Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2000
‎Arrazoi horrengatik taldearen jatorria familia egituran dago eta familia taldeada taldearen barne errepresentazioaren muina.
‎Ondoren, egile batzuk (Bion, Ezriel, Foulkes, Anzieu, Kaes e.a.) konturatu eginziren taldea subjektu kopurua baino zerbait gehiago zela eta begirada honek ikuspuntu terapeutikotik eragina zuela; horregatik Taldearen Psikoterapia moduraulertzen zen.
2001
‎Horren inguruko hainbat baieztapeneraman genituen klasera, eta horien inguruan posizionatzera bultzatu: horretarako talde dinamikako teknikak erabili genituen (balioen termometroa). Geuk ere geure iritzia azaldu genuen. Dena den, asmoa ez zen jarrera batenala bestearen baliagarritasuna azpimarratzea, baizik eta horren inguruanbakoitzaren jarrera azalaraztea eta kontrako jarreraren kasuan ere arrazoiakegon badaudela ikusaraztea.
‎gaitasun kognoszitiboei buruzko faktore batez gain, beste bat aurkitu zuten, 2H ikasteko interesa beren taldekulturaleko kideekin komunikatzearekin zerikusia zuena. Horrek talde horrekikojarrera handiagoa azaltzen du, eta bigarren hizkuntzaren eskuratzean arrakasta handiagoa lortzea adierazten du.
‎a) boterearen arlo teorikoa, soziologia eremuan erabilia, erabakiak hartzeko gaitasuna (Ibañez, 1983) eta kontrol instituzionalabereizgarri dituena (azken aldagai hau, lehen aipatu den bezala, bizitasunetnolinguistikoan kontuan hartzen diren dimentsioetako bat da); ikuspegihonetatik ukipen egoeran dauden taldeak honela sailka daitezke: menperatua eta menperatzailea; b) estatusaren arlo teorikoa, batez ere psikologiasozialean erabilia; ikuspegi horretatik taldeen estatusa eta beraien arteansortzen den erakargarritasuna aztertzen dira, horrela estatus altuko eta baxuko taldeak bereiziz; d) taldearen tamainari dagokion arlo teorikoa; irizpide hori lehen aipatu direnak baino kuantitatiboagoa da, eta horrela gehiengo edo gutxiengo taldeak bereizten dira; e) ideologiaren arlo teorikoa: horren arabera talde batzuk dagoen egoera mantentzen saiatzen dira,... Taldearteko harremanak esplikatzeko dimentsiorik garratzitsuena boterearenada.
‎a) boterearen arlo teorikoa, soziologia eremuan erabilia, erabakiak hartzeko gaitasuna (Ibañez, 1983) eta kontrol instituzionalabereizgarri dituena (azken aldagai hau, lehen aipatu den bezala, bizitasunetnolinguistikoan kontuan hartzen diren dimentsioetako bat da); ikuspegihonetatik ukipen egoeran dauden taldeak honela sailka daitezke: ...eorikoa, batez ere psikologiasozialean erabilia; ikuspegi horretatik taldeen estatusa eta beraien arteansortzen den erakargarritasuna aztertzen dira, horrela estatus altuko eta baxuko taldeak bereiziz; d) taldearen tamainari dagokion arlo teorikoa; irizpide hori lehen aipatu direnak baino kuantitatiboagoa da, eta horrela gehiengo edo gutxiengo taldeak bereizten dira; e) ideologiaren arlo teorikoa: horren arabera talde batzuk dagoen egoera mantentzen saiatzen dira, eta, beste batzuk, berriz, aldatzen ahaleginduko dira (Moscovici, 1981). Taldearteko harremanak esplikatzeko dimentsiorik garratzitsuena boterearenada.
‎1) Demografia, 2) Estatusa, eta 3) Euskarri eta kontrolinstituzionala. Kontzeptu horrek talde etnolinguistikoak alderatzeko paradaematen du.
‎Molekula profilaren zati batzuk ordezkatu egin daitezke usainaren ezaugarri orokorrak aldatzeke, baldin ordezkaketa horretan talde polarrak sartzen ez badira. Izan ere, horrek orientazioak aldaraz ditzake.
2002
‎da. Honen helburua beharrizanean aurkitzen diren pertsonen errenten gabezia konpentsatzea da, eta, hain zuzen ere, laguntza hori talde profesional jakin bati lotuta ez dagoenez, ez da eskatzen Gizarte Segurantzari aurretiaz ordaindu beharrik izatea. Hortaz, prestazio ez kontributiboak aurrerapauso bat dira gizarte prestazioen arloan unibertsaltasuna lortzeko.Dena dela, maila hau oso mugatua da espainiar estatuan, eta, gainera oso berandusortutakoa, 1990ean hain zuzen.
‎Gure jarrera ere ez da akats harrapatzailearena: zerbait apuntatzeko arkatzahartzen dugunean, folio hori taldearen zentro bihurtzen da; beraz, nahiago duguerroreak ahaztea, komunikazioa moztea baino.
‎Argi dagoez zela gizabanako batzuen jarduera, talde lan baten emaitza baizik, nahiz eta ezjakin nortzuek osatuko zuten lan-talde hori. ...agoak antolatzea horrelakoetan; adibidez, duela gutxi arte iraunduen auzolanen antzera inguruko saroietako edo auzoguneetako biztanleak bilduz.Horrek, beste hainbat gaitan gerta zitekeen bezala (taldeak osatzerakoan animaliaharrapakariak ehizatzeko antolatuko ziren uxaldietan; luberrien prestaketarako; hainbat unetan egunez edo gauez abereak piztietatik babesteko ekimenetan; etaabarretan), gizarte horretako talde ezberdinen arteko harremanak sendotzeko etataldea (auzogunea) bera ere kohesionatzeko balio izango zuen. C. Renfrew k (1984:
‎C. Renfrew k (1984: 74) hilerri horiek taldearen giza kohesioan izan zuten garrantzia azpimarratzen du (batez ere tentsio uneetan), eta monumentu hori talde baten lurraldearenmugarria edo zuina da autore horren aburuz. Bestalde, Arthur A. Saxe k nabarmentzen du taldearen arbasoen lurraldeari eustea ahalbidetuko zuela toki horretanhilobi jarduerek jarraitzeak.
‎UEU saiatu da beste unibertsitateen parte hartzea zabaltzen, tituluen kalitatea eta etorkizuna hobetzeko asmoarekin. Helburu horrekin talde hauek bildu ditugu Hizkuntza Teknologiak masterraren inguruan: EHUko Ixa Taldea, EHUko Aholab taldea, EHUko Euskal Filologia saileko irakasleak, Deustuko Unibertsitatea, Mondragon Unibertsitatea eta Baionako Iker Taldea.
2003
‎Edozein kasutan, eta 3.000 milioi eurotik gora (bilioi erdi pezetatik gora) ibiliko den kopuruetaz ari garenez, beharrezko finantziazioa lortuko balitz, horrekeragingo lukeen zorpetzeak urte askotako aurrekontuak hipotekatuko lituzke, bestejarduera eta beharrizan sozialen kalterako. Alegia, esleipen hori talde eta sektoresozial batzuentzat kontrako eta kaltegarria suertatuko da, gure gizartean jadadagoen dualismoa areagotuz (Gomez Uranga, Franco eta Etxebarria, 1998: 259).
‎UEU ez zen oso ezaguna Euskal Herriko gehiengo handi batentzako; hasierako urteetako hitzaldien eredua gainditu ondoren, «planto egin ote duen itxura ematen du»; zenbait diziplina falta ziren eta beste batzuek huts egin zuten azkeneko urteetan; gaiak aukeratzean, maiz irakasleen interesaren arabera egiten zen eta ez balizko entzuleen beharren arabera eta ez zen kontuan hartzen ikasleen mailen artean egon zitekeen aldea. Horrek guztiak hausnarketa sakona eskatzen zuen, eta horretarako Talde Eragilearen berregituraketa. Edozein kasutan, ezin zen ukatu UEUko ikastaroen kalitatea, batzuek egiten zuten moduan44 Jose Ramon Etxebarria, aldiz, UEUra hurbiltzen ez zirenen arrazoiak arakatzen saiatu zen, zio garbirik aurkitu gabe.
2005
‎Hasierako diagnosia beharrezkoa da zenbait arazo, behar eta asmoidentifikatzeko. Hasierako balorazio horretatik taldearen helburu nagusia zehaztuko dugu. Beraz, taldea osatzerakoan, zeintzuk dira kontuan hartu behar direnaldagaiak?
‎Beraz, gatazkak inplikaturik dauden taldeen bilakaera bilatu behar du. Bilakaera horrek taldeen etorkizuneko harremanak eta loturak sendotzea ekarriko du.Azken finean, gatazka konpontzen da etorkizunean elkarrekin harremanak (profesionalak, pertsonalak, eta abar) sendotzeko asmoz. Gatazka bideratzea taldeenarteko distantziak hurbiltzea izango litzateke, etorkizunean elkarlanean eta lankidetzan jarraitzeko.
2007
‎Horrek esan nahi du, besteak beste, komunitatenortasuna ez dela eraikitzen eduki ekonomiko hutsez, Europatik irits dakigukeendiru laguntza soilez. Era horretako talde identitateak erabatekoak dira, osoak, bizitzaren munduaren zentzua eta esperientzia hornitzen duten iturriak. Ekonomiaeta legeria bizitzaren atal batzuk besterik ez dira.
‎Lehenik eta behin, pertsona batek nazio identitatea gara dezan ezinbestekoada pertsona horrek talde nazional hori badela jakitea; hau da, ingeles batek, ingeles identitatea garatzeko, jakin behar du ingelesak izeneko pertsona talde batdagoela. Hala, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik oso garrantzitsua daikertzea ezagutza hori noiz garatzen den.
‎Taldearen eta kideen arteko norabide bikoitzeko ezaugarritze ardatz hori oso da indartsua. Inoiz gertatzen da ezin dela ezkutatu kideren batek egin duena, eta horrek talde osoa, zikin, dezakeela uste izaten da.
‎dezakeela uste izaten da. Kasu horietan, kidearen ekintza kritikagarri horrek taldea ez lohitzeko, irteera posible bakarra dago: esklusioa, alegia kideak eta taldeak harremana apurtzea.
2008
‎Taldeen informazio hori osatzeko/ etc/ group fitxategia dago. Fitxategi horretan talde bat deskribatzen da lerro bakoitzean, ondoko informazio honekin (beste hainbat fitxategitan bezala: karakterea da eremuen arteko bereizgarria):
2009
‎Definizio horrek talde oso zabala sortzen du, eta testuak kolektibo honen bakarkako eta taldeko eskubideak zein diren argiki zehazten du. Nazioartean pausoezberdinak eman behar izan dira Printzipio hauetara iristeko.
2011
‎Bertan, lau urterako finantzaketa sistema ezarri, irrati etatelebistako zerbitzu publikoa zehaztu eta EITBk euskal gizartearekin hartutakokonpromisoak finkatu ziren. Ekimen horrek taldearen egoera ekonomikoa sendotuzuen, eta digitalizazioak zekartzan erronka berriei malgutasunez aurre egiteko aukeraeman zien. Lehen programa kontratuaren emaitzak positiboak izan ziren, aintzathartuta 2005ean EITB estatuko defizitik eta zorrik gabeko irrati telebista publikobakarra izatera iritsi zela (lortutako helburuei buruzko balantze eta zifrak jakitekoikusi EITBren Balantze Txostena, 2005).
‎Alabaina, erredakzio digitala ez da 2000 urteraarte gorpuztu, hain zuzen komunikazio taldearen 18 urteurrena ospatzearekinbatera. Sasoi horretan taldeak logotipo berria agertu zuen, EITBren marka eta irudikorporatiboa eguneratuz.
‎Azken hori lortzekotan, antolaketa ikuspegia bertikala izanbeharrean zeharkakoa izan da. Horretarako taldeak beharrezkoa ikustendu langileentzako prestakuntza berezia bultzatzea; dagoeneko Teknet (EITB Techzehar marka) teknologiaren inguruko talde blog a dute, eta berrikuntza foro zabalbat (behatoki gisara) sortzeko helburua finkatu dute.
‎Horretaz korporazioaren hedabideentzako aurreikuspenakbatera planifikatzen eta koordinatzen dituen multimedia mahai nagusi bat arduratuohi da. Horretarako talde askok multimedia koordinatzailearen postua sortu dute, edukiak partekatzen dituzten euskarriak nahiz ekoizpenerako behar diren gizabaliabideak eta baliabide teknikoak lotzeaz arduratzeko. Hala, erredakzioen artekokomunikazio arazoak konpontzen dira, koordinatzaileak, hedabideetan gertatzendena badakienez, informazio interesgarria partekatzea errazten duelako.
‎Orduz geroztik, esperientziek eta beharrek plan estrategikoa diseinatzea eragindute. Plan horretan taldeak konbergentzia marko espezifikoa, eta izaera publikoarieta autonomikoari egokitua, zehaztu du. Halaber, hainbat ekimen jarri dira martxan, beste batzuk sortzen ari dira, eta horri esker, EITB multimedia konbergentzialortzeko prozesuaren zer unetan dagoen jakin daiteke, hau da, edukiak ekoizteko, lantzeko eta zabaltzeko konbergentzia prozesuak zer heldutasun maila duen.Atal honen helburua «argazki» hori egitea izan da, eta, balantze horren oinarrialaburbiltzeko Dailey, Demo eta Spillmanek (2005) proposatutako eredua erabilidugu.
‎Betizu.com webgunea ere berritu zuen. Horrek taldean komunikazio estrategia globalagoasustatu zuen, konbergentziaren aukeren ildotik. Pixkanaka, hedabide bakoitzarenekarpenak aztertzen eta talde ikuspegia sustatzen hasi ziren.
‎Proiektuaren eta formaren eraberritzeak bat datoz Elhuyar taldearen baitan emandako aldaketekin. Urte horretan taldea, kultur elkarte bihurtu zelako, eta, ondorioz, aldizkariak RSBAPeko zientzia eranskina izateari utzi ziolako.
‎Hizkuntzak bere horretan kulturak dira. Baina horrela baloratuak izan ahal izateko, beharrezkoa da hizkuntza horretako talde sozial eta subjektuek estandar nazionalari dagozkion funtzio guztiak betetzea.
2012
‎Mendebaldean ekonomia aldagai zehatzak, krisiaren aurreko urteetan, garatu diren moduan garatu badira ez da izan, ez kontzeptu akatsa, ez «ideologianeoliberala»ren edo «globalizazioaren ideologia»ren akatsen ondorio, hainbatekonomista tradizionalek, sineskor, horrela argudiatzen badu ere?. Beren buruarikalte egiten dioten politika horien atzean talde interesak egon dira hamarkadahauetan guztietan. Normalean, aipatu interesak ez dira herrialdeen artekoak, interestalde zehatzenak baizik; Europa eta AEBren interes orokorren aurkakoak dira taldehoriek, eta gure politikariak ez dira gauza izan haiei aurre egiteko.
‎europarrak hirietan bildu ziren (gunea) bitartean, indigenak landa eremuetan (periferian) pilatu ziren (Olaechea, 1992). Modu horretan talde etnikoen arteko haustura geografiko ekonomiko kulturala eta bazterketa politikoa sustatu zen, indigenak haien motakoei zegozkien herrietan pilatu zituzten haiengan kontrol handiagoa izateko.
‎Izan ere, publiko orokorraren artean enpresaburuak zentzuz aurreikusi behar du merkataritzako jokaerak kontsumitzaile talde ahul batean ere eragin dezakeela. Beraz, enpresaburuak hori hautematen badu, baliabide bereziak ezarri ditu merkataritzako jokaera horrek talde ahul horretan eraginik izan ez dezan edo merkataritzako jokaera horrek alde berezi horretara iristeko ia aukerarik izan ez dezan.
2014
‎Giza garapenaren ikerketetan, sarritan erabili ohi da inkesta metodoa, galdetegien bidez informazioa lortzeko. Metodo hori talde bati galdera kopuru jakin bat egitean datza. Inkestek informazio ugari eman dezakete jende askori buruz, baina baliteke okerreko emaitzak edo emaitza zentzugabeak jasotzea, baldin eta inkestako galderak argiak ez badira eta inkestatzaileak kontu handiz aukeratzen ez badira.
2015
‎Nerabeen adin tartea bereziki kontuan hartzekoa da identitate eraikuntzan, gurasoek erreferentenagusi izateari uzten diotelako nerabearen hezkuntza prozesuan, lagun taldearen mesedetan (Colemaneta Hendry, 2003; Milner, 2004). Izan ere, nerabeak beharra sentitzen du talde baten parte izateko etabertan era aktiboan parte hartzeko (Kroger, 2007), sozializazio prozesu horretan taldearen kulturaelementuak ezagutu, bereganatu, egokitu eta erreproduzitzeko (Corsaro, 2005). Horregatik bihurtzenda lagun taldea ezinbesteko nerabearen mikrosisteman edo eguneroko bizitzan (Nurmi, 2001; Hartup, 2005; Bukowski, Brendgen eta Vitaro, 2007; Newman, Lohman eta Newman, 2007).
‎Ohar zaitez badela izenak ikasteko arau mnemotekniko interesgarri bat; izan ere, HClO azido hipoklorosoa da, eta formulari oxigeno bat gehituta hurrengo atzizkia duen izena lortzen da. Arau hori talde guztietan betetzen da. Adibidez, sufrearen taldeko oxoazidoak honela izendatzen dira:
2019
‎Bigarren aplikazioa instalazioen operazio diagnostikoa da eta etekinaren galera eta eraginekonomikoa kalkulatzeko balio du. Informazio horrekin talde okerrak identifikatu etainstalazioaren gaineko eragina aztertzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia