2011
|
|
Escudero (casa) (1613), Escudero (1616tik aitzina, orain arte, Her.), Escudero (1629), Bartolome de escudero, Joanes de escudero (1647), Escudero (casa) (1678), escudero (cassa) (1710), Escudero (casa vezinal) (1726), Escudero (casa) (1804), Escudero (1825), Eskudero (Beko denda) (1996, GAM).
|
Ikus
baita ere Perurena (2010: 283).
|
|
Dok.: Escudero borda (1841, NTEM XLVII, 89), escuderoborda (1853, ibid.), Escudero borda (XIX XX. m., Her.).
|
Ikus
baita ere, Perurena (2010: 283).
|
|
Ikus hurrengo sarreran dioguna.
|
Ikus
baita ere Perurena (2010: 284).
|
|
Bigarrena, berriz, garate ‘goiko atea, goiko harratea’ dela garbi dago, karate bilakatua txistukari ahoskabe ((t) z) ondoan.
|
Ikus
baita ere Perurena (2007: 123).
|
|
Echechiquia (ikus Etxetxikia (2)) eta Cochobitarte (ikus Kotxobitarte) bezala ere agertzen da dokumentazioan.
|
Ikus
baita ere Txukalde (etxea) sarrera.
|
2017
|
|
Zenbat irakasle txar dago lanean nota zuelako, balio omen zuelako?). Berdin du kurrikulumak, berdin du prestakuntzak, garrantzitsuena autoritatea (artista) bilakatzeko aukera dagoen ala ez
|
ikustea
baita, ez beste ezer. Prestakuntza ondoren letorke.
|
2019
|
|
|
Ikus
baita ere VI.2 SAROE eta VI.3 SORO.
|
|
Bordarik ez sekulan, nahiz Ibiur herriarenari Dendarine borda ere deitu inoiz.
|
Ikus
baita 1732 Udalaren etxeei ere bordalekuak markatu izeneko kapituluan.
|
|
Eta nola ez, Andoainen Larramendi bazkunako buru den Jon Unanue jaunari, 2012an aurreneko aldiz trilogia honen materialak utzi nizkionean, zintzo gordeko zizkidala hitz ematea aski ez, iaz Leitzalarreko Unaiak argitaratu izanagatik. Eta Iñaki Azkune jakintsuari, zer esanik ez, Zestoako historia guzia eskura emateagatik, non ederki
|
ikusten
baiten inguru hartako baserrien historiak ere ez duela zer ikusirik hemengoekin.
|
|
Egia esan, gauza batek harritu nau: artoaren aipamen zehatzik ez egiteak alor horietan, garbi
|
ikusten
baita" pieça" horiek batik bat artoa egiteko alorrak zirela, eta garia ere noski, baina ez azienden bazkatako belasoroak. Horrez gainera, 1664tik 1670era arteko sei uteotan ageri den alde bakarra:
|
|
Aspaldikoa, burniola zaharren hondakinetatik sortutako bordarien sona gaiztoa, hemen ere behin eta berriz ikusiko duzuna.
|
Ikus
baita LEE, 52 Baina kanpoko berri ere ematen du, gauzak bertatik bertara ikusiak dituen segurantzia osoarekin: " A la segunda pregunta dixo asi mismo tiene visto el testigo que en la Valle de Baztan y Sunbilla ay diferentes Bordas a donde avitan sus vecinos i moradores i tienen fuegos, ornos i todo lo necesario para el sustento de casa permitiendoles vivir en ellas, y tanvien ay otras bordas pequeñas que solamente sirven para cubillar el ganado".
|
|
Maiz ageri baitira, bestetan beste, 15 eta 20 kontu liburuetan.
|
Ikus
baita LU, 176 Garai hartan Sarrikueta familia Arotzenea etxeari lotua ageri da, baina gero ondasunak galdu eta Urbieta borda ere saltzean, badirudi berriz borda hau egiten saiatu zela Juanes Sarrikueta, baina itxura denez ez ongi atera. Eta nere ustea da, gero Martimigelene etxeak bereganatu zituela, hemen Sarrikuetak hasitako bordaren orube eta zurajeok, eta halaxe bihurtu gero Martimigelene izeneko borda.
|
2023
|
|
Il pensiero greco e la scienza moderna (Iraultza ahaztua. Pentsamendu grekoa eta zientzia modernoa);
|
ikus
baita ere Paolo Rossi, Ifilosfi e le macchine (Filosofoak eta makinak).
|