Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Dena dela, pelikula pare bat egin dira. Interesgarria litzateke horrelakoak kontatzean nola kontatzen dugun ikustea, hori ere gure erara bizi ditugu eta.
‎Parrandan gaudenean baten batek bertso bat eskatzen digunean derrigor bota behar dugula iruditzen zaio. Hori ere gure lana delakoan dago, eta amorratu egiten da ezetz esaten diodan bakoitzean. Urteak daramatzagu gauza berari bueltaka, eta oraindik ere esaten dit garai bateko bertsolariak ez zirela gure modukoak.
‎Baina hezkuntzari ezarritako kooperatiba kontzeptuaren arrakastak ez die erantzuten soilik aurretik aipatu ditugun arrazoi guztiei, hala nola kalitateari eta Bikaintasuna lortzeko etengabeko ahaleginari. Arrazoi horietaz gain, kooperatibistaren berezko filosofiak, eta ikastetxe batek zer izan behar duen eta haren helmugek zer izan behar duten nola ulertzen duen, horrek ere gure hezkuntza bidearen arrakasta dakar. Hala, gure ikastetxe ia guztiek onura publikoko izaera dute, hau da, ez dute irabazi asmorik.
‎Pozgarriagoa izango da. Baina garbi dago senideek egun hauetan sentitu duten haserrea, larritasuna eta egonezina adierazi behar dutela, eta horretan ere gure babes osoa izango dute.
‎Herrialde horretan lehengaiak askoz ere merkeago ekoizten direnez, Europak diru gutxiago ordaindu du, garestiago gertatuko zaion arren. Ez kezkatu, zor hori ere guk kitatuko dugu, orain edo geroago. Esan gabe doa, Europako tomate eta limoiak, azpi-produktutzat hartuta, zakarrontzira edo zuku fabrikara joango direla.
2016
‎osasun gaietan, konplexutasun handiko predikzio ereduetan, adibidez, eguraldia?, hizkuntza teknologietan... aurrerakuntza handiak egin ahal izango dira seguruenik.Albistea batzuentzat propagandistikoa da, beste batzuentzat iraultzailea, askorentzat beldurgarria; ez ahaztu GOa bera gizakiok asmatu genuen bezala, AlphaGO ere gizakiok asmatu eta programatu dugula. Beldurtu baino, hobe genuke GOak duen filosofian apur bat barneratzea, hori ere gure arlo askotarako balia baitaiteke; zein dira gure askatasunak, nola defendatuko ditugu, nola eskuratu berriak, nola erdietsi eremu berriak... GOazen beste horretan pentsatzera.
2019
‎Kanporaketara joatea ere, udazkenean geunden bezala egonda, bandera bat irabaztearen antzekoa izango litzateke guretzat.Taldea atzean ibili dela kontuan izanda, entrenatzaile zaren aldetik, lan psikologikoak aurreko urteetan baino garrantzi handiagoa izan du. Denetik egin behar izaten da. Entrenatzen ondo ibili garenez, gozatzeko aukera ere izan dugu, eta, arrauna benetan gustatzen zaigunez, hori ere gure alde izan dugu emaitza txarrenak izan diren garaian behera ez egiteko. Daukagunari eta garenari ahalik eta errendimendu onena ateratzen saiatzen ari gara.
2021
‎Baina egia da, nahiz eta kopuruz emakume gutxiagok parte hartu, beti lortzen dugula gorengo mailara heltzea. Gaizki egiteko, neska askok ez apuntatzea erabakitzen dute eta dugu, eta horrek ere gutaz eta gure sistemaz asko esan nahi du. Buruz buruko horren parte izatea ohorea izan zen niretzat, Onintza Enbeitak txapela eskuratu zuenean izan zen bezala.
‎Ia 250 urte independente direla Ipar Amerikan, eta europartasunak baldintzatzen du oraindik nortasuna. Bestalde, ez ote da hori ere gure artean zabaldu den espainieraren bidez, ohi bezala, ezin sekula zuzenean mailegatu, arrazializatu berbak ezkutatzen duena. Gu omen garen hori ez den beste edozein lagun izendatzeko baliatzen dena, beste esan gabe, baina beste esateko erabiliko genukeen marra berbera marraztuz lurrean?
2022
‎Ez gara espainiarrak edo frantziarrak sentitzen, euskal herritarrak baizik. Bai, baina hori ere gure egunerokoan azaleratu beharra dugu, hainbatetan egin dugun modura, zeren, guztiok dakigun bezala, betidanik gure betiko etsaiek hori ere desitxuratu nahian dabiltzalako. Horregatik, nire ustetan, eskura eta begi bistan ditugun aipatu aukerak ezin dira alferrik galdu.
‎Aldarritik edo kritikatik ere izan dezake gaiak, baina bereziki horretaz jabetzera eraman nahi du ikusleria. «Nahiz eta askotan gizarte honetako itxurakerietan galdu eta besteei fatxada eder bat erakutsi, denok daukagu gustatzen ez zaigun edo agian oso erakusgarria iruditzen ez zaigun alderdi bat, eta hori ere bagara, hori ere gure parte da; eta hori argitara ateratzea da helburua, edo, gutxienez, horretaz ohartzea».
2023
‎denek ditugu burmuin ezberdinak; beraz, horrek azaltzen du batzuk ezkerrak izatea eta besteak eskuinak; edo batzuentzat beren sexu berekoak izatea erakargarri eta beste batzuentzat, berriz, beste sexukoak. Hori ere gure burmuina da. Luzaz, norma bat onartu da, eta gainerakoak ziren nahasmendu, gaixotasun, aldaketa eta urritasun gisa hartu dira, besteak beste.
‎Baina ez horiek bakarrik: udal mailako politikak ere eragina izan dezake eta, esaterako, herri batean aparkaleku bat eraiki nahi badute eta horren inguruan udalean dauden indarrak ez badaude ados, gerta daiteke horrek ere gure arloan interferentziak sortzea».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia