Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Gaitasun orokorra zehazteko balio dutenak (hauek definitzeko, besteakbeste, alderatu dira hizkuntza erakunde nagusiek titulazio ofizialak emateko erabiltzen dituzten eskalak). Horiek balio digute, batez ere, hiztun bat, oro har, hizkuntza horretan zer egiteko gai den definitzeko.
‎«Ezta...! Gudaldi horretan zer egin dugun jakin dezazun, hemendik bost egunetara garaile oturuntza izango duzu Kapitolioan. Zatoz nire atzetik.
2004
‎bakarra ftlosofoa da, berak soilik baitu gaitasuna horiei buruzko czagutza sortzeko; eta, jakina, beste auzi tekniko bakoitzak ere baditu bere espezialistak. Poctak ez du engoitik zercgin (rol) horretan zer eginik. Poetaren helburua ezagutzea da, ikastea, ez irakastea.Ezin zcn, horrenbestez, gida izan Platonen garaian.
2005
‎irakasle horiek funtzionarioak dira eta lanpostu finkoa etaegonkorra dute ikastetxean. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxekozuzendaritzak. Arrazoi ezazu erabakia.
‎irakasleak nahi dituen edukiak eta nahi duen bezala emanditzake. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxeko zuzendaritzak. Arrazoi ezazu zure erabakia.
2007
‎Bizi garen gizartean behar baino datu gehiago dago. Gehienetanfalta zaiguna, ordea, datu kopuru horrekin zer egin jakitea da. Kultura teorizatudutenek, ziur aski, arreta gehiegi jarri diote datu metaketari, datuok ulermenareneta bizitzaren mesedetan duten baliagarritasunaren kaltetan.
2011
‎Hau ez da, gu txikiak ginela, karamelurik ez hartzeko esaten zigutela eta ezin genuela hartu inondik ere ez. Kezka soziala bada, eta familiek barneratuta daukate hori, baina gero horren aurrean zer egin behar da etxean. Zein neurri hartu?
‎Zein neurri hartu? Hor dagoena arazo bat da, baina agian ez dago ezagutza nahikorik horren aurrean zer egin behar den jakiteko.
‎Tresna baino ez da, boligrafoa erabiltzen jakin behar duen bezala, arbela digitala zelan erabiltzen den jakitea bezala. Beste gauza bat da tresna horrekin zer egiten dudan. Eta hor sartzen da pedagogia.
2014
‎Dewhurst eta Gordon, 1963: 3 Irakurleari ez zaio kontatzen «emakume» horrek zer egin zuenbere bizitzako 30 urte horietan, alegia, bere «egokitzapen mugatu»tik azken krisia izan zuen arte. Ezdakigu ezkondu zen ala ez, edo zertan egiten zuen lan.
2015
‎Ordenagailuak erabileratxikiagoa izan arren, aipatzeko modukoa da bere presentzia, ikasleen %32, 2k askotan edo betibaliatzen baitu. Telebista ikusi bitartean bigarren pantaila horretan zer egiten duten galdetzerakoan, deigarria da %35, 4k telebistan ematen ari diren edukiarekin zerikusirik ez duten beste ikus entzunezkobatzuk ikusten dituela askotan edo beti; %56, 9k, berriz, dio bestelako jarduerak egiten dituela askotanedo beti. Esanguratsua da, gainera, %54, 6k dioela interneten nabigatzeak denbora kendu diola beretelebista kontsumoari, eta lehen baino zerbait gutxiago ikusten duela telebista.
2019
‎Internet eta teknologia berrien agerpena erabat ari da eraldatzen lan mundua azken urteotan.Horren ondorioz, unibertsitateko ikasleek, zer dakiten? baino garrantzitsuagoa bihurtu daberaientzat erakustea, dakiten horrekin zer egiteko gai diren? (Watts eta Blessinger, 2016: 215). Sternberg en eta Lubart en aburuz (1999), egungo zuzendari nagusien (CEOen) arrazoi nagusiada euren erakundeak eraldatzeko duten etorkizun sena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia