Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Frankotan ezinbestean, erdaldunekin ari ginelako eta erdaldun horiek euskara ez zekitelako eta gu txikiak ginelako; euskara jakiteaz gainera, erdararen bat ikasia genuenez gero, gu izaten ginen, eta gu izaten gara orain ere, besterekin erdaraz mintzatzen garenak. Zenbait gauza, eta ez dira nolanahiko gauzak, beti gure artean erdaraz agertu izan dira.
2004
‎Beharbada hemen maila batean edo bestean erabiltzen ziren hizkuntzetan euskara maiteena, bihotzekoena, kuttunena zen, edo nahi baduzue, etxekoena; baina etxetik irten ahala eta beste beharretara eratzen ginenean, hasten ginen berehala beste hizkuntzaren bat erabiltzen, honetarako edo hartarako. Frankotan ezinbestean, erdaldunekin ari ginelako eta erdaldun horiek euskara ez zekitelako eta gu txikiak ginelako; euskara jakiteaz gainera, erdararen bat ikasia genuenez gero, gu izaten ginen, eta gu izaten gara orain ere, besterekin erdaraz mintzatzen garenak. Zenbait gauza, eta ez dira nolanahiko gauzak, beti gure artean erdaraz agertu izan dira?. 121
2008
‎Eta batez ere Bilbo aldean zen sendoa, non euskalduntasunaren esperientzia abertzale gazte gehienentzat osoki zegoen lotuta Sabino Aranaren irakaspen ideologizatuekin. Gazte horientzat euskara ez zen etxean edo herrian bizi eta ikasitako hizkuntza, ezein ideologiaren aurretik hor zegoena, baizik abertzale bihurtu ondoren,. Maisuak, esandakoari kasu eginez, ikasi zuten mintzaira.
2011
‎Egile euskaldunek aitzindaritasun hori lehen pertsonan bizi zuten. Izan ere, aise jabetzen ziren gai horietaz euskaraz ez zuela lehenago inork idatzi. Izatez, gai batzuei buruz bazeuden lehenagoko aurrekariak, adibidez gerraurrekoak, baina horiei ez zitzaien garrantzia handirik ematen.
‎Aurrez aurre ditugu, hala ere, erdaraz pentsatu eta entzuten diren euskarazko izenak, zer esan nahi duten edo esanahi aldetik enpresa jarduerarekin ondo egokitzen diren aztertu barik hautatu eta erabilitako izenak. Bistan da, kasu horietan euskarak ez du barnerik. Forma estetiko hutsa da.
2012
‎Hortik abiatuta, EAE osoan eta Nafarroako zati bateanbigarren mailako ofizialtasuna lortu du. Nafarroako gainerako eremuetan euskarakez du halako onarpen juridikorik eta, ondorioz, ez da aplikatu behar Eskualdeetakoedo Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutunak ezartzen duen hainbat eginkizun.Beste horrenbeste gertatzen da Iparraldean eta Gaztela eta Leongo eta Kantabriakoadministrazioen pean dauden, hurrenez hurren, Trebiñu Konderrian eta Valle deVillaverde udalerrian; lurralde horietan euskarak ez du inolako estatus ofizialik etahiztunei ez zaie inolako eskubiderik aitortzen.
2015
‎— Gizarte Politikaren kasuan, asko dago egiteko oraindik, eta zailtasunak daude: jende askok parte hartzen du sarean, eta horien artean euskara ez dakiten asko daude; arlo batzuetan, langile euskaldunak kontratatzeko zailtasunak; beste kasu batzuetan, erabiltzaileen artean euskaldun gutxi, esate baterako, bazterketa egoera dagoen jende gehiena ez da euskalduna...
‎Gizarte Politikaren kasuan, asko dago egiteko oraindik, eta zailtasunak daude: jende askok parte hartzen du sarean, eta horien artean euskara ez dakiten asko daude; arlo batzuetan, langile euskaldunak kontratatzeko zailtasunak; beste kasu batzuetan, erabiltzaileen artean euskaldun gutxi, esate baterako, bazterketa egoera dagoen jende gehiena ez da euskalduna...
‎Ortografiaz ere arduratu zen. Euskaraz idazterakoan gaztelaniaren arauak erabiltzen zirela ikusita, eta arau horiek euskararendako ez zirela egokiak ohartuta, aldakuntza zenbait egitea erabaki zuen. Arau berriak ezartzerakoan, Iparraldea eta Hegoaldea izan zituen gogoan.
‎Hala ere, bi arazo sortu zitzaizkidan: bat, gehiengo handi bat gipuzkoarra zela, eta ez niela asko ulertzen; eta, bestea, ikastetxeko zuzendaritzak erdaraz egitera behartzen gintuela, bospasei horiek euskaraz ez zekitelako," por caridad cristiana". Gurasoei idazten genizkien kartak ere erdaraz izan behar ziren.
2016
‎Lehen, ia euskaldun guztiek etxean jasotzen zuten euskara; azkenaldian asko dira eskolan ikasi dutenak. Azken horientzat euskara ez da beren familia inguruko hizkuntza ohikoa; hizkuntza ikasia da. Eta askorentzat ez da natural, erraz erabiltzeko hizkuntza».
2017
‎Ez soilik kohesio mailan jokatzen dugunagatik. Badakigu hiritar horiek euskaraz ez jakiteak esan nahi duela beste desabantaila bat gehituko zaiela jada dauzkatenei eta ondorioak pairatuko dituztela lan munduaren arloan. Etikoa eta estrategikoa uztartu behar dugu.
2022
‎Lehen, klasetik kanpo, ia denak euskaraz aritzen ziren, orain ez. Garai batean, baserritar batzuk erdaraz ikasteko A ereduan sartzen zituzten, eta horiekin euskaraz ez zekitenek ere euskaraz ikasten zuten. Gaur egun, ez da holakorik pasatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia