Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2003
‎Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du. Beste alde batetik, kontuan hartu behar da jurisdikzio horretan euskaldun asko eta asko dabiltzala jardunean, eta Justizia Sailak zuzeneko eskumenak dituela, arauak hautsi dituzten adingabeei begira neurriak betearazteko.
2004
‎Bitarikoa da batzorde horren eginkizuna, bi bitara ibili behar izan baitu Euskaltzaindiak azken urteetan: batetik, onomastika arautu eta arau-emailea finkatzea du helburu, ondorioz normalizazioa lortu ahal izateko, eta inoizko batean ohiko izaten ziren desbideraketa eta gehiegikeriak uxatzeko; bestetik, Erregistro Zibilaren ataza da euskal onomastika horren harrera egokia egitea, legeak eskaintzen dituen modu desberdinetan bada ere (aurretiaz jarritako gaztelaniazko izenaren baliokide euskaldunaren bitartez edota euskal izen eta abizenen grafia eta fonetika euskarazkoetara egokituz, Euskaltzaindiak zehaztu duen moduan).
2005
‎Telebistako publi-erreportajeak horren adibide argiak dira. Iragarkiei iheska dabilen kontsumitzaileari programa arruntaren itxura duen iragarkia eskaintzen zaio, telebistako programazioa ikusten jarraitzen duela pentsarazteko, eta iragarkia ikustera behartzeko (Eusko Jaurlaritzak trafikoari, larrialdiei eta inguruneari buruzko publi-erreportaje ugari sartzen ditu Teleberrien erdian).
‎Horrelako emaitzak edota antzerakoak ez dira berretsi beste ikerketa batzuetan, eta zalantzan jarri dira beti komunikazio arloan dabiltzanen artean . Are gehiago, badirudi ikerketa egin zuenak, James Vicary k alegia, aldatu egin zituela emaitzak, fama hartzeko eta zuzentzen zuen publizitate enpresaren egoera ekonomikoa hobetzeko asmoarekin (Leon eta Olabarri, 1992).
‎Solairu batetik bestera joateko pasabide edo eskailerak hartzekokoak daudenean, toki batetik igo eta bestetik jaitsi behar izaten. Sal ere, solairu osoa zeharkatu behar izaten dugu edo, eskailera mekanitzaileek badakite dendan zenbat eta gehiago ibili orduan eta erosketa estimulu gehiago jasotzen ditugula.
‎Deabruarekin dabilenak behar dik akuilua luze.
‎Erregistroaren eginkizun publikoa behar bezala ibiltzea zaindu behar duen korporazioa denez, hierarkiari dagokionez, elkargoa Justizia ministroaren eta Erregistroen eta Notariotzaren Zuzendaritza Nagusiaren menpe dago, baita horrek eginiko ikuskapen gorenaren menpe ere; berezko eginkizunez gain, Zuzendaritzak agindutakoak bete ditzake elkargoak.
2006
‎Edonondik begiratuta ere, egia da etorkizunak esango duela ideal hura betetzen den ala ez. Bien bitartean, herri bateko patua gidadian dauden ideiak, iritzi horiek ez baitzeko ohorea dutenak kontu handiarekin ibili behar dira, eta ezin dituzte kodeetan barneratu oraindik propaganda altute heldutasunik eskuratu, ez baitaudeperientziaren bitartez frogatu. ohituretan errotuta eta ez baitira es
‎Premiamendu berbera erabiliko du gutun agindua luzatu duenak, bere mende dagoen eta berandu ibili den horrek halakoa beteta itzul dezan.
‎Epaileak, dela bere ekimenez, dela bertan dauden alderdiek edo horien defendatzaileek hala erreklamatuta, berak egokitzat jotako galderak egin ahal izango dizkie adituei, eta beharrezkoakdorioak azaltzen dabiltzan bitartean . diren argibideak eskatu ere, haiek on
2007
‎Autonomia erkidego bat baino gehiagoren lurraldetik dabiltzan trenbideak eta lehorreko garraioak; komunikabideen araubide orokorra; ibilgailu motordunen trafiko eta zirkulazioa; posta eta telekomunikazioak; aireko kableak, itsasazpikoak eta irrati komunikazioa.
‎Halako enpresen artean daude finko izaerarik gabeko langile asko edo hemezortzi urtetik beherako langile asko dituzten jarduera sektoreetakoak. Halako kolektiboen artean daude euren jardueren izaeraren ondorioz, eta euren jarduerak ohikotasunez gauzatzeari lotuta, mugigarritasun etengabea dutenak, sakabanaketa nabarmena dutenak edo herri batetik bestera joan etorrian ibili behar direnak. Halaber, halako kolektiboen artean daude beste ingurabar batzuk dituztenak, baldin eta inguruabar horiek komenigarri egiten badute kolektibo horiek II. titulu horren aplikazio esparrura biltzea.
‎Lege honen 10 eta 11 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, obrak egin edo zerbitzu erkide berriak ezartzeko, nahiz eta horren ondorioz titulu eratzailea edo estatutuak aldarazi, nahitaezkoa izango da jabe gehienek erabakiaren aldeko botoa ematea, baldin eta jabe horiek partaidetza kuota gehienak ordezkatzen badituzte. Obra edo zerbitzu erkide berrion xedea oztopo arkitektonikoak ezabatzea izango da, oztopo horiek eragozten dutelako minusbaliatuak eraikinera sartu eta bertatik ibil daitezen.
‎Legeak kontuan hartu ditu esperientziaren irakatsiak une orotan; eta, gai horri dagokionez, are gehiago. Horren ondorioz, bai eta arazo desberdinak kontu handiarekin aztertzearen ondorioz ere, hiru organoren esku geratu da jabetza horizontalaren araubidea ondo ibiltzea ; organo horiek jarraikoak dira: batza, batzaren lehendakaria eta administratzailea.
‎Horrez gain, legean berariazko aipamena egin zaio zerbitzu enpresari, araubideak iraun dezan eta eskuratutako eskubidearen luperketa ganorazkoa izan dadin. Zerbitzu enpresarik ez badago edo hori modu desegokian badabil , eskubidea ezin da praktikan egikaritu, eta eskuratzailearentzat ez da nahikoa izango horren eduki juridikoa beste arazo batzuei begira erabat zehaztuta egotea.
‎Nola ez, bizilekua askatasunez aukeratzeko eta nazioaren lurraldean zehar ibiltzeko eskubideekin gertatzen den bezala, eskubide hori zigor izaerako neurriek muga dezakete, zehapenek zein prebentzio neurriek (gogoan izan ditzagun, esaterako, pertsona batzuei auziperatze kasuan eta, nola ez, zigor kondena dagoenean Espainia uztea debekatzen dieten ebazpen judizialak). Europako erkidegokoak diren atzerriko herritarrei dagokienez, horien egoera espainiarrenarekin parekatuta egongo litzateke, eta nazioaren lurraldean ibiltzeko eta bizilekua aukeratzeko askatasunak jorratzean aipatutako arautegia aplikatuko litzateke. Mugetan kontrolak eteteari dagokionez, ez da ahaztu behar Schengeneko Akordioan ezarritako kontrolen gabezia Akordioan ezarritako inguruabar jakin batzuetan eten daitekeela.
‎Askatasun horiek nabariagoak dira Europar Batasuneko estatu kideen muga erkideetan kontrolak kendu direlako, 1985eko ekainaren 14ko «Schengeneko Akordio» izenekoa dela bide. Zehatzago esanda, kasu horietan 2004ko apirilaren 29ko 2004/ 38 Zuzentaraua aplikatu daiteke, Europar Batasuneko herritarrek eta horien familiakoek Estatu kideetako lurraldeen zehar ibiltzeko eta horietan bizitzeko duten eskubideari buruzkoa, baita otsailaren 14ko 178/ 2003 Errege Dekretua ere, Europar Batasuneko estatu kideetako eta Europako esparru ekonomikoari buruzko akordioa sinatu duten beste estatu batzuetako naziokoak Espainian sartu eta bertan gelditzeari buruzkoa.
‎b) Espainian askatasunez sartu eta bertatik irteteko eskubideari dagokionez, EKren 19 artikuluan ez da modu absolutuan jaso, lehenengo paragrafoan bizilekua askatasunez aukeratzeko eta nazioaren lurraldean zehar ibiltzeko eskubideen kasuan ez bezala. Espainian askatasunez sartu eta bertatik irteteko eskubidea Espainiako herritarren kasuan ere baldintzatu du, legeak ezarritakoaren arabera xedatu baita.
‎Neurri horiek gertatuko balira, neurri orokorrak izango lirateke, eta ez pertsona zehatzei dagozkienak. Nola ez, bizilekua askatasunez aukeratzeko eta nazioaren lurraldean zehar ibiltzeko eskubideekin gertatzen den bezala, eskubide hori zigor izaerako neurriek muga dezakete, zehapenek zein prebentzio neurriek (gogoan izan ditzagun, esaterako, pertsona batzuei auziperatze kasuan eta, nola ez, zigor kondena dagoenean Espainia uztea debekatzen dieten ebazpen judizialak). Europako erkidegokoak diren atzerriko herritarrei dagokienez, horien egoera espainiarrenarekin parekatuta egongo litzateke, eta nazioaren lurraldean ibiltzeko eta bizilekua aukeratzeko askatasunak jorratzean aipatutako arautegia aplikatuko litzateke.
‎Barruko mugen bidez, eskubidearen edukia definitzen da, eskubidea eratzeko balio dutelako eta barru barrukoak direlako. Adibidez, nazioaren lurraldean askatasunez ibiltzeko eskubidea ezin da alegatu beste ibilgailu batekin nahita talka egitea justifikatzeko, askatasunez zirkulatzeko eskubideak ez baitu zerikusirik jokabide horrekin. Xede horrekin eskubide horretara jotzea eskubide abusua izango litzateke argi eta garbi, eta hori Kode Zibilaren 7.2 artikuluan debekatuta dago.
‎Gai jakin baten eskuordetza zehatzak autonomia erkidego bati (abenduaren 15eko 6/ 1997 LO, Kataluniari Trafikoaren arloko Betearazpen Eskumenak Transferitzeari buruzkoa) edo zenbaiti (uztailaren 30eko 5/ 1987 LO, Garraioen arlokoa) eskuordetzeko ere erabili da, baita autonomia bide geldotik eskuratu zuten autonomia erkidegoei eskuordetzeko ere (EKren 143 art.). Printzipioz, autonomia erkidego horiek EKren 148 artikuluko gaien inguruan soilik zuten eskumena, edo bestela, autonomia bide azkarretik (EKren 151 art.) erdietsi zutenek EKren 149.1 art.ko gaien inguruan. Horixe egin zen, hain zuzen ere, autonomia erkidego batzuen kasuan, beren autonomia estatutuak aldatzen ibili gabe , 1992ko itun autonomikoak direla bide (abenduaren 2ko 9/ 1992 LOren bidez). Azkenean, eskumen horiek autonomia erkidego horiek berezko moduan hartu dituzte, eta horrela EKren 151 art.ko autonomia erkidegoekin parekatu dira, beren autonomia estatutuak eraldatuta.
‎Konstituzio «aurrerakoi» baten ondoren «moderatua» ezartzen zen, eta alderantziz. Modu horretan, sistema ez zen sendotu eta «batetik bestera» ibili zen etengabe. Horri beste osagai batzuk ere gehitu ahal dizkiogu, kasurako konstituzio araubidea «pronuntziamenduen» bidez faltsutzea («estatu kolpeen» mota bitxia, garai hartako Espainian oso ugaria), «jauntxokeria», alderdi politikoen trinkotasun urria, hauteskunde azpijokoak eta errege politika konstituzio testuak alde batera utzita garatzea.
2008
‎...io erantsiak egiteko betebeharra, baita bazkide administratzailea ere, horrek sozietatearekin lehian aritzeko debekua hautsi duenean, edota administratzaile hori epai irmoaren bidez kondenatua izan denean sozietateari kalte galeren ordaina ematera, baldin eta kalte galera horiek sor tu badira lege honen edo estatutuen aurkako egintzen ondorioz edo kalte galerok egin badira behar besteko arretaz ez ibiltzeagatik .
‎Ulertuko da jarduera ekonomikoaren adarra dela sozietate zati baten ondare osagai aktibo eta pasiboek osatutako multzoa, baldin eta, antolaketari begira, osagaiok ustiapen autonomoa osatzen badute, alegia, bere kabuz ibil daitekeen osotasuna badakarte.
‎– Aitcitic dela obra bat ttipia delaric handia, hitz gutiz añhitz erraiten duena, ongui esquiribatua, eta meregi duena ibil dadin iendartean, eta guztien escuetan?
‎Bidegintza horretan ibili da Alberto Atxabal. Estimatzekoa, bestalde, ikasleekiko izan duen arreta berezia.
‎Azken teknika horixe da segurtasun juridikoari hobeto egokitzen zaiona, baina baditu desabantaila latzak ere: legegilea beti ibiltzen da berandu, iruzurra gauzatutakoan?, eta, horrez gain, tipoaren barruan sartzen ditu iruzurrezkoak ez diren kasuak ere. Espainiako legegileak usu erabili ohi du bide hori, lege iruzurrari aurre egiteko.
‎Administrazioaren erantzukizunari dagokionez, esan behar da zergadunari informazioa eta laguntza ematea herri zerbitzuetako bat dela, alegia, Herri Administrazioak eskaintzen dituen zerbitzuetarikoa. Horrela, zerbitzu hori ondo ala txarto ibiltzeagatik , kalteak eragin ahal zaizkio zergadunari; kalte horiek benazkoak eta ikuspegi ekonomikotik zenbatzeko modukoak izanez gero, medeatu behar dira, Administrazioaren erantzukizun objektiboa dela eta. Beraz, Administrazioak emandako erantzuna aplikatzeagatik, zergadunak jarduera zehatza gauzatu eta kalteak eragiten bazaizkio, erantzukizuna eska dakioke Administrazioari, kalteok benetakoak eta zenbatzeko modukoak direla frogatuz gero.
2009
‎Atzerapena hortik gorakoa izanez gero, ontziak ibilitako luzeraren araberako pleita bakarrik ordainduko dute.
‎Hasitako bidaia geldiarazten bada ezuste edo ezinbestearen ondorioz, ibilitako luzeraren araberako kopurua bakarrik ordaindu du bidaiariak, eta ezin izango dute kalte ordainik eskatu; kapitainak bere kontura erabaki badu geldiarazpena, ordea, kalte ordaina jasotzeko eskubidea izango du bidaiariak. Geldiarazpena gertatu bada ontzia desgaitzearen ondorioz eta bidaiariak itxaroten badu konponketa egin arte, ezin zaio prezio igoerarik ezarri, baina egonaldi bitarteko mantenua horren kontura gauzatuko da.
‎Lehenengo liburua Nabigazio Egunkaria deituko da, eta bertan egunean egunean idatzohartuko dira atmosferaren egoera, haizeak, hartutako norabideak, aparailuak, nabigaziorako erabiltzen dirako nabigazio istripuak; horrez landaren makinen indarra, ibilitako luzerak edota eginiko maniobrak nahiz gainera, kapitainak idatzohartuko ditu ontziaren kasko, makina, aparailu eta hornigaietan gertatutako matxurak, horiek gertatzeko arrazoia kontuan izan gabe, baita zamak izandako narriadura eta matxurak ere, edota zama hori itsasora ezinbestean botatzearen ondoreak eta garrantzia, halakoa gertatuz gero; arazoa larria izateagatik ontziko ofiziatainak. Hori guztia gauzatzeko, kapitailak, tripulazioa eta bidaiariak batzara bildu behar direnean, bertan hartutako erabakiak idatzohartu behar ditu kapinak konpasontziaren koadernoa erabil dezake, baita makinistak daraman bapore edo makina koadernoa ere.
‎Agintari eskudunak liburua sinatuko du eta bertan egunero erregistratu du ondokoa: ibilitako luzerak eta norabideak, konpasaren aldaera, eraitsiera, haizearen noranzkoa eta indarra, atmosfera eta itsasoaren egoera, aparailu luzea, antzemandako latitude eta luzera, piztutako labe kopuruak, bapaketak, edota, nabigazio bitartean gertatutako jazokizun eta istripu oro.pore presioa eta erreboluzio kopurua. Horrez gain, hurrengoa ere jaso behar da, gertakizun izenarekin:
‎Makinistak egoera onean artatu behar ditu makina eta galdarak; hortaz, makinistek beharrezko diren erabakiak har ditzakete, edozein unetan makina eta galdarak behar bezala ibiltzeko prest egon daitezen. Makinistak erantzukizuna izango du trebetasun edo ardurarik ezaren ondorioz motorrari, ontziari eta zamari egindako kalteen gain; halaber, erantzukizun kriminala izango du, baldin eta delitu edo falta bat egin badu.
‎Arretaz jardun arren kapitainak ez badu aurkitu pleitean jartzeko moduko ontzirik, zamatzaileen esku utz dezake zama, eta ahal duen bezain laster azalduko die gertatutakoa; halakoetan, pleita finkatuko da ontziak ibilitako luzeraren arabera, eta ezin izango da kalte ordainik eskatu.
‎Erregela berbera aplikatuko da pleita ordaintzean: ontzia helmugara iritsi bada, pleit osoa ordainduko da, eta helmugara iritsi baino lehen galdu bada, ibilitako luzeraren araberako zatia ordainduko da.
‎Ez dute pleitik sortzen salbatzeko helburuarekin itsasora botatzen diren merkatugaiek; hala ere, horien balioa matxura handitzat hartuko da, eta berori kalkulatzeko, botatzea gertatu arte ibilitako luzera izango da kontuan.
‎Ontzia nahiz merkatugaiak erreskatatu badira edo ontzizkalpenaren efektuak salbatu badira, pleita izango da ontziak zama garraiatzean ibilitako luzeraren araberakoa; eta, beharrezko konponketak egin ostean zama helmugako porturaino eraman bada, pleit osoa ordaindu da, betiere, matxuraren ondorioz eman beharrekoari kalterik egin gabe.
‎Aktiboan behar bezala bereizita agertu behar dira aktibo finkoa edo ibilgetua eta aktibo zirkulatzaile edo ibil korra. Ondare osagaiak aktibora bilduko dira, dare osagaiak, baita, orokorrean, ekitaldia ixten denetik urtebeteko epean mu euren loturaren arabera.
2012
‎1 Espetxealdi zigorra ezarriko zaie, sei hilabetetik hiru urte artekoa, taldeka jardunez eta herri bakearen aurka atentatua egiteko asmoz, ordena publikoa eraldatzen dutenei, pertsonei lesioak eraginez, jabetzetan kalteak sortuz, herri bideak edo horietarako sarbideak oztopatuz, betiere horietatik dabiltzanentzat arriskua sorrarazten denean, edo instalazioetan edo eraikinetan indarrez sartuz; horrek ez dio kalterik egingo kode honen manuen arabera legozkiekeen zigorrak ezartzeari.
‎Kapitulu honen aurreko artikuluetan aipatutako zigorrak ezarriko zaizkie artikulu horietara bildutako delituak Espainiaren aliatua den herrialde baten aurka egiten dituztenei ere, baldin eta herrialde aliatua eta Espainia bien arerioaren kontrako kanpainan badabiltza .
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia