2000
|
|
Lanbide irakaskuntzak ere bazuen bere lekua legearen barruan, baina ez gara gu gai hau aztertzen luzatuko, gure helburu nagusia eta hori da, hain zuzen, egindako hurbilpenaren arrazoia irakaskuntza maila ezberdinak elkarrekin nola lotzen ziren
|
ikustea
baita.
|
2001
|
|
Askotan esan dugu komunikazio gaitasuna faktore motibatzailea dela; beraz, helburu erabilgarriena hasiera hasieratik eskaintzeak eragingo du ikasten irauteko. Hala ere, arazo handi bat sortzen duhorrek, oso garbi
|
ikusten
baita zer den erabilgarriena eta zer gutxitan erabiltzendena, baina erdiko guztia egituratzeko ideia argi nahikorik ez baitu eskaintzen.Irizpide garrantzitsua bada ere, garbi dago beste irizpide batzuk behar direla.
|
2010
|
|
Horretarakodiruaren inguruko oinarrizko kontzeptu batzuk eman eta gero, kanbio tasetan etakanbio erregimenen inguruko eztabaidan zentratuko gara. Gaurko mundua ulertzekoezinbestekoa iruditzen zaigu orobat Nazioarteko Diru Sisteman izandako azken aldaketa handiak
|
ikustea
baita zer paper jokatzen duten Nazioarteko Instituzio Finantzarionagusiek ere. Finantza merkatuak ere oso labur azaltzen ahaleginduko gara, horretarako sailkapen ezberdinak erabiliko ditugu eta merkatu garrantzitsuenetan geldiunetxiki bat egingo dugu, merkatu horietan gertatutakoak finantzen globalizazioa hobetoulertzen lagunduko digulako.
|
2014
|
|
Euskaraz, ez du ematen gauzak horrela direnik, ez beti behintzat; izan ere, euskara besarkaduraharremanak ageriko sintaxian ezartzen dituen hizkuntza baten moduan deskribatuaizan da (cf. Etxeberria, 2002, 2012;
|
ikus
baita ere Elordieta, 2001). Adibidez, (8) koperpausa, indefinitu batekin dugun subjektu posizioan eta kuantifikatzaile unibertsal batekin objektu posizioan?, subjektuak besarkadura zabala duela interpretatudaiteke soilik, hau da, argitaratzaile bakar bat da eskuizkribu guztiak irakurri dituena.Bestela esanda, liburu guztiak objektua ezin daiteke besarkadura zabalarekin interpretatu, hau da, perpausa ezin daiteke ulertu liburu bakoitza argitaratzaile desberdinbatek irakurri izan balu bezala4 Irakurketa horiek (8a, b) n adieraziak daude.
|
|
Kuantifikatzaile ahul deituak anbiguoak dira irakurketa kardinal baten etairakurketa proportzional baten artean (cf. Milsark, 1974, 1977;
|
ikus
baita ere Partee, 1988; Diesing, 1992; de Hoop, 1992, 1995; Ladusaw, 1994; Cohen, 2001; Zucchi, 1995 eta artikulu horietan aurki daitezkeen erreferentziak). Har ezazue (14) koadibidea (behean duen intonazio neutroarekin) batzuk bezalako kuantifikatzaile ahulbaten bi irakurketen erakusleiho bezala.
|
|
Agerikoa da euskarazko itzulpenak ez dituela ingeleseko perpausak onartzen dituen biirakurketak baimentzen. Euskaraz, irakurketa posible bakarra (5a) koa litzateke; ikus Etxeberria (2002,2012);
|
ikus
baita ere Etxeberria eta Irurtzun (prestatzen).
|
|
Modu horretan, izen iraunkor batekkontrola errazten du eta gu deskribatzaile instituzionalek baimendutako nortasun orokorra bihurtzengara.
|
Ikusi
baita ere Dar cuenta de si mismo (Judith Butler, 2009).
|
|
|
Ikus
baita ere: Velasco, 2006.
|