2006
|
|
Gainerakoan, arau horiek guztiek, oro har, mugak jartzen dizkiote publizitateari, eta ordena konstituzionalarekin ados egon behar dute, aipatu den bezala informazio eta enpresa askatasunerako eskubideek eskaintzen duten babes eremuaren barruan egongo bailitzateke publizitatea. Dena den, nahiz eta eskubide horiek Konstituzioan aldarrikatzen diren,
|
horrek
ez dakar oztoporik, publizitateak kaltetu ditzakeen balio eta eskubide garrantzitsuen babesa aurretik jartzen baita (osasuna, pertsonen segurtasuna eta ondarea, adibidez), enpresei legez edo erregelamenduz, baldintzak eta mugak jartzeko.
|
|
Baina
|
horrek
ez dakar inolako oztoporik onartzeko, batetik, informazio eskubideak babesten duela publizitate komunikazioa, eta, bestetik, ondasun eztabaidagarriari jartzen zaizkion mugek, edo horren balioa babesteko asmoz jarritakoek, arrazoituak egon behar dutela.
|
2007
|
|
Eta, bestalde, hedabideentzat, prentsa bulegoa da informazioa lortzeko iturria edobidea. Elkarreragina dago, baina eragin
|
horrek
ez dakar bata bestearen gainetikegotea, elkarrekin lan egitea baizik, leku ezberdinetan egonda eta interesezberdinak izanda (hedabide bakoitzeko kazetariak interes ezberdinak dituenbezala, beste hedabideetako kazetariekiko). Oro har, kazetariak enpresa jakinbatean dihardu lanean eta enpresaren interesen arabera egiten du lan, neurribatean.
|
|
Gero, azpimarratu behar da EAEko eta lurralde komuneko zerga sistemek harmonizaturik egon behar dutela, merkatu bateratuak eskatzen duen eran, nahiz
|
horrek
ez dakar, zehatz mehatz, zerga guztiek berdinak izan behar dituztenik, zenbait ñabardura edo diferentzia egon baitaitezke. Ñabardura horiek zerga arauetan gauzatzen dira eta indarreko testuak lau printzipio nagusi aipatzen ditu bi zerga sistemak, lurralde komunekoa eta Foru Lurraldeetakoa, harmonizatuta egoteko.
|
2010
|
|
Munduko merkatuaren bide honek utopia negatiboa adierazten du. Mundukoazkeneko bazterrak eta eremuak ere munduko merkatuan integratzen ari direnneurrian, mundu bakarra sortzen ari da, baina
|
horrek
ez dakar munduaren aniztasunaren ezagutza, ugaritasunaren eta elkarrekiko irekitasunarena alegia, baizik etamerkataritza mundu bakarra, aldiz. Mundu bakar horretan, tokiko kultura etaindentitateak deserrotu egiten dira eta publizitateak zein enpresa transnazionalenikonoak eraikitako merkataritza ikurrek ordezkatu egiten dituzte.
|
|
LEren 3.5 artikuluak abiatutako bideari jarraituz, LPLren 245 artikuluak langilearen aldeko sententziek aintzatetsitako eskubideen gaineko transakzioa edo haiei uko egitea debekatzen du. Hala ere, xedapen
|
horrek
ez dakar berekin langilearen betearazteko betebeharra, eskubideei uko egiteko debekuak haien aintzatespen substantiboari eragiten baitio, ahalmen juridikoen titularitatearen aintzatespenari, ulertzen da?, eta ez haien alderdi prozesalari. Beraz, aipatutako manuak ez du behartzen langilea bere eskubidea epaile aurrean egikaritzera383.
|
2012
|
|
Sezesioaren gaiari berriro helduta, lurralde gehienetan sezesioak ez duelaaniztasunaren kudeaketaren arazoa konpontzen azpimarratzen du Kymlicka k (2000) ere. Jakina,
|
horrek
ez dakar berez «txarra» edo «ona» izatea ezinbestean.Kymlicka k dioenaren arabera, banaketaren edo sezesioaren ondoren gatazkaetniko nazionalak arautzeko, nahitaez ezarri dira asimilazio, federalismo, kontsoziazio edo kultura aniztasuneko prozesuak. Baina are gehiago, akademikoekazpimarratu dutenez, sistema demokratiko kontsoziazionala eraiki aurreko urratsaizan daiteke sezesioa.
|
|
Testuinguruhorretan, «proiektu» zehatzak gailentzen dira hiriaren irudi zehatza definitzen dutenepe luzerako planen gainetik, eta antolamenduaren lege esparrua aldatzen dahain esku hartzailea eta zurruna ez den esparru bat ezartzeko.
|
Horrek
ez dakar, ordea, hiriko kolektibo eta sektore sozialek hirigintza jardueretan gehiago aukerarik. Aitzitik, areagotu egiten dira teknizismoa eta burokratismoaeta erabakiak hartzeko modua gero eta hierarkizatuagoa da eta gero eta urrutiagodago mekanismo demokratikoetatik, kapitalak espazioaren gainean dituen intereseierabakitzeko prozesuetan esku hartzen utziaz betiere.
|
|
Gainerakoan, arau horiek guztiek, oro har, mugak jartzen dizkiote publizitateari, eta ordena konstituzionalarekin ados egon behar dute, aipatu den bezala informazio eta enpresa askatasunerako eskubideek eskaintzen duten babes eremuaren barruan egongo bailitzateke publizitatea. Dena den, nahiz eta eskubide horiek Konstituzioan aldarrikatzen diren,
|
horrek
ez dakar oztoporik, publizitateak kaltetu ditzakeen balio eta eskubide garrantzitsuen babesa aurretik jartzen baita (osasuna, pertsonen segurtasuna eta ondarea, adibidez), enpresei legez edo erregelamenduz, baldintzak eta mugak jartzeko.
|
|
Baina
|
horrek
ez dakar inolako oztoporik onartzeko, batetik, informazio eskubideak babesten duela publizitate komunikazioa, eta, bestetik, ondasun eztabaidagarriari jartzen zaizkion mugek, edo horren balioa babesteko asmoz jarritakoek, arrazoituak egon behar dutela.
|
2014
|
|
Objektu politiko, sozial eta kulturalen arteko objektupolitiko, sozial eta kultural nagusitzat hartzen da gorputza, eta ez natura gordin etapasiboaren produktutzat, kulturak ondoren zibilizatutako, estalitako eta distirarazitakoproduktutzat. Gorputza txirikordatze kultural bat da eta naturaren produkzio bat da.Talde honetako kideak engaiatuta daude sexuen arteko ezberdintasun oinarrizkoen etamurritzezinen nozioarekin(
|
horrek
ez dakar esentzialismorik; izan ere, sexu berekopertsonen arteko ezberdintasunen aitortza sakon eta egiazkoa egiten baitute, eta, are, ezberdintasun horiek baloratzen baitituzte, esentzia edo kategoria unibertsalistakakritikoki onartu beharrean). Emakumeak euren artean banatzen dituzten klase etaarraza ezberdintasunak edozein direlarik ere20, ezberdintasun sexualak sozialkierrekonozitu eta errepresentatu behar dira, eta ezberdintasun horiek ezin ditu ezeinberritasun teknologikok ez berdintasun ideologikok ukatu edo gainditu.
|
2015
|
|
Ez dezagun ahantzi, askotan, arkitekto perituak ohituta daudela, bere arloko profesional onakdiren heinean, lanbide horren, arauen? erabilpenera; baina,
|
horrek
ez dakar berekin, beti, epaiprozesuak ezartzen dituen arauak ezagutzea (edota haiekin ados izatea).
|