Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎R. L. Stevensonek uharte baten mapa marrazteari ekin zion 12 urteko semeorde Lloyd Osbournegana hurbildu eta haren pintura kutxa hartuta. Topografo baten arretaz, Stevensonek laster erabaki zituen uhartearen xehetasunak, muino zein leize, kala zein ainguraleku edo zingira.
‎Erdi Aroan haurtzaroaz zegoen ikuskera ez dago oso argi. Philippe Aries (1962) historialariak honako bi ideia hauek ondorioztatu zituen garai hartako pintura eta dokumentuen azterketatik: batetik, XIII. mendearen amaiera arte umeak heldu txikiak balira bezala irudikatzen zituzten pinturetan (arropa, ezaugarri, jarduera eta jarrera helduekin), haurtzaroaren irudiak interesik ez balu bezala edo haren errealitate propiorik edukiko ez balu bezala.
2009
‎Garai hartan pintura eskulturari gailendu zitzaiola azaldu du komisarioak. Haatik, eskultura gehiago hautatu ditu margolanak baino.
‎Leioako campusean ikasia da hura ere, eta 70eko hamarkadan sortua, halaber. Haren pintura, baina, amildegiaren beste ertzean dago.
2010
‎Alabaina, urteek ez zutioten sormena trabatu. Aitzitik, urteetan landuriko musika eta poesiarekiko zaletasunak eragina izan zuten haren pinturan. Izan ere, errealismorako ahaleginak egin zituen arren, kutsu poetiko nabarmena dute Rousseuren lanek, exotikoa eta naifa.
2011
‎Semmelweis, berriz, infekzio nosokomialen kontrolaren aita? dugu.Amen hilkortasunaren joera kurba Vienako Ospitale Orokorrean(). Garai hartako pintura: Semmelweis eskuen higienea erakusten Vienako Ospitale Orokorreko 1 gelan.Budapestera itzuli zen Semmelweis.
2012
‎Dena dela, Francisco de Goya da garai hartako pinturaren goreneko irudia; pintore berezia izan zen, zinez, eta nekez sailka daiteke arte mugimendu edo eskola jakin batean. Bada, Goyaren pinturan, XVIII. eta XIX. mendeetako artearen zein ideologiaren korronte guztiek egin zuen bat, neoklasizismoaren eta erromantizismoaren ezaugarriak oinarritzat harturik ere pinturaren ondorengo joera aurrerakoienak ere besarkatu baitzituen:
‎Pintura modernoaren oinarriak ezarri zituen pintura errenazentistak. Garai hartako pinturaren kezkabide nagusia espazioaren irudikapen zientifikoa izan zen, eta perspektiba lineala garatu zuten kezka horren ondorio.
‎70eko hamarkada aztertzean aipatutako artista bat dakargu orain, Miguel Diez Alaba. Ikerlanaren atal horretan ere aipatu da haren pintura aldatuz joan dela, baina harritzen gaitu 1975 urtean aurkitzen genuen pintura koloretsu eta bortitzetik 1999 urtean aurkitzen dugun pinturaraino doan aldaketa. Aldaketa hori eragin zuten faktoreetako batek egileak Menorcan aurkitu zuen paisaia mediterraneoarekin zerikusia du, zeina bere bizileku bihurtu zuen 1981 urtetik aurrera.
2014
‎Erdi Aroan haurtzaroaz zegoen ikuskera ez dago oso argi. Philippe Aries (1962) historialariak honako bi ideia hauek ondorioztatu zituen garai hartako pintura eta dokumentuen azterketatik: batetik, XIII. mendearen amaiera arte umeak heldu txikiak balira bezala irudikatzen zituzten pinturetan (arropa, ezaugarri, jarduera eta jarrera helduekin), haurtzaroaren irudiak interesik ez balu bezala edo haren errealitate propiorik edukiko ez balu bezala.
2015
‎Asko ikusi ditut onak: hark pintura onak ederresteko zuen gaitasunaz bada nahiko lekukotasunik. Irudi erlijiosoek, batez ere Kristoren irudiek, biziki erakartzen zuten.
2020
‎1968tik hasi eta 2001era arte. Horregatik, kronologikoki antolatu dute erakusketa, eta, haren pintura lanik ezagunenez gainera, normalean ikusten ez diren beste hainbat margolan ere bildu dituzte: Araban dagoen Remelluriko ermitarako egindako irudiak barne.
‎Burura etorri zitzaidan lehen erantzuna izan zen Sandra Cianik segurutzat jotzen zuela Vicenziren biktima Muruamendiaraz izan zela, eta beharbada beldur izango zela hori jakiteak nigan agian erreakzio txarren bat sortuko ote zuen. Hala baldin bazen, batere funtsik gabeko beldurra zen, niri ez baitzidaten aparteko interesik pizten ez delako Muruamendiaraz hark, ez garai hartako pintura eskolek. Agian pentsatuko zuen hemengo aditu eta kritikarien artean oihartzun gaiztoa izan zezakeela, baina hori nire aldetik urrutiegi joatea zen.
2021
‎Erakusketa kronologikoki antolatuta dago: 1930eko hamarkadako koadroekin hasten da, eta sasoi hartan Kuban egin zuen urtebeteko egonaldiak haren pinturan izan zuen eragina nabarmendu du komisarioak. Kontzientzia politiko eta soziala orduan piztu zitzaiola azaldu du Agirrek, eta agerikoa da hori lehen aretoan bertan ikus daitezkeen manifestazioei eskainitako irudietan.
2022
‎Taldeko zortzi lagunok, orain, urriaren zain gaude, Lanzaroterako bidaiaren esperientzia berritzeko asmotan, ilusio handiz... Lanzaroteko lurrak noiznahi hartzen dituen sorgin argiarekin gero eta batago egin nahi baikenuke; bide batez, De Chiricoren arima herratua ere gonbidatu nahi genuke –" Misterio handiagoa du eguzkipean dabilen gizon batek erlijio guztiek baino", greziar italiar maisuaren hitzak–, ea haren pinturari darion irrealtasun erreala ere (errealtasun irreala...?) geure geure egiteko gai garen, haren koadroetako argi itzal ezin bereziagoak –erdi solidoak, erdi airezkoak– lehengai: argi itzal horiek, zeintzuek, nire kasuan, gregoriar kantua oinarri duten espazioekin –tenplu erromanikoekin, nagusiki– bat egiten duten.
2023
‎Lan izugarria egin zuen Nuenenen Vincentek: marrazkiak, akuarelak eta zirriborro asko; haren pinturan kolore marroia eta kolore ilunak nagusitzen ziren; pinturaren eta musikaren artean harreman estua ikusten zuen Vincentek; musikak (batez ere Wagner-enak) eta pinturak garapen paraleloak dituztela zioen.
‎Vincenten gaixotasunak eragina izan zuen haren pinturako gaien aukeraketan; koadro asko egin zituen zoroei, sendagileei, erizainei eta erietxeei buruz; izan ere, sarritan gelatik irten gabe lan egin behar izaten zuen, naturarekin harreman zuzenik gabe; horregatik egin zituen beste pintoreen (Millet, Delacroix) koadroen erreprodukzioak; horregatik, oroitzapenetan oinarritutako koadroak ere egin zituen, lerroei uhin itxura emanez, mugimenduak e...
‎1889ko ekainaren 16an (T10) Paristik idatzitako gutunean Theok Vincenti esaten zion aspaldi idatzi behar ziola gutuna, baina ez zela gai izan bere pentsamenduak formulatzeko. Vincenten pinturek ematen ziotela haren gogamen egoeraren berri; aurrez inoiz lortu ez zuen moduko koloreen bizitasuna ikus zitekeela haren pinturetan; alderdi sinbolikoari ematen ziola lehentasuna, formen aurretik; esaten zion beharrezkoa zena baino buruhauste gehiago ez hartzeko; gehiegizko ahaleginik ez egiteko.
‎Bernard pintorea eta poeta zen eta Vincentek eskertu egiten zituen haren sonetoak. 1888ko apirilean (B4) Arlestik idatzitako gutunean Vincentek Bernard-i eskerrak ematen zizkion bidalitako sonetoengatik; esaten zion atsegin zuela bidalitako lehen sonetoaren forma eta ahots melodia, baina, ideia eta sentimentuari zegokionez, nahiago zuela azkena; hala ere, ez zuela behar bezain garbi esaten sentiarazi nahi zuena; Bernarden literatura ez zela oraindik haren pintura bezain ona, baina sonetoekin jarraitu behar zuela. Azken igandean burdela ikusi zuela; hainbat militar, zibil eta emakume zeudela bertan.
‎Rubens ederra eta larru jotzaile ona zela; Courbet ere bai; beren osasunak aukera ematen ziela edateko, jateko eta larrua jotzeko. Bernardi esaten ziola asko jateko, ariketa militarrak ondo egiteko eta larrutan asko ez egiteko; hori egiten bazuen, haren pintura are eta espermatikoagoa izango zela; Balzac-ek esaten zuela, kastitate erlatibo batek artista modernoa indartu egiten zuela. Beren lanean ar indartsua izan nahi zuenak ez zuela larrutan gehiegi egin behar.
‎Gauguin-i, Saint Rémy ko erizainari, belarri zatia bidali zion emagalduari; errealitatearekin kontaktua gorde zuen; adierazkortasun handia gorde zuen; bere buruaren erretratu asko egin bazituen, modeloak ordaintzeko dirurik ez zuelako eta inorekin ez haserretzeko egiten zuen. Vincenten artea ez da eskizofreniko batena; ez du eskizofrenikoaren zurruntasunik, txirotasunik eta mugikaiztasunik; haren pinturak baditu erritmoa eta mugikortasuna; nahaste neuropsikiatrikorik ez zuen jasan; gaitasun kritikoa eta diziplina gorde zituen Vincentek. II. ardatzean, nortasun paranoidearen nahastea zuela esan daiteke.
‎Horren erakusgarri dira, kasurako, Pertsonaia taldea basoan eta Pintura basatiak lanak. Besteak beste, ezaugarri jakin batengatik bereizten dira sasoi hartako pinturak: «Irudi itsusiak ageri dira espazio kezkagarrietan».
‎Artiumeko erakusketen buletina iritsi zitzaidanean ikusi nuen Rafael Lafuenteren erakusketa ireki zutela. Haren pintura pare baten argazkiak ere bazetozen. Lanen estetikagatik segituan kokatu nuen euskal testuinguruko 70 hamarkaden bueltan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia