Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2005
‎Axularko ikasleak ez dira bereziak eta hauek ere gaztelaniaz egiten dute kalean, etxean eta baita eskolan ere. Guraso batzuek gehiegi pentsatu gabe matrikulatzen dituzte ereduan haurrak eta motibazio gutxi izaten omen dute ikasle horiek euskaraz aritzeko. Motibaziorik ez eta inguruak ere, motibatzeko laguntza handirik ez die ematen.
2013
‎Baina agian aiseago gaindituko genituzke egoera jakin horietan euskaraz aritzeko konplexuak eta ezintasunak gure ondokoen gure inguruko erdaldunez ari naiz erresistentziak erortzen ikusiko bagenitu, eta uste dut gure sentimendu horiek noizean behin behintzat adieraztea behar beste erabiltzen ez dugun arma bat dela horretarako. Adierazteak merezi duenean, jakina, ez baita beti horrela izaten!
‎Bi izan ziren gure asmoak: Bata, arrasatear horiengan euskaraz aritzeko gogoa eta ohitura zein faktore soziolinguistikok errotu dituzten jakitea. Bestea, zein harreman saretan darabilten aztertuz, euskarak Arrasaten dituen berezko guneak identifikatzea.
2016
‎EEPk berak argi azaldu du kontratuaren helburua: " Euskara Herriko etxeetako zerbitzuetan mailaz maila sartzea, ororen buru zerbitzu horiek euskaraz aritzeko gai izan daitezen kanpoko laguntzarik gabe".
2018
‎Elkartegintza bizia behin baino gehiagotan errepikatutako gaia izan da, eta horrek guztiak euskaraz funtzionatzen du. Herrian bertan euskara da arau soziala eta, alde horretatik, ez dute arazorik ikusten erreferente horiek euskaraz aritzeko.
2020
‎Azken garapen honek, noski, arazo handi bat ekar diezaioke hizkuntza gutxiagotuan lan egiten duen hedabideari eta oro har bere hizkuntza gutxiagotua normalizatu nahian ari den komunitateari. Izan ere, gero eta gehiago makinekin ahots bidez komunikatuko bagara, makina horiekin euskaraz aritzeko aukera bermatu ezean, beste hizkuntza batzuk erabiliko dira eta euskarak beste erabilera espazio bat galduko du, horrek dituen ondorio guztiekin. Ahots laguntzaileen hedapena gailuetatik harantzago doan fenomenoa da eta ezinbestekoa izango da eremu horretan euskaraz aritzeko aukera bermatzea.
2023
‎Nafarroa osoko kultur emanaldi, tailer eta bestelakoen agenda (dataren arabera eta eskualdeka) eta eskolaz kanpoko jardueren informazioa. Kirola, ipuin kontaketak, musika, antzerkia, dantza, tailerrak, udalekuak, ludotekak, bertso eskola... umearen gustukoak dira eta horietan euskaraz aritzeko aukera baldin badute, gutxienez bi helburu beteko dira: bat, hizkuntzarekin dituzten bizipenak, harremanak eta esperientziak areagotzea, eta, bi, bestelako erregistroak lantzea (musika edo kirol arloko hiztegia, lagunarteko hizkera...).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia