2002
|
|
Ikuspuntu honetatik begiratuta, ikaskuntza ezin da ulertu ezagutzen transmisio modura. Aldiz, ikasleak bere ezagutza propioak eraikitzen ditu,
|
horien aurretik
dituen ezagutzei esker. Hizkuntzarenikaste prozesua luzea eta korapilatsua da, ez da lineala.
|
2007
|
|
Aldagai sozietalei dagokienez, Barrett ek azpimarratzen du komunikabideen (bereziki, telebistarena etafilmena, baina baita liburuena, aldizkariena, komikienaeta afixena ere) eta eskolaren garrantzia. Komunikabideeidagokienez, badakigu eragin handia dutela haurrengizarte ezagutzaren garapenean (ikus VII. kapitulua). Izan ere, Billig en (1995 in Barrett, 2007) aburuz, komunikabideek talde nazionalei eta aberriei buruzko irudikapenak transmititzen dituzte, eta horiek eragina dute aberri
|
horiei buruz
duten ezagutzan. Hala ere, kontuan hartu behar da askotan kulturaren arauek etabalioek zehazten dutela zer transmititzen den komunikabideetan; izan ere, horienarabera sailkatzen dira adin bakoitzeko haurrentzat egokiak diren saioak, filmak, komikiak eta antzekoak.
|
|
Aktibo dauden artistek ematen dituzte tailer horiek, beren arte prestakuntza handiagatik eta esperientzia pedagogikoagatik hautatuak, ikastaroetako tutoreekin lankidetzan. Baina tailer horien helburua ez da soilik ikasleek diziplina
|
horietan
dituzten ezagutzak zabaltzea, baizik eta harago joatea; irakaskuntza horien bidez, artea ikaskuntzarekiko jakin mina, besteen eta haien kulturaren eta lan kolektiboaren ezagutza pizteko tresna gisa erabiltzen da, eta, aldi berean, haurren sormena eta autoestimua indartzen dira. Izan ere, MUS E programak bere printzipioetan jasotzen duenez, “arteek modu erabakigarrian laguntzen diote pertsonen garapen intelektualari, eta nortasuna adierazten laguntzen dute; gainera, kultura desberdinetako gizabanakoen artean loturak ezartzen laguntzen dute, kultura komuna eraikitzea erraztuz”.
|
2010
|
|
Zenbait akademiak, promozioa egiterakoan, erregistro zenbakiak jartzen dituzte, administrazio jakinen baimena dutela esaten dute edo indarrean dauden araudien aipamenak egiten dituzte, eta ikasleak pentsa dezake
|
horiek
badutela ezagutza edo balio ofizialen bat.
|
2012
|
|
Gerta daiteke makroeskalan toxikoa dena nanoeskalan toxiko izateari uztea, eta alderantziz ere bai, gaiek euren propietateak aldatzen baitituzte eskala batetik bestera. Dakiguna da nanogaiak desberdinak direla, eta makroeskalan daudenean gai
|
horiei buruz
dugun ezagutzarekin soilik ezin dugula iragarri zer nolako jarrera izango duten nanogai bihurtzen direnean. In vitro ikerkuntza lehenesten ari zarete Gaikerren, in vivo ahal den heinean baztertuz.
|
2013
|
|
Artikulu honetako ikerketa oinarrian, ikuspegi sozioeraikitzailearen printzipioa hartuko da oinarri; hizkuntzen ikaskuntza ezin dela ulertu ezagutzen transmisio modura. Ikasleak, bere ezagutza propioak mailaka eraikiko ditu, garapenaren alde hurbila bide dela (GZH),
|
horien aurretik
dituen ezagutzei esker, eta hizkuntza bera litzateke ikaskuntza hori bideratzen duen tresna (Lantolf 2006; Vygotsky 1978).
|
|
Komunikazio gaitasunaren ezagutzaren zorroztasuna azken hamarkadaz geroztik, gero eta sakonagoa bilakatzen ari da. Ikerlan anitz egin dira irakasle eta ikasleek elkarrekin ekoitzitako mezuetatik sortzen dituzten esanahi bateratuen inguruan, mezu horietan erabiltzen diren estrategiekiko eta bi agente komunikatzaileek, keinu edo estrategia
|
horiekiko
duten ezagutzarekiko eta erabilerarekiko.
|
2014
|
|
Trebakuntza ibilbidea Asko eta asko dira langileak lanerako prestakuntza ikastaroen edota lan esperientziaren bidez lanbide jakin baterako ezagutza jaso dutenak. Langile
|
horiek
duten ezagutza maila jakin bat kreditatu ahal izateko lan agintaritzak Profesionaltasun Ziurtagiriak sortu ditu. Ogibidearen arabera hiru maila daude eta maila bakoitza eskuratzeko gutxieneko betekizunak zehaztu dira.
|
2022
|
|
Haurrek (%75, 7) eta gazteek (%65, 6) egiten dute gehien euskaraz. Egoera soziolinguistikoarekiko koherentzia dute emaitzek, adin tarte
|
horietakoek
baitute ezagutzarik handiena. Aztertzekoa izan daiteke 25 urte bitarteko heldu gazteen bilakaera, orobat.
|