2001
|
|
Ez dago jarrera bereziak suntsituko dituen ikuspuntu absoluturik; baina ikuspuntu bereziek beste ikuspuntu berezien lekuan jartzeko duten ahalmenak, azken buruan, ikuspuntu orokor bateraturantz aurrera egitea ahalbidetzen du. Eta ikuspuntuaren higikortasun
|
hori
subjektu orok duen ezaugarria da; besteak pertsona gisa berrezagutzeko eta benetako komunikazioa, ez dominazioa, eratzeko baldintza da. Horregatik, Kantek gizarte mailan ere askatasunean eta berdintasunean oinarritutako errepublika bat bultzatuko du.
|
2004
|
|
Orobat gertatzen dateke izenekin. Kate foniko bat izen (giza hitz) izan ahal izateko, izen bezala ezagutu behar da, ezagutze
|
horrek
subjektu bat eta izendatze prozesu bat eskatzen dituela nahitaez eta halabeharrez. Gauzak honela, honako ondorioak atera ditzakegu:
|
2008
|
|
Adigaia, bere burua bere bilakaera gisa aurkezten duen objektuaren norbera propioa den heinean, ez da subjektu lasaia, higigaitz akzidenteak jasotzen dituena, baizik eta bere burua higitzen duen eta bere determinazioak bere baitan jasotzen dituen adigaia. Higidura
|
horretan
subjektu lasai hura desagertzen da; bereizketetan eta edukian sartzen da eta determinatutasuna osatzen du, hau da, eduki bereizia eta horren higidura, horien aurrean geratu beharrean. Arrazoitzeak subjektu lasaian aurkitzen duen lur irmoak dar dar egiten du, eta higidura hori bera soilik bihurtzen da objektu.
|
2012
|
|
Frantziako Alderdi Komunista, 68ko iraultzaren printzipioak traizionatzea leporatuz. Maoismoak beti izan du masekiko konfiantza, beti sinetsi izan du alderdien borrokan; masa iraultzailea ekintzaile historiko erabakigarria da, matxinatutako masen eta alderdiaren (azken
|
hori
subjektu politiko gisa ulertuta) arteko harremana ezartzea zen garrantzitsua. Horrek, gehiengoarentzat komunismoaren bukaera suposatzen bazuen ere, Badiourentzat ezkerreko estrategia eta kontzientzia sakontzeko aukera ematen zuen.
|
|
Egia, Badiourentzat, bereizezinak diren hiru elementu aldi berean elkartzen diren egoera partikularretan soilik eman daiteke: hurrenez hurren, gertaera bat, gertaera zehatz
|
horretako
subjektu bat eta subjektuaren (edo subjektuen) gertaera horrekiko leialtasun onarpena. Egia gertaera batekiko leialtasuna erakusten duen subjektuari esker azaleratzen da, eta norbanakoak egite horri esker soilik bilakatzen dira subjektu.
|
|
Multzoen teoriak lehen konpondu ezin ziren arazoak konpondu ahal izateko adinako indarra duten tresna teorikoak eraiki ditu. Hau da, multzoen teoriak soilik ahalbidetzen digu Badiouk" gertaera" izenez aurkezten duen bere filosofiako kontzeptu nagusiaren benetako izaera konprenitzea, eta kontzeptu
|
horrek
subjektu, egia edo Izate bezalako kontzeptuak ulertzeko duen garrantziaren zergatia zein den jakitea.
|
2017
|
|
Beste bat egotea nik ahalbidetzen dudalarik, nire burua hartzen dut Besteak nitaz duen ezagutzaren sorburu asketzat, eta Bestea ageri zait nire izateaz duen ezagutza hori bere izatean atxikita duela, hain zuzen, nik berari bestetasuna atxiki diodan neurrian. Ezagutza horrek izaera subjektiboa hartzen du orduan, baina zentzu berri batean ulertuta, zentzu ‘erlatiboan’, hau da, ezagutza
|
hori
subjektu objektuan gelditzen da neronek aitortu diodan bestetasunaren ezaugarri erlatibo bezala. Jada ez nau ukitzen:
|
2021
|
|
97). Ez dago prozesu
|
horren aurretiko
subjektu eta gorputz esentzialik, subjektu eta gorputzek prozesuan bertan hartzen baitute errealitate jakina. Hori kontuan izanik, kontzientzia/ kultura eta gorputza/ naturaren arteko dualismo kartesiarraren balizko arrastoak baztertu eta Beauvoirren irakurketa bere markoan txertatzen du Butlerrek.
|