2001
|
|
Egia da zuen teknika dela eta, zuek, rapsodak, askotan bekaitz izan zaituztedala, lon: alde batetik, zuen arteari esker, egokia den moduan, gorputza eder mantentzen baituzue ahal bezain dotore agertzen zaretelarik; eta, beste aldetik, oparoak eta onak diren gainerako olerkariez arduratzea ere beharrezkoa da, bereziki Homeroz, olerkaririk bikainena eta jainkotiarrena; eta beharrezkoa da, halaber,
|
haren
pentsamendua aditzera ematea, ez hitzak soilik. Rapsoda ez bailitzateke inoiz rapsoda ona izango olerkariak esandako gauzak ulertuko ez balitu.
|
2004
|
|
" Nik pentsatzen dut" delako ebidentzia onartuta, pentsatze hori zer den zehaztu du, eta emango duen erantzunak balio du ez Descartesentzat bakarrik, baizik eta baita eginbehar horretan diharduen edozein gizon emakumeren jarduna definitzeko ere. Zeinahi dela gizabanako batek bere existentziaz duen esperientzia —espazioaz duen bizipena, bere sentimenak, oroimena... —, Descartesek defendituko du
|
haren
pentsamenduaren egitura eta Descartesek bere buruan aurki dezakeena berdinak izango direla, forma logiko orokor bera dutela nahiz eta eduki partikularra ezberdina izan. Forma logiko unibertsal honi esker pentsatzeko gaitasuna izango dugu; eta pentsatzeko, gainera, inolako aginteren aurrean makurtu gabe eta modu burujabe eta ez mekaniko batean.
|
|
Poliki poliki egindako bidea izan zen, Neu izatearen kontzientzia erabat iziotu arte, Nitaz jabetu arte, Ni neure buruaren jabe izan arte, ustez behintzat. Guretzat, halako gauza sinplea dirudien ideia hori zerk egingo du nabarmengarria,
|
hura
pentsamendu modernoaren sorreran jartzeraino?
|
2005
|
|
Azpimarratu beharrekoa da, hala ere, bertan ez dela gizakia hainbeste bere Orokortasunaren edo Unibertsaltasunaren perspektibatik kontsideratzen baizik eta, batez ere, bere Singulartasunaren eta Indibidualtasunaren perspektibatik. Gogoan honela hartutako gizakiak osatzen du, egiaz, haren jarduera antropologiko guztien arazoa eta aztergaia eta, azken batean,
|
haren
pentsamenduaren abiapuntua eta helmuga.
|
2008
|
|
Edonola ere, gure Metafisika ren barneko egituraren eta edukien azterketari begira, eztabaida hori gure ikergunetik kanpo gelditzen da. Izan ere, Aristotelesen analisia, zuzentasuna alde batera utzita,
|
haren
pentsamendu propioaren garapenerako abiapuntua den neurrian interesatzen zaigu. Hurrengo ataletan ikusiko dugunez, lehenengo filosofo materialisten ustezko doktrinak oinarrizkoak izango dira Aristotelesen eraikuntza aporetikoan, aporia gehienetan alde baten edukia beteko dutelarik.
|
2010
|
|
Horien artean, zer esanik ez, azpimarragarriena da, gure kasuan, De legibus izenekoa, horrek biltzen baitu
|
haren
pentsamendua, legearen eta zuzenbidearen inguruan. Horra, bada, hautu baten arrazoia eta sustraia.
|
|
...o diziplinetan" hizkuntza, gertakari edo fenomeno kultural" bezala ezaugarritzea, hain zuzen —eta Casadok adierazi bezala—, hizkuntza bera, aldi berean," gizakiaren jarduera aske eta jarduera horren emaitza" delako116 Horren oinarrian, bada, kulturaren eta antropologiaren interpretazio jakin bat dago, zein Kanten filosofiatik abiatzen den117 Honela biltzen du Durantik
|
haren
pentsamendua: " Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik:
|
2012
|
|
Badiouren subjektuak, Bosteelsen arabera, derrigorrez bi aldeak dauzka. Bestela hutsaldu egiten da
|
haren
pentsamendua. Hegel ezagutzen duenak ondo ezagutzen du egoera.
|
2013
|
|
342) izan da Lukrezioren pentsamenduan gehien eragin duen filosofoa. Haren testu gutxi dauzkagun arren, badago
|
haren
pentsamenduaren nahikoa testigantza. Esaterako, Epikurok mahai gainean jarri zuen gogo/ arimari buruzko egungo eztabaidetan sarritan aipatzen den printzipioa, hain zuzen ere, kausazko itxituraren printzipioa.
|
2016
|
|
Itzul gaitezen, bada, gerraoste idorrean bere ideiekin kooperatibismoaren hazia erein zuen Don Jose Maria koadjutore gaztearen heziketa lan apal hartara, omenaldi gisa hein batean harentzat eta guretzat hausnarketa gisa heintxo bat.
|
Haren
pentsamendua bere garaian eta testuinguru intelektualean kokatzen saiatuko gara.
|
|
Arizmendiarrieta ez zaigu itxuraz hain ‘modernoa’ iruditzen. Itxurak itxura, ordea, gure tradizioan dudarik gabe ohikoagoa bai, baina horregatik gutxiago modernoa ez den hari filosofiko antropologiko batean kokatzen da
|
haren
pentsamendua: pertsonalismoaren arrastoan.
|
2022
|
|
Filosofian ez dago idazketa gradurik, hartara hurbiltzeko modu ezberdinak baizik: Nietzscheren liburu bat Nietzscheren liburu bat da, baina hartaz irakurketa ezberdinak egingo dituzte
|
haren
pentsamenduaren aditu batek, Nietzscherengana solaskide modura jotzen duen filosofo batek, orokorrean filosofiaren zale den batek edo bere bakardade mingarriari, urgentziaz, erantzunak bilatzen dizkion nerabe batek. Filosofiarik onena, beretzat ezer gorde gabe, idazketaren bidez balizko hurbilketa guztiei eskaintzen zaiena da; ez ditu nahastuko, baina ezta hierarkizatuko ere.
|
|
Diderot funtsezko figura da gaur pentsatu ahal izateko jakintzaren eta kulturaren hainbat arloren arteko aliantza berriek, baita teoriaren eta praktikaren artekoek eta esperientziaren hainbat eremuren artekoek ere, ekar diezaguketena.
|
Haren
pentsamenduak praktika zientifikoak, artistikoak eta literarioak zeharkatzen ditu; bere garaiko gizakia da eta aldi berean denboraz kanpokoa; entziklopedista lanetik bizi da eta aldi berean bere lanbidea gainditzen du bere obra filosofikoarekin eta kultura eta politika astintzeko jardunarekin. Garaiko jakintzen batasuna, haren baitan, praktika bizi egiten da:
|