2002
|
|
Benthamen I. hitz atzearen edukia distilatu egin da Dumonten testuan, orri gutxitan emanez22 Laburpenik zorrotzena da hau, eta bertan alde batera utzi dira I. hitz atzean Panoptikoaren eraikuntzari buruz ematen diren xehetasunetatik asko eta asko, jakina. Dumontek onartu egiten du
|
hori
zera dioenean:
|
2007
|
|
Bitartean ezinbestean erabili dira, denbora zatirik handienean gainera, elkarri loturik dauden heziketa eta edukien irakaskuntza, bai eta isilune ugariak. Baina
|
horrek
zera esan nahi du: bere posizio edo kontzepzio propioa auzitan jartzen denean, beti, prest dagoela ere serioski egindako galderei hitza eta erantzuna emateko.
|
2010
|
|
Energeiaren lehen dimentsioak oinarria ematen digu ezagutzera, alegia, hizkuntza komunitateak bat egiten duela partekatutako ama hizkuntzaren mundu irudiarekin.
|
Horrek
zera esan nahi du: hizkuntza komunitatearen kide guztiak —ama hizkuntzaren eraginez— maila berean aurkitzen direla, hau da, elkarrekin espiritualki topatu ahal duten maila berean.
|
|
Hizkuntza komuna, bada, komunikazio ororen iturria da, eta ez kanpoko ulergarritasunaren adieran bakarrik, baizik eta baita zentzuzko jardutearen onarpenaren adieran ere.
|
Horrek
zera esan nahi du: hizkuntza komunitate baten edukiari guztiz dagokio portaera, argumentazio, zeregin eta galdera jakin batzuekiko orientazioa, horiek guztiak —hizkuntza komunitate osoaren barruan— beharrezko, zuzen, posible eta zentzuzko bezala" ulertuko" direlarik.
|
|
Espazioan bat egitearena, zinez, hizkuntza komunitatearen baldintza normaletako bat da —nahiz eta ez ezinbestekoa—, baina hemen erabakigarria dena ez da espazio naturala, espazio historikoa baizik.
|
Horrek
zera esan nahi du: espazio naturalaren aurrebaldintza mugiezinek ez dute hizkuntza komunitateen garapenerako esparrua eta zentzua diseinatzen; alderantziz, baldintza espazialak —gizakien bizitzan zalantzarik gabe eragiten dutenak, baina aldez aurretik hizkuntza komunitatea zehazten ez dutenak— hizkuntza komunitateen bizitzan eta jardueran bertan osatzen dira.
|
2012
|
|
Gertaeraren ontologia da Badiouren filosofian falta dena.
|
Horrekin
zera esan nahi dut: Badiouk Benetako Gertaera Izatearen ordenaren salbuespen bailitzan kokatzen duenean (dauden gauza bakarrak gorputzak eta hizkuntzak baitira, egiekin batera), materialista den heinean, berak guztiz onartzen du Gertaera" Izatearen hedadura" baino ez dela, bere ondorioen osotasunean soilik existitzen dela, Izatearen ordenako bere inskripzioetan soilik ageri dela, gaineratzen du berak.
|
2017
|
|
Horregatik, Pierreren eta Teresaren arteko distantziak ez du ezertan aldatzen euren elkarrenganako presentziaren funtsezko izatea. Izan ere, hartzen badugu presentzia hori Pierreren ikuspuntutik, ikus dezakegunez,
|
horrek
zera esan nahi du: edo Teresa objektu Beste gisa da munduaren barruan izatedun, edo subjektu Beste batentzat balitz bezala, Teresarentzat existitzen dela sentitzen du.
|
|
Baina ez bera denaren zeinuen modura zeinuaren nozioak, izan ere, subjektibotasun batera eramango gintuzke nik atzeman ezin dudana eta non bera zehazki ezer ez den, izatez bera ez dena baita eta ez baita bera dena, baizik eta bere izatearen ezaugarri errealen modura. Ordea, bera munduaren barruan dagoela jakin badakit ere, Frantzian, Parisen irakurtzen, bere nortasun agiria ikusi ezean, suposatu baino ez dezaket egin bera atzerritarra dela(
|
horrek
zera esan nahi du: pentsatu kontrol baten menpe dagoela, prefekturako zerrendaren batean dagoela, hitz egin behar zaiola holandesez, edo italieraz, bere aldetik jarrera bat edo beste lortzeko, nazioarteko posta gutun bide batetik edo bestetik heltzen dela bereganaino halako eta horrelako zigiluarekin, eta abar).
|