2001
|
|
Horregatik, organismo bat ezin da mekanismo hutsera murriztu; bizidunak ez dira makinak, bizidun bakoitzaren banakotasuna ezin da adigai determinatuen bidez agortu; horregatik, ez dago Newton bat Biologian Fisikan badagoen antzera. Kanten iritziz, ahal den neurrian argipen mekanikoa erabiltzen saiatu behar gara, horrekin ezagutza irmoa lortzen baita, baina garbi dauka zenbait agerpenek aukera
|
horri
ihes egiten diotela. Beraz, judizio erreflexionatzailean oinarrituta helburutasun bat onar dezakegu, baina soilik zentzu erregulatiboan, organismo biziak nolabait pentsatu ahal izateko.
|
2006
|
|
Inork ezin zion argizko begirada
|
horri
ihes egin. Inork ezin zuen bizi begi biribilaren argia erabili gabe.
|
2017
|
|
" Pierrek begiratu bat eman dio bere erlojuari"," Jeannek leihotik begiratu du", eta abar) eta aldi berean osorik egiten dit ihes. Erlazio horren funtsezko terminoa objektu gizona den heinean eta erlazio hori berarenganantz doan heinean, erlazio
|
horrek
ihes egiten dit, ezin naiz erdian kokatu: zelaiaren eta gizonaren artean zabaltzen den distantzia, jatorrizko erlazio horren agertze sintetikoaren bitartez, nik ezartzen dudan distantziaren ezeztapena da kanpoko ezeztapen mota garbi batbi objektu horien artean.
|
|
Izan ere, ni naizenez Bestea egotea ahalbidetzen duena nire ipseitatearen baieztapenaz, Ni objektua nirea da eta aldarrikatu egiten dut, zeren Bestearen eta nire arteko bereizketa ez baita inoiz emana eta, nire izatean, ni betiro bainaiz bereizketa horren erantzule. Baina Bestea ko erantzulea denez gure arteko oinarrizko bereizketan, Ni
|
horrek
ihes egiten dit, Besteak ez izatera jotzen duen nia baita. Hortaz, nirea bezala eta niretzat aldarrikatzen dut ihes egiten didan ni bat eta, nik Bestea ez izatera jotzen dudanez, Besteak nire bat batekotasun bertsua duelarik, Ni objektu hori ihes egiten didan Ni gisa aldarrikatzen dut, hain zuzen.
|
|
Baina Bestea ko erantzulea denez gure arteko oinarrizko bereizketan, Ni horrek ihes egiten dit, Besteak ez izatera jotzen duen nia baita. Hortaz, nirea bezala eta niretzat aldarrikatzen dut ihes egiten didan ni bat eta, nik Bestea ez izatera jotzen dudanez, Besteak nire bat batekotasun bertsua duelarik, Ni objektu
|
hori
ihes egiten didan Ni gisa aldarrikatzen dut, hain zuzen. Ni objektu hori da ihes egiten didan neurrian naizen Nia, areago, nirea denik ukatuko nuke nirekin bat egin balezake ipseitate hutsean.
|
|
Baldin eta Besterik baldin badago, zeinahi dela ere, nonahi dela ere, zeinahi direla ere bere erlazioak nirekin, eta nigan lukeen eragina bere izatearen sortze hutsagatik bakarrik balitz ere, orduan nik kanpoalde bat daukat, nik izaera bat daukat. Nire jatorrizko jauzia Bestearen existentzia da; eta lotsa, harrotasuna bezalaxe, nire burua izaeratzat hartzea da, nahiz eta izaera
|
horrek
ihes egiten didan eta berez ezagutezina den niretzat. Zehazki esateko, kontua ez da nire askatasuna galtzen sentitzen dudala gauza bilakatzeko, baina hor dago, nire bizipenezko askatasunetik at, Bestearentzat naizen izate horren tasun emana bezala.
|
2021
|
|
Bide horretan, lesbianismoa jotzen du askabidetzat. Lesbianak heteroarauaren baitako joputza harreman
|
horri
ihes egiten dionez, emakume klasearen desertorea dela aldarrikatzen du (ibid.: 39).
|
2022
|
|
Gorputza, azken finean, gorpua da, azkenean presente den gorputza, presentzia oso eta amaitua. Presentzia gupidagabe
|
horri
ihes egiteko asmatu du gorputzak, bere buruaz desesperatuta, haragoko mundua. Ilusio bat proiektatzen du bere buruaz harago:
|