Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎Jarduera mota hori arrakastatsu suerta dakigun, maila bakoitzeko ikasleen jakintzek, gaitasunek eta jarrerek parametro jakin batzuen arteanegon dute ezinbestez, elkarri trabarik sortu gabe funtzionatzea ahalbidetukoduten parametroen artean. Horrela, bada, elkarrekin xede hizkuntzaz lan egitekogaitasuna eta egokitasuna izango dira oraingoan egitarauaren unitateen nondiknorakoa erabakiko dutenak; eta ikastaroaren iraupena bigarren mailan geratuko da.Ideia horiei jarraituz, egitarau honetan hizkuntzaren bereganatze prozesua bostmailatan banatzea proposatzen dugu. Maila bakoitzean, alde batetik, bertan kokatubehar diren ikasleek izan behar dituzten gutxieneko komunikazio gaitasuna, hizkuntzaren jakintza eta jarrera azaltzen dira, eta bestetik, maila horretan lortubehar dituztenak.
2002
‎bat lehenago hitzez elkar joka ibili zirenek bakeaegiten zuten, ezer gertatu izan ez balitz bezala. Eztabaida horiek jarraitzeko aukeraizan genuenok asko ikasi genuen, edo behintzat, inpresio hori izaten genuen. Izanere, aurrerapen zientifikoa bultzatzeko, ikerketek ekarritako emaitzen aurkezpenaeta eztabaida kritikoa baita ezinbesteko baldintza.
‎permititzen eta ahalbideratzen ere. Autore horiei jarraituz, giza komunikazioak eta, hartara, hizkuntzak berak ere, badu beste eginkizun bat, eta bigarren hori lehena bezain garrantzitsua da: interpertsonala, soziala, beste berba batzuez esanda?; zeregin hori hizkuntzaren beraren berezko eginkizuna da, ete bere helburuen artean dago, lehena dagoen bezala eta hura bezainbeste (besteak beste, komunikazioaren eginkizun sozial horren ardurak ondokoak dira:
2004
‎Kritika horiekin jarraituz, etikaiun joera nagusiak edu etikaren eginbeharra berakritikatu dituzten joera fdosofikoekin egiten dugu topo. Zein dira, kritika horietatik, filosofia moralaren flotazio marrari erasotzen dioten eztabaida nagusiak?
‎Teoria hauen arabera, gutariko bakoitzak eginbehar zehatzak ditu eta, moralaren ikuspegitik begiratuta, horiei jarraituz soilik jardun dezake zuz.en. Hemen ez digu axola gureekintza, zuzen, horren ondorioak zein diren.
‎Zuzentasun irizpide objektibo onartuak badaudenez, horiei jarraitzeko aholkatzendizugu. Dena dela, lan akademiko baten aurkezpenean kontuan izan behar dituzun puntuakhauck dira:
‎Alcgia, guk nahi edo nahi cz. baliatutako irizpide akademikocn arabera cre ebaluatzen dira bcrtan agerlzen diren ideia, proposamen edo ckarpenak. Horregatik, aholkuerraz eta praktiko horiei jarraitzen zaienean ian akademikoen niailak gora egiten du cta.jakina. jasotako kalifikazioak cre gora egin luke. Hortaz. komeni izaten dahaiengandik ahalik cta gcrtuen ibiltzca.
2005
‎Faila transformatzaileen haustura eremuak litosfera ozeanikoan zein kontinentalean aurkitzen dira. Ozeanoetan haustura eremu hauek oso nabariak dira estalki sedimentarioa oso mehea izaten delako eta beti material berdinen gainean dutelako eragina; kontinenteetan, aldiz, eremu horiek jarraitzea askoz konplexuagoa da. Adibidez, Ozeano Atlantikoko gandorra mozten duten faila transformatzaileen deformazio eremuek, batez beste 300 m ko zabalera dute; lurrazal kontinentalean, aldiz, deformazio bera xurgatzeko km askotako deformazio eremua sortuko litzateke eta, gainera, askoz ere egitura konplexuagoarekin.
2006
‎iragarlearen xedeen muga jakinen menpe egongo da, eta, orobat, horiek lortzeko finkaturiko inguruabar objektiboen menpe. Horregatik, agentziaren trebetasun edo adimen ukaezinak ez du baztertu behar iragarleak jarraibideak emateko duen eskumena, eta horiei jarraitu zaie, gai honen inguruan komisio kontratuaren erregimen legalak dituen arauen arabera (Merkataritza Kodearen 254, 256 eta 256 artikuluetan).
2007
‎Ardatz horiek erabiltzen dira herritarren ezagutza eta portaera neurtzeko.Horrez gain, lau ardatz horiei jarraituz, ulerkuntza, interesa, ardura eta helburuakneurtzeko ondoko bost adierazle erabiliko dira:
‎Dirudienez, Mendebaldeko kulturetan garatzen diren haurrek azaldutakogarapen eredu horiei jarraitzen diete (Bem, 1989; Fagot, 1985; Martin eta Little, 1990). Beste hainbat kulturatan, berriz, urrats horiei jarraitzen dieten arren, garapenamotelagoa da (Munroe, Shimmin eta Munroe, 1984 in Vasta, Haith eta Miller, 1996).
‎Dirudienez, Mendebaldeko kulturetan garatzen diren haurrek azaldutakogarapen eredu horiei jarraitzen diete (Bem, 1989; Fagot, 1985; Martin eta Little, 1990). Beste hainbat kulturatan, berriz, urrats horiei jarraitzen dieten arren, garapenamotelagoa da (Munroe, Shimmin eta Munroe, 1984 in Vasta, Haith eta Miller, 1996).
‎Honela, gobernu zentral eta euskal erakun Batzordean. Eta salaketa horiek jarraitu dute, nahiz 2000 urtean bake fiskala sinadeen arteko egoera zertxobait leundu da, nahiz ezin esan konpondu denik9 Dena dela, guztiau xehetasun handiagorekin aurrerago landuko da, hain juxtu, IV. kapituluan.
2008
‎enpresetan, erakundeetan zein etxe askotan erabiltzen diren sare txartelak eta etxeko konexioetan erabili ohi diren/ ziren modemak. Bi bide horiei jarraitzea ere posible da Linux sistema eragilea erabiltzen dugunean. Are gehiago, zerbitzuak eskaini nahi badira, Linux erabiliz, ez dugu bestelako programarik erosi; Windows erabiltzen denean, berriz, IIS eta gainerako beste programa batzuei lotutako lizentziak aparte erosi behar izaten dira.
2009
‎Horrela, gizarte bakoitzak baliotsuak zaizkion jokaerak aukeratzen ditu etagizarte horretako pertsonak sozializatzen ditu arau horiei jarrai diezaieten. Jokaerahoriek adierazten ez dituztenak, arrazoia edozein izanda ere, gizarteak «desbideratutzat» hartuko ditu.
‎Esaterako, entziklopedia bateko termino baten azalpenean, termino horrekin erlazionatuta dauden beste terminoei egindako erreferentziak aurki ditzakegu. Erreferentzia, lotura edo esteka horiei jarraituz ateratzen da gai bati buruz entziklopediak duen informazioa. Testu batek horrelako estekak edo jauziak dituenean, hipertestua dela diogu.
2010
‎Bestetik, IAAk iraunkortasun ahulean zein indartsuanoinarritutako ikuspegiak gauza ditzake aplikatutako konpentsazio mailaren arabera (Martinez Alier et al., 1998). Autore horiei jarraituz, IAAk balioen neurgarritasun eza8 dakar, alegia «neurri unitate komun baten gabezia balio pluralekiko»9 (Ibid., 280). Hala ere, horrek ez du konparaketa baztertuko testuinguru pluraletankonparaketa ahula10 posible baita.
2012
‎iragarlearen xedeen muga jakinen menpe egongo da, eta, orobat, horiek lortzeko finkaturiko inguruabar objektiboen menpe. Horregatik, agentziaren trebetasun edo adimen ukaezinak ez du baztertu behar iragarleak jarraibideak emateko duen eskumena, eta horiei jarraitu zaie, gai honen inguruan komisio kontratuaren erregimen legalak dituen arauen arabera (Merkataritza Kodearen 254, 256 eta 256 artikuluetan).
2017
‎Zeregin horiekin jarraitzeko asmoaz ikerketa honen ildotik eratorritako beste ikerketa batzuk garatzea aurreikusteen dugu ikertaldean. Batetik, artikulu honen egileetako batek ikasleen hausnarketa produkzioetan jarriko du arreta bere tesi proiektuan; artikulu honetan aurkeztutako ikerlanean tutoreen laguntzak aztertu dira, baina laguntza horiek ikasleen hausnarketa produkzioetan duten eragina ere aztertu nahi da.
2019
‎Lan honetan corpusa eraikitzekoegindako urratsen berri ematen da. Urrats horiek dira gertaerak kronologiako uneetan kokatzeko jarraitu beharrekoirizpideak zein diren azaltzea, irizpide horiei jarraituz bi etiketatzailek egindako lana alderatzea eta ebaluatzea, eta, behin hori guztia eztabaidatuta, urre patroia osatzea eta zein erabilera duen azaltzea.
‎Zer nolako denbora lerroak sortu definitu ondoren, bi etiketatzailek irizpide horiei jarraituta denbora lerroaksortu dituzte. Horretarako, aurrez prestatutako kalkulu orriak erabili dituzte, formatuan bat etortzea errazteko.Esperimenturako erabili ditugun testuak eta denbora lerroak luzera ezberdinetakoak badira ere, denbora lerro bakoitza definitutako formatuan sortzeak batez besteko ordubeteko lana eskatu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia