2008
|
|
Sexuen arabera, emakumeen %80, 4k posta elektronikoa erabiltzen dute; gizonezkoekin duten aldea ehuneko 2,1 puntukoa da, gizonezkoen alde. Gizonezkoen %62, 2k komunikabideak bisitatzen dituzte, eta
|
horretan
emakumezkoekin duten aldea ehuneko 9,4 puntukoa da, gizonezkoen alde.
|
2016
|
|
Nozio hau ezinbestekoa zaigu egungo dinamikak ulertzeko, besteak beste, generoa gizarte egiturarekin lotzen duelako. Generoa sexuan oinarritutako irakurketa edota interpretazio soziala litzateke, eta
|
horren arabera
emakumezkoei eta gizonezkoei hainbat funtzio, betebehar, balio, ezaugarri eta abar atxikitzen eta ezartzen zaizkie. Genero sistemak argi uzten digu sexuan oinarritutako irakurketa sozial hori (generoa) ez dela inolaz ere inozentea, eta ere berean nabarmena da botere sistema batean guztiz txertatua dagoela.
|
2018
|
|
Aztergai honetan hiztunaren sexuari erreparatuko diogu, eta landuko dugu zer eragin duen hiztuna emakumezkoa ala gizonezkoa izateak8 Emaitzen analisia adinaren arabera egingo da honakoan ere, horrela bereizi ezean, orokorrean hartuta, sexuaren araberako aldeak ez baitira bistara agertzen. Helduen multzoak –multzo handienak– eragin berdintzailea du, multzo
|
horretan
emakumezkoen zein gizonezkoen erabilera maila antzekoa baita, eta horrek ezkutatu egiten du haurren, gazteen eta adinekoen portaera.
|
|
Sozializazio prozesuaren bidez bi subjektu mota sortzen dira (neskak eta mutilak) eta eredu
|
horren arabera
emakumezkoek atxikimendu handiagoa erakusten dute hezkuntza eta arauekiko, eta horretarako sozializatuak dira, sistema indartzeko; gizonezkoak, aldiz, arauen kontra joan ohi dira, eta apurtzailea izatea beraien identitatea sortzeko edo garatzeko elementu bat da. Honako hau, prestigioarekin zuzenean lotuta dagoen elementu da.
|
|
Sozializazio prozesuaren bidez bi subjektu mota sortzen dira (neskak eta mutilak) eta eredu
|
horren arabera
emakumezkoek atxikimendu handiagoa erakusten dute hezkuntza eta arauekiko, eta horretarako sozializatuak dira, sistema indartzeko; gizonezkoak, aldiz, arauen kontra joan ohi dira, eta apurtzailea izatea beraien identitatea sortzeko edo garatzeko. hor hainbat datu interesgarri agertzen dira. Aldiro aldi oro egiten diren neurketetan Lehen Hezkuntzako 4 mailako ikasleek (9 urte) eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2 mailako ikasleek (12 urte) parte hartu ohi dute.
|
2022
|
|
Bada, hitanoaren paradigma berria delakoaren baitan, emakumezkoek ildo propio bat lantzen dihardute azken urteotan. Emakumezkoen hitanoak bizi duen egoera kaxkarra dela batetik, eta tresna
|
horrek
emakumezkoen ahalduntzean joka dezakeen papera dela bestetik, diskurtso berriak nahiz herri mailako ekimenak ari dira emeki loratzen.
|
|
Emakumezkoen hitanoak bizi duen egoera kaxkarra dela batetik, eta tresna
|
horrek
emakumezkoen ahalduntzean joka dezakeen papera dela bestetik, diskurtso berriak nahiz herri mailako ekimenak ari dira emeki loratzen.
|