2000
|
|
Ondasunetan norberak bete dezakeen segurtasun osoa eman behar dute legeok. Edu
|
horietako
legeak behar dira. Ez da beharrezkoa, haatik, aurreko arreta gehiegizkoak jartzea.
|
2001
|
|
Zortzietatik lautan izurrilkarien arrastoak atzeman ziren arren, kopuru
|
horiek
legeak baimendutakoak baino txikiagoak ziren.
|
|
Hala ere, araudi berriak ezartzen duenez, bai zehapen ekonomikoaren zenbatekoa, bai gidabaimena bertan behera uzteko aldia, “bere osotasunean %30 murriztu ahal izango dira, eta zati horretan, zehatuak hala eskatuta, beste neurri berrhezitzaile batzuk jarri” ahal izango dira. Neurri
|
horiek
legearen erregelamenduan zehaztu dira. Hasiera batean, diputatuek onartu zuten arau hauste oso larriengatik haragia kentzeko aldia gutxienez hilabete batekoa eta gehienez hiru hilabetekoa izango dela, CIUk aurkeztutako zuzenketaren arabera.
|
2002
|
|
Gobernuak plan hau urte baterako diseinatu du, eta bidea egin ahala, proiektu bat artikulatzen joango da. Lau pieza
|
horiek
lege forma batean gauzatu ditu, baina oraindik ez gara fase horretara iritsi.
|
|
Bien batuketak kontserbagarri
|
horiei
legez onetsitako gehienekoa (400 mg/ l) gainditzen ez badu ere, berari dagokionaren gainetik dabil benzoikoa: 289 mg/ l daukalarik, arauak 150 mg/ l baino gehiago ez du onartzen.
|
|
1993ko EAEko Kooperatiben Lege berria kontzentrazio eta nazioarteratze prozesu
|
horientzako
lege marko egokia sortzen ahalegindu da, BatzarOrokorraren eskuduntzak murriztuz eta erabakiak goragoko mailetan kontzentratzea ahalbidetuz; horrela, organo zentralek erabaki gehien gehienakbaldintzatzen dituzte. Egoera horren aurrean, gure iritziz, beharrezkoak dirazenbait neurri sozial zuzentzaile, sistema osoaren hierarkizazio hazkor horiorekatzeko.
|
|
Generikoen laborategiek botikariei egindako eskaintzek 120 milioi euroko diru beltza sortu ahal izan zuten iaz, atzo salatutako Marciano Sánchez Baile, Osasun Publikoaren Defentsarako Espainiako Federazioko (FADP) lehendakaria. Sánchez Bailarak eskaintza
|
horiek
legez kanpokoak direla esan zuen, baina guztien bistan daude; izan ere, komunikabideetan eta salmenta katalogoetan agertzen denez, batzuetan %100erainoko hobariak izaten dira, hau da, sendagai bat erosteagatik beste bat erosten da. FADPP erakundeak azaldu zuenez, hobariengatik lortutako produktuak kontsumitzaileei saltzen zaizkie, baina ez dira fakturazioan sartzen; beraz, iaz, bost milioi euro galdu ziren Ogasunari BEZagatik.
|
|
Helburu komertzialekin egin daitezkeen iragazteen beldur dira, eta, esate baterako, gehien erabiltzen diren web guneei buruzko azterketak egitea, publizitate kanpaina eraginkorrenak diseinatzea edo helbide elektronikoen bilketa masiboa egitea. 150.001 eta 600.000 euro bitarteko isunekin zigortuko da, datu
|
horiek
legean aurreikusitakoez bestelako helburuetarako erabiltzen dituzten hornitzaileentzat. Baina datuak atxikitzeak ez dio Espainiari bakarrik eragiten.
|
|
Txarrena, ez dela borroka
|
horien kontrako
lege zorrotzik.
|
|
Espetxeetan preso dirautenek talde bereizia osatzera jotzen dute; beren hizkuntza zein ohiturak desberdindu egiten dira ezagutzen ditugun hizkuntza eta ohituretatik. Ohikoa izaten da presoek beren artean akordio ezkutukoak egitea eta akordio
|
horiek
lege bihurtzea. Esan beharrik ez dago, lege horien egileak gizakien artean utzienak eta zabarrenak izaten direla gehienetan.
|
2003
|
|
“Legezko zuloa” NBEko agentziak Erresuma Batuan dagoen “legezko zuloa” salatu du, sexu esplotaziorako pertsonen trafikoa legez kanpo utziko duen lege bat izapidetze prozesuan baitago. Baina, behar duenaren arabera, teknikoki beste helburu batzuetarako ekar liteke jendea, alderdi
|
horiek
lege berriarekin babesik gabe geratuko baitira. “Gobernuak debekatu egin behar du trafiko hori edozein helburutarako, eta funtsak erabili behar ditu biktimak zaindu eta babesteko”, adierazi zuen Bullek.
|
|
Mario Montin EBko eskumen komisarioak salatu zuen Roche izan zela trusten aurkako akordioen bultzatzaile nagusia, eta Aventis talde frantsesari ezarritako isuna apaldu egingo zela, «ikerketan lagundu zuen lehen konpainia izan zelako, modu sinplean baina gero hil egin zelako». [En el juicio de EE.UU., Aventis gozó inmunidad por este mismo motivo]. Hain zuzen, Europako komisarioak dioenez, «hamabi izan ziren [y no ocho] batetik, aldi berean jardun zutenak, eta, bestetik, normalean lehiaren jokoari zegozkionak baino prezio altuagoak ezarri zituzten enpresei isuna jarri zaie, kontsumitzaileei kalte eginez eta enpresa
|
horiei
legez kontrako onurak lortzeko aukera emanez». EBk zehapenen zenbatekoa kalkulatu zuen gehiegizko prezio horietan oinarritu zen.
|
|
Horren inguruan ohartarazi behar da, jainko legeen izen ohoretsua erlijio eginbeharren ingurukoentzat erreserbatzen dela, hala nola, lehenengo bi legeentzat, dekalogokoentzat, eta liburu santuetan fedeari eta ohiturei buruz dauden guztientzat. Ekitate erregelen kasuan, alegia, kontratu, testamentu, preskripzio eta lege zibiletako beste gaiei buruzko erregelen kasuan, erregela
|
horiei
lege natural edo Zuzenbide naturaleko erregela deritze, nahiz eta jainko legetik etorri eta jainko legean izan euren oinarria. Arean ere, Jainkoak gure izaeran bertan barneratu ditu, eta zentzutasunari datxezkion lege moduan eratu dituenez, zentzutasun hori erabilita jakin daitezke legeok; horregatik, lehenengo manuak eta jainko legearen espiritua ez dakizkitenek ere legeok ezagutu eta bete ahal dituzte.
|
|
Aldi berean, hauxe frogatu nahi izan da: ordena horren oinarri edo printzipio lehen lehenak lehenengo bi legeak direla; gizaki eta gizartearen arteko loturak lege horien ondorio direla, baita eginbehar guztien iturri eta beste legeen funtsa ere, printzipio orokor
|
horiek
lege zibilen printzipio bereziak ondorioztatzen baitituzte. Beraz, lege horiek nahiz legeon gaiak xehetasunez aztertu baino lehen, euren izaera eta espiritu orokorra aztertu lirateke sakonago, baita mota bakoitzaren ezaugarriak ere, oinarrizko erregela askoren euskarria aurkitu, jakin eta ondo aplikatzeko.
|
|
AURREKO KAPITULUAN AZALDUTAKO BETEBEHARREK ERATORTZEN DITUZTEN ERREGELA OROKOR BATZUK, ERREGELA
|
HORIEK
LEGE ZIBILEN OINARRIAK BAITIRA
|
|
Haatik, oinordetzak bitartekoak besterik ez dira, ondasunak, eskubideak, zamak eta betebeharrak hildakoengandik euren oinordekoengana eskualdatzeko. Hori dela eta, oinordetzen barruan, zabalera handiko gai anitz azaldu behar dira, eta gai
|
horiek
lege zibilei buruzko liburuaren bi zatietatik bat osatuko dute.
|
|
Nahikoa da hemen horien inguruan ideia orokor hau plazaratzea: auzi mota
|
horiek
lege zibilen gaietako bat osatzen dute; lege zibil horiek zehazten dute nola eragin, gauzatu eta zehaztu behar diren auziok. Horri guztiari epaitzeko modu deritzo.
|
|
Horren adibide bat Gestalt psikologiaren emaitzak dira. Eskola psikologiko horren arabera, zuzenean hautematen duguna —zentzumenei zuzenean ematen zaiena— ez da sentsazioen multzo bat, oinarrizko bizipenak baizik, bizipen gertakari batean lortzen ditugun unitate holistikoak, orokorrak, eta soilik unitate
|
horiek
legez erregistratzen direnak. Adibidez, leihotik irudi bat ikus dezaket, esaterako nire esparruko zuhaitza eta txori bat bere inguruan egun eguzkitsu batean goizeko orduetan.
|
2004
|
|
Edozelan, gaiari berriz heltzea eskatuko diete legebiltzar guztiei, baita dagoeneko onartuta daukatenei ere: " Legebiltzar
|
horiek
lege proposamen bat bidali zioten Madrilgo Diputatuen Kongresuari, zigiluetan ageri den hizkuntza behar bezala arautu dadila eskatuz, baina Madrilen ezezkoa eman zioten". Ezezko hura da, hain zuzen, orain kanpaina berriz abiatu izanaren zergatia.
|
|
Lantoki barruko eta kanpoko lana uztartzeko arazoek neurri eta azpiegituretan dute irtenbidea eta
|
horiek
legeen garapenetik etorri behar dute. Egun, hainbat neurri martxan dira, eta haurrak dituzten emakumeek, eszedentziarako eta lan orduen murrizketarako aukera dute, teorian bederen.
|
|
Komunikazio egintzak zein auzitegik agindu eta hori ez den auzitegi batek gauzatu behar dituenean egintza
|
horiek
lege honen 161 artikuluan xedatutakoaren arabera, orduan idatzagiriari batuko zaizkio dagokion kopia edo zedula eta kasuan kasuan bidezko den guztia.
|
|
Bestalde, kanbio epaiketa da kanbio letretan, txekeetan eta ordaindukoetan idatziz jasotako kredituek behar duten auzibidea. Jurisdikzio babes berezia da, trafiko juridikoko tresna
|
horiei buruz
lege berezian ezarritakoaren arabera. Kanbio kredituaren babes eragingarria bermatzen da aurreneurrizko eta berehalako enbargoarekin.
|
|
3 Demandari oniritzia ematen dioten epaien aurka, gora jotzeko errekurtsoa jartzen bada, epai
|
horiek
lege honen III. liburuko II. tituluan ezarri eragingarritasuna izango dute, euren erabakien izaera eta edukiaren arabera.
|
|
1 Prozesuaren ondoreetarako, atzerriko agiriak publikoak direla ulertuko da, baldin eta
|
horiei
lege honen 319 arnak edo lege bereziak direla bide.tikuluko froga indarra eman behar bazaie, nazioarteko itun nahiz hitzarme
|
|
...rrekurtsoei buruz, demanda onartze edo ez onartzeari buruz, errekonbentzio eta akzioen metaketari buruz, prozesuko baldintzei buruz, froga onartu edo ez onartzeari buruz, transakzio eta hitzarmenen onarpen judizialari buruz, erregistroko idatzohar eta inskripzioei buruz, kautela neurriei buruz, jardunaren deuseztasun nahiz baliozkotasunari buruz, bai eta edozein intzidente arazori buruz ere, arazo
|
horiek
lege honetan izapidetza berezia izan zein izan ez.
|
|
Egia esan, Konstituzioaren araberakotzat jo da zehaztapen hori egitea, lege lerruneko araurik berehala aplikatu gabe. Arau batzuek agintzen badute, «epaile arrunt» baten ordez, beste batek eskumena izatea, orduan, arau
|
horiek
lege lerrunik gabekoak izan arren, logika eta teknika juridikoaren ikuspegitik ez da onargarria arauok ez aplikatzearen edo haustearen ondorio bakarra gobernu zehapena izatea. Zinez, nekez justifikatuko litzateke ondoko bi hauek batera izatea:
|
|
Indarrean diraute Kode Zibilean Erregistroarekin zerikusia duten xedapenek,
|
horiek
lege honetan ezarritakoaren ondorioz aldatu ez badira. Legearekin eta erregelamenduarekin bat etorriz, Erregistro Zibilaren barruan geratzen dira Tutoretzen Erregistroa eta Absenteena.
|
|
Zuhurtasunak esperientziaren datuak jasotzea gomendatzen du, antolamendu hedatuago, zehatzago eta xeheagoa egin aurretik. Nolanahi ere, ez dira baztertu agiri judizialetan jasotako ordezkaritzak,
|
horiek
legeari egokitu behar zaizkiola arrazoi moduan hartuta; horien publizitate formala Erregistro Zibilaren bidez egitea errazagoa izango da, artxibo judizialek eman dezaketen publizitatea baino.
|
|
Era berean, lege testuan aldaketa garrantzitsua eragin zuten Kode Zibitza kanonikoaren ondore zibilek eta naziotasunaren antolamendu berriak. Bestalde, kasuismoa eta errepikapena ezabatu behar ziren,
|
horiek
lege esperimentalei bakarrik dagozkielako, eta ez direlako gomendagarri erakundearen egungo egoeran. Horrek guztiak ekarri zuen lege proiektu bat aztertu eta idaznarrizko printzipioak.
|
|
Osasun eta Kontsumo Ministerioko Sendagaiak Ikuskatzeko eta Kontrolatzeko Zuzendariordetza Nagusiak agindu du eliteko kirolarientzako hiru elikagai osagarri merkatutik kentzeko. Osagarri
|
horiek
legez kontrakoak dira, agintari eskudunek aldez aurretik ebaluatu eta baimendu ez dituztelako. Tegor enpresak (medikuntza naturalean espezializatutako enpresa farmazeutikoa) fabrikatu eta banatzen ditu produktuak, Zamudion (Bizkaia).
|
|
Espainiako diskoetxeek ez dute oraingoz internauta
|
horien aurkako
lege ekintzarik abiatzeko asmorik.
|
|
Espainiako egoera Bestalde, Espainiako Elkarte Fonografiko eta Bideografikoak (Afyve) ez du planteatzen “epe laburrean edo ertainean” P2P fitxategiak trukatzeko sareen erabiltzaile espainiarren aurkako demanda judizialak aurkeztea, Antonio Guisasola presidenteak esan zuenez, baina ez zuen baztertzen etorkizunean egitea. “Hezkuntza eta kontzientziazio fasean gaude, liburuxkak argitaratzen eta unibertsitateekin, erabiltzaile elkarteekin eta abarrekin biltzen, jarduera
|
horiek
legez kanpokoak direla eta kalte izugarria eragiten diotela ikusarazteko”, esan zuen Guisasolak. Oraingoz, Afyvek azterketa bat enkargatu du bide juridikoak eskaintzen dituen aukerekin, baina ez du ikerketarik egin deskargatzen diren material gehien duten internautak identifikatzeko.
|
|
Era berean, adingabeen gurasoek, tutoreek eta hezitzaileek beren ardurapeko lurzatia dute. Adingabeei informazioa eta prestakuntza eman behar diete gozokiak modu arduratsuan kontsumitzeari buruz, haien adinerako, osaerarako eta ezaugarri fisiologikoetarako egokiena izan dadin, zer kontsumitzen duten eta zenbat kontsumitzen duten kontrolatuz, eta produktu seguruak bakarrik eskainiz, nahiz eta
|
horiek
legez merkaturatzen diren. Auzitegi Gorenak 2002 urtean emandako epai batek gozokien segurtasuna kontrolatzeko betebeharra ezarri zuen, ez soilik fabrikatzailearentzat, baita eskaini zizkion adingabearen aitarentzat ere, eta saltzailea erantzukizunetik salbuetsi zuen, kasu honetan, eta, ezohikoa bada ere, haurraren aitak eskuratu baitzuen, eta ez zuzenean kioskoaren saltzaileak, kontrakoa gertatuz gero, irain heldua hartzeko arriskuaz.
|
|
Azkenaldian, era askotako produktuak agertu dira merkatuan," light"," arin" edo" arindu" kalifikazioarekin. Egia esan, ez dago elikagai
|
horiei buruzko
lege zehaztapenik. Hala ere, 1990eko Elikagaien Antolamendurako Ministerio arteko Batzordeko (CIOA) adituek egindako akordio baten arabera, elikagai bat light gisa kalifikatzeko, honako baldintza hauek bete lirateke:
|
|
Administrazioko arduradunen artean argi dago heldugabeen kontsumoa kate luze baten amaiera dela, eta kate horretan parte hartzen dute arrantzaleek, kontsumitzaileek, merkatariek, jatetxeek eta administrazio publikoek. Produktu
|
horien
legez kanpoko salerosketari barrutia jartzeko, beharrezkoa da kolektibo horietako bakoitzak parte hartze eta erantzukizun handiagoa izatea. Tartean diren administrazioei dagokienez, haien artean lankidetza handiagoa lortu da, eta, horri esker, Espainiako lurralde gehienetan, errepideko arrain garraioan legez kanpoko merkataritzari bidea ixten zaio.
|
|
– Sendagaiak Internet bidez saltzea metodo osagarri bat denean, hau da, herrialde bereko kontsumitzaile batek egindako eskaera etxean entregatzen duen farmazia bat, sendagaien salmenta arautzen duten arauak errespetatuz eta osasun arauak arautu eta mediku errezeta ziurtatuz. Internet bidez ematen diren osasun zerbitzuei dagokienez, Europako Batasunean zerbitzu
|
horietarako
lege esparru egokia ezartzea proposatzen dute; nazioartean, Osasunaren Mundu Erakundea bezalako erakundeek kontrolik gabeko produktuak merkaturatzearen aurka borrokatzea eta, nazio mailan, kontsumitzaileari jarduera horren eragozpenen berri ematea.
|
|
Euskaldunok euskera bakar bat behar dugu: gero politika estrukturak aldatzean, euskera bakar hori estruktura
|
horietan
lege hizkera izan dedin.
|
2005
|
|
Legeak zehaztutako bost urteak igarotakoan, aipamena iraungitzen da eta ezereztu egingo da; horretarako, bermeari bereziki lotutako ondasunak balore higigarriak izan behar dira, eta
|
horiek
legearen 15 artikuluko b) erregelaren bigarren zenbakian adierazitako moduan eta helburuekin gordailutu direla egiaztatu behar da. Jaraunsleek gordailupeko efektuak har ditzakete, artikulu horren lerrokadak zehaztu kasuetan.
|
|
Erreserba hartzaileak ziurrak eta adin nagusikoak direnetan, eurek bakarrik eska dezakete aurreko artikuluan jasotako betebeharrak betetzea; adingabeak edo ezgaituak izanez gero,
|
horien
lege ordezkaritza duten pertsonek eskatuko dute betetze hori haien izenean. Kasu batean zein bestean, erreserbagilearen eta erreserba hartzaileen nahiz horien ordezkarien artean egiletsitako eskritura publikoa kasuan kasuan titulu askietsia izango da, bai inskripzioa eginok erreserbatu beharrekoak direla ageteko, bai eta idazkun egokian ondasurrarazteko ere.
|
|
Zenbait tituluren aurkezte idazkun bakarra egin daiteke, baldin eta
|
horien artean
legearen 249 artikuluaren 1 eta 2 inguruabarrak berdinak badira.
|
|
Erregistratzaileen Elkargoak herri erakundeei emango dizkie
|
horiek
legearen arabera eska ditzaketen estatistikak.
|
|
Gertatu zena EBren arabera, Herbehereek produktu aberastuak merkaturatzeko eskatzen dituzten baldintzek ez dute Erkidegoko zuzenbidea betetzen 1995 eta 1996 urteetan, Herbehereetako agintariek baimena ukatu zieten bi operadore ekonomikori Kellogg’s eta Inkosport Nederlanda gosaritarako zerealak, bitaminarekin eta azido folikoarekin aberastuak, eta azido folikoarekin aberastutako energia barrak merkaturatzeko. Produktu
|
horiek
legez merkaturatzen ziren, beste estatu kide batzuetan inolako eragozpenik sortu gabe. Hala ere, Neerlandeko Osasun ministroaren ohiko praktika, mikronutrienteekin aberastutako elikagaiei dagokienez, haien komertzializazioaren debekuari salbuespenak ematea zen, soilik bi baldintza betetzen baziren:
|
|
Horrek esan nahi du erabiltzen dituzten agente tentsioaktiboen (produktu horietan daudenak) %80 baino gehiago biodegradagarriak direla. Horrek ez du esan nahi produktuak balio erantsia duenik, produktu
|
horietan
legez egon behar duten tentsioaktibo biodegradagarrien ehunekoa baita. Birziklatze etiketari dagokionez (triangelu bat osatzen duten hiru gezi), inkestatutakoen %70ek ezagutzen dute.
|
|
Horiek hegazkinetako bidaiariek sar ditzakete. Oro har, animalia bizien arteko harremanen bidez transmititzen da, zerriak kutsatutako haragi produktu gordinez elikatuz, edo produktu
|
horiek
legez kanpo garraiatuz.
|
2006
|
|
Software askearen izendapenean sartzen diren programak erabili, partekatu, aldatu, igorri eta kopiatu egin daitezke, inongo kanonik ordaindu gabe eta egintza
|
horiek
lege arazorik ondorioztatu gabe.
|
|
Epaile eta auzitegiek interpretatu eta aplikatuko dituzte lege honek indargabetutako konkurtso prozedurei buruzko lege arauak, eta
|
horiek
lege honetako konkurtso arauekin lotuko dituzte, batez ere, euren espiritua eta helburua kontuan izanda, bai eta, bereziki, hurrengo erregelak ere:
|
|
Gobernuak Diputatuen Kongresuari bidaliko dio Sozietate Anonimoen Legea, abenduaren 12ko 1564/ 1989 Legegintzako Errege Dekretuak onetsitako testu bategina, aldatzeko lege proiektua, bai eta Erantzukizun Mugatuko Sozietateei buruzko martxoaren 23ko 21/ 1995 Legea aldatzekoa ere,
|
horiek
lege honetara egoki daitezen.
|
|
Legean atzeraeragin printzipioari eustea aukeratu da, baina salbuespen batzuekin, eta horietatik bi nabarmendu behar dira: lehenengoa, prozeduraren izapideak egin bitartean konkurtsoa amaitzeari buruzko arauak aplikatu ahal izateko; bigarrena, prozedura
|
horiei
lege honek xedatu hitzarmen proposamenaren eta atxikipenen araubide malguagoa aplikatu ahal izateko; horrela, aribidean dauden prozeduren izapideak egitea erraztuko da, eta, zenbait kasutan, geldiarazita daudenen amaiera ere erraztuko da. Orobat, lehenengo auzialdiko epaitegien eskumena jaso da modu iragankorrean, merkataritzako epaitegiak jardunean hasi arte.
|
|
1 Konkurtsoan arazoak sortu badira eta
|
horiek
lege honetan ez badute zehaztuta beste izapidetzarik, konkurtso intzidentearen bidetik gauzatuko dira.
|
|
Merkataritzako epaitegiak abian jarri arte, egungo lehen auzialdiko edo lehen auzialdi eta instrukzioko epaitegiek bereganatuko dituzte Konkurtso Legean harako epaitegiei eratxikitako eginkizunak, Auzitegi eta Epaitegien Mugape eta Antolaketari buruzko Legeak ezarritakoaren arabera; auzitegi
|
horiei
lege organiko honetako bigarren artikuluaren 7 paragrafoan xedatutakoa aplikatuko zaie.
|
|
Erregistro Zibileko edo Merkataritzatzu
|
horiei buruzko
legeetan eta erregela Erregistroko liburua izanez gero, zerbimenduetan xedatutakoa beteko da.
|
|
Lege arruntaren azpian, erregelamenduak daude. Jatorriarengatik bereizten dira
|
horiek
lege arruntetatik (botere betearazlean dute jatorria), eta baita legearekiko duten izaera subordinatuarengatik ere, zeren eta, idatzizko arauen erlazio hierarkikoan, azken tokian baitaude. Zentzu horretan, Estatuko Administrazioaren araudi ahalmenari dagokionez, azpimarratu beharra dago publizitate eremuan PLOk ahalmen horren erabilera baimentzen duela balizko zenbait kasu jakinetan (8.1 artikulua).
|
|
Otsoa ez da gizakiarentzat animalia arriskutsua izan ere, giza jarduera duen edozein lekutatik sistematikoki birtolesten da, nahiz eta horrek ez duen galarazten batzuetan artaldeei erasotzea. Bestalde, azeria bezala, ehiztarien espezieak suntsitzen dituen espeziea da, eta horrek animalia
|
horien
legez kanpoko hilketak ere eragiten ditu. Amuzki pozoituak legez kontra erabiltzea da espezie honen eta beste batzuen gaineko mehatxu handienetako bat.
|
|
Reintjesek kotoia arduraz kontsumitzeko hainbat arrazoi aipatu zituen, eta mundu osoan eragin handia izan zuela nabarmendu zuen, sektore horretan 100 milioi nekazari baino gehiago baitaude mundu osoan. Genetikoki manipulatutako kotoiaren hazkunde izugarria eta pestiziden eta uraren neurriz kanpoko erabilera ere salatu zituen, baita egoitzak hegoaldeko herrialdeetan dituzten korporazio transnazionalen abusua ere, herrialde
|
horietako
legeen permisibitateaz, soldata apalez eta zerga salbuespenez baliatuta. Kanpainaren beste helburuetako bat giza eskubideen eta lan eskubideen errespetua sustatzea da, baita haurren lan esplotazioari aurre egitea ere.
|
2007
|
|
Aipatutako esparru horiek pertsonen bizitza pribatuarekin lotuak daude eta
|
horietan
legeek eta arauek eragin gutxiago dute. Esparru hauetan, beraz, hizkuntza ohituretan eragiteko bestelako bideak jorratu behar dira:
|
|
Eskubide
|
horiek
legez kanpo urratzen dira adingabeko baten informazioa, irudia edo izena hedabideetan ematen denean, hori pertsona horren ospe edo fama endekatzeko bide izan badaiteke.
|
|
f) Tratamenduen arduradun eta eragileei, aldez aurretik horiek esan beharrekoa entzunda, beharrezko neurriak har ditzaten eskatzea, datuen tratamendua lege honen xedapenetara egokitzeko, eta, hala denean, tratamenduak bertan behera utz ditzaten eta fitxategiak ezerez ditzaten agintzea,
|
horiek
lege honen xedapenekin bat ez datozenean.
|
|
Izaera pertsonaleko datuak izanik, zuzenak ez diren datuei eustea, edo datu
|
horien gainean
legearen arabera bidezkoak diren zuzenketak edo ezerezteak ez egitea, lege honek babestutako pertsonen eskubideak ukitzen direnean.
|
|
Europar Batasuneko legeria aplikatuko zaie Europar Batasuneko estatu kideetako herritarrei eta erkidegoko araubidea aplikatu behar zaien herritarrei. Herritar
|
horiei
lege hau aplikatuko zaie mesedegarriagoak izan dakizkiekeen gaietan.
|
|
Izaera pertsonaleko datuak biltegiratuko dira, datu horietan sartzeko eskubidea ahalbidetuz, salbu eta datu
|
horiek
legearen arabera ezerezten direnean.
|
|
Elkarteko organoen erabakiak aurkaratzeko eskubidea, baldin eta erabaki
|
horiek
legearen edo estatutuen aurkakotzat jotzen baditu.
|
|
Horrez gain, atzerritarrak izan du, Espainiak nazioarteko zein hitzarmen izenpetu eta hitzarmen horien arabera baliozkoa den pasaportea edo bere nortasuna egiaztatzen duen bidaia agiria; atzerritarra esanbidez ezarritako debekuen mende ere ezin da izan. Orobat, atzerritarrak aurkeztu ditu erregelamendu bidez ezarritako agiriak, egonaldiaren arrazoia eta baldintzak justifikatzeko balio dutenak, eta egiaztatu du behar besteko bizibideak dituela, Espainian egon nahi duen denborarako, edo bizibide
|
horiek
legez lortzeko aukera duela.
|
|
4 paragrafoek; 37 artikuluak; 38 artikuluak; xedapen indargabetzaile bakarrak; eta azken xedapenetatik lehenengoaren 1 paragrafoak, eta azken xedapenetatik bigarrenak eta laugarrenak.
|
Horiek
lege organikoaren izaera dute, Konstituzioaren 22 artikuluan jasotako elkartzeko oinarrizko eskubidea garatzen dutelako.
|
|
Testuak ezarri du Botere Judizialaren Legearen 61 artikuluan jasotako Auzitegi Gorenaren sala bereziak izan behar duela alderdi politiko bat desegiteko eskumena, alderdi horrek Konstituzioaren aurkako jokabide larriak gauzatzen dituenean. Horretarako, aintzat hartu da Konstituzioarentzat garrantzitsuak direla alderdi politikoak, eta, ondorenez,
|
horien
legearen aurkakotasuna adierazten duten erabakiak edo alderdi horiek desegitea justifikatzeko erabakiak. Sala berezi horrek 1999ko uztailaren 9an emandako autoan adierazi zuen «beraren osaera dela eta, Auzitegi Gorenaren osoko bilkuraren sinbolo dela berau.
|
|
Alderdiko organoen erabakiak aurkaratzea,
|
horiek
legearen edo estatutuen aurkakotzat jotzeagatik.
|
|
Elkarren segidako laurogeita hamar egunetako aldietan eta artikulu honetan jasotako xedapenak saihesteko asmoarekin, lege honen 52.c) artikuluaren babesean, enpresak kontratuak azkentzen dituenean aipatu mugen azpitik, horrela jardutea justifikatzen duen arrazoi berririk izan gabe, azkentze berri
|
horiek
lege iruzurrean egindakotzat jo eta adieraziko da deusezak eta ondorerik gabeak direla.
|
|
Gauzatu beharreko jardun guztiak langileen lege ordezkariekin egingo dira, eta langileei egin beharreko jakinarazpen guztiak langile
|
horien
lege ordezkariei egingo zaizkie.
|
|
Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioak, edo autonomia erkidegoetan gai horretan eskumena duen kasuan kasuko organoak, indarreko hitzarmen kolektibo baten xedapenak heda diezazkiekete, lege honen 82.3 artikuluan ezarri ondoreekin, enpresa eta langile edota jarduera sektore nahiz azpisektore batzuei, esparru
|
horietan
lege honen III. tituluan ezarri hitzarmen kolektiboak sinatzeko ezintasunak horiei eragindako galerengatik, baldin eta horretarako arrazoia bada esparru horietan halako hitzarmenak negoziatzeko legitimaziodun alderdirik ez izatea.
|
|
Lege honek Espainiako Zuzenbidera bildu du aipatu zuzentaraua. Aldi berean, gai honetan, Espainian oinarrizko legea izango denari beste zuzentarau batzuen xedapenak gehitu dizkio, zuzentarau horien gaia aintzat hartuta, ezinbestekoa baita
|
horiek
lege lerruneko arau batera biltzea. Zuzentarau horiek dira EEE/ 92/ 85, EEE/ 94/ 33 eta EEE/ 91/ 383, amatasuna eta gazteak babesteari buruzkoak, eta aldi baterako, iraupen jakineko eta aldi baterako laneko enpresetako lan harremanen tratamenduari buruzkoa.
|
|
Laburbilduz, Konstituzioaren 40.2 artikuluak jaso aginduak eta gai honetan Europar Batasunak ezarri erkidego juridikoak eratzen dute lege honen oinarrizko euskarria. Horrez gain, 155 Hitzarmena, langileen segurtasun eta osasunari zein lan inguruneari buruzkoa, berretsi ondoren, Espainiak Lanaren Nazioarteko Erakundearekin hartutako konpromisoek aberastu egin dute lege testuaren edukia, lege testuak Lanaren Nazioarteko Erakundearen aginduak jaso eta agindu
|
horiei
lege lerrun egokia aitortu baitie Espainiako sistema juridikoan.
|
|
Artikulu honen hurrengo idatz zatian jasotako xedapenak saihesteko asmoarekin, enpresak lekualdaketak egiten dituenean, xedapen horietan aipatu mugen azpitik, elkarren segidako laurogeita hamar eguneko aldietan, eta horrela jardutea justifikatzen duen arrazoi berririk izan gabe, lekualdaketa berri
|
horiek
lege iruzurrean egindakotzat jo eta adieraziko da deusezak eta ondorerik gabeak direla.
|
|
Artikulu honen hurrengo idatz zatian jasotako xedapenak saihesteko asmoarekin, enpresak lan baldintzen funtsezko aldarazpenak egiten dituenean, 2 idatz zatiaren azken lerrokadak aipatu mugen azpitik, elkarren segidako laurogeita hamar eguneko aldietan, eta horrela jardutea justifikatzen duen arrazoi berririk izan gabe, aldarazpen berri
|
horiek
lege iruzurrean egindakotzat jo eta adieraziko da deusezak eta ondorerik gabeak direla.
|
|
Lan arriskuak prebenitzeko arautegia osatzen dute lege honek, lege hau garatu edo osatzen duten xedapenek eta lan esparruan prebentzio neurriak hartzarmen bidezkoak izan arren.tzeko aginduak jaso dituzten arauek edo esparru horretan halako neurriak sor ditzaketen arauek,
|
horiek
lege zein hi
|
|
3 Artikulu honetako 1 idatz zatiak aipatutako kasuan, enpresaburuak ez dituenean neurri egokiak hartzen edo ez duenean uzten halakorik hartzen, langileen segurtasuna eta osasuna bermatzeko, langile
|
horien
lege ordezkariek erabaki dezakete, kideen gehiengoarekin, arrisku horrek ukitutako langileen jarduera geldiaraztea. Erabaki hori berehala komunikatuko zaie enpresari eta lan agintaritzari; lan agintaritzak, hogeita lau orduko epean, deuseztatu edo berretsi egingo du langileen ordezkariek erabakitako geldiaraztea.
|
|
Nekazaritza, abeltzaintza edo baso ustiategien errentamenduek izaera bera dutela ulertuko da, eta
|
horiei
lege honen xedapenak aplikatuko zaizkie, euren izaerarekin bateragarriak badira eta alderdiek esanbidez besterik adostu ez badute.
|
|
Aplikazio eremu murrizgarriaren eraginez, komenigarri izan da legeari lotu gabe eratu diren txandakako aprobetxamendu eskubideen edo horien antzekoen araubidea zehazteko arau bat ezartzea. Izatez, nabaria izan arren
|
horiek
lege maularen kasuak direla, eta, ondorenez, horiei Kode Zibilaren 6.4 artikuluko konponbidea aplikatu behar zaiela, badirudi arau hori, bera bakarrik, ez dela nahikoa, lege maula praktikan saihesteko.
|
|
Araubidea baliozkotasunez eratuta egon aurretik eskubideak kontratuaren bidez eratu edo eskualdatu direnean, kontratu
|
horiei
lege honen 1.7 artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaie.
|
|
Salbuespen mota hori onartzeko justifikazio bakarra da ente korporatiboek interes publikoko xedeak lortu nahi dituztela, eta horiek lortzea oso zaila dela mota horretako beharrezko afiliaziorik gabe. Horrek justifikatzen du
|
horiek
lege borondatez sortzea lanbide interesak defendatzeko, nortasun juridiko publikoa izatea eta, ikusi dugunez, nahitaezko afiliazioa eskatzea. Horien jatorria estatu sorrerako egintza da, eta ez elkarte bat sortzeko partikularren arteko ituna, eta horien xedea interes publikoek definitzen dute, horiek defendatzeko sortu baitziren eta horiek ere botere publikoak finkatzen baititu.
|
|
Horrenbestez, bilerari buruz esangura hertsian hitz egin ahal izateko, betekizun batzuk bete behar dira, pertsonen pilaketa hutsetik bereizteko. Irizpide
|
horiek
Legean eta konstituzio jurisprudentzian ezarri dira (apirilaren 28ko 85/ 1988 KAE), eta hurrengo hauek dira: a) aurretik adostea:
|
|
Frantzian ez bezala (herrialde horretan erregelamendu erreserba dago eta, beraz, legea ezin da sartu erregelamendu esparruari erreserbatutako gaietan), Espainian legegileak ez du inolako mugarik esangura horretan: gai batzuetarako lege erreserba du bere alde (gai
|
horiek
legez arautu behar dira nahitaez), baina legegilea beste edozein gaitan sar daiteke. Hala jokatzen badu, gai hori legez arautzen duen unetik aurrera gai hori ezin da erregelamenduaren bidez arautu, gaiaren «lerruna» «izoztuta» geratu baita, eta aurrerantzean legez arautu da.
|
|
–Canoni kasua?, etab.). Aldi berean, printzipio horrek bi adar ditu: zigorra jaso dezaketen jokabideak esanbidez eta zehatz ezarrita egon behar dira, delitua edo falta egin aurretik (tipikotasun printzipioa); jokabide
|
horiek
lege lerruneko arau batean ezarrita egon behar dira, eta Espainiako antolamenduan, gainera, arau horrek lege organikoaren lerruna izan behar du (legezkotasun printzipioa esangura hertsian). Konstituzio Auzitegiak ezarritakoaren arabera (uztailaren 21eko 133/ 1987 KAE), printzipio horrek hiru eskakizun ditu:
|
|
Amaitzeko, Gobernukoak edo Herri Administraziokoak ez diren konstituzio organo batzuek emandako erregelamenduak ere badaude, esaterako Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak emandakoak, BJLOren 110 artikuluan ezarritakoaren arabera (Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren osoko bilkuraren akordioak, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren Antolaketa eta Funtzionamendurako 1986ko apirilaren 22ko Erregelamendua onesten dutenak, ekainaren 7ko 1/ 1995 Erregelamendua, Karrera Judizialari buruzkoa, eta horren aldarazpenak, uztailaren 26ko 1/ 2000 Erregelamendua, Auzitegietako Aginte Organoei buruzkoa, etab.), eta Konstituzio Auzitegiak emandakoak, KALOren 2.2 artikuluan ezarritakoaren arabera (eta izaera hori dute hain zuzen ere Konstituzio Auzitegiko osoko bilkuraren akordioek, indarreko Antolaketaren eta Langileen 1990eko uztailaren 5eko Erregelamendua eta horren geroko aldarazpenak onetsi zituztenek 1994an, 1999an, 2001ean, 2002an eta 2003an). Erregelamendu
|
horiek
Legearen mende baino ez daude (BJLO edo KALO), eta gainerako legeekin duten lotura eskumen printzipioak zehazten du, eta ez hierarkia printzipioak; izan ere, organo horien erregelamendu ahala ez da Gobernuak duen ahal bera, EKren 97 artikulua dela bide (108/ 1986 KAE, uztailaren 29koa).
|
|
«Konstituzioa antolamendu juridikoaren gorengo araua da, eta loteslea da epaile eta auzitegi guztientzat;
|
horiek
legeak eta erregelamenduak Konstituzioko manu eta printzipioen arabera interpretatu eta aplikatuko dituzte, Konstituzio Auzitegiak mota guztietako prozesuetan emandako ebazpenetatik ateratzen den interpretazioaren arabera». Manu horrek gorengo eragingarritasuna ematen dio Konstituzio Auzitegiko jurisprudentziari, auzitegi arruntetako jurisprudentziaren gainetik.
|
|
Nazioarteko tratatuak Konstituzioaren mendekoak direla eta
|
horien
lege lerruna egiaztatu ondoren (guztiek lerrun bera dute, horiek onesteko EKren 93, 94.1 zein 94.2 artikuluen bidea erabili), barne zuzenbideko gainerako arauekin duten harremanaren inguruan nolabaiteko polemika planteatu da. EKren 96 artikuluan ezarri da tratatuetako xedapenak indargabetu, aldarazi edo eten ahal izango direla, soilik, tratatuetan euretan ezarritakoaren arabera edo nazioarteko zuzenbideko arau orokorrekin bat etorriz; baina doktrinaren atal batek defendatu du «indar pasibo berezia» dutela.
|
|
Legegintzako dekretuekin gertatzen den bezala (EKn horrela izendatu dira, nahiz eta izen osoa legegintzako errege dekretu izan Gobernu Zentralak eman baditu), lege dekretuak horrela izendatuta agertzen dira («Lege dekretuak») EKren 86 artikuluan, nahiz eta izen osoa errege lege dekretu izan. Lege dekretu
|
horiek
lege indarreko arauak dira, eta Gobernuak ematen ditu presako kasuetan; legegintzako dekretuekin alderatuz, desberdintasun hauek dituzte: a) lehenengo eta behin, legegintzako dekretuetan Gorteek Gobernuari baimena ematen diote legegintzarako esanbidezko eskuordetza eginda (Oinarri Legearen edo lege arruntaren bidez, testu artikuludunak edo testu bateginak egin nahi badira); lege dekretuetan, aldiz, Konstituzioak berak ematen dio baimena Gobernuari horiek zuzenean emateko, baina aldi baterako indarraldia baino ez dute izaten, geroko kontrola ezartzen baitzaie, izan ere, Diputatuen Kongresuak baliozkotu behar ditu (Diputatuen Kongresuak, eta ez Senatuak; izan ere, baliozkotzean, Konstituzioak Senatuari ez dio eginkizunik ematen); b) bigarren, legegintzako dekretuek muga material bat dute, hain zuzen ere, ezin baitira sartu Lege Organikoa behar duten arloetan; lege dekretuek, ordea, jardute eremua askoz mugatuago dute:
|
|
Bestalde, bigarren atalean (30 art.), «Herritarren eskubideak eta eginbeharrak» izenekoan, eskubide garrantzitsuak jaso dira, baina konstituziogileak horiei ez dizkie ematen lehenengo atalekoei emandako berme berberak. Konstituziogilearen arabera, azken
|
horiek
lege arruntaren bidez garatu behar dira, eta horiek eraldatzeko EKren 167 artikuluan ezarritako prozedura arruntari jarraitu behar zaio.
|
|
Konstituzioaren lehenengo tituluko bigarren kapituluaren bigarren atalean zehatzago araututa dagoen beste konstituzio eginbehar bat «guztiok» gastu publikoei eusten laguntzeko dugun eginbeharra da, EKren 31 artikuluan jasotakoaren arabera. Eginbehar hori betebehar zehatzetan islatzen da, eta betebehar
|
horiek
Legeak ezarri behar ditu beti, EKren 31.1 eta 133 artikuluetan ezarritakoaren arabera (Pertsona Fisikoen Errentaren, Ondarearen, Sozietateen, eta abarren gaineko zergak arautzen dituztenekin gertatzen den bezala). Edozelan ere, Lege horiek konstituziogileak EKren 31.1 artikuluan ezarritako oinarrizko osagai batzuk errespetatu behar dituzte.
|
|
Azkenik, udalerriei eta probintziei dagokienez, Konstituzioak, X. tituluan, horiei buruzko printzipio orokor batzuk ezarri zituen, eta gainerako guztirako erakunde
|
horiei buruzko
lege berezietara jo zuen. Probintzia bakoitzean Diputazio Probintzial bat egongo zen, eta herrietan alkateak eta Udalak.
|
|
Gorteek ohar horiek baztertu zitzaketen eta testua behin betiko onetsi, baina erregeak testuari betoa jarri ahal zion (nahi izanez gero Erresumako Kontseiluari entzunda). Amaitzeko, Kontseiluari entzun behar zitzaion, aparteko eta presako kasuetan, lege bat denbora baliodunean sendetsi ezin zenean eta Gobernuarentzat lege hori aldarrikatzea ezinbestekoa zenean, baita Gorteak deseginda zeudela Gobernuarentzat, aparteko eta presako kasuetan, ezinbestekoa zenean dekretu bidez erregelak edo xedapenak ematea, Konstituzioaren arabera
|
horiek
legearen bidez arautu behar baldin baziren (dena den, dekretu hori Gorte berriek onetsi behar zuten eta lege gisa aldarrikatu).
|
|
Hain zuzen ere, Azañaren behin behineko Gobernuak Errepublikaren Defentsa Legea presako prozedura erabiliz aurkeztu zuen Kongresuan, eta Gorte konstituziogileek onetsi zuten (1931ko urriaren 21eko Legea da, errepublikaren aurkako eraso egintzak ezartzen dituena). Lege horrek behin behineko Gobernuaren estatutu juridikoaren printzipioetako bat garatzen zuen eta, ikusi dugunez, Konstituzioaren aurrekoa zen, baina 2 xedapen iragankorrak konstituzio indarraldia aitortzen zion Gorte konstituziogileek iraun bitartean eta
|
horiek
legea beren beregi indargabetzen ez zuten bitartean. Legearen 1 artikuluan «Errepublikari egindako erasoak» deskribatzen ziren (legeei edo agintarien xedapenei jarkitzera edo horiek ez betetzera bultzatzea, Indar Armatuen Institutuen arteko edo horien eta organismo zibilen arteko diziplinarik ezara bultzatzea, ordena publikoa nahas dezaketen albisteak zabaltzea, erlijio, politika edo gizarte arrazoiengatik pertsonen edo jabetzen aurkako indarkeria egintzak egitea edo horiek egitera bultzatzea, Estatuaren erakundeak gutxietsi ditzaketen ekintzak edo adierazpenak, monarkiaren apologia, suzko armak edo lehergailuak modu ez zilegian edukitzea, justifikazio nahiko ez duten industriak edo eginkizunak bukatzea, aldez aurretik iragarri ez diren edo lan arrazoiekin zerikusirik ez duten grebak, tartekaritza edo adiskidetze prozedurapean jartzen ez direnak, gauzen prezioa justifikaziorik gabe aldatzea, eta funtzionarioen arretarik eza edo arduragabekeria euren zerbitzuak gauzatzean).
|
|
Sail horri izaera orokorreko arau juridikoak emateko ahala aitortu zitzaion gainera. Arau
|
horiek
lege lerruna zuten Estatuaren egitura organikoa ukitzen bazuten edo Estatuko antolamendu juridikoaren arau juridiko nagusiak baziren eta estatuburuak erabaki bazituen gobernuaren aurretiazko eztabaida izanda eta kasuan kasuko ministroak proposatuta; gainerako kasuetan, dekretuak ziren. Ministroek emandako araudiko arauek aginduen lerruna zuten.
|
|
«Konstituzioa antolamendu juridikoaren gorengo araua da, eta loteslea da epaile eta Auzitegi guztientzat.
|
Horiek
legeak eta erregelamenduak konstituzio manu eta printzipioen arabera interpretatu eta aplikatuko dituzte, Konstituzio Auzitegiak mota guztietako prozesuetan emandako ebazpenetan horien inguruan egindako interpretazioaren arabera.»
|
|
«Lege erreserba» lege arrunten edo lege organikoen alde egin daiteke. Konstituzioak baztertu egin du (esaterako Frantziako konstituzio sisteman ez bezala) erregelamendu erreserba egotea, hau da, gai batzuk erregelamenduen bidez soilik arautzea eta
|
horietan
legea ez sartzea. Gure sistema juridikoan, Konstituzioaren azpitik, legea subiranoa da:
|
|
Tarifa horiek 90 milioi eurokoak izan daitezke, legeak tarifen biribiltzetik lortutako mozkinen %5 izango baitira. Gonzálezen arabera, kopuru hori nahikoa handia da konpainia
|
horiek
legeak debekatzen dituen praktika horiekin jarraitzeari uko egiteko. Ustekabea eta gogobetetasuna Isuna jarri diote Madrilgo Gobernuak hartutako erabakiari.
|
|
Gaztea izanez gero eta zuzeneko laguntza gehituz gero, hileko 255,2 eta 270,3 euro artean aurreztuko lirateke. Bi neurri
|
horiek
lege baten bidez artikulatuko dira, bateragarriak izango dira eta urtean 348 milioi euroko kostua izango dute Gobernuarentzat, zerga sarrera txikiagoak izateagatik, desgrabazioen kasuan, eta 436 milioi euro zuzeneko laguntzetarako. Lehenengo urtean 361.000 gaztek jasoko dituzte laguntza horiek, eta 700.000 familiak desgrabazioak.
|
|
" mugaz haraindiko" langileentzat, hau da, egunero muga gurutzatzen dutenentzat, aldameneko herrialde batera lanera joateko eta, gero, berarengana itzultzeko. " Joan etorriko" langile horiek Espainia eta Frantzia, Portugal, Maroko eta Andorraren artean (eta alderantziz) egiten dute lan, eta Europar Batasuneko eta Europar Batasunetik kanpoko herritarrak dira, nahiz eta azken
|
horiek
lege figura hori eskuratzeko baldintza bereziak bete behar dituzten.
|
2008
|
|
Alde batetik premia handia baita azken inkesta soziolinguistikoak baieztatu duen bezala, salaketa bezain beharrezkoa da nola edo hala bide bat urratzea hizkuntzaren normalizaziorako baldintza hobeagoak sortzeko. Eta baldintza hobeago
|
horiek
legeak sortuko dituenentz ziur izan gabe ere, beste lurralde hizkuntza komunitateekin batera eragiten saiatzeak balio du.
|
|
1951ez geroz, Frantziako lurraldeetako hizkuntzei aldeko berrogeita hamar bat baino gehiago lege proposamen aurkeztu izan dira Assemblée Nationale delakoan, hizkuntza
|
horiek
lege onarpena izan dezen, edo konstituzioaren 2 artikulu hori emendatzeko edo aldatzeko, edo Eskualdeetako edo Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutuna berrestarazteko. Gehienak ez dira eztabaidatuak izan ere; izan zirenak denak baztertuak izan dira.
|
|
Kultura eta Komunikazioko ministroak parlamentuko debatea kudeatu du. Hizkuntza
|
horien aldeko
lege bat hitzeman du, 2009ko berantenaz. Eskualdeetako edo Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutuna berresten saiatuko ez dutela esan du ere, Frantzia Gutunaren helburuetatik urrunago joaten dela baieztatuz!
|
|
Legearen ikuspegitik, bezeroak letraren bat ordaintzeari utzi dionean, kreditu guztia epea iritsi aurretik ordain dezan exijitzeko aukera ematen duten klausula
|
horiek
legez kontrakoak dira, Kode Zibileko hainbat prezeptu eta Hipoteken Legeko artikulu zenbait urratzen dituztelako.
|