2023
|
|
Gipuzkoaren kasuan, Ikuskaritzari buruz bakarrik hitz egiten da, prozedura hasteko nahiz txostena emateko. Kontrara, Bizkaian, ez dago bereizketarik eta Tributu administrazioaren edozein organok prozedura ofizioz has dezake; betebeharpekoa zein prozeduretan egon eta tributuak aplikatzeko prozedura
|
horren arabera
eskumena duen organoak prozedura hasiko luke (hiru Lurralde Historikoen TFAOen 163 artikulua).
|
|
Bestetik, Lanaren eta Gizarte Ekonomiaren Ministerioak, edo autonomia erkidegoetan gai
|
horretan
eskumena duen kasuan kasuko organoak, estatutu izaerako hitzarmenen ondoreekin, indarreko hitzarmen kolektibo baten xedapenak heda diezazkiekete, enpresa eta langile edota jarduera sektore nahiz azpisektore batzuei, esparru horietan LELTBren III. tituluan ezarri hitzarmen kolektiboak sinatzeko ezintasunak horiei eragindako galerengatik. Ezintasun horren arrazoia izango da esparru horietan halako hitzarmenak negoziatzeko legitimazioa duen alderdirik ez izatea.
|
|
Bere eginkizunak lan arriskuak prebenitzearen ingurukoak dira (ikusi LAPLren 8 artikulua), berau baita estatuko Administrazio Orokorreko organo zientifiko eta tekniko espezializatua, helburu duena laneko segurtasuneta osasun baldintzak aztertzea eta ikertzea, bai eta baldintza horien inguruan hobekuntzak sustatu eta babestea ere. Era berean, gai
|
horretan
eskumena duten autonomia erkidegoek euren organoak dituzte.
|
|
Horrek, informazioaren argitarapenean berandutzak ematea ekar dezake, informazioa Estatuaren argitarapenerako Foru Aldundiek eman behar dutelako. Foru Aldundien arazoa konpontzeko eta informazio betebeharren argitarapenean atzerapenak ez gauzatzeko, irtenbidea epeen arauketak ekarri dezake eta lurralde historikoek
|
horretarako
eskumena dute. Bide hori 2023rako Bizkaiako Foru Aldundiak ezarri du, aurreko urtean egin zuen bezala, eta Bizkaiako Lurralde Historikoaren Aurrekontua onartzen duen abenduaren 28ko 10/ 2023 Foru Arauaren 47 artikuluan.
|
|
Baina ez bakarra, kredituaren apelazio desordenatuak eta tokiko zorpetzeak ekonomian eta finantza orekan izan ditzakeen ondorioengatik. Beste gogoeta bat da Konstituzioak oinarri terminoa erabiltzen duenean (EKren 149.1.11, 13 eta 18 artikuluak esate baterako) arau funtzioak ulertzen ari dela, eta funtzio horiek, behar den neurrian, uniformea eta erregela batzuk ziurtatzen dituztela, gai
|
horretan
eskumenak dituzten autonomia erkidegoek eskumen horiek gauzatu ahal izateko; baina eskumen horiek ez dira legegintzako eskumenekin agortzen; izan ere, tratamendu uniformea babesteak erregelamendu osagarria berrezartzen duenean, eta exekutiboa bera ere justifikatzen da. Neurria aztertzen ari garen kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga arrunta gainditzea dakarren kreditu eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena" 436.
|