2004
|
|
Egia esan, Konstituzioaren araberakotzat jo da zehaztapen hori egitea, lege lerruneko araurik berehala aplikatu gabe. Arau batzuek agintzen badute, «epaile arrunt» baten ordez, beste batek eskumena izatea, orduan, arau
|
horiek
lege lerrunik gabekoak izan arren, logika eta teknika juridikoaren ikuspegitik ez da onargarria arauok ez aplikatzearen edo haustearen ondorio bakarra gobernu zehapena izatea. Zinez, nekez justifikatuko litzateke ondoko bi hauek batera izatea:
|
2007
|
|
Lege honek Espainiako Zuzenbidera bildu du aipatu zuzentaraua. Aldi berean, gai honetan, Espainian oinarrizko legea izango denari beste zuzentarau batzuen xedapenak gehitu dizkio, zuzentarau horien gaia aintzat hartuta, ezinbestekoa baita
|
horiek
lege lerruneko arau batera biltzea. Zuzentarau horiek dira EEE/ 92/ 85, EEE/ 94/ 33 eta EEE/ 91/ 383, amatasuna eta gazteak babesteari buruzkoak, eta aldi baterako, iraupen jakineko eta aldi baterako laneko enpresetako lan harremanen tratamenduari buruzkoa.
|
|
Laburbilduz, Konstituzioaren 40.2 artikuluak jaso aginduak eta gai honetan Europar Batasunak ezarri erkidego juridikoak eratzen dute lege honen oinarrizko euskarria. Horrez gain, 155 Hitzarmena, langileen segurtasun eta osasunari zein lan inguruneari buruzkoa, berretsi ondoren, Espainiak Lanaren Nazioarteko Erakundearekin hartutako konpromisoek aberastu egin dute lege testuaren edukia, lege testuak Lanaren Nazioarteko Erakundearen aginduak jaso eta agindu
|
horiei
lege lerrun egokia aitortu baitie Espainiako sistema juridikoan.
|
|
–Canoni kasua?, etab.). Aldi berean, printzipio horrek bi adar ditu: zigorra jaso dezaketen jokabideak esanbidez eta zehatz ezarrita egon behar dira, delitua edo falta egin aurretik (tipikotasun printzipioa); jokabide
|
horiek
lege lerruneko arau batean ezarrita egon behar dira, eta Espainiako antolamenduan, gainera, arau horrek lege organikoaren lerruna izan behar du (legezkotasun printzipioa esangura hertsian). Konstituzio Auzitegiak ezarritakoaren arabera (uztailaren 21eko 133/ 1987 KAE), printzipio horrek hiru eskakizun ditu:
|
|
Nazioarteko tratatuak Konstituzioaren mendekoak direla eta
|
horien
lege lerruna egiaztatu ondoren (guztiek lerrun bera dute, horiek onesteko EKren 93, 94.1 zein 94.2 artikuluen bidea erabili), barne zuzenbideko gainerako arauekin duten harremanaren inguruan nolabaiteko polemika planteatu da. EKren 96 artikuluan ezarri da tratatuetako xedapenak indargabetu, aldarazi edo eten ahal izango direla, soilik, tratatuetan euretan ezarritakoaren arabera edo nazioarteko zuzenbideko arau orokorrekin bat etorriz; baina doktrinaren atal batek defendatu du «indar pasibo berezia» dutela.
|
|
Sail horri izaera orokorreko arau juridikoak emateko ahala aitortu zitzaion gainera. Arau
|
horiek
lege lerruna zuten Estatuaren egitura organikoa ukitzen bazuten edo Estatuko antolamendu juridikoaren arau juridiko nagusiak baziren eta estatuburuak erabaki bazituen gobernuaren aurretiazko eztabaida izanda eta kasuan kasuko ministroak proposatuta; gainerako kasuetan, dekretuak ziren. Ministroek emandako araudiko arauek aginduen lerruna zuten.
|
2023
|
|
Erreferentzia marko horretan daude toki araubidea eta ogasuna arautzen duten lege nagusiak eta interes orokorreko finantza jarduera arautzen duten bestelako arauak. Arau
|
horiek
lege lerrunekoak eta erregelamendu lerrunekoak izango dira.
|