Emaitzak: 5
2012 | ||
Haatik, integrazio horrek ez du eragin maila bereko aldaketa estrukturala esparru pribatuan, etxeko lanen ardurek sexuen artean banaketa zuzenagoa izan dezaten. Aitzitik, gizarte egitura patriarkalaren sustraiak, hau da, esparru publikoaren eta etxeko esparru pribatuaren arteko ohiko bereizketak, bere horretan dirau, eta banaketa | horrek emakumezkoen «ardura bikoitza»ren egoera kontraesankorra sortu du, elkarteen esparruko emakumeen partaidetza hainbeste baldintzatzen duena. Hala, nabarmen gelditzen da, beste behin ere, berdintasun formala lortu den arren, berdintasun sozialak aurretik bide luzea ibiltzeko duela oraindino (Postigo Asenjo, 2007; Sánchez Muñoz, 2004). | |
2015 | ||
Sarrionandiaren bitarteko prosa eta poesia lanak Mendebaldeko tradizio kultural eta literarioarekiko leialak dira emakumezkoaren irudikapenari dagokionez. Izan ere, garai | horretako emakumezkoen irudikapenak ikuspegi guztiz androzentrikotik eraikiak izan dira eta, hala, Bestea irudikatzen dute. Garai horretako prosa eta poesia lanetako emakumezkoek estereotipatutako rolak betetzen dituzte: | |
Gorputza nabarmentzen da haien kasuetan, eta maiz, gainditzen ez den zerbait da; beste batzuetan emakume tasuna nahikoa da haien irudia ñabartzeko (izan ama, amona edo maitearen kasuetan, adibidez). Halaber, garai | horretako emakumezkoak gizonezkoen osagarri dira, izan preso dagoenaren ama/ amona direlako, hilda dagoen soldaduaren ama direlako, gizonezkoaren gutunak/ poemak/ laztanak jasotzen dituzten maitaleak direlako, borrokan dagoen gizonaren zain dagoen alaba, ama, amona direlako, borrokara joandako seme haren ama harroa direlako, arkitekto famatu baten emaztea edo armadako buruzagi ohiaren alaba direlako.... | |
Gizarteko rolak ere askotan birproduzitzen dira bertsolariek hartzen dituzten roletan, adibidez, gizonezko pertsonaiak sexurako gogoa azaltzearena. Era berean, ohikoa da bikote harremanetako gaietan «zure ama» arazo bezala planteatzea ere, eta gehienetan gizonezkoa den pertsonaiak botatzen dio | hori emakumezkoari. Halaber, adinekoen sexualitateari eta intimitateari buruz umorea egiteko dagoen joera ere deigarria da. | |
2019 | ||
Poemako gai nagusia neska gazte baten sexu irrika da. Nola erlazionatzen da gai | hori emakumezkoen literaturarekin (eta bide batez poesia erotikoarekin, eta bi horiei oso loturik aurkeztu ohi den herri literaturarekin). Ildo beretik, Lazarragaren VII. ahapaldiko içorradu aditzaren esanahiari helduz, haurdun geratzeko kezka/ nahiaren gaian sakondu daiteke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Uztaro | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hori emakumezko | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hori emakumezko gizonezko | 1 (0,01) |
hori emakumezko irudikapen | 1 (0,01) |
hori emakumezko literatura | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |