Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2008
‎Zerendako? Lehenago ere, ene lagun horiekin bertsotara joatean, lagun horiek erraten zidaten bertsolari handiekin kantatzeko beldur zirela. Nik errazago kantatzen dut handi horiekin.
2009
‎18 urte nintuen guti gorabehera, Xalbador eta Mattin jin beharrak ziren bertsotan aritzera. Gu dantzan eta horiek bertsotan... Orduko banuen bertsotan kantatzeko tira, lagunartean ari nintzen errexki.
‎Elkarteak eskainitako baliabide eta bitartekoekin talde solteak etorkizunean bertso eskola garatu izan daitezen gura du: . Elkartearen papera soilik izan dadila laguntza behar dutenean laguntza hori eskaintzea, baina jar ditzagun bitartekariak etorkizunean talde bakan horiek bertso eskola garatu izateko?. Egonkortasun handiagoa ikusten die bertso eskola garatuei Azurmendik:
2010
‎(Herria, 1.857,, 5 or.). Larrekok ere, gaztetxoa zela ezagutu zuen Matxin, eta honek ere Ganixekin gogoratzen du: . Bertzaldi batez entzun ginuen Ganixekin Ehaltzean/ Irri karkailaz lehertzen ginen hoik pertsua finitzean? (Herria, 1.858,, 5 or.).
2013
‎Emozioak azaltzeko modurik ez zegoenean, Joxek bertso sormenera jo behar zuen. Kasu horietan bertsoa sortzea arima sendatzeko ukendua izan zitekeen (Hernandez 2011), beste modu batean sendatu ezin daitekeena sendatu ahal izateko. Horrenbestez, inprobisazioa, kantu ozena edota madarikazio ozenak, horiexek dira gertakari tragikoek sortutako oinazea eta barneko ekaitza baretzeko lasaigarri bakarrak.
2014
‎Hor da egiazki libertitzen. Desordena, irri edo bertso, bizpahiru hilabetez, negu guzian eta gazteria delako ez arras gazte horiekin bertsotan eta dantza ikasten, beste mota bateko predikuak entzuten, hori zuen Elizak partida. Dantzaz, bertsoz beste egia bota, nexkekin libertitzea, hori da tobera.
2015
‎Bakoitzak bere berezitasunak dauzkan arren, erabilitako tresna eta estrategiak oso antzekoakdira bi kasuetan. Beraz, oinak emandako ariketa hartuko dugu erreferentzia gisa ondoko azalpenetarako.Ariketa honetan, gai jartzaileak 4 oinak eman banan banan eta robotak oin horiekin bertsoa osatu etakantatu behar du zortziko txikiko moldean (13 silabako puntuak, 7 egitura).
2016
‎Gerora, aurpegi horren beste zatia hartzeko gogoagaz bueltatu zen Miren, baina, erakusketa kenduta nuen ordurako. Hartu emanean jarri ondoren oparitu egin nion, eta, bueltan, ilustrazio horien inguruko bertso batzuk idatzi zituen, opari moduan. Orduan sortu zitzaigun horregaz guztiagaz zerbait egiteko gogoa.
2017
‎Hezkuntza arautuko bertsolaritza ikasgaian, bertsoak batez ere idatzi egiten direla dio Arrizubietak, eta jolas bidez lantzen direla errimak. Arbinak eskola ordu horiek bertsoaz gain beste gauza batzuk lantzeko baliatzen dituela kontatu du: " Adierazkortasuna lantzen dugu, hitzekin esan dezakezu gauza bat baina justu kontrakoa adierazi, ideiak lantzen ditugu".
‎Garrantsitzua zera da emakumeen papera transmisioan. Auskalo zenbat bertsolari egin den bertsolari txikitatik etxean kontu hoiek, kanta hoiek bertso hoeik entzun dituelako, ezta. Gure amonak kantatzen zuen baina etzean, plazan ez du izan lekurik
‎Mundu ikuskeren arteko txokeak ezagutza galarazi zuen, eraitsi egin zituen zaharra eta berriaren arteko zubi posibleak. Doinu eta erritmo berrien ez ezagutza erabatekoan, bertsolari haiek ezin zuten imajinatu ere egin abeslari atzerritar haiek beraien oso antzeko neurriak erabiltzen zituztenik beren kantuetarako, eta jakina, ez zuten frogarik egin doinu horietan bertsorik kanta ote zezaketen jakiteko.
‎60ko hamarkadan puska eder bat falta zen oraindik bertsolaritzak pop kulturako abesti ezagunak bere egin eta horiekin bertsotan hasteko; hogeita hamar urteren ondoren etorri da hori, bertsolaritzak ez soilik doinu modernoak baizik eta horiek ekarritako estetikak eta pentsamoldeak bere egin dituenean.
2018
‎Debekatzea bera debekatzeraino. Poeten, atiko zaharretan marihuana eta ardoz mozkortzen diren poeta horien bertsoen koherentzia falta, abangoardien abangoardia hain da iheskorra, hain da desager erraza... kanuto bat bezala. Eta Poliziari aurre egitean, Espartako direla pentsatzen dute dialektika marxista goraipatzearekin batera:
2019
Horien artean bertso eskoletako eragileak. Zuk, Oihana, igerilekura saltatzear dagoen umeari begira bazeunde legez aurkitu izan zarela idatzi zenuen behin.
‎Jarraian, lan horien bidez bertsoaren definizioa, esentzia eta identitatea nola joan den egituratuz aztertu nahi dut. Arreta jarriko dut Manuel Lekuonak, Joseba Zulaikak eta Joxerra Garzia, Andoni Egaña eta Jon Sarasuak osatutako proposamenetan.
‎Zer zaindu nahi dugun pentsatuz, harreman sanoak izateko hemen eta orain zerekin konprometitu behar dugun, eta bide horretan zer aldaketei diegun beldur. Galdera horiek bertso (leku) txiki eta handietan irudikatuz: hirian, auzoan, lurraldean, etxean, gorputzean...
‎Aldiz, gizonezkoari, sarritan, hark ezer galdetu gabe aldamenera joaten zaizkio antolatzaileak edo bazkaltiarrak eta gauzak kontatzen dizkiote, kontuak esan... Uste dut mutilei askoz tratu gehiago ematen dietela, eta guk bila ibili beharra daukagula, edo gure bertsokideari kontatzen dizkioten gauzei adi egon behar dugu, guri zuzenean kontatzen ez dizkiguten arren datu horiek bertsotarako ditugulako".
2020
‎Aldizkari horietako bertsoek, pixkana pixkana eta oharkabean, bertsopaperen lekua hartuz joan ziren; eta, lekua ez ezik, lekukoa ere bai, neurri batean. Eta hala, 1964tik aurrera, azken bertsopapera argitaratu ondoren, aldizkarietako bertsoak izango dira lehengo bertsopaperen jarraitzaile.
2021
‎Deigarriena bat bateko bertsolaritzari egiten dion azpimarra litzateke. Abbadieren Lore Jokoak martxan jarri berriak dira Xahok liburu hau idazten duenean, eta, aipatu denez, Lore Joko horietan bertso jarriei, idatziari, askoz ere garrantzi gehiago emango zaie bat batekoari baino. Xahok, ordea, bat batekoaz aritu nahi duela azpimarratuz ekiten dio:
‎Bistakoa da hiru egile horiek bertso munduak garatutako gogoetan aktore garrantzitsuak izan zirela, eta bakoitzaren talentu indibidualetik egindako ekarpena funtsezkoa suertatu zela teorizazioa garatu, artikulatu nahiz testuratzerakoan, baina hori bezain agerikoa da euren lana prozesu kognitibo partekatu batean oinarritzen zela: "[...] bertso saioen osteko solasak eta Bertsozale Elkarteko bilerak izan dira guretzat bertsogintzari buruzko iturri" bibliografikorik" preziatuenak, bibliografiari dagokion atalean aipatzen ez badira ere" (Garzia, 2002:
‎Esanguratsua suertatzen da, euren kritiketan idazle horiek bertso munduko sektore klasikoenekin lerratzen zirela ikustea:
‎Lehendabiziko adibideak bertsoak dira, eta horietan bertsoaren neurria gorde beharrak azaldu dezake kontzesio gailuen erredundantzia. Prosazko adibideak ere baditugu, ordea, eta idazle batenak baino gehiagorenak; ezin da ukatu, beraz, erredundantzietarako joera bat badela halako perpausetan, nahiz, esan bezala, gaur egun ez ditugun gomendatzen.
‎Gero konturatuko zen Juan Kruz Zapirainen anaia zela. Halako batean, 1974an edo 1975ean, bi anaia horien bertsoak eskuetan zituela joan zen Errenteriara, haien jaiotetxera: Bordaxar baserrira.
‎Ondoren, galdera irekiak egin zitzaizkien. Galdera horietan bertso eskolara joatearen zergatia, bertso eskolak ematen edo aportatzen diena eta bertako parte izateak beraiengan (izaeran, iritzian, pentsaeran, etab.) duen eraginari buruz galdetu zitzaien.
2022
‎Dut egokitu zitzaigun bertso lagun, eta hura ahoskatuaz bat, ohartu ginen ez zela det eta dot bezain moloia. Dutekin batera truk, xurrut eta batzuk geneuzkan (errima horiekin bertso beti berdintsuak kantatu arren).
2023
‎Ariketa horiek bertsotan egitera bideratuak izan dira, bat bateko bertsolaritza erdigunean jarriz, batzuetan, eta beste zenbaitetan idatziz. Irakasleak ikasleen mailara egokitu ditu helburuak, eta ekintza komunikatibo errealen aurrean jarri ditu ahal zela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia