2002
|
|
Mezu entzungarriak bidaltzea da hitz egitea; baina ekintza hori kodea ezagutzen duen komunitatean da arrakastatsua; ez, ordea, hortik kanpo. Pentsatu, normalean, isilik pentsatzen da, eta, gehienetan, bakarka; pentsatzeko, kontzeptuak eta funtzioak behar dira, eta erreminta
|
horiek
hizkuntzak berak eskaintzen eta ahalbidetzen ditu. Besteak beste, hitz egitearen eta pentsatzearen bidez gizakiak metatzen duen jakituria da ezagutza; ezagutza egokitu egiten da egunen harian, eta handiagotu egin daitekeen moduan, galdu ere egin daiteke.
|
2008
|
|
Beren burua babesteko erabili zuten hizkuntza zaharra. Orain, aldiz, tximeletak harrapatzera joandako bi neskatila
|
horiek
hizkuntza bera erabiltzen ari ziren, baina jolasteko. Baita senegaldarren alaba hark ere.
|
|
Baina logika hori ez da formala, edukia ere logikari dagokio. Logikak, esan dezakegu, pentsamenduaren formak" sistematizatzen" ditu gauzekin lotuta dauden heinean, eta forma
|
horiek
hizkuntzan bere aztarnak utzi dituzten heinean. Forma horiek kategoriak dira, baina ez mugiezinak, mugikorrak baizik, errealitatearenak diren heinean.
|
2011
|
|
30). Berdin du bere ustez h eta L
|
horiek
hizkuntza beraren bi aldaera izatea (tartean, bata aldaera formal jasoa eta bestea dialektozko hizkera arrunta), edo bi hizkuntza bereizi. Ikuspegi soziologikotik ez dago alderik batetik bestera, bere ustez, aldaera bien edo hizkuntza bien artean konpartimentazio soziofuntzionalak oinarri sendoa eta onarpen zabala baldin badu hiztun elkartean80 Fishman-entzat edozein kode bikote da diglosia egoeran egoteko kandidatu, bikotekide bien artean konpartimentazio soziofuntzionala argia baldin badu kodebikote horretaz baliatzen den hiztun elkarteak81 egitura desberdintasun txikienetik zabalenera, dena izan liteke diglosia, baldin" the linguistic differences must be functionally distinguished within the society" horrezaz gainera, dimentsio linguozentrikoaz amaitzeko, bai L kodeak eta (Ferguson enean ez bezala) bai h kodeak aldaera edo hizkuntza bat baino gehiago izan ditzake bere baitan82 puntu honek eztabaida handiak sortu eta sortzen ditu. horixe da ordea, euskaldunoi dagokigunez, entenditzen eta onartzen errazena.
|
2016
|
|
«Egiteko dagoena izugarri da, baina abiapuntua ez dago 1980an zegoen tokian. Erronka handia da eskolaren eta euskaltegien bidez euskaldundutako
|
horiek
hizkuntza bere egitea eta era naturalean erabiltzea. 1982an, euskara ikastea zen gure helburu nagusia; gaur egun, erabileraz kezkatzen ari gara.
|
2017
|
|
Anakroniaren erabilera berezi batetik abiatuta, jainkoen munduarekiko bitartekotza egiteko gizakiek erabili izan dituzten edo erabiltzen dituzten elementuen historia osatzen duten zentzu migrazioak hartu ditu aztergai Kearen politikak programak. Elementu
|
horien artean
hizkuntza bera nabarmentzen da (beste substantzia batzuekin batera) bizigarri nagusi gisa, alegia, hitzak eta haien antolakuntza kantu, himno, arao edo kontakizun gisa.
|
2018
|
|
Hizkuntz normalizazioaz ari garenean, hizkuntz politikaz ari gara eta hizkuntz politika horiek, gizarte eremu eta subjektu guztiei eragiteaz ari gara. Horrek beste modu batean esanda aldaketa/ transformazio soziala eragin beharraz hitz egiten ari garela esan nahi du eta ezinbestean aldaketa sozial
|
horiek
hizkuntzari berari dagozkion faktoreez gain, beste gizarte faktoreak ere kontuan hartu lituzke. Askotan hitz egiten da euskararen normalizazioaz edo hizkuntzak presentzia duen eremu funtzionalez, baina gizarteko beste faktoreengandik bereizita baleude bezala.
|
2021
|
|
Euskerearen aldezkuntza ederragorik ezin entzun leike"; desberdina da egoera G. Muxikarenaren aurrean, ordea: " gipuzkera garbiz itz egin arren, an gengozan guztiok ederto ulertu geuntson" (1984, 147 or.; g.l.e.). Harrigarriro, gurean, gaur egun ere kontzesio partikulak eta aurkaritza
|
horiek
hizkuntza bereko aldaerei jarri ohi zaizkie, eta ez hizkuntz sistema desberdinei.
|