Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎XIX. mendean hizkuntzak beherakada nabarmena izan zuen Nafarroan. Berak hizkuntza bizia nahi zuen eta horregatik euskara ikasten saiatu zen. Kezka hori kitatu zuen nolabait eta ahalegindu zen herrikideei begira.
2005
‎Lehen ziklo hori amaituta, bigarren zikloan Linguistika ikastea erabaki zuen. Jada urtebete egin du eta urtebete horretan euskara ikasten hasia da. Bigarren hizkuntza moduan ikasi du eta hizkuntzaz gain literaturari buruzko kontuak landu dituzte Itziar Aduriz irakaslearekin.
2008
‎Azkuerentzat, aurreko puntuan ikusi denez, ardura nagusia herriaren hizkuntza eta kultura aztertzea eta mantentzea zen, eta euskalduna ez zuen arrazak egiten baizik hizkuntzak. Horregatik euskara ikasten zuten arrotzei abegi berezia egiten zien, zirkunstantzia hau jatorri kontuen gainetik jarriz.
2012
‎Beraz, motibazioan jarri genuke indarra eta horretarako euskara ikasteko arrazoi instrumentalak agerian utzi. Beraz, euskara (corpusa) ikasteko zaila denaren usteari aurre egin zaio etengabean.
‎Hala ere, V. batzarraren inguruko ETAk, jendartean zegoen euskararen ezagutzaurria zela-eta, hizkuntza, naziotasunerako determinante baino, sinbolo indartsu etagarrantzitsuentzathartuzuen.Horrekin, euskalnaziokoa sentitzenzenakeuskararekikoobligazio bat izatea lortzen zen. Horrela, euskara ez zekiten naziokideen kasuan, obligazio horrek euskara ikastera edo gutxien gutxienez sortzen ari ziren ikastolaeta euskaltegiak bultzatzera behartzen zituen. Eta euskaldunak zirenen kasuan, aldiz, obligazioak, hizkuntza erabiltzera, alfabetatzera eta euskararen ingurukomugimenduan parte hartzera behartzen zituen.
‎Hala ere, V. batzarraren inguruko ETAk, jendartean zegoen euskararen ezagutzaurria zela-eta, hizkuntza, naziotasunerako determinante baino, sinbolo indartsu etagarrantzitsuentzathartuzuen.Horrekin, euskalnaziokoa sentitzenzenakeuskararekikoobligazio bat izatea lortzen zen. Horrela, euskara ez zekiten naziokideen kasuan, obligazio horrek euskara ikastera edo gutxien gutxienez sortzen ari ziren ikastolaeta euskaltegiak bultzatzera behartzen zituen. Eta euskaldunak zirenen kasuan, aldiz, obligazioak, hizkuntza erabiltzera, alfabetatzera eta euskararen ingurukomugimenduan parte hartzera behartzen zituen.
2014
‎ikasle elebidunek, euskara eta gaztelania dakizkitenek, askoz datu hobea dute ingelesean. Bistan utzi du horrek euskara ikasteko bidea handitu beharra. Hiru elekoa ez du zabalduko Jaurlaritzak dagoen dagoenean, baina ingelesa bultzatzeko asmoa du.
‎aukera, horrela adierazirik ezinezkoa dela hautu hori praktikan. Dena dela, murriztapen horrek ez du zehazki erran nahi gaur egun alderdi horretan euskarazko ikas irakaskuntza ez dela gauzatzen. Izan ere, adibidez, 2012/ 2013 ikasturtean baziren 6 ikastola eremu horretan, eta hartan ari ziren mila ikasle baino gehiago, Haur Hezkuntzatik hasi eta Nahitaezko Bigarren Hezkuntza barrenean hartuta (1.107 ikasle ziren, zehazki).
2017
‎Euskarazko kultur ekitaldiek (bertso saioak, euskarazko antzerkiak, filmak eta kabalkadak...) ere garrantzi handia dute: behin pertsona baten interesa piztu eta, pertsona horrek euskara ikasteko gogoa izanen du kultur ekitaldi hauek ulertzeko.
‎Euskarazko rockaren historiak badu ezaugarri bereizgarri bat: 70eko eta 80ko hamarkadetan, euskara lehen aldiz rockaren zenbait azpigeneroetan barneratu zenean, barneratze hori euskaraz ikasten ari ziren musikarien eskutik etorri zen sarri. Nabarmena da hori punk eta ska estiloen kasuan, molde horretako euskarazko lehen abestiak egin zituzten talde ezagunenak eta erabaki horren atzean egondako izen abizenak ikustea besterik ez dago:
‎Euskaltzaleon ikuspuntutik harro egoteko datua ez dela argi edukita, lan egin dugu euskaldunok euskaraz bizitzeko hautua egin dezagun eta ulertzeko gai direnek euskaraz bizitzea erraz dezaten behintzat, euskara ikasteko pausua emango balute idealena izango litzatekeelarik. Horretarako euskara ikastearen doakotasuna beharrezkoa da, erakundeek badute zeregina gai honekin oraindik ere.
2018
‎Gainera, bilduma horretan ez dago Gramática bascongada de los cuatro dialectos literarios de la lengua euskara lana, zortziehun orrialde dituena. Gramatika hori euskaraz ikasten laguntzeko egin omen zuen. Badira Campionen idazlanetan ikerketak, saioak, artikuluak, politika eta historiako hitzaldiak, txostenak, eleberriak, elezahar edo ipuinak, azterketa linguistikoak, etnografikoak edo kulturari buruzkoak eta abar.
2019
‎" Erranduren aldrebes ezartea (euskal egituraren ez errespetatzea)". Eta horrek euskara ikasten dutenez: " Euskaraz erraiten dute frantsesez erranen luketen bezala"; r edo rr gaizki ahoskatuak:
2021
‎lazko azaro/ abenduan Euskaraldia agertu zitzaigun, eta berri ederra izan zen denontzat. Ongi etorria izan zen ekimen hori euskara ikasten ari garenok zirikatu baikintuen. Izan ere, euskara praktikatzeko aukerak falta zaizkigu euskal ingurumenean bizi ez garenoi.
‎Egitura publiko horiek herrien azpiegiturak antolatzen dituzten gisa berean, biztanle berri horieri gogoa eman behar diote Euskal Herriaren historia ezagutzeko nahikaria ukan dezaten. Euskara ikasteko zer posibilitate baduten, horretarako euskara ikasteko elkarteak zein diren azaldu behar zaie. Zergatik ez, pertsona horieri ikasteko gogoa emaiteko, aitzin dasta bezala lehen kurtsoen segitzeko diru-laguntza bat eskaini?
2022
‎Pandemiak zertxobait apaldu zuen. Hala ere, egoera zail horretan euskara ikasi eta hobetu nahi duten herritarren gogoak hortxe dirauela azaldu zuen koordinatzaile nagusiak: «Azken bi urteetan arrakasta handiz egin ditugu ohiko ikastaroak, milaka lagunekin batera».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia