Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 207

2001
‎Gainera, eduki politiko oso argia du. Horren inguruan zera adierazi digu Kike Diaz de Radak: «Gustatzen zaidan obra bat da, oso obra konprometitua, kontzientziatua, baina ez du tonu sektariorik.
‎Bestearen egia niretzat ez bada egia, horrek zera erakusten dit: lehenbizi, nire ezagumena mugatua dela, baita ere nire besteari eta bestearen esanei buruzko ezagutza ere mugatua dela.
‎– Nik atzera itzultzeko erregutu nion, bestela hilketa bat izango zela esanez, baina alferrik. Zerri horrek zera esan zidan, atzera bueltatuz gero hirurok hilko gintuztela...
2002
‎Argudio horri indar handiagoa emateko, 7/ 1995 Legearen artikulu bat aipatzen du. Artikulu horrek zera ezartzen du: «Inoiz ezin izango zaie aplikatu, kontu korronteko kreditu batean zorpekoen bidez, diruaren legezko interesa halako 2,5 edo hortik gorako tasa bat, urteko tasa baliokidea duena».
‎Benthamen I. hitz atzearen edukia distilatu egin da Dumonten testuan, orri gutxitan emanez22 Laburpenik zorrotzena da hau, eta bertan alde batera utzi dira I. hitz atzean Panoptikoaren eraikuntzari buruz ematen diren xehetasunetatik asko eta asko, jakina. Dumontek onartu egiten du hori zera dioenean:
2003
‎Etorkizunari begira, Santamariak uste du Interneten erabilera gehitzen den heinean, sareko jarduera komertziala ere handitu egingo dela eta horrekin batera Internetekiko konfiantza ere handitu egingo dela. Ildo horretatik zera dio Santamariak: «Kontuan izan behar dugu hirietako bizitza erritmoak eta gaur egungo bizitza estiloek erantzunak ematen dituzten konponbideak eskatzen dituztela, erosketa modu erosoan eta denda fisikoen ordutegi tradizionaletatik kanpo egiteko aukera ematen duten konponbideak, horrela, daukagun aisialdi eskasa askatasun handiagoz antolatu ahal izateko».
‎Eta zenbaitek lege hori aldatu nahi...! Eta horretarako zera diote, denbora berriek interpretazio berri baten beharra dutela... Baina nola esan dezakete horrelako astakeriarik?
‎Ume txikia argizari biguna edo paper zuria bezalakoa dela errepikatzen dute guztiek; guztiz moldagarria, beraz. Horrek zera esan nahi du: gurasoen erantzukizuna erabatekoa dela(" celangoac zuec, alangoac zuen semeac").
‎–Dudarik ez. Horrexegatik zehazten dik bigarren arrazoia ematean zein ordena aipatu nahi duen –bota nion– Bigarren arrazoi hori zera duk, behin herriko halako bati etxean lapurretan egin nahi izan ziotela, ordurako gerra hasita zegoan hain zuzen, eta berak defenditu egin zuela hura. Dena dela, ez huen faxista baten alde egin zuen aldi bakarra!
2004
‎Baina, noski, zer gertatzen da? Izaeratik abiatzen den hizkuntzaren inguruko diskurtsoa derrigor esentzialista behar duela, izaeratik abiarazten baita, eta diskurtso horrek zera bilatuko luke: denok ere hizkuntzaren auzia modu existentzial batez gure gain hartzea, eta nik neuk jada ez dakit hori hain erraza ote den gaur egun, hainbat arrazoi direla medio, eta baita ere »eta hori da liburuaren tesi txikia» funtsean iruditzen zaidalako hizkuntza esperientzia, batez ere esperientzia estetikoa dela.
‎(...) Eta, azkenean, armada egonkorrak sortutako gastuak bakea gerra motz bat baino jasanezinagoa egiten duenez, hori da erasoen zioa(...). Horri zera gehitu behar zaio ezen jendea soldatapean edukitzeak, hil daitezen edo hil dezaten, esan nahi duela gizakia beste batek erabiltzen duela makina gisa —Estatuak—; ez datorrena bat gure baitan ditugun gizatasunaren eskubideekin.
2005
‎–Eta telebista kapitalisten esku badago, eta kapitalistekin zerikusirik ez baduzu, bon, horrek zera esan nahi du, zuk ez duzula telebistarik ikusten, kontsekuentea izatekotan, jakina? –zirikatu zuen aurkezleak.
‎57 Itxura biribileko esaldi horrek zera adierazi nahiko luke: –Zaricejo es, pues, funcional y lingüísticamente, el recinto de los muertos?, como confirman el alto navarro y vizcaíno zeitxo,, plazoleta, recinto?
Horrek zera esan nahi du, esate baterako: bonbilla hobeagoen fabrikazioari garrantzi handiagoa ematea zentral elektriko berrien eraikuntzari baino; eta, halaber, esan nahi du materialen birziklatzea errazten duen produktuen eta industri prozesuen diseinua planteatu behar dela, bai ekonomian bai ekosistemetako ziklo naturaletan, biodegradagarritasuna?.
‎euskararen aldeko lanean ari den mugimendu edo gizartea ren esparrutik bereziki baizik. Horrek zera eragin du: egindako analisian eta planteatzen diren irtenbideetan euskararen sustatze lanetan aridi ren mugimenduei arreta handiagoa eskaintzea, nahiz eta beste esparruei dagozkienak ere azaldu.
2006
‎Lauki horrek zera erakutsi nahi du: ekoizpen orokorraren baitan zein den nobedadeek izan duten eboluzioa eta zein den berrargitalpenek egin duten bidea.
‎Ez dago esan beharrik aberrazio horren aurrean mundu osoko mila intelektualek egindako protestari egungo europar erakunde kontserbadore eta estatuzentrikoek eman zioten erantzun bakarra isiltasuna izan zela. Horrek zera uzten du agerian: estaturik gabeko nazio bati bullying egiteak ez die beste munduko enbarazurik egiten Bruselako komisarioei.
2007
‎Hemen, dagoeneko ikasi dute; Irlandan, ikasten hogei urte kosta zen lezioa. Eta lezio hori zera da, nahiz eta autodeterminazioa galdetu, hemengo gatazkan ez daudela euskaldunak bakarrik, espainolak ere badaudela, eta horiek ere badituztela beraien eskubideak, euskaldunek bezalaxe, eta hitz eginda hartutako erabakiek bien eskubideak bete behar dituztela. Abertzale denek onartzen dute hori, eta hori meritu handia da.
‎zergatik ez dirua inguratu bakearen alde? Alegia, horrek zera esan nahi du, pobrezia gainditzea, hezkuntza, osasuna… Nahi baduzu oso erromantikoa izan ninteke. Horixe leporatu zidaten behin," erromantikoa" nintzela.
Horrekin zera esan nahi dut, kazetariek existitzea determinatu duten horrek bakarrik existitzen duela, onerako zein txarrerako.
‎Hala ere, FACUAk salatu duenez, jatetxe askok “BEZa sartu gabe” esamoldea sartzen dute beren kartetako orriren baten oinean, batzuetan “tipografia txiki” batean, eta horrek ikuspen gutxi ematen dio. Horrek zera dio: “kontsumitzaileek gaizki uler dezakete plater edo edari bakoitzeko ordainduko dituzten azken prezioei buruz, eta, horiek ezagutzeko, gutxienez kalkulu mental zail samar bat egin behar dute, %7 gehitu behar diete, eta horrek esan nahi du informazioa ez dela gardena”.
‎CNPTk eskatu du tabakoaren inguruko kearen aurkako babesa aisialdiko eta ostalaritzako sektoreetara zabaltzeko. Horrek zera dio: “bezeroei mesede egiteaz gain, bere ehunka mila enplegatuen eskubideak gainerako langileenekin parekatuko lituzke”.
‎Ondoren etorri zen Arakilgo artzapez barrutiko kaperau izendapena. Azken horrek zera esan nahi zuen: Arakilgo artzapez barrutiko herriren bateko apaiza gaixotu, hil edo leku aldatzen bazuten Blasek joan beharra zuela haien tokia betetzera.
‎Izan ere, banatzeko eskubideak gerra zibilak ekarri ditu historikoki (Suitza edota Estatu Batuen kasuak) eta, bestetik, Euskal Herriko tradizio historikoaren aurka doa. Horren ordez zera proposatzen zuen, Euskal Herriaren eta Espainiaren arteko harremanek kide bakoitzaren burujabetza indartu behar zutela, bakoitzaren nortasuna eta eskumenak errespetatuz (Garmendia 1998).
‎Bitartean ezinbestean erabili dira, denbora zatirik handienean gainera, elkarri loturik dauden heziketa eta edukien irakaskuntza, bai eta isilune ugariak. Baina horrek zera esan nahi du: bere posizio edo kontzepzio propioa auzitan jartzen denean, beti, prest dagoela ere serioski egindako galderei hitza eta erantzuna emateko.
2008
‎onena, ongizatearen susperraldian egotea, okerrena gaixotasun larri kritikoan egotea. Tarteko beste biak gaixotasun problematiko egoeran egotea da; horrek zera ondorioztatzen du, besteak beste, kasu onenean betirako susperraldi— edo normalizazioprozesuan egotera kondenatua dagoela hizkuntza gutxiengoa.
‎• IELaren teoriak aurreikusten duenez —eta emaitzek etengabe erakusten dutenez—, gure artean ere IELaren eraikuntzan eta funtzionamenduan hizkuntza dimentsioa ezaugarri garrantzizkoenetakoa da, onerako eta txarrerako. Horrek zera esan nahi du: ukipenezko bi hizkuntzen artean —euskara eta espainiera—, jadanik aipatu ditugun fenomenoak indar bereziarekin agertuko direla, batez ere honako norabidean:
‎SARAH M: Hori zera da, zera, plantxa taularen armairua.
‎Taldeak orekatua behar duela esateaz sekula ez da aspertuko. Eta punta puntako taldeak alde batera utzita, horrek zera esan nahi du azken finean: sufritu nahi ez baldin badu, Athleticek gol gutxi jaso behar dituela, eta sortzen dituen aukerak aprobetxatzen ahalegindu behar duela.
‎Baina ziur gaude gurekin batera gogoeta txiki bat egingo balu bakoitzak, herri honek pixka bat gutxiago sufrituko lukeela. Heriotza hau kondenatzen ez duen horri zera esatea baino ez zaigu geratzen, ez dezala gure herriaren askatasunaren izenean justifikaezina justifikatzen jarraitu.
‎Geroxeago hamaikak arte esan ziguten, eta azkenean, ordu batean hartu zuen zerurako bidea. Horrek zera esan nahi zuen, Madrila eguerdian iritsi beharrean, arratsaldeko seiak pasatxo iritsiko ginela, mendebalderantz joan behar genuenez, sei ordu irabaziko genituen?. Gainera, hegaldia zuzena bazen ere, Berlinen gelditu behar genuela esan ziguten, depositua betetzeko, nonbait.
‎Hortik gutxira, 2008ko maiatzaren 22an, instituzioen erreformaren lege egitasmoak Legeen Batzordeko UMPko lehendakariak aurkeztutako emendakin bat onartu zuen. Emendakin horrek zera proposatzen zuen: " hizkuntza gutxituak nazioaren ondarearen zati bat dira".
‎Zentzu horretan, legeak errealitatea ezagutzen du, denborarekin bada ere. Horrek zera esan nahi du, alegia, hizkuntza gutxituen eskolak, komunikabideak, erakundeak eta enpresak biderkatzen eta garatzen diren neurrian, goiz ala berandu, instituzio publikoen ezagupena lortzen dutela.
2009
‎Dena den, proposamen horiek ez ziren onartu eta, ondorioz, Konstituzioak gaztelaniari dagokionean soilik agintzen du jakin beharra, nahiz eta edozein hizkuntza ofizial erabateko balio eta eragin juridikoz erabiltzeko eskubidea ere ezartzen duen. Horrek zera esan nahi du: Konstituzioak ez duela gaztelania erabiltzera behartzen ez eta bi hizkuntza ofizial dituzten Autonomia Erkidegoetan inposatzen ere, baizik eta hautatutako hizkuntza ofizialaren erabilera bermatzen duela.
‎Izan ere, ilargialdiaren iraupena eta emakumearen odolaldiarena berdin berdinak dira. Horrek zera esan nahi du, Beethovenek bere Ilargi Zuri zoragarri hau egin zuenean, bere ametsetako printzesa zuela, beharbada, buruan; horregatik eman zion musikariak sonatari duen izena, eta horregatik lau mugimendu: ilbehera, ilberria, ilgora eta ilbetea.
‎–Jainkoak bere irudi eta antzera egin zuen gizona, eta gu ere halaxe egin gintuen, baina horrek zera esan nahi du: a) haren antzera egin bazintuen zu, Domingo, Jainkoak ez du betaurrekorik; b) baina ni ere haren antzera egin baninduen, orduan baditu betaurrekoak; ergo c) Jainkoak baditu eta ez ditu betaurrekoak, baina hori nola contradictio in terminis den, Jainkorik ez dago?
‎–Gure baitan Jainkoa nahi genuke, baina, Jainkoa gure baitan sartzeko, tokia egin behar diogu lehenik, eta, tokia egiteko, barrua hustu behar diogu, baina ez bat batean, baizik eta zentzuz, txikikeria eta txorakeria guztiak bazter utzi arte, baita harrokeriaren patatazalak eta sagarrazalak ere, Jainkoaz guztiz fidatuz, Berak ez baitigu hutsik egingo, gu behar bezala hustuz gero?. Horrekin zera esan nahi dizut, eskrupuluak bazter uzten dituzunean irabaziko duzula heldutasuna. Ez dakit ulertzen didazun, Bibi, baina, orain ez bada, noizbait ulertuko didazu, beharbada?
‎Orain badakik zer gizon handia hintzen guretzat, eta ongi merezia duk atsedena. Horrekin zera esan nahi diat: azken hamar urteotan loreak eta loreak zaintzen arituak ongi merezia duela loreren batek zain dezan.
‎Ez. Hori zera da.../ Barkatu! Barkatu!
‎«Kazetaritza espezializatuazehatzagoa eta osatuagoa da, ez luzeagoa. Horrek zera esan nahi du, hitzenkantitatea tratamendu informatiboaren kalitatearekin orekatu behar dela, helburuahauxe baita azken batean: behar beharrezkoak diren datuak eskaintzea, hartzaileakbere hausnarketa pertsonala egin dezan eta, horren ondorioz, informazio jasotzailearen kontzientzia kritikoa erne dadin».
‎Nolabait esateko, hor kokatzen da erantzukizuna. Horrekin zera esan nahi dut: jaio orduko ez dugula gaitasunik egoerak baloratzeko, aztertzeko edota erabaki arrazionalak hartzeko; 6 edo 7 urtetik aurrera, hizkuntza eskuratu eta erabilera finkatzean hasten dira prozesu konplexu horiek.
‎Orain badakik zer gizon handia hintzen guretzat, eta ongi merezia duk atsedena. Horrekin zera esan nahi diat: azken hamar urteotan loreak eta loreak zaintzen arituak ongi merezia duela loreren batek zain dezan.
‎–Jainkoak bere irudi eta antzera egin zuen gizona, eta gu ere halaxe egin gintuen, baina horrek zera esan nahi du: a) haren antzera egin bazintuen zu, Domingo, Jainkoak ez du betaurrekorik; b) baina ni ere haren antzera egin baninduen, orduan baditu betaurrekoak; ergo c) Jainkoak baditu eta ez ditu betaurrekoak, baina hori nola contradictio in terminis den, Jainkorik ez dago...
‎Izan ere, ilargialdiaren iraupena eta emakumearen odolaldiarena berdin berdinak dira. Horrek zera esan nahi du, Beethovenek bere Ilargi Zuri zoragarri hau egin zuenean, bere ametsetako printzesa zuela, beharbada, buruan; horregatik eman zion musikariak sonatari duen izena, eta horregatik lau mugimendu: ilbehera, ilberria, ilgora eta ilbetea.
‎" Gure baitan Jainkoa nahi genuke, baina, Jainkoa gure baitan sartzeko, tokia egin behar diogu lehenik, eta, tokia egiteko, barrua hustu behar diogu, baina ez bat batean, baizik eta zentzuz, txikikeria eta txorakeria guztiak bazter utzi arte, baita harrokeriaren patatazalak eta sagarrazalak ere, Jainkoaz guztiz fidatuz, Berak ez baitigu hutsik egingo, gu behar bezala hustuz gero". Horrekin zera esan nahi dizut, eskrupuluak bazter uzten dituzunean irabaziko duzula heldutasuna. Ez dakit ulertzen didazun, Bibi, baina, orain ez bada, noizbait ulertuko didazu, beharbada...
‎Orain arte ikusi dugunez, kantagintzak demos propio baten mitoa eraikitzeko lehengaiari egindako ekarpenak desberdinak izan dira herrialde batean eta bestean, hala kuantitatiboki nola kualitatiboki. Horrek zera pentsatzera garamatza: alegia, bi herrialdeok historian zehar aurrera eraman duten borrokaren espazio politikoak duintzeko ahalegina, hala plano kolektiboan zein banakakoan?
‎euskal arrazaren inguruko ideia horiek ez zituztela euskaldunek sortu, mendebaldeko pentsamendu modernoaren ilustrazioak baizik. Bestalde, onarpen horrek zera ekarri zuen funtsean: XX. mendearen erdialdea pasatuta euskal nazionalismoa berriro formulatzera behartu zuen gorabehera handiarekin topo egitea, alegia.
Horrekin zera esan nahi dugu: alegia, ez alde bateko ez besteko gobernu autonomikoek ez zutela ahalegin txikiena ere egin kantagintza euskal eta katalan kultura berriro diseinatzen ari ziren formula etikoki arau-emaile haien barruan sartzeko.
‎adar teknologikoak bere erro etiko, kontzeptual eta kulturalak baino azkarrago eta zabalago ari dira hazten. Desoreka horrek zera esan nahi du: " edozein informazio gizartek premiazko eginkizuna duela, alegia, informazioaren filosofia bideragarri bat sortzea" (Floridi 2009).
‎Izan ere, beldurrik gabe esan dezakegu teknologiaren filosofia enpirikoa kultura materialaren ikerketa dela, edo giza esanahitasunaren ikerketa artefaktu eta sistema teknologikoak diseinatu eta erabiltzerakoan (ikus Verbeek 2005). Horrek zera esan nahi du teknologiaren filosofiarentzat, alegia, arlo horrek eta ikerketa kulturalek auzi berberak jorratu dituztela —generoa, garapena, iraunkortasuna, agentzia, identitatea, globalizazioa, lana... — Baina teknologiaren filosofiak batez ere eraldaketa kulturaletan zehar teknologiak duen rola ulertu du, berrikuntza eta hedapenetik akulturaziora arte.
2010
‎Haur Hezkuntzako ibilbideari dagokionez," Bigarren hizkuntzen irakaskuntza ikaskuntza goiztiarra testuinguru eleanitzetan" materia izango dute. Horrekin zera lortu nahi dugu, alegia, hizkuntza murgiltze egoeran dauden haurrekiko enpatia garatzeko estrategiak ezagutzea eta garatzea.
‎ez euskal hiritar ez euskal gizartean integratuta sentitzeko ez da euskara derrigorrezko elementutzat jotzen. ...a, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura. hortaz, norbaitek pentsa lezake euskara ikasteak berez ekarriko lukeela euskararen mundura sartzea. baina nahikoa al da euskara ikastea beste mundu horretara, euskararen mundura, sartzeko?
‎Dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura.
‎Oraindik ere ikusten dira gisa horretako ohar eta salaketak kontsumitzaileen elkarteetan, eta horrek zera adierazten du: izena emateko asmotan dabiltzanek arreta handiz aztertu behar dute zer ordainketa modu dituen zentro bakoitzak, eta zer berme eskaintzen dituen.
‎Edonork ezar dezake sozietateen gaineko zerga baxua, baina horrek zera esan nahi du: Estatuak irabazi gutxiago izango dituela, bere defizit publikoak gora egingo duela eta zuloa estaltzeko finantziazioa behar izango duela.
‎Eklipsearen magnitudea 0,635 ekoa izango da. Horrek zera esan nahi du: ilargiak eguzkiaren azaleko% 63,5 estaliko duela.
‎motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste, erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai, baina Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko?, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da, edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok, mundua mundu denetik, batzuk besteen kontra, harri jaurtika:
‎Irakurri ditut zure iritziak, heroiei buruzkoak, eta horregatik, orain irri maltzurra egiten igartzen zaitut, Damaso, horrekin zera esan nahi bazenit bezala: –Ez izan horren inozoa, Gabino, heroirik heroienaren baitan baitatza koldarra, noiznahi piztu daitekeena?; iritzia bota duzu, bai, pertsonen izaeraren ingurukoa, eta iritzi horrekin urruntzen zara, hezur haragizko pertsonengandik ez ezik, bizitzatik beretik ere; hain burutsua izan zara, non, bizitza aztertzearen aztertzeaz, bizitzaren bestaldean kokatu baitzinen hondarrean, euliak aztertzen dituen entomologo saiatua bezala, hasieran bere lanari gogoz ekiten diona baina, datuak biltzearen biltzeaz, eulien bizitzatik kanpo geratzen eta gertatzen dena, harik eta, defentsazko bezain autoestimuzko ariketa batean, eulien bizitza gutxiesten hasten den arte, eulien hegaldiak mirariaren ertzekoak dira, bai, baina eulia beti euli, kaka inguruan beti??, zuk, bizitza biziki bizitzea erabaki dutenak, maitaleak, heroiak eta martiriak, besteak beste?, gutxiestea erabaki zenuen bezala; badakizu zergatik, nik uste?; bizitzak beldur ematen zizulako?
‎Aingeru Epaltzaren Izan bainintzen Nafarroako errege nobela historikoaren gainean, Kepak esandakoaz gain, oso gutxi esan dezaket, eta oso gutxi hori zera da: ematen dit trilogiaren proiektu honek helburu estraliterarioak ere badituela, hau da, historiaren eta istorioaren nahastearekin Nafarroako historia, posible bat?
‎(C 566). Baina sermoi horren aurretik zera zetorren: Gai ederra izango lizaquee tentazioac garaitzeco neurrien gañean itzeguitea, baña gaur utziric au itzeguin> nai> becaturako bidea...
‎Hizkuntza ofizial biko Autonomia Erkidegoan bizi garela jakinik, eta lege marko horren barruan euskara ondo jakiteak hainbat lanpostutarako (batez ere esparru publikoan: Udal eta Aldundi, Jaurlaritza eta komunikabide publiko, Osasun Zerbitzu eta irakasletza,..) sarbide aukerak zabaldu egiten dituela (edo ezinbesteko baldintza dela) ikusirik, etorkizun prognosi horrek zera lekarke bidelagun: probableena dirudien etorkizun eszenario horretarako ahalik eta ongien ekipatu nahi izatea beren seme alabak, eta ekipamendu hoberena, alde horretatik, ereduak eskaintzen duela sentitzea.
‎Proposamena bidaltzen den unetik babesprebentiboaren erregimen juridikoaren menpe egongo dira. Horrek zera bermatukodu: espezieak eta habitata ez suntsitzea, adierazpen formala eman arte.
‎Umetan jaso genituèn Jainkoaren irudi haiek —tronu batetik sariak eta kondenak banatzen zituèn aita bizardun hura, adibidez— motz geratu zitzaizkidan, halako batean; are gehiago: Jainkoa definitu nahi izatetik datoz, nik uste —erlijio bakoitzak definitzen du Jainkoa bere erara, eta horrek zera adierazten du, Jainkoaren mende gaudela, bai, baina Jainkoa geure erara menderatuta gero, definiziorik interesatuenak bitarteko—, Jainkoaren izenean egindako krimen gehienak; izan ere, Jainkoa definitzea Hura hitzez inguratzea da... edo Haren inguruan hitzezko hesi bat jartzea, bestela, baina hitzak harri bihurtzen direnean hesiak ere harresi bihurtzen dira, eta halaxe gabiltza gizakiok... hots, Jainkoa Jainkoaren kontra eta harresia harresiaren kontra; izan ere, Jainkoari buruzko definizioak —eta definizoek idolatriarako bidean jartzen gaituzte, gero eta ziurrago nago horretaz— arma hutsak dira, guk noiznahi erabil ditzakegunak, gezi batzuk bezala, etsaiari aurre egiteko; izan ere, Jainkoaz mintzo diren mintzo guztiak muga bat dira... eta horregatik geratzen naiz isilik, isiltasuna misterioaren mugagabetasuna hobekien definitzen duen hitza delakoan, hitz orotatik haratago dagoena...
‎Irakurri ditut zure iritziak, heroiei buruzkoak, eta horregatik, orain irri maltzurra egiten igartzen zaitut, Damaso, horrekin zera esan nahi bazenit bezala: " Ez izan horren inozoa, Gabino, heroirik heroienaren baitan baitatza koldarra, noiznahi piztu daitekeena"; iritzia bota duzu, bai, pertsonen izaeraren ingurukoa, eta iritzi horrekin urruntzen zara, hezur haragizko pertsonengandik ez ezik, bizitzatik beretik ere; hain burutsua izan zara, non, bizitza aztertzearen aztertzeaz, bizitzaren bestaldean kokatu baitzinen hondarrean, euliak aztertzen dituen entomologo saiatua bezala, hasieran bere lanari gogoz ekiten diona baina, datuak biltzearen biltzeaz, eulien bizitzatik kanpo geratzen eta gertatzen dena, harik eta, defentsazko bezain autoestimuzko ariketa batean, eulien bizitza gutxiesten hasten den arte —eulien hegaldiak mirariaren ertzekoak dira, bai, baina eulia beti euli, kaka inguruan beti... —, zuk, bizitza biziki bizitzea erabaki dutenak —maitaleak, heroiak eta martiriak, besteak beste—, gutxiestea erabaki zenuen bezala; badakizu zergatik, nik uste?; bizitzak beldur ematen zizulako...
‎Baina, kasu horretan zera argudiatuko nuke defentsan:
‎" Egungo egoera, Barbara Loyer andreak, euskal auziaz aditua eta Paris X Unibertsitateko Geopolitika irakasleak 2004ko udan izandako elkarrizketa batean baieztatu zigunez, maskor hutsa baizik ez da, Eurohiriak ez baitu abian jartzeko ezein botererik. Horrek zera esan nahi du: Liburu Zuriaren proiektu guztiak, adibidez, ezin izango direla errealitate bihurtu, baldin eta Eurohiriko partaideek agintari eskudunak proiektuaren interesaz konbentzitzen ez badituzte.
‎Energeiaren lehen dimentsioak oinarria ematen digu ezagutzera, alegia, hizkuntza komunitateak bat egiten duela partekatutako ama hizkuntzaren mundu irudiarekin. Horrek zera esan nahi du: hizkuntza komunitatearen kide guztiak —ama hizkuntzaren eraginez— maila berean aurkitzen direla, hau da, elkarrekin espiritualki topatu ahal duten maila berean.
‎Hizkuntza komuna, bada, komunikazio ororen iturria da, eta ez kanpoko ulergarritasunaren adieran bakarrik, baizik eta baita zentzuzko jardutearen onarpenaren adieran ere. Horrek zera esan nahi du: hizkuntza komunitate baten edukiari guztiz dagokio portaera, argumentazio, zeregin eta galdera jakin batzuekiko orientazioa, horiek guztiak —hizkuntza komunitate osoaren barruan— beharrezko, zuzen, posible eta zentzuzko bezala" ulertuko" direlarik.
‎Espazioan bat egitearena, zinez, hizkuntza komunitatearen baldintza normaletako bat da —nahiz eta ez ezinbestekoa—, baina hemen erabakigarria dena ez da espazio naturala, espazio historikoa baizik. Horrek zera esan nahi du: espazio naturalaren aurrebaldintza mugiezinek ez dute hizkuntza komunitateen garapenerako esparrua eta zentzua diseinatzen; alderantziz, baldintza espazialak —gizakien bizitzan zalantzarik gabe eragiten dutenak, baina aldez aurretik hizkuntza komunitatea zehazten ez dutenak— hizkuntza komunitateen bizitzan eta jardueran bertan osatzen dira.
‎Hizkuntza errealismoak —bizitzaren hainbat esparrutan— ama hizkuntzaren mundu irudia ebidentetzat eta aurretikotzat hartzen duelako, orduan ere berak badu joera hizkuntza komunitatearen aurrebaldintza —nola edo hala—" naturaltasunean" oinarritzeko. Eta horrek zera suposatzen du: hizkuntza komunitatearen funtzio asko eta asko —horiek bestelako komunitate formei buruzko pentsamenduak aurresuposatzen dituen horretan— ondo ezagutu gabe direla hartuak pentsamendu soziologikoaren baitan.
‎" Berde honekin lurra egin zuen, urdin honekin, zerua". Horrekin zera esan nahi dut, sari honekin idazle bati zerua ematea dela gure lana. Lurra irakurleak emango edo ematen dio.
2011
‎Modernizazio sozialak berekin dakar han hemen, besteren artean, ordura arte funtsezkoak izanikako langa hesi asko haustea. haustea edota, gutxienez, statuszein rol moldaera berreginen arauz iragazkor (rago) bihurtzea. guztiok bat (neu, nolanahi ere, bat natorren) gertakari soziologiko ezaguna da hori4 ez dago hor, beraz, funtsezko desadostasunik. gertaera ezagun horretatik eratortzen diren ondorioetan daude, hor bai, aldeak. Modernitatearen ondorio sozial horrek zera erakusten du ene ustez: lehen baino zailagoa dela orain, oro har, eskala txikiko eraikin etnokulturalen eguneroko bizimodu beregaina, belaunez belauneko iraupen aukera eta gizaldiz gizaldiko garapen bidea. gero eta zailagoa da aukera bide hori autorregulazio politiko operatibo ohargarria duten entitate etnokultural" txiki" entzat5 eta arras zaila da hori, bereziki, aurreko horiek baino autorregulazio ahalmen nabarmenki murritzagoa dugun hiztun herri ahulduontzat6 gertakari hau edo hori (arras) zaila izatea gauza bat da ordea, eta ezinezkoa izatea bestea. errazegi ematen du zenbaitek, gure artean, bigarren pauso hori:
Horrekin zera saihestu nahi zuen Barack Obamaren Gobernuak: Bin Ladenen hilobia muturreko islamisten erromesaldi leku bihurtzea.
‎" Begira niri, neu ere orain bakarrik nago zuek bezala, baina ez da neuk aukeraturiko bakardadea, bakardaderik txarrena da, lotsarazia, baztertua, zapuztua, traizionatua". Amorru hotz horrek zera gogorarazten digu, boltxebismoak erbesteratu zituen antzinako errusiar haien atsekabea, Irène Némirovskyk berak, 1931n, Les Mouches d, automnen adierazi zuen bezala: " Begira, bakarrik gaude, txakurrak bezala abandonaturik...".
‎Hainbaten iritzian, eboluzioaren hasieran zenbait ezaugarri selekzionatuak izan ei ziren biziraupena ziurtatze aldera, eta orain ezaugarriok gure portaera negatiboki determinatzen duen aurre programa sendoa osatuko lukete. Geneetan itsatsita omen daroagun hori zera litzateke: nolabaiteko aurre disposizioa arazo sozialen gaineko ezagutza inhibitzeko; baita geure buruak engainatzeko ere, daukagun botere handiari buruzko esperantza faltsuekin.
‎Hala ere, ereduaren etengabeko gorakadak zein A ereduaren urtez urteko jaitsierak erakusten du herritar gehienek" atxikimendu" handia dutela euskararekiko. ...aldarrikatzeko (179 or.), Jaurlaritzak ikasleen %0 euskalduntzen duen ereduari eutsirik.9 Horrez gain," 70eko hamarkadaren erdialdetik gaur arte", 350.000 ikasle inguru aritu direla EAEko euskaltegietan jakinarazi du Baztarrikak, eta" nekez ikus daiteke [ela] beste inon heldutan eta irakaskuntza araututik kanpo hizkuntza ikasteko halako ahalegin sendoa" nabarmendu du (261 or.). Horri zera baino ez diogu erantsi nahi: euskararekiko herritarren" atxikimendu" handiaren bertze erakusle bat dela, erakundeek oraino ez baitute doan eskaintzen oinarrizko mailako ikastaldirik.
‎Baina lozorroan geratu da Europa, arrakasta kulturalaren lorian; lekukoa beste leku batzuetan hartzen ari dira, eta balio erantsia suposatzen zuten jakinduria estrategikoak jadanik desegiten ari dira. Udan bertako egunkari batek elkarrizketa egin zion gure korporazio (kooperatibo) industrial eta zerbitzuzko handienaren ikurra den enpresako lehendakariari, eta horrek zera esaten zigun (guk euskaratua):
‎Eta begiratu horretan zera etorri zait gogora:
2012
‎Niretzat garbi dago, lan instituzionaletik soilik ez ditugu gure helburuak lortuko, beraz, lan hori herri borrokarekin uztartu behar dugu. Bestalde gure helburua eta gure erronka eremu horretan zera da: instituzioak aldaketa politiko eta sozialaren zerbitzura jartzea eta kudeaketa alternatiboa, herritarra, parte hartzailea posible dela frogatzea.
‎Lanpostuak galtzen ari gara baina jakin badakigu gobernuaren aldetik bertze politika batekin, lanpostu horiek egonkortu eta handitzeko aukera izan badugula. Horretarako zera eskatzen dugu: diru laguntzak doitzea eta duintzea batetik eta publizitate instituzionala sartzea bestetik.
‎" joan dadila dena ele bitan baina hizkuntzak bananduta, euskara batetik eta gaztelania bestetik, ez pieza berean". Horri zera gaineratzen dio Manu Castillak: " itzulpen literalak ez du ezertarako balio, da testimonio hutsa.
‎Kontzienteak dira aukeraketa ez dela erraza, erabakitakoaren ardura hartzea eskatzen duela eta zalantza berriekin bizitzeko ausardia dakarrela berarekin. Aukeraketa horrek zera esan nahi du: helduekin batera eta helduen laguntzarekin bere bizitzaren eta haren zentzua bilatzeko lanaren protagonista eta eraikitzailea den haurraren eskubideen defentsa.
‎Guk daukagun eta ezagutzen dugun balioa, adierazteko zaila zaigun balioa. Haur bakarra izate horrek zera esan nahi du: burmuinaren bakartasuna, ezagutzeko eraren bakartasuna, ikasteko eraren bakartasuna...
Horrek zera esan nahi du: bide horretan aurrera egiteko abiadura baldintzatzenduela, hein handi batean, beharrezko neurri politiko eraginkorrak hartzeak etaezartzeak.
‎Derridak egiten duen animalia/ gizakia binomioaren dekonstrukzioarenhelburua ez da, alta, tradizionalki markatu den muga horren lausotzea edodesagerraraztea, bazik eta filosofiak muga hori nola interpretatu eta definitu izanduen aztertzea ulertzeko zein modutan eraiki den gizatasuna eta zein eratan eraikiden animaliatasuna. Era horretan zera frogatzen da: ikusmolde horiek historikoakdirela eta, beraz, kontigenteak, aldagarriak, mugikorrak eta elastikoak.
‎Azkenmota honetako filosofiak ez dio animaliari adierazteko edo gizakia interpelatzekogaitasunik aitortzen. Horren aurrean zera adierazten du:
‎Beraz, guretzat bilakaeraren filosofia interesgarria da Bataren (gizakia) eta Bestearen (animalia) arteko muga klasikoak ezabatu eta berreraikitzekoahalegina egiten duelako. Horrek zera eskatzen du: gizakiaren eta animaliaren arteaneraiki den harremana nomadizatzea, desterritorializatzea.
‎Hari horretatik tiraka, estatu afrikarrekin gertaturiko eztabaidak balio behar digu estatuen beldurrak behingoz uxatzeko. Era berean horrek zera erakusten digu, HIGEA onartu ondoren, Daes ek (1993: 2) iragarri zuen bezala, autodeterminaziosubjektuen artean kategoria berri baten aurrean gaudela, eta, ondorioz, horrek dakartzan aukera berriez jabetu behar garela.
‎Alabaina, «pertsonen bizitza nahiz segurtasuna» kaltetu edo arriskuan jarri zituzten ekintzak bazterturik, ETAko bi ildoetako preso anitz baztertu zituen amnistiarako uztailaren 30eko 10/ 1976 Errege Lege Dekretuak. Horregatik zera iritzi zioten Euskal Herriko sektore zabalek: «Euskadiri ez dio eragiten indultu horrek»27 Beraz, uztaileko lege dekretuaren bidez hainbat preso politiko karrikaratzeak ez zuen balio amnistiaren aldeko mobilizazioak gelditzeko.
‎Gaur egun, ordea, hondar urteotan finkatu den interpretazio markoa hartu behar du kontuan aro horri buruzko ekarpen orok. Marko horrek zera nabarmendu du: gizarte mobilizazioak frankismoaren krisiaren eragile erabakigarria izan zirela, eta, azken batean, Franco hil ostean diktadura betikotzea eragotzi zutela2 Ikuspegi horretatik, epe luzeko prozesua agertzen zaigu aldaketa politikoa, 1960ko hamarraldiaren hasieran sortzen hasi zena, mobilizazio antifrankistak antolatzearekin batera.
‎Horren guztiaren ostean baino ez zuen agindu Zuzentasun Militarreko Auzitegi Gorenak Aldanondo askatzeko (Letamendia, 1979: 24). Hala ere, bertze erakunde politiko batzuetako zenbait dozena presori ez zieten 46/ 1977 Legea aplikatu52 Handik gutira espetxeak euskal erakunde armatuetako kidez berriz betetzea nolanahi interpretaturik ere, datu horrek zera erakusten du argi eta garbi: gobernuak ez zuela preso politiko oro askatzeko asmorik, eta mobilizazioen tamainak behartu zuen lekuetan baino ez zuela karrikaratze osoa eman.
‎Gizarte gatazka isilaraztean bere legitimazioaren iturririk nagusietakoa zuen erregimena kinka larrian jarri zuen horrek guztiak. Franco hil ondoren ugaritu ziren mobilizazioak, sarritan gobernu agintariek nekez onartzen ahal zuten erradikaltasun maila zutenak, eta horrek zera erakutsi zuen: Arias Fraga egitasmoak, itxura demokratizatzailearen gibelean, frankismoaren demokrazia organikoaren zenbait osagairi eusten ziela, eta bideraezina zela.
‎CSICen arabera, Balear Uharteetako itsas hondoetan bizi diren espezie horretako landareak atzera egiten ari dira gaur egun, ez bakarrik ura berotzearen ondorioz, baita tokiko asalduren ondorioz ere, hala nola kutsadura edo ontzien ainguraketa. Carlos Duarte Azterlan Aurreratuen Institutu Mediterraneoko ikertzaileak (CSIC UIB) azaldu zuenez, espezieari egokitzeko aukera besterik ez zaio geratzen, eta horrek zera esan zuen: “ez da oso litekeena ugalketa eta mutazio tasa txikiak kontuan hartuta”, edo “bortizki gutxitzea ia desagertu arte”.
‎Horrela, lekuaren fitxa bat sortzen da Facebook, gainerako erabiltzaileentzat. Baina horrek zera dakar: leku bererako antzeko fitxak izatea, eta horietako asko informazio gutxi izatea.
‎Gertaeraren ontologia da Badiouren filosofian falta dena. Horrekin zera esan nahi dut: Badiouk Benetako Gertaera Izatearen ordenaren salbuespen bailitzan kokatzen duenean (dauden gauza bakarrak gorputzak eta hizkuntzak baitira, egiekin batera), materialista den heinean, berak guztiz onartzen du Gertaera" Izatearen hedadura" baino ez dela, bere ondorioen osotasunean soilik existitzen dela, Izatearen ordenako bere inskripzioetan soilik ageri dela, gaineratzen du berak.
Horrek zera erakusten du: borroka armatuaren leku zentral eta nagusia mantenduz gero, zokoratuak izatera kondenatuak garela.
2013
‎Modu batean edo bestean adierazi, galdera horrekin zera nahi izaten dute: hautagaiak adieraz dezala zer nolako ezaugarriak iruditzen zaizkion funtsezkoak lanpostu horretarako, eta bera horien jabe dela erakuts dezala.
‎Termino horrekin zera adierazten da: beti edo urte sasoi bakoitzean dieta egiten duten pertsonak.
‎–Momentu zailak bizi ditiagu, politikoki problematikoak, eta halakoetan badakik ez dela nabarmendu behar, Pedro, azken momentuan ez bada, garaileen aldera egiteko, jakina??, esan zion aititak. ? Horrek zera esan gura dik, ez duala orain politikan sartu behar: entzun??
‎–Bejondeiala, Edu! Eta horrek zera esan nahi dik, guk geure gizarte ereduaren alde egon behar dugula; bestela, jai?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horrek 79 (0,52)
Horrek 53 (0,35)
Horrekin 15 (0,10)
hori 12 (0,08)
horrekin 8 (0,05)
Hori 6 (0,04)
horretan 5 (0,03)
Horren aurrean 4 (0,03)
horri 4 (0,03)
Horri 3 (0,02)
horretarako 3 (0,02)
Horren inguruan 2 (0,01)
Horren ordez 2 (0,01)
horren bidez 2 (0,01)
Horregatik 1 (0,01)
Horretarako 1 (0,01)
horiak 1 (0,01)
horien atzean 1 (0,01)
horren aurretik 1 (0,01)
horren azpian 1 (0,01)
horren inguruan 1 (0,01)
horretatik 1 (0,01)
horri buruzko 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 35 (0,23)
Berria 21 (0,14)
Jakin 19 (0,13)
Alberdania 14 (0,09)
Uztaro 13 (0,09)
LANEKI 12 (0,08)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 12 (0,08)
UEU 11 (0,07)
Jakin liburuak 11 (0,07)
Consumer 10 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Open Data Euskadi 5 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia