Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Ikuspuntu honetatik begiratuta, ikaskuntza ezin da ulertu ezagutzen transmisio modura. Aldiz, ikasleak bere ezagutza propioak eraikitzen ditu, horien aurretik dituen ezagutzei esker. Hizkuntzarenikaste prozesua luzea eta korapilatsua da, ez da lineala.
2007
‎Aldagai sozietalei dagokienez, Barrett ek azpimarratzen du komunikabideen (bereziki, telebistarena etafilmena, baina baita liburuena, aldizkariena, komikienaeta afixena ere) eta eskolaren garrantzia. Komunikabideeidagokienez, badakigu eragin handia dutela haurrengizarte ezagutzaren garapenean (ikus VII. kapitulua). Izan ere, Billig en (1995 in Barrett, 2007) aburuz, komunikabideek talde nazionalei eta aberriei buruzko irudikapenak transmititzen dituzte, eta horiek eragina dute aberri horiei buruz duten ezagutzan. Hala ere, kontuan hartu behar da askotan kulturaren arauek etabalioek zehazten dutela zer transmititzen den komunikabideetan; izan ere, horienarabera sailkatzen dira adin bakoitzeko haurrentzat egokiak diren saioak, filmak, komikiak eta antzekoak.
‎Aktibo dauden artistek ematen dituzte tailer horiek, beren arte prestakuntza handiagatik eta esperientzia pedagogikoagatik hautatuak, ikastaroetako tutoreekin lankidetzan. Baina tailer horien helburua ez da soilik ikasleek diziplina horietan dituzten ezagutzak zabaltzea, baizik eta harago joatea; irakaskuntza horien bidez, artea ikaskuntzarekiko jakin mina, besteen eta haien kulturaren eta lan kolektiboaren ezagutza pizteko tresna gisa erabiltzen da, eta, aldi berean, haurren sormena eta autoestimua indartzen dira. Izan ere, MUS E programak bere printzipioetan jasotzen duenez, “arteek modu erabakigarrian laguntzen diote pertsonen garapen intelektualari, eta nortasuna adierazten laguntzen dute; gainera, kultura desberdinetako gizabanakoen artean loturak ezartzen laguntzen dute, kultura komuna eraikitzea erraztuz”.
2010
‎Zenbait akademiak, promozioa egiterakoan, erregistro zenbakiak jartzen dituzte, administrazio jakinen baimena dutela esaten dute edo indarrean dauden araudien aipamenak egiten dituzte, eta ikasleak pentsa dezake horiek badutela ezagutza edo balio ofizialen bat.
2012
‎Gerta daiteke makroeskalan toxikoa dena nanoeskalan toxiko izateari uztea, eta alderantziz ere bai, gaiek euren propietateak aldatzen baitituzte eskala batetik bestera. Dakiguna da nanogaiak desberdinak direla, eta makroeskalan daudenean gai horiei buruz dugun ezagutzarekin soilik ezin dugula iragarri zer nolako jarrera izango duten nanogai bihurtzen direnean. In vitro ikerkuntza lehenesten ari zarete Gaikerren, in vivo ahal den heinean baztertuz.
2013
‎Artikulu honetako ikerketa oinarrian, ikuspegi sozioeraikitzailearen printzipioa hartuko da oinarri; hizkuntzen ikaskuntza ezin dela ulertu ezagutzen transmisio modura. Ikasleak, bere ezagutza propioak mailaka eraikiko ditu, garapenaren alde hurbila bide dela (GZH), horien aurretik dituen ezagutzei esker, eta hizkuntza bera litzateke ikaskuntza hori bideratzen duen tresna (Lantolf 2006; Vygotsky 1978).
‎Komunikazio gaitasunaren ezagutzaren zorroztasuna azken hamarkadaz geroztik, gero eta sakonagoa bilakatzen ari da. Ikerlan anitz egin dira irakasle eta ikasleek elkarrekin ekoitzitako mezuetatik sortzen dituzten esanahi bateratuen inguruan, mezu horietan erabiltzen diren estrategiekiko eta bi agente komunikatzaileek, keinu edo estrategia horiekiko duten ezagutzarekiko eta erabilerarekiko.
2014
‎Trebakuntza ibilbidea Asko eta asko dira langileak lanerako prestakuntza ikastaroen edota lan esperientziaren bidez lanbide jakin baterako ezagutza jaso dutenak. Langile horiek duten ezagutza maila jakin bat kreditatu ahal izateko lan agintaritzak Profesionaltasun Ziurtagiriak sortu ditu. Ogibidearen arabera hiru maila daude eta maila bakoitza eskuratzeko gutxieneko betekizunak zehaztu dira.
2022
‎Haurrek (%75, 7) eta gazteek (%65, 6) egiten dute gehien euskaraz. Egoera soziolinguistikoarekiko koherentzia dute emaitzek, adin tarte horietakoek baitute ezagutzarik handiena. Aztertzekoa izan daiteke 25 urte bitarteko heldu gazteen bilakaera, orobat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia