2006
|
|
Ezkutuko publizitatea ondasun edo zerbitzuak kontratatzea eragiten duen komunikazio forma bat da, baina beti egongo da gizarte hedabide jakin bati dagokion informazioaren formak baldintzatuta. Publizitate mota
|
hori
ez zilegia da, ez mezuaren edukiagatik, baizik eta duen formagatik hartzaileari errorea sorrarazten diolako (Fernández Novoa, 1989: 183; Tobío, 2000:
|
|
Azken jokaera horri publizitate itsaskorra (publicidad adhesiva) deitzen zaio (PLOren 6.b. eta LDLren 12 artikuluak); izan ere, horrelako publizitate jardueraren bidez, enpresaburu iragarleak lehiakide baten produktu, zerbitzu edo ondasunekin komunean dituen ezaugarriak erabilita goraipatzen ditu bere produktuak. Beraz, jokaera
|
hori
ez zilegia izango da, berari ez dagokion izen onaz baliatzen baita iragarlea (Lema, 1991: 6.144; Massaguer, 1999:
|
2007
|
|
Hau da, posible da erregelamenduetara lege igorpena egitea, baina ez da onartzen zehatzeko ahalaren oinarria soil soilik izatea aurretiaz gaitzen duen lege batetik eratorri ez diren eta estu estutik horren mendekoak ez diren erregelamenduak. Hala ere, ulertu behar da lege gaikuntza ez dela baliozkoa berezko eduki materiala ez badu eta
|
horrek
ez zilegi administratiboak eta horiei dagozkien zehapenak argi mugatzen ez baditu (abenduaren 12ko 184/ 1995 KAE; otsailaren 11ko 25/ 2002 eta 26/ 2002 KAE).
|
|
Amaitzeko, gerta daiteke zigor arloko auzitegientzat ekintza bat zigorgarria ez izatea, baina ekintza
|
hori
ez zilegi administratibo gisa kalifikatzea eta administrazioak soilik zehatzea. Modu horretan, egitatea zigor arloan barkatu arren (delitua ez delako), ez du esan nahi ez zilegi administratiboa ez denik eta, beraz, zehatu ezin denik.
|
2012
|
|
Artikuluaren esanahi literalari jarraituz, «adierazpen» hitza erabiltzen du, ez du ezer esaten irudiei buruz. Dena den, lehen esan den bezala, arau hau interpretatu behar da Publizitatearen Lege Orokorrarekin batera eta arau horren 3.b artikuluak dio umeei bideratutako publizitateak ezin dituela zuzeneko aginduak helarazi umeek edo beren gurasoek produktu jakin bat eros dezaten, berdin da aginduak adierazpenen bidez ematea, irudien bidez edo musikaren bidez, publizitate
|
hori
ez zilegia baita.
|
|
Alderantziz, espainiar legegilea beti arduratu da bi bloke horien artean lotura bat ezartzeko. Batze lotura hori Publizitatearen Lege Orokorraren 3.d) artikuluan aurkitzen dugu,
|
horren arabera
ez zilegitzat jotzen baita produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudian ezarritakoa urratzen duen publizitatea.
|
|
Azken jokaera horri publizitate itsaskorra (publicidad adhesiva) deitzen zaio (LDLren 12 artikulua); izan ere, horrelako publizitate jardueraren bidez, enpresaburu iragarleak lehiakide baten produktu, zerbitzu edo ondasunekin komunean dituen ezaugarriak erabilita goraipatzen ditu bere produktuak. Beraz, jokaera
|
hori
ez zilegia izango da, berari ez dagokion izen onaz baliatzen baita iragarlea (Lema, 1991: 6.1446.147; Massaguer, 1999:
|
|
Aipatu diren arazo horiek behartu dute legegilea merkataritzako mezu hauek erregulatzera. Hori dela-eta, mezua ohiko postaz bidaltzen denean eta hartzaileak errefusatu duenean bakarrik izango da jokaera
|
hori
ez zilegia (legegileak opt out sistema aukeratu du). Posta elektronikoz bidalitako merkataritzako mezuak, aldiz, hartzaileek baimena eman dutenean izango dira zilegi soilik.
|
|
Posta elektronikoz bidalitako merkataritzako mezuak, aldiz, hartzaileek baimena eman dutenean izango dira zilegi soilik. Beraz, baimena eman ez dutenei bidaltzen bazaie merkataritzako mezu elektronikoa, mezu
|
hori
ez zilegia izango da (Tato, Fernández eta Herrera, 2010: 212).
|
|
Publizitate estalia ondasun edo zerbitzuak kontratatzea eragiten duen komunikazio forma bat da, baina beti egongo da gizarte hedabide jakin bati dagokion informazioaren formak baldintzatuta. Publizitate mota
|
hori
ez zilegia da, ez mezuaren edukiagatik, baizik eta duen formagatik hartzaileari errorea sorrarazten diolako (Fernández Novoa, 1989: 183; Tobio, 2000:
|