2007
|
|
Epai horretan, Auzitegi Goreneko epaiaren aurka aurkeztutako babes errekurtsoari gaitz iritzi zitzaion. ...eetan beste horrenbeste gertatu zen, hauteskunde plataformak («Sozialista Abertzaleak») eta EAEko (Eusko Abertzale Ekintza) hautagai zerrenda gehienak deuseztatu baitziren, Auzitegi Gorenaren Sala Bereziko 2007ko maiatzaren 4ko eta 5eko autoak (EAEko zerrendei buruzkoak) eta 2007ko maiatzaren 5eko epaia (hauteskunde taldeei buruzkoa. Abertzale Sozialistak?) zirela bide (BJLOren 61 art.). Aurreko
|
horiek
Konstituzio Auzitegiak baieztatu zituen maiatzaren 10eko 110/ 2007 epaian, deuseztatutako plataformek («Sozialista Abertzaleak») Auzitegi Goreneko Sala Bereziaren autoaren aurka sustatutako babes errekurtsoa ebazten duen horretan, eta maiatzaren 10eko 112/ 2007 epaian, EAEk Auzitegi Goreneko Sala Bereziak 2007ko maiatzaren 4an eta 5ean emandako autoen aurka aurkeztutako babes errekurtsoa ebazte...
|
|
Autonomia Estatutuak, organo legegileek emandako kasuan kasuko legeak (lege organikoak, lege arruntak, aurrekontuen legeak, esparru legeak, harmonizazio legeak, etab.), parlamentu araudiak (ganberek beren burua arautzeko onetsitakoak), nazioarteko tratatuak (Gorteek kontrolatutakoak) eta «lege indarreko arau» izenekoak (Lege Dekretuak eta Legegintza Dekretuak); horietan, organo betearazleek Konstituzioan ezarritako kasu jakin batzuetan legeak ematen dituzte, eta parlamentu kontrol zorrotza dute. Lege lerruneko arau horiek guztiak Konstituzio Auzitegian soilik aurkaratu daitezke, eta ez auzitegi arruntetan (Legegintza Dekretuak izan ezik,
|
horiek
Konstituzio Auzitegian aurkaratu baitaitezke eta, salbuespen moduan, baita auzitegi arruntetan ere, baina azken kasu horretan, legegintzarako eskuordetzaren mugak gainditzen badituzte soilik).
|
2023
|
|
Bestalde, foru arauak Administrazioarekiko auzien jurisdikzioan aurkaratzen ziren, erregelamendu lerrunekoak baitziren, nahiz eta horien edukia ikusita Estatuko legeen parekoak izan eta azken
|
horiek
Konstituzio Auzitegiaren aurrean soilik aurkara zitezkeen. Bada, otsailaren 19ko 1/ 2010 Lege Organikoa onetsi zenetik, Konstituzio Auzitegiaren Lege Organikoa, Botere Judizialaren Lege Organikoa eta Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioaren Legea aldatu dira.
|
|
Bestalde, bi mekanismo horiek gorabehera, gogorarazi behar da posible dela barne auzitegietara zuzen zuzenean jotzea, Europako Gizarte Gutunak jasotako eskubideak aplika ditzatela eskatuz, betiere, eskubide horiek estatuko arauek baino babes estandar edo maila handiagoa eskaintzen badute. Gainera, horretarako ez da kontuan hartuko arau
|
horien gainean
Konstituzio Auzitegiak egin ahal izan duen azterketa. Era berean, Konstituzioaren 10.2 eta 96.1 artikuluek ezarritakoaren haritik, eta, beren beregi aintzat hartuz 1969ko maiatzaren 23ko Vienako Konbentzioa, tratatuen zuzenbideari buruzkoa (ikusi 23, 26 eta 27 artikuluak), eta azaroaren 27ko 25/ 2014 Legea, tratatuen eta nazioarteko beste akordio batzuei buruzkoa (ikusi 28, 29 eta 31 artikuluak), barne auzitegiek, alderdiek hala eskatuta nahiz ofizioz, eta konbentzionaltasun kontrolaren ondorioz, betebeharra dute Europako Gizarte Gutuna aplikatzeko, bai eta GEEKren konklusio eta edukiari buruzko erabakiek eratorritako doktrina ere; izan ere, doktrina horrek Europako Gizarte Gutunaren benetako interpretazioa eratzen du eta Europako Gizarte Gutunarekin konprometitzean hartutako betebehar juridikoak zehazten ditu.
|
|
" Egia da auzitegi honek uste duela legezkotasunaren administrazio kontrolek ez diotela eragiten toki korporazioen autonomiaren berme instituzionalaren funtsezko muinari (Konstituzio Auzitegiaren 4/ 1981 epaia eta geroagoko beste batzuk). Baina kontuan izan behar da adierazpen
|
horiekin
Konstituzio Auzitegiak ezin zuela eta ezin duela toki autonomiaren edukia zehatz ezarri, baizik eta autonomia horren mugak ezarri behar ditu eta legegileak gainditu ezin zituen gutxieneko mugak finkatu behar dituela. Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legearen 65 eta 66 artikuluak legitimoki erabil daitezke, eta ez soilik EKren 149.1.16 eta 18 artikuluak (Konstituzio Auzitegiaren 214/ 1989 Epaia, 23 oinarri juridikoa), tokiko autonomiaren eremua zabaltzen duen Estatuko legegintza aukera legitimo baten adierazpen gisa ere bai (Konstituzio Auzitegiaren 213/ 1988 Epaia)".
|