Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2010
‎Modu dinamikoan ulertu behar dugu ikus entzunezko alfabetizazioa. Mundu garatuan, ez zaio alfabetatuari eskatzen letrak ezagutzea bakarrik.
2011
‎Bere ustez, esan liteke, oro har, ikus entzunezko alfabetizazioan egin diren esperientziak nahiko isolatuak izan direla. Kontua ez da irakasleria gogobetez egotea edo gogo faltaz, baizik eta gobernuek irakaskuntza honen aldeko apustu estrategikoa egitea.
‎Atal honetan jasotako lekukotasun eta esperientzietatik zenbait gogoeta edo ondorio nagusi atera litezke. Lehenik eta behin, garbi dago ikus entzunezko alfabetizazioaren inguruan eskoletan inplikatu den irakasleriaren profila zabala dela. Teknologia berriek guztiengan dute eragina.
‎Administrazioaren aldetik ez da ikus entzunezko alfabetizazioaren edota hezikomunikazioaren aldeko apustu garbirik sumatzen. Aztertu diren esperientziak irakasleek beraiek bultzatutako ekimen indibidual edo kolektiboen ondorio zuzenak izan dira.
‎Aztertu diren esperientziak irakasleek beraiek bultzatutako ekimen indibidual edo kolektiboen ondorio zuzenak izan dira. Legez ikus entzunezko alfabetizazioa ez da derrigorrezko irakasgaia. Ez Lehen Hezkuntzan, ezta Bigarrenean ere.
‎Ikastetxetik ikastetxera alde handiak daude. Zenbaitetan ikus entzunezko alfabetizazioa irakasle bakar baten ekimen boluntarista izan da, gainerako lankideen edota, kasu batzuetan, zentroko zuzendaritzaren laguntza edo babes handirik gabe. Horietan irakasgaion ibilbidea nahiko laburra izaten da.
Ikus entzunezkoen alfabetizazioa lortzeko ahaleginetan ikasleriaren motibazioa funtsezkoa da. Helburu hori lortzeko bidean erabakigarria da irakasleriaren beraren jarrera ere.
Ikus entzunezko alfabetizazioa guztion helburu izanda, irakasleek heziketa, baliabide eta irizpide gehiago eskatzen dizkiote administrazioari. Irakasgai hau ezin da garaian garaiko modaren arabera arautzen den diziplina teknologiko hutsa izan, baizik eta XXI. mendeko herritar askeak sortzeko tresna pedagogiko eraginkorra.
Ikus entzunezko alfabetizazioarekin lotutako irakasgaien inguruan sumatzen den curriculum isolamendua gainditu egin behar da. Gaitasun espezifikoak lortzeko asmoz, zeregin zehatzak landu behar dira.
‎Edozein motatako komunikabideak sortzeko, mezuak kodetzeko eta deskodetzeko, ebaluatzeko eta aztertzeko, pertsonok dugun gaitasun kritikoa da ikus entzunezkoen alfabetizazioa (media literacy). Diziplina horrek komunikabideak interpretatzeko beharrezko diren gaitasunak, trebeziak eta ezagutzak eskaintzen dizkigu.
‎Edozein euskarritan sortutako komunikabidea aztertzeko baliagarria da ikus entzunezkoen alfabetizazioa. Dela papera, ikus entzunezkoa edo elektronikoa?
Ikus entzunezkoen alfabetizazioa lortzeko bidean, premiazkoa da prestaketa. UNESCOk berak ohartarazi zuen nazioarteko komunitatea horren beharraz duela jada hiru hamarkada, 1979an Parisen egindako batzarrean.
‎Eremu anglosaxoniarrean hainbat erakunde daude ikus entzunezko alfabetizazioan espezializatuta. Aitzindariak izan ziren Center for Media Literacy (CML) (htp://www.medialit.org/) AEBetan (1977an sortua) eta Torontoko (Kanada) Association for Media Literacy (AML) (http://www.aml.ca/), 1978an sortua.
Ikus entzunezko alfabetizazioaren inguruan eman diren definizio guztietatik erabilienetako eta laburrenetako bat CMLk eman zuen 1992an. Hauxe, alegia:
‎XXI. mendeko heziketa mota berezitua da ikus entzunezko alfabetizazioa. Horren bitartez, marko bat eskaintzen zaigu, erreminta multzo bat.
‎papera, ikus entzunezkoa edo Internet. Ikus entzunezko alfabetizazioak aukera ematen digu komunikabideek gaurko gizartean betetzen duten funtzioa ulertzeko. Trebezia horren bitartez, herritarrak errazago du bere burua egoki azaltzea demokrazian, baita ikerketarako bideak eskuratzea ere.
‎Heziketa komunikazioan edo hezikomunikazioa ikus entzunezko alfabetizazioa lortzeko ezinbesteko lanabesa da. Gai horrek nazioartean hartu duen garrantziaren adierazle da UNESCOk dedikatu dion arreta.
Ikus entzunezkoen alfabetizazioak etxean hasi behar du. Edo bertan has daiteke, gainerako giza eta gizarte balioen irakaskuntza legez.
Ikus entzunezko alfabetizazioak interes handia pizten du eskola komunitatean. Ikus entzunezko komunikazioaren inguruan premia ugari sumatzen dira eskolako sektore guztietan.
Ikus entzunezko alfabetizazioarekin lotutako irakasgaien inguruan curriculum isolamendua agertzen da eskola komunitatean. Ekimen pertsonalak eta inprobisazioa dira nagusi.
‎Oro har, esan liteke, ikastetxeetan ikus entzunezko ikasketak burutu dituzten gazteek indartu eta hobetu dutela beren ikus entzunezko alfabetizazio maila. Era berean, esan behar da gazteen gaitasun interpretatzaileetan eragina izan dutela ere beraiek, hedabideen kontsumitzaile diren aldetik?
‎Gazteekin eta guraso edo tutoreekin izandako solasaldietan, taldea izan da eztabaidaren abiarazle eta motorra. Eztabaida taldea bera oso metodo eraginkorra agertu da ikus entzunezko alfabetizazioa garatzeko. Solasaldi horietan garbi asko geratu da audientziak ez direla pasiboak.
‎Gazte nahiz helduek disfrutatu egiten dute komunikabideen erabilerarekin; areago taldean badaude. Ikus entzunezko alfabetizazioak handitu dezake atsegin hori.
‎Media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke komunikazioaren eta informazioaren teknologiek garraiatzen eta erakusten dituzten edukien curriculum kulturala begi kritiko eta independentez irakurtzeko gaitasuna. Hartara, media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke irudiaren esanguran sakontzeko interpretazio tresna intelektualak garatu ahal izatea, irudiaren balio metaforikoaz jabetzeko bideak irekitzea, irudiaren testuartekotasunak antzemateko irizpideak argitzea.
‎Media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke komunikazioaren eta informazioaren teknologiek garraiatzen eta erakusten dituzten edukien curriculum kulturala begi kritiko eta independentez irakurtzeko gaitasuna. Hartara, media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke irudiaren esanguran sakontzeko interpretazio tresna intelektualak garatu ahal izatea, irudiaren balio metaforikoaz jabetzeko bideak irekitzea, irudiaren testuartekotasunak antzemateko irizpideak argitzea.
Ikus entzunezko alfabetizazioa, media literacy horrek gehiago du ikustetik, begiratzetik baino. Noski.
Ikus entzunezko alfabetizazioa, media literacy horrek gehiago du ariketa intelektualetik, akzio fisikotik baino.
‎Ikusi genuenez, adin bitarte horretan, murritzak dira ikus entzunezko alfabetizazioa, ikus entzunezko hizkuntzaren erreferentziak eta filmaren irudikapen sinboliko kulturalak aztertzeko gaitasunak.
‎Lehen eztabaida taldea Gasteizen egin zen; bestea Bilbon. ...oa osatzeko zorizko lagina erabili zen10 Bigarrena 240 guraso elkarte batzen dituen BIGE Bizkaiko Gurasoen Elkarteko zuzendaritzaren bitartez osatu zen11 Horrezaz gain, EHIGE Euskal Herriko Gurasoen Elkarteko zuzendaritzan hainbat urte eman dituen eta gai hauetan aditua den Ane Eizagirre elkarrizketatu zuen ikerketa taldeak12 Bere aburua bereziki interesatzen zitzaigun EHIGE aitzindari izan delako ikus entzunezko alfabetizazioaren garrantziaz gurasoak ohartarazten.
‎Ikusi duguna da zabala dela ikus entzunezko alfabetizazioaren inguruan eskoletan inplikatu den irakasleriaren profila. Zabala esatean, askotarikoa esan gura dugu.
‎Hezkuntza sistemaren baitatik ez da sumatzen apustu garbirik ikus entzunezko alfabetizazioaren edota hezikomunikazioaren alde. Aztertu ditugun esperientziak irakasleek beraiek bultzatutako ekimen indibidual edo kolektiboen ondorio zuzenak izan dira.
‎Legez, ikus entzunezko alfabetizazioa ez da derrigorrezko irakasgaia. Ez Lehen Hezkuntzan, ezta Bigarrenean ere.
‎Hezkuntza sistemak ez dio tamainako ardura eskaini ikus entzunezkoen irakaskuntza kritikoari. Eta horren kausaz, ikus entzunezkoen alfabetizazioa lortzeko ahaleginetan ari den ikasle zenbaiten motibazio galera nabarmena da. Eskoletarako diseinatu diren plangintza berrietan ere, erabilera teknologikoari ematen zaio garrantzia, alde batera utzita kontsumorako prestakuntza kritikoa eta igorpenerako gaikuntza berezitua.
Ikus entzunezko alfabetizazioarekin lotutako irakasgaien inguruan sumatzen den curriculum isolamendua gainditu egin behar da. Gaitasun espezifikoak lortzeko asmoz, zeregin zehatzak landu behar dira.
‎Ikasketa maila, ikus entzunezko prestakuntza berezia eta ikus entzunezko jarduerei lotutako lanbidea dira ikus entzunezko gaitasunaren hobekuntzan eraginik handiena duten hiru aldagaiak. Baina, horietako ezta bakar batean ere ez da ageri ikus entzunezko alfabetizazioan behar bezainbesteko maila.
‎Hainbat konturen inguruan aritu ginen: ikus entzunezkoen alfabetizazioaz, eskolan sartu diren haize berriez, ikasleen jarrerez, irakasleen beldurrez, eta abar. Hura ikusi, hori ikasi.
‎2008 ikasturtera arte ingelesezko irakaslea hainbat zentrotan. Ikus entzunezko alfabetizazioaren inguruan zenbait esperientzia burutu ditu, besteak beste, Sopela eta Sestaoko institutu publikoetan. Gaur egun, jubilatuta dago.
‎Bere ibilbide profesionalean ikus entzunezko alfabetizazioarekin zerikusia duten jarduera mota desberdinak egin ditu, beti Bigarren Hezkuntzan (3 eta 4 mailetan). 70eko hamarkadan, ICEn zegoela, hautazko irakasgai bat proposatu zuen.
‎Eta horrez gainera, posible balitz pitin bat bazen ere sortzaile bihurtzea, perfektu. Nire ustez, ikus entzunezko alfabetizazioa herritartasunerako heziketaren barruan sartu genuke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia