Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Egia da zuen teknika dela eta, zuek, rapsodak, askotan bekaitz izan zaituztedala, lon: alde batetik, zuen arteari esker, egokia den moduan, gorputza eder mantentzen baituzue ahal bezain dotore agertzen zaretelarik; eta, beste aldetik, oparoak eta onak diren gainerako olerkariez arduratzea ere beharrezkoa da, bereziki Homeroz, olerkaririk bikainena eta jainkotiarrena; eta beharrezkoa da, halaber, haren pentsamendua aditzera ematea, ez hitzak soilik. Rapsoda ez bailitzateke inoiz rapsoda ona izango olerkariak esandako gauzak ulertuko ez balitu.
2004
‎" Nik pentsatzen dut" delako ebidentzia onartuta, pentsatze hori zer den zehaztu du, eta emango duen erantzunak balio du ez Descartesentzat bakarrik, baizik eta baita eginbehar horretan diharduen edozein gizon emakumeren jarduna definitzeko ere. Zeinahi dela gizabanako batek bere existentziaz duen esperientzia —espazioaz duen bizipena, bere sentimenak, oroimena... —, Descartesek defendituko du haren pentsamenduaren egitura eta Descartesek bere buruan aurki dezakeena berdinak izango direla, forma logiko orokor bera dutela nahiz eta eduki partikularra ezberdina izan. Forma logiko unibertsal honi esker pentsatzeko gaitasuna izango dugu; eta pentsatzeko, gainera, inolako aginteren aurrean makurtu gabe eta modu burujabe eta ez mekaniko batean.
‎Poliki poliki egindako bidea izan zen, Neu izatearen kontzientzia erabat iziotu arte, Nitaz jabetu arte, Ni neure buruaren jabe izan arte, ustez behintzat. Guretzat, halako gauza sinplea dirudien ideia hori zerk egingo du nabarmengarria, hura pentsamendu modernoaren sorreran jartzeraino?
2005
‎Azpimarratu beharrekoa da, hala ere, bertan ez dela gizakia hainbeste bere Orokortasunaren edo Unibertsaltasunaren perspektibatik kontsideratzen baizik eta, batez ere, bere Singulartasunaren eta Indibidualtasunaren perspektibatik. Gogoan honela hartutako gizakiak osatzen du, egiaz, haren jarduera antropologiko guztien arazoa eta aztergaia eta, azken batean, haren pentsamenduaren abiapuntua eta helmuga.
2008
‎Edonola ere, gure Metafisika ren barneko egituraren eta edukien azterketari begira, eztabaida hori gure ikergunetik kanpo gelditzen da. Izan ere, Aristotelesen analisia, zuzentasuna alde batera utzita, haren pentsamendu propioaren garapenerako abiapuntua den neurrian interesatzen zaigu. Hurrengo ataletan ikusiko dugunez, lehenengo filosofo materialisten ustezko doktrinak oinarrizkoak izango dira Aristotelesen eraikuntza aporetikoan, aporia gehienetan alde baten edukia beteko dutelarik.
2010
‎Horien artean, zer esanik ez, azpimarragarriena da, gure kasuan, De legibus izenekoa, horrek biltzen baitu haren pentsamendua, legearen eta zuzenbidearen inguruan. Horra, bada, hautu baten arrazoia eta sustraia.
‎...o diziplinetan" hizkuntza, gertakari edo fenomeno kultural" bezala ezaugarritzea, hain zuzen —eta Casadok adierazi bezala—, hizkuntza bera, aldi berean," gizakiaren jarduera aske eta jarduera horren emaitza" delako116 Horren oinarrian, bada, kulturaren eta antropologiaren interpretazio jakin bat dago, zein Kanten filosofiatik abiatzen den117 Honela biltzen du Durantik haren pentsamendua: " Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik:
2012
‎Badiouren subjektuak, Bosteelsen arabera, derrigorrez bi aldeak dauzka. Bestela hutsaldu egiten da haren pentsamendua. Hegel ezagutzen duenak ondo ezagutzen du egoera.
2013
‎342) izan da Lukrezioren pentsamenduan gehien eragin duen filosofoa. Haren testu gutxi dauzkagun arren, badago haren pentsamenduaren nahikoa testigantza. Esaterako, Epikurok mahai gainean jarri zuen gogo/ arimari buruzko egungo eztabaidetan sarritan aipatzen den printzipioa, hain zuzen ere, kausazko itxituraren printzipioa.
2016
‎Itzul gaitezen, bada, gerraoste idorrean bere ideiekin kooperatibismoaren hazia erein zuen Don Jose Maria koadjutore gaztearen heziketa lan apal hartara, omenaldi gisa hein batean harentzat eta guretzat hausnarketa gisa heintxo bat. Haren pentsamendua bere garaian eta testuinguru intelektualean kokatzen saiatuko gara.
‎Arizmendiarrieta ez zaigu itxuraz hain ‘modernoa’ iruditzen. Itxurak itxura, ordea, gure tradizioan dudarik gabe ohikoagoa bai, baina horregatik gutxiago modernoa ez den hari filosofiko antropologiko batean kokatzen da haren pentsamendua: pertsonalismoaren arrastoan.
2022
‎Filosofian ez dago idazketa gradurik, hartara hurbiltzeko modu ezberdinak baizik: Nietzscheren liburu bat Nietzscheren liburu bat da, baina hartaz irakurketa ezberdinak egingo dituzte haren pentsamenduaren aditu batek, Nietzscherengana solaskide modura jotzen duen filosofo batek, orokorrean filosofiaren zale den batek edo bere bakardade mingarriari, urgentziaz, erantzunak bilatzen dizkion nerabe batek. Filosofiarik onena, beretzat ezer gorde gabe, idazketaren bidez balizko hurbilketa guztiei eskaintzen zaiena da; ez ditu nahastuko, baina ezta hierarkizatuko ere.
‎Diderot funtsezko figura da gaur pentsatu ahal izateko jakintzaren eta kulturaren hainbat arloren arteko aliantza berriek, baita teoriaren eta praktikaren artekoek eta esperientziaren hainbat eremuren artekoek ere, ekar diezaguketena. Haren pentsamenduak praktika zientifikoak, artistikoak eta literarioak zeharkatzen ditu; bere garaiko gizakia da eta aldi berean denboraz kanpokoa; entziklopedista lanetik bizi da eta aldi berean bere lanbidea gainditzen du bere obra filosofikoarekin eta kultura eta politika astintzeko jardunarekin. Garaiko jakintzen batasuna, haren baitan, praktika bizi egiten da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia