Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Testuingurura egokitutako hezkuntza, gazteei benetako aukera profesionalak emango dizkiena, Lima eta atzerrira masiboki eror ez dadin. Nekazaritza eta abeltzaintzako hezkuntza sare teknikoak Catamayo Chira arroan (Piura) Mugarik Gabeko Hezkuntzak antolaketa sistema berritzailea jarri du abian Catamayo Chira arroko landa eskoletan (Peruko eta Ekuadorreko muga), Hezkuntza Sareen egituraren bidez. Sare horiek Lehen Hezkuntzako zenbait ikastetxek eta, gutxienez, Bigarren Hezkuntzako ikastetxe batek osatzen dituzte, eta curriculum dibertsifikatua ezarri dute eskualdeko ekoizpen baliabideen kudeaketa eraginkorrerako eta integrazio binazionaleko kultura sustatzeko. Bestalde, proposamenak harreman binazionaleko guneak sortu ditu Peruko eta Ekuadorreko hezkuntza eragileen artean, eta bakearen eta integrazioaren kultura sustatu du.
2008
‎berariazko lanbide gaitasunez gain, programa horietako ikasleek beste oinarrizko gaitasun pertsonal batzuk eskuratu behar dituzte, lan merkatura pasatzea errazteko. Oinarrizko gaitasun horiek Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako gutxieneko irakaskuntzetan oinarritutako curriculum ikuspegia duten modulu orokor hauetatik abiatuta garatzen dira. Oinarrizko ikasketa instrumentalak, gizarte eta lan orientazioa, informazioaren teknologiak edo gaztelania bigarren hizkuntza gisa dira prestakuntza honetan sartzen diren moduluetako batzuk.
2015
‎" Ikastetxeetako jarduna azterketa horietara moldatzen joango delakoan gaude dio Iñigo Salaberriak, lorpen maila handiena eskuratu aldera, eta horrek urteetan esfortzu handiz egindako bilakaera metodologiko pedagogikoa kaltetuko luke". Ebaluazio diagnostikoa izan arren, irakasleek eurek aurreikusten badute froga horiek Lehen Hezkuntzako ikasketa prozesua baldintzatuko dutela, irudikatu zein izango den Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukaeran Batxilergora igaro ahal izateko ikasleek gainditu duten kanpo ebaluazioaren eragina. Izan ere, irizpide eta eduki jakin batzuk neurtuko dituen eta kanpotik prestatuko den makro azterketa gainditzeko betebeharra jasotzen du Heziberrik, LOMCEk aipatzen duen" errebalida" hitza saihestu arren.
2016
‎Ferrerok berak azaldu duenez," umea da ardatza eta, alde guztiek baldin badakite nola dagoen, egokiago lagundu diezaiokete; etxetik ekartzen dituen ardurekin edo Plisti Plastan bizi izandako egoerekin". Metodologia berritzaile honen emaitzen harira, ikerketak egin dituzte Alemaniako hainbat eskolatan, ume horiek lehen hezkuntzara heltzean nola moldatzen diren jakiteko. Ferrerok aipatutako ikerketa horien arabera," harreta gaitasun eta handiagoak erakusten dituzte haurrek; etxeko lanak egiterako orduan aktiboagoak dira, gatazkak era lasaiago batean konpontzen dituzte, sormen handiagoa erakusten dute eta istripu gutxiago dituzte, beraien gorputzaz oso kontziente direlako".
2019
‎Bertan aurreratu dute ikastolaren berrikuntza pedagogikoa indartzeko baliatuko dutela Araba Euskaraz 2020an jasotako dirua. Zehazki, Haur Hezkuntzako" proiektu integralaren eraldaketa" indartu nahi dute, eta dagoeneko martxan dauden aldaketa pedagogiko horiek Lehen Hezkuntzara ere eraman nahi dituzte. Martxan duten beste proiektu bat ere indartu nahi dute:
2020
‎Haur asko kanpalekuetan jaiotakoak dira, ama bidaian bortxatu dutelako. Ume horiek ez dute beste errealitaterik ezagutu, eta horien lehen hezkuntza urteetan gabezia ikaragarria dago, proiektu asko bertan behera gelditu direlako.
2021
‎rotia Eskolaz kanpoko jarduerak: zer adinetan hasi Eta espezialista horiek Lehen Hezkuntzan sartu behar direla ikusten badute ere, bereziki gizarte bazterkeriako arriskuan dauden ikasleentzat, begi onez ikusten dute lau urtetik aurrera gomendatzen direla. Antzeko iritzia du Álvaro Bilbao neuropsikologoak.
‎Hortaz, ikasturte honetan neurririk hartu ezean, bost urte igaro daitezke Nafarroako lau eskola horietan Lehen Hezkuntza mistoa izan arte. DBHkoei dagokienez, Gimenok esan du hurrengo urteko apirilean erabakiko dutela zer egin hitzarmenarekin.
2022
‎Jolasak, bazkaria eta Iago Magoren ikuskizuna izango dira Sanjuandegiko Umeen Egunean. Ekintza horiek Lehen Hezkuntzako haur guztiei zuzendutakoak izango dira. Parte hartu nahi dutenek bihar, ostirala, dute izena emateko azken eguna.
2023
‎Donostian egindako agerraldian, Idurre Eskisabel Euskalgintzaren Kontseiluko idazkari nagusiak UEMAren azterketa bati egin zion erreferentzia: «Udalerri horietako lehen hezkuntzako ikasleek gehien ikusten duten katea RTVEko Clan da». Kate horretan, eduki guztiak gaztelaniaz dira, nahiz eta Espainiako lege berriaren arabera 12 urtetik beherakoentzako edukiak euskaraz, katalanez eta galegoz ere eman behar dituzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia