Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Egun gutxi batzuk beranduago zabaldu zuten bere erakusketa Guggenheim Bilbao Museoan, Flandesko arte barrokoaren beste maisu batzuen lanekin batera. Kronikek diote Rubensek nederlandera, frantsesa, ingelesa, italiera eta gaztelania behar bezala menderatzen zituela, eta horregatik egin behar izan zituela behin baino gehiagotan diplomatiko lanak. Katolizismotik kalbinismora eta Kalbinen ideiak utzi eta berriro ereErromako diziplinara itzulitako gizona izanik (1577-1640, koka gaitezen ongi), Rubensek Errenazimentu garaiko gizonaren traza guztiak zituen (ez da Leonardo izango, baina hortxe nonbait), baina, hara non, barrokoaren maisu handienetakoa dugu.
2005
‎Gazteak euskarazko telebista kontsumitzera bultzatu nahi baditugu, ohitura hartzeko" amu" egokiak eskaini behar zaizkie. Beharbada oso ikusle exijenteak dira, agian ez da beti dirua irabaziko, baina, gure iritzian, telebista publikoak apustu hori egin behar du. Etorkizunera begira egindako apustu sendoa:
2006
‎Lanaren mamia, lehen esan duguna gogoratuz, derrigorrezko eskolaldia bukatzen duten gazteak Euskal Herrian eta Munduan bizitzeko prestatuta egon daitezen eta bizitza osorako hezkuntzarako oinarri sendoak lor ditzaten, horretarako egin behar duten curriculuma edo kultur ibilbidea hautatzea eta eskaintzea da. Bizitzarako prestatzea ikas arlo batzuetako ezagutzaz jabetzea baino gehiago da.
2007
‎Kasu honetan ere, liburutegi digitalaren sormenerako ere, ezinbestekotzat jotzen dugu Liburutegi Nazionalaren beharra; erakunde horrek egin beharko dituen funtzioak ezinbestekoak dira nazioarteko liburutegi digitalean Euskal Herria herri bezala ordezkatu ahal izateko. Oso herri txikia osatzen dugu, eta urteko 1.500 eta 2.000 liburu inguru argitaratzen bada ere, liburutegi digitalen antolamendua erakunde publiko baten mende izan beharko litzateke.
2008
‎Ikuspegi teorikotik, esan genezake immigrazioak egungo autogobernuaren defizitak azaleratzen dituela. Debate hori egin behar da Katalunian, gehiengo eta gutxiengoen arteko kultura duala dagoela onartzeari egiten baitio erreferentzia. Botere erlazio horretan, etorkinaren egoerak berebiziko garrantzia hartzen du.
2010
‎Integrazio gaia, bestalde, arlo sozialetik eta politikotik landu da. Batetik, etorkinen eta harrera-gizartearen (banaketa horri egin behar zaizkion ñabardura guztiekin) arteko hartu-emana eta balizko integrazio prozesua aztertu dugu; eta bestetik, gai horren inguruan Hego Euskal Herrian lehian diharduten nazionalismoek zer diskurtso garatu duten: euskal nazionalismoak etorkinak politikoki integratzeko ahalegina egin du, konpromiso politikoa hobetsiz (euskara ikasi beharraren gainetik, batzuetan); eta espainiar nazionalismoak euskal nazionalismoaren baztertze politika salatu du, behin eta berriro.
2012
‎Uste dut nabari-nabaria dela bi testuen arteko jarraikortasuna. Aldiz, zein da paralelismo horretaz egin behar dugun interpretazioa. Hor hasten dira lanak.
2014
‎Gizarte behe-mailako jendea, kultura gutxikoa. Hori zen ‘herria’ guretzat eta horri egin behar zitzaion kasu, hori eredutzat hartu eta horri jarraitu.
2015
‎Curriculum akademikoa premiatu da. Eta hori egin behar da, ez ditugu irakasle txarrak behar. Baina, hizkuntzaren inguruko gaitasunak, aktitudea eta formazioa bigarren plano batera pasatu dira, argi eta garbi (1 belaunaldia.
2018
‎Modu asko daude hori egiteko edo hori bera sentitzeko. Baina egia da desobedientziak ematen dizula ahalduntze hori, erabakitzen baituzu horixe dela une horretan egin behar dena. Beste une batzuetan beste gauza batzuk izan daitezke, baina une horretan horixe da.
2020
‎Jazarpen sistematiko horren azpian egin behar izan zuen lan belaunaldi oso batek. Estrategiak asmatu.
2021
‎Aldaketa hori egiteko, lege bat atera zuten buletinean, eta indarrean sartu zen. Horrek esan nahi zuen, beste zer edo zer egitea agintzen baziguten, euskara gaiak utzi eta esaten ziguten hori egin behar genuela. Eta halaxe egin behar izan genuen.
‎Irakasleak errebeldea izan behar du. Egin behar den hori egin beharko du, bai, baina, gero, euskaltzalea izan behar du. Eta horretarako aktibo egon beharko du, euskararen mugimenduari eta metodologia berrienei adi.
2022
Horren kontra egin beharko dugu ba, ezta. Horrelako eraikinak merkaturako ikurra besterik ez dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia