2000
|
|
hartua izan bada ere, 90eko hamarkadaz geroztik panorama aldatzen hasi da, besteak beste, kanal pribatuen etorrerarekin batera. Epe laburreko etekin ekonomikoa, merkatu zatirik handiena lortzea etaarrakastaren neurgailu bakar gisa audientzia edo
|
ikus
entzuleen kopurua erabiltzea, horiek izan dira aro berriaren ñabardurak. Eguneroko programazioan ere, telebista katepribatuen etorrerarekin batera, aldaketa sakonak izan dira, gaur arte iraun dutenakbestalde.
|
|
Telebisten emisioak egun osora zabaldu zirenetik, honetan ere kanal pribatueneragina handia izan zen?, bi joera nagusi somatu ditugu, baita ETBn ere: programatzaileen ikuspegitik eta audientziako
|
ikus
entzuleen kopuruaren eta soslaiaren arabera, ordu guztiak ez dira berdinak; eta, bestetik, programa genero batzuk sarriago errepikatzen dira eta maizago erabiltzen dituzte, desorduetan, betegarri gisa (fikzioa, erreportajeak eta, oro har, denbora jakin bati lotuta ez daudenak).
|
2006
|
|
12 artikuluak duen izaera pluralak posible egiten du modu horretako erakunde bat baino gehiago egotea. Bakoitzak badu bere irizpide propioa
|
ikus
entzuleen kopurua neurtzeko, eta, hori kontuan izanda, neurketa horien fidagarritasuna zalantzan jar daiteke, kontratu alorrean duten garrantzia kontuan hartzen badugu.
|
2009
|
|
Telebista berriak bazuen, ordea, oihartzunik gizartean, eta horrek, ikusledatuei zegokienez behinik behin, baikortasuna eragiten zien ETBko zuzendaritzako kideei. Gainera, zuzendaritzatik azpimarratzen zenez, Euskal Telebistaren helburua,
|
ikus
entzuleen kopuruaz harago, euskal hizkuntza eta kultura sustatzea zen (Diez Unzueta eta Otermin, 2006: 98):
|
|
Apurka apurka, baina, audientzia datuen morrontzapean sartuko zen ETB ere. Horrela, telebista denboraldiaren hasieran EITBko goi karguek
|
ikus
entzuleen kopuru kuantitatibo nahiz kualitatiboak jakin nahi izan zituzten. 3.000 pertsonaren lagina hartuta Gallup Institutuak eginiko neurketan, Euskal Telebistak EAEko biztanleen artean% 27ko audientzia lortzen zuela ondorioztatu zen.
|
2012
|
|
10 artikuluak duen izaera pluralak posible egiten du modu horretako erakunde bat baino gehiago egotea. Bakoitzak badu bere irizpide propioa
|
ikus
entzuleen kopurua neurtzeko, eta, hori kontuan izanda, neurketa horien fidagarritasuna zalantzan jar daiteke, kontratu alorrean duten garrantzia kontuan hartzen badugu.
|
2015
|
|
Bada inkesta kuantitatiboa martxan jartzeko bidea jorratu dugu azken hilabeteotan. Alabaina, arestian aipatu lez,
|
ikus
entzule kopuruen inguruko adostasuna beharrezkoa da bildutako datuekbalio erreala izan dezaten. Publizitatearen industriaren eta, batez ere, erakundeen onarpenofizialik izango ez lukeen neurketarik abiarazteak, beraz, ez luke zentzurik izango, eta, hortaz, eragile publikoen esku gelditzen da euskarazko hedabideen inguruko informazio kuantitatiboabiltzea.
|
|
Komunikabideetako irakurleen edo
|
ikus
entzuleen kopurua altua da Hego Euskal Herrian. 14 urtetik gorako herritarren artean, erdira iristen da egunkarietako irakurleen portzentajea, hirutik bik irratia entzuten du eta ehuneko bera Internetera konektatzen da.
|
|
Eta hori eginez, berehala antzeman daiteke adina faktore esanguratsua dela telebistaren eta Interneten audientzia kopuruak aztertzean (sexua, diru sarrerak edo ikasketa maila izan daitezkeen bezala). Telebistaren
|
ikus
entzuleen kopurua nabarmena da adin tarte guztietan, baina gora egiten du 45 urtetik gorakoren artean. Kontrara, Internet egunero erabiltzen dutenen artetan agerikoa da gaztetasuna.
|
|
Lehen eta bigarren pantailak momentu berean konbinatzen dituzten
|
ikus
entzuleen kopurua% 60etik gora dago mundu mailan (ikus Nielsen, 2015 eta Accenture, 2015) eta bereziki azpimarragarria da zenbatek erabiltzen duten batera ohiko telebista hargailua eta telefono mugikorra, telebista eta ordenagailu mugikorra edo tabletaren gainetik. Ikusten ari diren programari buruzko informazio osagarria aurkitzeko, sare sozialetan pil pilean dauden gaiak jarraitzeko edota online erosketak egiteko izaten dira eginkizunik arruntenak.
|