Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Izan ere, ikaskuntza soziokognitiboari buruzko ikuspegiak jaso duen kritikanagusia oraintsu aipatutakoarekin erlazionatuta dago; hain zuzen ere, teoria horrekez duela behar bezala azaltzen zeintzuk diren haurrek generoaren inguruan dituztenezagutzak, ez eta horiek nola garatzen diren (Durkin, 2005).
2010
‎soziolinguistikarekin edota hizkuntzen gizarte garapenekin zerikusia duena, batetik, eta erakundeen garapenarekin zerikusia duena, bestetik. horregatik, gaiaren kokapen teoriko kontzeptuala egiterakoan ere, bi arlo nagusi aztertu dira: 1) lehenik, hizkuntzen garapen sozialari buruzko hurbilpen teorikoa egin da, hizkuntzen atzeratze eta indarberritze gizarte prozesuak aztertuz, prozesu horiei buruzko zenbait ikuspegi teoriko eskainiz, eta, euskal herriko kasuan, enpresaren gizarte esparruan atzeratze eta indarberritze gizarte prozesu horiek nola garatu diren laburki azalduz. 2) ondoren, erakundeen garapenari buruzko hurbilpen teorikoa ere egin da, organizazioaren kontzeptua definituz, organizazioa sistema konplexu gisa interpretatuz eta organizazioen baitan aldaketaren esanahia eta ereduak azalduz.
2011
‎Askotan pentsatzen dugu horretaz. Eta egia esan, ez dakit oso ongi erreferentzia kritiko horiek nola garatu beraiekin.
‎“Lan honen helburua da ulertzen saiatzea zer prozesu edo estrategia alternatibo garatzen dituzten entzuteko zailtasunak edo ezintasunak direla eta, entzumen bidea erabili ezin duten adin txikikoek, eta, beraz, ahozko hizkuntza ez den beste komunikazio metodo batzuk erabili behar dituztenek. Nahiz eta literatura zientifikoan jadanik badauden deskodete fonologikoak irakaste gaitasunean hain eginkizun garrantzitsua duela iradokitzen duten emaitzak, oraindik beharrezkoa da beste prozesu alternatibo horiek nola garatzen diren eta nola funtzionatzen duten ikertzea”, adierazi zuen Dazak. Eskolako eta familiako testuingurua ere aztertu zuten, irakurtzeko prozesu psikolinguistikoak ebaluatzeko funtsezko elementuak.
2012
‎Halaxe dio Cleveland Clinic Lou Ruvo Center for Brain Health (Las Vegas, AEB) zentroko ikertzaileek egindako “Borrokalari profesionalen garun osasunaren azterketak”. eta American Academy of Neurologyren urteko LXIV. bileran aurkeztua. Ikerketa batzuek borrokalari profesionalen iraupena eta intentsitatea narriadura kognitiboarekin erlazionatuta bazeuden ere, gutxi ezagutzen zen aldaketa horiek nola garatzen ziren. Ikerketa honen bidez jakin nahi da burmuinaren erresonantzia magnetikoak (RM), beste proba batzuekin batera, pentsatzeko eta gogoratzeko zailtasunarekin lotutako aldaketa sotilak hauteman ote ditzakeen burmuinaren osasunean.
2013
‎Horren Antiquitatum Romanarum syntagma izeneko lana 1719an argitaratu zen lehenengoz, eta gero hogei argitalpen egin ziren. Lan horretan, antzinako iturriak jorratu zituen, xehetasun interesgarri ugari aipatuz, baita zuzenbide erromatarraren kategoria zein figurak ere, Justinianoren Erakundeetako hurrenkerari eutsita; hori gorabehera, Heinecciusek gero ez zuen erakutsi kategoria horiek nola garatu ziren Justinianoren ostean edota nola lotzen zitzaizkion garai hartako zuzenbideari. Horren arrazoia, alabaina, ez zen izan Heineciusek ez zuela interesik garai hartako zuzenbidearen gain; kontrara, zuzenbide zibil modernoari, zuzenbide germaniarrari eta zuzenbide naturalari buruzko oinarrizko azalpenak ere argitaratu zituen beste alde batetik.
‎Gazteak trumilka bertan formatzen dira gaur egun. Adin tarte hori nahiko adin gakoa da pertsonaren hautu bitalak (bizi estiloa, konpromisoak, hizkuntza hautuak, ideiak) abiatzeko edo finkatzeko. Bestetik, unibertsitateak jakintza sortzen du (edo jakintza itxurako jarduna behintzat, sortua, kopiatua, betexeagoa edo hutsagoa) eta gure egoeran, garrantzitsua da gizarte alorreko jakintza hori ze ikuspegitatik sortzen den edo hizkuntza jakintza bide horietan nola garatzen den. Horrez gain, lan esparruaren eta jakintza esparruaren ukipen gune da unibertsitatea.
2021
‎Beraz, Artetxeren tesiari jarraiki (2020), praktika komunitate bat da bertso eskola, non bertsotan aritzeaz haratago harreman, ohitura eta balio batzuk sortzen diren eta ideia batzuk konpartitzen diren. " Praktika komunitateak ikustea da guk zer zirkuitutan parte hartzen dugun, zer harreman eta talde diren esanguratsuak guretzat, eta talde horietan nola garatzen diren harremanak, egiteko moduak, pentsaerak..." (Artetxe, 2020: 12).
2022
‎Oier Zuñigaren ahotsak eta proiekzioek" ildoa jarraitzen" laguntzen dutela azaldu du dantzariak. " Bizitzaren etapa desberdinetan bikoteak, laguntasuna, fideltasuna eta maitasun harremanak eta horiek nola garatzen diren erakusten du". Bidai bat bezala deskribatu du lana," oso plastikoa dena, oso bisuala" eta, aldi berean, emozioekin konektatzen duena.
‎Zehazki, IMOI ereduaren 3 faseak azaldu ziren, formakuntza fasea, funtzionamendu fasea eta itxiera fasea, eta bitartekari emozionalak, jokabidezkoak eta kognitiboak azaldu ziren. Horrekin lotuta, beren ekipoetan bitartekari horiek nola gara zitezkeen aztertu zen. Ondoren, ekipoen bideratzaileek berrikuntza talde 1 edo 2 sortu behar izan zituzten beren ETE etan.
2023
‎Aztertutako guztiak erakutsi du Espainiako Estatuaren baitan bizi diren hizkuntza gutxituak juridikoki aurrera pauso handiak egin behar dituztela normalizaziora iristeko bidean. Zehazki komunikabideen sektoreari erreparatuz, ikus entzunezkoek egunerokoan geroz eta presentzia handiagoa hartu dute, beraz, ezinbestekoa izango da hizkuntza gutxituen etorkizuna horietan nola garatuko den aurreikustea. Aztergai izan diren hizkuntzentzat sektore garrantzitsua da eta legedian ez dago etorkizunera begira margen handirik aurreikusita, nahiz eta 2022ko lege berriak argi izpi batzuk dakartzan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia