientzia neurketarako erakundearen datuak oinarri hartuta, ageri agerian gelditzen da berrogeialdia hasi zenetik ikus entzunezko kontsumoak gora egin zuela, ohiko telebista barne. Médiamat audimetria panelaren emaitzek erakusten dute frantziarrek konfinamendua iragarri zen astean 288 minutura igo zutela telebista kontsumoa (iaz sasoi berean baino 77 minutu gehiago).
‎Ikus entzuleen jarreran ikus daitezkeen joeretako batzuk oso argiak dira12 EBko errealitateari erreparatuta, honako hauek izango lirateke alderdi garrantzitsuenak, artikulu honetan lantzen ari garen gaiari dagokionez: a) ordaindutako telebista mantentzen da, eta gero eta protagonismo handiagoa dute telekomunikazioetako operadoreek; b) zinema gutxiago kontsumitzen da hedapen bide tradizionaletatik bideoa, DVDa eta aretoak, eta gero eta gehiago erabiltzen dira AVAD13 edo AVOD14 zerbitzuak; c) irratia kontsumitzeko ohiturak egonkor daude; d) telebistaren eta ikus entzunezkoen kontsumoa Interneteko zerbitzu berrietara zabaldu da, eta e) telebista kontsumo linealak beherakada neurritsua izan du, eta etengabe handitzen ari da kontsumo geroratua. Joera hori aldatu egiten da herrialdearen arabera eta biztanleria segmentu desberdinen arabera.
‎Taulak egiturazko joera bat erakusten du, are nabarmenagoa, ikus entzunezkoen kontsumo ohiturak adin tarteka bereizita aztertzen baditugu. Kataluniari erreparatuz gero, 2017an, 18 eta 24 urte bitarteko biztanleen% 83,7k Interneten kontsumitzen zituzten ikus entzunezko edukiak.
‎Zehazki, komunikazio ekosistemaren eraldaketa biziko azken 25 urteetan, gaiztotu egin da espainiar nazionalismoaren etsaitasun instituzional eta mediatikoa gaztelaniazkoak ez diren gainerako adierazpen linguistiko eta kulturalen aurka. Kataluniako kasuan, etsaitasun hori agerian geratu da murgiltze linguistikoko eskola ereduaren aurka, TV3ren aurka edo katalanaren eremu linguistikoko lurralde guztietan ikus entzunezko kontsumoak partekatzeko aukeren aurka egindako kanpaina sistematikoetan. Kataluniako Parlamentuan 2006ko Autonomia Estatutu mutilatua onartzearekin batera, Ciudadanos alderdi politikoa sortzeko motibazio nagusiak Kataluniako adostasun linguistikoak apurtzea eta katalanaren gizarte hedapenari aurre egitea izan ziren.
‎Bizi dugun ikus entzunezkoen kontsumo azkarreko testuinguruan, zaila da azpimarratzea aspertzeko segundorik ez duen telebista saio bat. Gailu tradizionalean zein sarean ikustekoa.
2021
‎«Gaur egungo euskal komunikazio esparruan ikus entzunezkoek ez dituzte inondik inora asetzen geure beharrak herri gisa, eta kanpoko parametroetara, kanpoko hizkuntza, kultura, identitateetara ari gara egokitzen». Pandemiarekin, ikus entzunezkoen kontsumoa gehiago handitu da, eta Agirrek ohartarazi du gaur egun jokaleku horretan egiten dela gizarte balioen transmisioa, batez ere gazteen artean. «Horregatik, berebiziko garrantzia dauka ikus entzunezkoen espazioa ikuskatu eta arautuko duen erakunde independente bat izateak».
‎Hala esan zuen Alex Aginagalde Pantailak Euskaraz eko ordezkariak: «Euskararen normalizazioan pauso sendoak ematea, euskarazko ikus entzunezkoen produkzioa sustatu eta hedatzea, kalitatezko bikoizketa eta azpidatziak indartzea, eta euskarazko kultura eta ikus entzunezkoen kontsumoa sustatzea dute helburu gure proposamenek».
‎Jende gehienari, seguru asko, ez zaio asko axola (ko), ez Katalunian eta ez gurean, identitate espainol eta katalanaren edo euskaldunaren arteko talka; ez da horretaz kontziente (egi), beharbada, eta lasai asko murgiltzen da eskura dituen erreferentzia espainoletan; eta, ondorioz, gero eta asimilatuago dago, nahiz eta, menturaz, oso kontziente ez izan. Lagunak erdaldunak edo erdaraz dihardutenak; lankideak beste horrenbeste; gustu literarioak edo irakurtzeko ohiturak espainolak; ikus entzunezkoen kontsumoa erabat edo gehienbat espainola (aukera ere askoz zabalagoa)...
Ikus entzunezkoen kontsumoa asko aldatzen ari da. Nola doaz Hamaikaren sare sozialak?
‎Ikus entzunezko sektorea zatikatuta dago; tokiko hedabide asko desagertzeko arriskuan daude; plataforma handiak nagusitzen ari dira; eta bestelako arriskuak ere badira (Fake news ak eta abar). Transformazio erritmoa zoratzekoa da, zaila da gaur egungo gizartearen ezaugarriak argi eta garbi definitzea, ezin dugu hemendik bost urtera ikus entzunezkoen kontsumoa nolakoa izango den jakin, baina prestatuta egon nahi dugu”.
2022
‎Aurkezpenaren aurreko egunetan hainbat euskaltzalerekin izandako elkarrizketetan ia segurutzat jotzen genuen erabilera orokorra jaitsi egingo zela. Neuk ere halaxe pentsatzen nuen, besteak beste, pandemiaren eragin zuzenarengatik (familia erdaldunetako haurrek euskararekiko harremanetan izandako galera, erdarazko ikus entzunezkoen kontsumoaren gorakada, talde jardueren murrizketa...); egoerak behartuta, euskararen inguruko ekitaldi ugari bertan behera geratu zirelako, edo oso modu murriztuan egin zirelako (Korrika, Ikastolen eta eskola publikoaren festak, Durangoko Azoka...); azken urteotan izandako mugimendu soziodemografikoengatik... Pandemia garaian euskalgintzak lanean jarraitu du, eta Euskaraldia bezalako ekimen batzuk, egin, egin izan dira (muga handiz, gehienetan), baina, hala ere, pentsatzen nuen, kaleko erabileraren proportzioa aurreko neurketakoa baino apalxeagoa izango zela, beherakada nabarmenegia ez izan arren.
‎Jende gehienari, seguru asko, ez zaio asko axola (ko), ez Katalunian eta ez gurean, identitate espainol eta katalan edo euskaldunaren arteko talka; ez da horretaz kontziente (egi), beharbada, eta lasai asko murgiltzen da eskura dituen erreferentzia espainoletan; eta, ondorioz, gero eta asimilatuago dago, nahiz eta, menturaz, oso kontziente ez izan. Lagunak erdaldunak edo erdaraz dihardutenak; lankideak beste horrenbeste; gustu literarioak edo irakurtzeko ohiturak espainolak; ikus entzunezkoen kontsumoa erabat edo gehienbat espainola aukera ere askoz zabalagoa...
‎Gaztetxoen ikus entzunezkoen kontsumoari buruzko ikerketa aurkeztu dute gaur Eusko Legebiltzarrean. Iraitz Lazkano Uemako lehendakariaren erranetan, «beharrezkoa eta urgentea» da ikus entzunezkoen gaiari heltzea, egoera «abiada bizian aldatzen» ari baita.
‎Gaztetxoen ikus entzunezkoen kontsumoari buruzko ikerketa aurkeztu zuen Uemak atzo Eusko Legebiltzarrean. Iraitz Lazkano lehendakariaren erranetan, «beharrezkoa eta urgentea» da ikus entzunezkoen gaiari heltzea, egoera «abiada bizian aldatzen» ari baita.
‎Datorren moduan hartzen da, eta etorri, nagusiki, erdaraz etortzen da. Ondorio hori erator daiteke Uema Udalerri Euskaldunen Mankomunitateak gazteen ikus entzunezkoen kontsumoari buruz egin duen ikerketatik. Telebistaren kontsumoa jaisten ari da, eta plataformena, handitzen —bost ikasletik lauk erabili ohi dituzte—, eta erdarazko eskaintzak jan egiten du hor euskarazkoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia