2006
|
|
7 Esan beharra dago filosofo batzuen ikuspegian usteak eta desioak, biek, eduki errepresentatzailea dutela; batetik bestera aldatzen den gauza bakarra da gogo egoera horiek munduarekin duten erlazioaren norantza. Ez dut eztabaidatuko ikuspegi hori, baina, dena dela, ‘eduki errepresentatzaile’ adierazpena zentzu estuago batean erabiliko dut une honetantxe eta behin behinean; alegia, norantza
|
hori
funtsezkoa izango da gogo egoera batek eduki errepresentatzailea duela esan ahal izateko. Geroago, argudiatu ondoren, aipatu filosofoekin bat egingo dugu, desioei eduki errepresentatzailea edo intentzionala egotziz.
|
2007
|
|
" Hezkuntzaren antropologia", bestela esanda, ezin daiteke" orientazio enpiriko hutseko" planteamendu batean geratu, alderantziz," antropologia pedagogikoak" —Dienelten hitzetan—" filosofikoki legitimatu behar du bere burua" 37 Kontua da, aipatu bezala, hezitzaileak gizakiaren osotasuna kontsideratu behar duela —berori den eta izan daitekeen horretan—; eta, horregatik, ezinbestekoa dirudi" antropologia erreala" eta" antropologia ideala" bezala ezagutzen direnen arteko loturak onartzea eta indartzea38 Hauxe da, orokorrean, antropologia filosofikoak —arrakasta gehiagorekin edo gutxiagorekin39— landu eta proposatu nahi izan duena, alegia, gizakiaren irudi organiko bat, zeinak giza ekintzaren ideia erregulatzaile bezala funtzionatuko duen. ...uot; zer jakin ahal dut?"," zer egin behar dut?" eta" zer itxaron ahal nezake?" —, horiek beti laugarren galdera bati —" zer da gizakia?" — erreferitzen zaizkion heinean40 Ez dugu ahaztu behar, hala ere," egungo antropologia filosofikoak", Dienelti jarraituz, oso kontuan hartzen dituela" gizakiaren zientzia enpiriko guztiak" 41,
|
hori
funtsezkoa delarik hezkuntzaren antropologiarentzat.
|
|
Kontua da, aurrekoa osatuz, gizabanakoaren humanizazioa —giza osaketa eta giza garapena— kultura jakin baten jabe den gizatalde baten barruan soilik dela posible, modu honetan giza hezkuntza —beti eta aldi berean— prozesu sozial eta kultural bat ere badelarik. Beti ere
|
horren
funtsezko arrazoia, Ferrerok azpimarratzen duen bezala, gizakiaren berezko izaera sozialean datza: " Gizakiak ezin du biologikoki bakarrik iraun, ezta gizabanako bezala bakarrik ere; gizakiak, gainera, gizarte baten barruan bizirik irauteko berezko beharra du" 45 Hain zuzen genetikoki erabat programatua ez dagoelako, gizakiak ezinbestean osatzen du bere burua beste giza kideekin batera, eta, zentzu honetan, mundu naturalarekiko independentzia hura mundu sozio-kulturalarekiko dependentzian bihurtzen da.
|
2009
|
|
Egia esan, askatasunaren erreinua beharrak eragindako eta kanpotik inposaturiko oportunitateen arabera egindako lanarekin bukatzen denean hasten da; berez, bada, propioki produkzio material deituriko eremutik kanpo aurkitzen da... Loratze eta hedatze
|
horren
funtsezko baldintza lan-orduen murriztapena da" 18.
|
2010
|
|
Esanahiaren ekoizpena, alegia, jarduera komunikatibo orokor baten baitan kokatzen da, eta, zentzu horretan, hizkuntz fenomenoa ez da ahoskatutako espresioetara bakarrik mugatzen. Egungo pragmatikari, bada, bereziki interesatzen zaio" zuzenean esandakoa" eta" horrek inplikatutakoa" elkarreraginean aztertzea, zeregin
|
horretan
funtsezkoak direlarik" kooperazio printzipioa" (H. P. Grice) eta" errelebantziaren teoria" (D. Sperber eta D. Wilson) bezalako ekarpenak64.
|
2017
|
|
" Pierrek begiratu bat eman dio bere erlojuari"," Jeannek leihotik begiratu du", eta abar) eta aldi berean osorik egiten dit ihes. Erlazio
|
horren
funtsezko terminoa objektu gizona den heinean eta erlazio hori berarenganantz doan heinean, erlazio horrek ihes egiten dit, ezin naiz erdian kokatu: zelaiaren eta gizonaren artean zabaltzen den distantzia, jatorrizko erlazio horren agertze sintetikoaren bitartez, nik ezartzen dudan distantziaren ezeztapena da kanpoko ezeztapen mota garbi batbi objektu horien artean.
|
|
Ordea, deskribapen
|
horrek
funtsezko erantsi bat eskatzen du, bere garrantzia errotik aldatuko duena. Izan ere, kontzientzia munduan agertzen zenean halako eta horrelako hori ez izaten, erlazio negatiboa ez zen elkarrenganakoa:
|