2002
|
|
Eta, bestetik, eskolako materia guztiek berenhistoria daukate: urtez urte materia
|
horri
kurrikuluan eman zaion garrantzia edo garrantzirik eza, programak, erabilitako didaktika, materialak, ebaluatzeko modua, etab. (Bronckart, 1989; Johsua Dupin, 1993.
|
2004
|
|
Hala ere, honek guztiak garrantzi berezirik ez duela sinesten badute berriro... Une honetan bakarra badago ere, agente
|
horren
curriculuma irakurri dut: Michael Ramírez da, guraso kubatarrak, militarra, hainbat ekintza egindakoa munduan zehar.
|
2005
|
|
irakasleek irakatsi eta ikasteko prozesuaren etengabeko ebaluazioaren beharra dute. Ebaluazio
|
horrek
curriculum hobekuntzaneragingo du.
|
2010
|
|
Veleiako familia handi batean jakintsu egiptoar bat hartu zutela seme alaben irakasle gisa, eta haren herriaren historia, idazkera, kultura eta sinesmenei buruzko gaiak landuko zituztela eskolan. Aurkitutakoa Veleiako ikastola
|
horren
curriculuma zen nolabait esanda, zeramiketan idatzitako eskola oharrak. Irakasle egiptoarra etxean izanda, Veleiako familia, maila handikoa?
|
|
Euskal dimentsioa landu arin egotearen kontua ez da, askok hala deitoratzen badu ere, curriculum dokumentu ofizialetara mugatzen. Beteago edo ahulago, esplizituago edo inplizituago, aspaldidanik heldu izan zaio gai
|
horri
curriculum dekretuetan eta Sailaren dokumentazio ofizialean. Hortik kanpora dago, nire ustez, defizit nagusia:
|
|
Helburua hezkuntza sistemaren egoera ezagutzea da, ikasleen ikaskuntzak baloratuz. Balorazio
|
hori
curriculumaren oinarrizko gaitasunak batera ebaluatuz lortzen da: hizkuntza komunikazioa, matematika, ezagutza eta mundu fisiko, sozial eta hiritarrarekiko elkarreragina.
|
2012
|
|
Nolanahi ere, zure lasaitasunerako diotsut, ez zizun oso arrain handi batek ihes egin. Betelu
|
horren
kurrikuluma ez da inor txunditzeko modukoa. Odol deliturik ez.
|
|
Izaera ireki eta deszentralizatu
|
horrek
curriculum garapena eragiten du, egokitzapen prozesu gisa ulertuta. Esan nahi baita curriculuma hurrengo eraketaren eta curriculumaren zehaztapen mailen oinarria dela, estatuko legeditik abiatu eta gelako lanean egikaritzen dena.
|
|
Aurreko ariketan identifikatutako gaitasun batzuk egokitu, gehiago zehaztuz, azalduz edo osatuz, lehentasunak finkatuz..., eta, ondoren, bildu helburua (k) berridatziz. Banatu helburu
|
hori
curriculumak ezarritako eremu edo eremuetan. Baloratu aurreko bi ariketetako emaitza ondorengo galdetegia erabiliz.
|
|
Haur Hezkuntzako zenbait ereduk asko azpimarratzen du haur bakoitzak egunean zehar zer egin erabaki ahal izateko denborak eta espazioak edukitzeko daukan beharra. Autonomia
|
hori
curriculumaren, ataza gakoak, egiteko asmoz planteatzen diren zuzendutako lanetarako tarteekin konbinatzen da.
|
2013
|
|
Hala jasotzen du Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen abuztuaren 19ko ebazpenak (BOE). Neurri
|
horrek
curriculumeko edo curriculumetik kanpoko praktikak egiten dituztenei eragiten die, hau da, gradu, master edo graduondoko praktikak egiten dituztenei. Uste da bi milioi bekadunek etekina aterako diotela.
|
2015
|
|
• Ahozko hizkuntzaren programazioa egitea, eta
|
horretarako
curriculumeko edukiak lantzea. LHko curriculumak zein BHko curriculumak ere ahozkoari tokia eman diote; hala ere, garrantzi handiagoa eman lioketelakoan gaude.
|
|
Guztiak eskatuko die pertsonak formatzea. Eta
|
hori
curriculumarekin lotuta dago.
|
2016
|
|
Mohammed, Paula eta musika eskolako haien ikaskide guztiak Gabonetan adinduen egoitzan emateko kontzertu bat prestatzen ari dira. Eskolan dagoeneko tradizioa da Lehen Hezkuntzako 6 mailako ikasleek ikuskizun hori prestatzea eta egitea, irakasgai
|
horretako
curriculumean lantzen diren adierazpen musikaleko jakintza eta abileziak aprobetxatuz. Ongi eta ozen abesten ahalegintzeaz gain, antolaketa lanetan, adinduekin komunikatzen, autokontrolean eta abar trebatu behar dira.
|
2017
|
|
Arazo hori are konplexuago gertatzen da estatu nazioen menpeko diren nazioetan, gure kasuan bezala. EAEk hezkuntza eskuduntza batzuk badituen arren, oinarrizko elementuetan zentralizatua dauka bere hezkuntza sistemaren eta
|
horren araberako
curriculumaren ezarpen nazionala.
|
|
Hala gertatu da, esaterako, Liman (Peru), Sao Paulon (Brasil), Necochean (Argentina), Bartzelonan, Mallorcan eta Valentzian (Herrialde Katalanak), Bordelen, Toulousen, Parisen eta Marseillan (Frantzia), Dublinen (Irlanda), Madrilen (Espainia), Londresen (Erresuma Batua), Sydneyn eta Melbournen (Australia), Kaledonia Berrian... Halaber, Buenos Airesko (Argentina) Euskal Echea eskolak Korrika txikia antolatu du aurten ere (euskara ikasgai arautua da eskola
|
horren
curriculumean). Aipatzekoak dira, orobat, Samsara Nepaleko Garapenerako Lankidetza Elkarteak Korrikaren inguruan antolatu dituen bi korrikaldiak (Lalitpur eta Nuwakot en).
|
2020
|
|
Hala ere, ona litzateke inplikazio hori areagotzea, horrek murriztu egiten baitu gazteak arazoetan erortzeko arriskua. Zer ekarpen egiten dio esperientzia mota
|
horrek
curriculum profesionalari. Boluntarioen balioekin beste jarrera batzuk ere hartzen dira, hala nola talde lana, lidergo gaitasuna, arazoak konpontzea edo komunikazioa hobetzea.
|
|
Ikasleen hezkuntza prozesua errazteko helburuz sortu dute Bitartean, etxetik ikasten saioa. Lehen Hezkuntzako 1 eta 4 maila arteko ikasleei zuzenduta egongo da bereziki eta edukiak adin tarte
|
horretako
curriculumari lotutakoak izango dira. 30 minutuko saiotxoak izango dira, euskaraz, eta maila bakoitzari dagozkion materialak landuko dituzte.
|
2021
|
|
lehenik eta behin, testuliburuak edota urtetan erabilitako material didaktikoek sorrarazten duten morrontzatik ateratzeko zailtasuna, eta bigarrenik, esperimentaziora eta hezkuntza berrikuntzara hurbiltzeko jarrera erresistenteak. Halaber,
|
horri
curriculuma eta programazioa betetzeko beharrak eragiten duen itomen eta larritasun sentimenduak ere gehitu behar zaizkiola ohartarazten du IE6 k.
|
|
Horregatik azpimarratzen dugu Euskal Curriculumaren garrantzia; gure hizkuntzak, kulturak, izaerak, ezaugarriek behar dute beren zaintzaz, transmisioaz eta sorkuntza berriez arduratuko den esparrua, eta hezkuntzan, esparru
|
hori
Curriculum antolaketa da. Ondorioz, ezinbestekoa da gure curriculum propioa izatea; ez digu balio %40 guk ezartzea, %100ean finkatu behar dugu.
|
|
Lehenengo saiakera Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailak burutu zuen 1996an argitaratutako" Euskal Dimentsioa Curriculumean" izeneko lehen txostenarekin; lehen txosten horri jarraitu zion bigarren batek 2003an. Haatik, azken proiektu hartan parte hartu zutenen artean zalantzak eta kezkak piztu ziren, bereiziki" euskal dimentsioa" ren inguruan, kontzeptu
|
horrek
curriculum espainolaren zatia edo eranskin hutsa baino ez zela baitzioen. Bestetik, paraleloan, Ikastolen Elkarteak ere plazaratu zuen bere lehen txostena 1998an —Jaurlaritzarena baino bi urte beranduago," Ikastolen curriculumaren Euskal Dimentsioa" izenpean.
|
2023
|
|
Adimen artifizialak datuez elikatzen direla badakigu, eta datuetan emaitzak inplizituki joaten dira adierazita. Herri batean irakurtzen ez dakiten pertsona guztiak kale batean bizi baldin badira, adibidez, kale
|
horretako
curriculumak baztertzen ikasi dezake lan aukeraketa optimizatzera bideratuta dagoen adimen artifizial batek, ikasi egin baitu hor arrakastarako aukera gutxi dagoela. Hala, kale horretako pertsonek beti izango dituzte arazoak lana aurkitzeko, adimen artifizial hori inplementatuta dagoen sistema guztietan.
|
|
William Layton Laborategian sartzea ez zen erraza. Aurre aukeraketa bat zegoen eta
|
horretarako
curriculuma eta argazkiak bidali behar ziren.
|