2007
|
|
Leku izenak dira euskaraz ditugun lekukotasunik zaharren eta seguruenak. Euskal toponimia bakana denean ez da esanguratsua, baina maiztasun handikoa eta jarraikoa denean lurralde baten,
|
horrek
esan nahi du hango biztanleek euskara egiten zutela; euren hizkuntzan eman zizkietela izenak etxe, landa, soro, zubi, baso eta enparaduei. Euskal toki izenak bakandu edo mehazten diren lekuan, horrek esan nahi du hizkuntza ere ahul dagoela aldi horretan.
|
|
Euskal toponimia bakana denean ez da esanguratsua, baina maiztasun handikoa eta jarraikoa denean lurralde baten, horrek esan nahi du hango biztanleek euskara egiten zutela; euren hizkuntzan eman zizkietela izenak etxe, landa, soro, zubi, baso eta enparaduei. Euskal toki izenak bakandu edo mehazten diren lekuan,
|
horrek
esan nahi du hizkuntza ere ahul dagoela aldi horretan.
|
2008
|
|
Gurea bazterreko literatura bat da definizioz, literatura txikia,
|
horrek
esan nahi du zentrotik periferiara ez dagoela tarte handirik. Horregatik, baztertuta egotetik ez egotera pasa zaitezke oso denbora gutxian (eman dezagun Pello Lizarralde edo Jokin Muñozen kasuetan:
|
2013
|
|
Gaur egun errondarik egiten ez den hainbat herritan ere, Marijesien koplak batu izan dira.
|
Horrek
esan nahi du ezagunak izan direla, nahiz eta lekuko horiek errondaren beraren gomutarik ere eduki ez.
|
2015
|
|
Euskal kritikariek" aideplano konplexua" omen zuten beren kritika guztiak" panoramikoak" zirelako.
|
Horrekin
esan nahi zuen lan gehienak ez zirela obra edo autore konkretu bati buruzkoak baizik eta garai bati edo autore sorta baten ingurukoak. Horrek konkrezio falta zekarren, hau da, kritikoak ez zuela zehazki idazten, ez zela bustitzen.
|
|
Prosarako, ordea bentaja hori zerbait kaltegarri bihurtzen da, ez dago argotarik, aditza baldarra da, elkar hizketak asmatzerakoan kitaezina da ia artifizialtasun zaporea(" qué pasa contigo, tio" esateko" zer pasatzen da zurekin, osaba" ipintzea heroitasun bat da) eta, hitz batetan laburtzeko hizketa oso pobrea izanik, edo hizkuntzara pasa gabeak hizketaren bariaketak, oso zaila da edozein historia kontatzea garantia minimo batzurekin (beste exenplu bat ene irakurle maiteak, ez al duzue probatu inoiz zein zaila den euskaraz txiste bat kontatzea?) Honek guztiak ez du esan nahi euskal linguista askori entzun diodan bezala, bere esperientzia pertsonala kontatu didatenean gazteleraz izkribatzea errazagoa zaionik euskal idazle bati ere.
|
Horrek
esan nahi duena zera da, planteamendu literario bereziak egin dituela euskaraz nobela hori egiten hasterakoan, eta Bilboko subauzunetaz testu errealista bat egiteari adibidez utzi egin diola euskarak edo txukerak aldaketa handi bat ematen ez duen bitartean.
|
|
Azpimarra dezagun García Márquezi Literatur Nobel saria eman baino urte batzuk lehenagokoa dela aipua, saria 1982an eman baitzioten kolonbiarrari.
|
Horrekin
esan nahi dudana da idazlearen famatze behin betikoa baino lehenagotik zutela Potten haren ezaguera. Joxemari Iturraldek, esaterako, unibertsitate garaian irakurri zuen estreinakoz idazle kolonbiarraren lana.
|
|
Alde batetik, ekoizpen soziala da, baina bestetik, eta batez ere, mundu administratuari kontrajartzeko ahalmenagatik da sozial; hots, bere negatibitatean, termino hegeliarretan esatearren.
|
Horrek
esan nahi du ez duela artearen edukiak egiten obra bat sozial, baizik eta mundu administratuari uko egiteko bere gaitasunak, eta gaitasun hori obraren kalitatearen mendeko da hain justu; zenbat eta negatibitate handiagoa, orduan eta obra gorenagoa.
|
|
OARGUIk eman zion, halaber eta estreinakoz, elizarena zen multikopista makina ezagutzeko parada. Haren bidez argitaratzen zuten aldizkarian hasi zen idazten eta huraxe izan zen, honenbestez, bere lehen publikazio esperientzia,
|
horrek
esan nahi duenarekin: testuaren zabalkundea, irakurleen iritziak jasotzea eta abar.
|
2017
|
|
Atutxaren argudiora itzuliz, beraz, gakoa litzateke zer esan nahi duen" neutralizatu" hitza erabiltzean. Izan ere, onar liteke BNYB k independentismoa" neutralizatu" egin duela, baldin eta
|
horrek
esan nahi badu aintzat hartu ez duela; ez, ordea, BNYB k independentismoari zilegitasuna kendu egin diola esan nahi
|
|
Horrek ez du esan nahi injustizia horien aurrean besoak gurutzaturik egon behar dugunik.
|
Horrek
esan nahi du ez dugula sekula ere justizia erdietsi izana aldarrikatzerik izango, istant berean garaitu nahi izandako zapalkuntza eta totalitarismoa biderkatzen ariko baikinateke. Horra askatasun amets zintzoen ezina.
|
|
Horrek ez du esan nahi maitasuna eta konpromisoa erabat ezinezkoak direnik, puruak ezin direla izan baizik. Are garrantzitsuago,
|
horrek
esan nahi du kutsadura hori onartzetik abiatu dugula edozein maitasun edo konpromiso, horixe baitugu aukera bakarra ezein bermerik ez bada ere maitasuneta konpromiso maila altuagoak erdietsi ahal izateko. Izan ere, desamodioa, abandonua eta ezaxola erabat garaitzerik ez dagoela jakin arren, garaitze hori ezin utzizko helburutzat jotzen jarraitu behar dugu.
|
|
alde batetik, singularra bere horretan ezagutu ahal izateko bere singulartasunaz jabe gaitezen, alegia, ezagutza egitura orokorren pean hartu behar da, hots, hizkuntzaren pean; bes120 Zentzu horretan, Carla modernista berantiartzat hartu behar dugu, mundu ikuskera apokaliptiko batean ardaztua. taldetik, baina, singularrak bere singulartasuna uxatzeko joera agertu ohi du ezagutza egitura berberen pean egonda ezagutu ahal izan badugu singularra ez da erabat singular edo arrotz izango, alegia. Horrela, bada, ezagutza egituren orokortasunak singularra posible eta ezinezko bihurtzen du aldi berean.121
|
Horrek
esan nahi du singulartasunik egon badagoen arren, ez dela inoiz singulartasun purua, hein batean edo bestean orokortasunez, arruntasunez kutsatuta dagoela beti ere. Singulartasun purua erabat arrotz, ulertezin, atzemanezin litzaigukeen eremuan legoke.
|
2019
|
|
Hori dela eta, irakasleen eta instituzioen esku geratzen da erabakitzea zer den irakatsi beharrekoa, eta zein autore ezagutu behar dituen ikasleak Batxilergoa amaitu aurretik.
|
Horrek
esan nahi du irakaslea behartuta dagoela nolabaiteko erdiguneak sortu edo jarraitzera" (49).
|
2021
|
|
" Bai, hori da.
|
Hori
esan nahi nuen. Biak jarrita, testua zein irudia, ez dagoela irakurketa kritikorik.
|
|
Parte hartu dutenek motibatuta daudela aitortzen duten arren, bere aldetik, ez direla horrela sentitzen adierazten dute ikasleek, denak hori funtsezkoa dela esatean bat datozenean.
|
Horrek
esan nahiko luke, ikasleak motibatzea zeregin zaila dela norbera motibatuta egonda ere (IE2, EIAE3, AIR1), eta nerabeak motibatzera iristeko, norbera motibatuta lan egitea baino zerbait gehiago behar da, beraz. Hau da, nola motibatu (DGIR1).
|
|
" Horrek guztiak hezkuntza praktikan emozio estetikoetan esperientziak sartzearen garrantzia, egokitasuna eta beharra eskatzen du.
|
Horrek
esan nahi du, nolabait, hezkuntza emozionala zeharkako gaitzat hartu behar dela, eta curriculumean txertatu behar litzatekeela hezkuntza maila guztietan eta ikasgai guztietan(...)".
|
|
Arloak bizi duen egoeraren eta horren arrazoien diagnostikotik abiatuz, literaturaren didaktikak etorkizunari begira dituen erronken identifikazioa eta zehaztea ikerlan honen helburu nagusietakoa da, betiere, metodologiari jarraiki, ikerketan parte hartu dutenen adierazpenak oinarritzat hartuz. Aurreko ataletan gertatu legez,
|
horrek
esan nahi du ez direla, akaso, etorkizunera begira arloak dituen erronka guzti guztiak agertuko, edota azaltzen direnak ez direla ikuspegi guztietatik garatuta egongo gaia alde askotako eta oso konplexua den heinean, baina metodologia ere xede da lan honetan, ezinbestean.
|
|
Sei asteko errutina astebeteko sei ataletan banatuko da, eta aste bakoitzean 30 bat minutuko lau saio programatu ditugu, DBHn Euskara eta Literatura ikasgaiari astean lau saio eskaintzen zaizkiolako.
|
Horrek
esan nahi du errutinak irauten duen bitartean, ikasgaiaren denboraren saio bakoitzaren erdia eskainiko diogula; eta, ez literaturaren lanketari soilik, izan ere, xede nagusietako bat nerabeak sortzen jartzea izango da, eta, horrela, sormena eta sorkuntza lantzea. Literatur jardunak sorkuntza helburu izatea, alegia, baina, Heziketa Literarioen printzipioei jarraiki, irakurketa, eta ondorioz, literatur testuen ezagutza eta jabekuntza oinarri izango duen sormenaren garapena.
|
|
Zaharrak berri bildumaren bosgarren alera heldu gara.
|
Horrek
esan nahi du Etnografia atalak izeneko blogak sei urte daramatzala astean astean etnografiari buruzko artikuluak gizarteratzen.
|
|
1898 neguan migratu zuen azkenekoz" enarak". Negu hartan gogotik egin zuen lan; apirilean ezkontzekoa zen Izaban, eta
|
horrek
esan nahi zuen bakarrik itzuli behar zuela, besteek baino lehen. Ez dakit zenbat espartin josiko zituen.
|