2005
|
|
Euskararekiko ikuspegi kontrajarri hauek badukete ondoriorik xurien eta gorrien kazeta elebidunetan. Zeren eta hasieran batzuek eta besteek euskara berdintsu erabiltzen bazuten ere (erran nahi baita guti, hautesle eta herrietako kontseiluetako frankok frantsesik ere ez zekitelarik bizkitartean), erlijioaren eusle izate
|
horrek
euskara erabiltzera ez ezik apaintzera zeramatzan apaizak. Hortaz, hiru apaiz idazle finkoren euskara on eta kalitatezkoari esker kazetan gure hizkuntza goiti joan zen, Eskualdun Onaren garaian() lehen aldiz nagusituz frantsesari; eta kazeta gorrietan, aldiz, beheiti.
|
2008
|
|
Indartze positiboari dagokionez, nabarmena da edozein hizkuntza erabiliz indartzaile ugari jaso daitezkeela familia giroan (elikadura, arreta, etab.). Baina orain ez gara hizkuntzaren familia erabilera aztertzen ari, komunikazio hizkuntza moduan zer gizarte erabilera duen baizik. Eremu
|
horretan
euskara erabiltzeak zenbait onura ekar ditzakeela ere esan behar da. Ama hizkuntza euskara duenarentzat, onura horiek jatorrizko komunitatearekin identifikatzeko arloekin egongo dira osatuta, nagusiki.
|
2009
|
|
Baina oraindik beste galdera bat geratzen da airean: ondo dago" de"
|
hori
euskaraz erabiltzea. Nik esango nuke ez dagoela gaizki, berak ere makina bat aldiz horrela erabili baitzuen, baina badagoela modu dotoreago eta zuzenago bat idazteko, euskarazko modu klasikoa deituko genukeena:
|
2013
|
|
Eta sare sozialetan komunikatzeari dagokionez, lehenik eta behin esan behar dugu ikasle ia ia guztiek (%97, 7) erabiltzen dituztela, gehienentzat (%86) komunikatzeko gehien erabiltzen duten bidea txat a dela eta gehien gehiengoak (%91, 6) euskara erabiltzen duela iruzkinak idatzi edo txatean aritzeko. Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta
|
horretarako
euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako talde eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatzizkoan.
|
|
Arabako erakunde
|
horretan
euskara erabiltzea bermatuta dute herritarrek.
|
2014
|
|
Baina kasu gehientsuenetan, euskaraz harremantzen diren kideez hitz egiterakoan, pertsona bera behin eta berriz errepikatzen dela konturatu naiz. Eta pertsona
|
horrek
euskara erabiltzearen aldeko hautua eginda daukala aitortu.
|
2016
|
|
• Hiriak, beraz, jokamolde oso aukerakoa permititzen dio pertsona euskaldunari, kontrolik gabekoa eta
|
horrek
euskara erabili beharretik libratu egiten du. Hor dator magikotzearen beharra osakin afektiboa indartzeko eta erabilerarako jauzia ahalbidetzeko.
|
2018
|
|
Valeria Silva brasildarrari eta Veronica Medina espainiarrari gertatu zaien bezala, euskara erabiltzearen aldeko egoera sozial batean murgilduta dagoenak, nahiz eta erdaraz hobeto moldatu, ahalegina egingo du egoerak sortzen dion behar natural horretara egokitzeko eta gehiengoak duen hizkuntza jokabidera moldatuko da. Beharbada, moldaketa edo egokitzapen hori ez du egingo nahi duelako, ezta horretarako borondatea duelako ere, baizik eta jokabide sozialaren aurka ez joateagatik, azken batean, sistema
|
horretan
euskara erabiltzeko dagoen arau soziala ez urratzeagatik eta gatazka ez sortzeagatik. Sistema sozial batean gehiengoak finkatutako arau soziala ez betetzeak gatazka sor dezake eta sistema sozial horren periferian, baztertuta gelditzeko arriskua dago.
|
|
Presidentziarekin negoziatu nuen euskaraz hitz egitea, aldi bereko itzulpena eginez. Lehen aldia izan zen foro
|
horretan
euskara erabiltzen zena.
|
2021
|
|
6 Gazteek maiz aipatu dute euskarak testuinguru batzuetan sortzen duen" marka": euskara erabiltzen duena" markatuta" gelditzen da, hau da, nabarmendu egiten da, testuinguru jakin
|
horretan
euskara erabiltzea ohikoa ez delako. Gazte askorentzat traba handia da hori euskara erabiltzeko.
|
|
euskara erabiltzen duena" markatuta" gelditzen da, hau da, nabarmendu egiten da, testuinguru jakin horretan euskara erabiltzea ohikoa ez delako. Gazte askorentzat traba handia da
|
hori
euskara erabiltzeko. Esan beharra dago, euskarak ez ezik, gaztelaniak ere marka sor dezakeela hainbat egoeratan.
|
2022
|
|
Heren batek baino zertxobait gehiagok dio euskara funtsezko ezaugarria dela den pertsona izateko(% 38) eta% 23,1ek neurri batean, baina gailentzen dena euskarak norbere nortasunaren sorkuntzan pisurik ez duela da(% 38,9). Are sakonagoa da joera
|
hori
euskarak erabiltzen duen pertsona bakar eta berezi egiten ote duen erantzunean, gehiengoa kontra agertu baita(% 49,7). Hortaz, euskararen marka orokortasunean aztertuta, badu atxikimendua, baina norbanakotasunera jauzi eginda ez du hainbeste konektatzen norbanakoaren identitatea eratzeko elementu bereizgarri gisa.
|
2023
|
|
Hizkuntza murgilketako ikasleen kasuan, elkarlana familiekin garrantzitsua da oso,
|
horrek
euskara erabiltzea erraztuko duten hizkuntza erabilerako esparruak areagotzen baititu. Horren haritik, aipagarria da Nafarroako toki entitateetako euskara zerbitzuek sortutako ERA proiektua, non helburua prestakuntza eta informazioa eskaintzea ereduko ikasleen familiei baita.
|