Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2002
‎Eta, bestetik, eskolako materia guztiek berenhistoria daukate: urtez urte materia horri kurrikuluan eman zaion garrantzia edo garrantzirik eza, programak, erabilitako didaktika, materialak, ebaluatzeko modua, etab. (Bronckart, 1989; Johsua Dupin, 1993.
2004
‎Hala ere, honek guztiak garrantzi berezirik ez duela sinesten badute berriro... Une honetan bakarra badago ere, agente horren curriculuma irakurri dut: Michael Ramírez da, guraso kubatarrak, militarra, hainbat ekintza egindakoa munduan zehar.
2005
‎irakasleek irakatsi eta ikasteko prozesuaren etengabeko ebaluazioaren beharra dute. Ebaluazio horrek curriculum hobekuntzaneragingo du.
2010
‎Veleiako familia handi batean jakintsu egiptoar bat hartu zutela seme alaben irakasle gisa, eta haren herriaren historia, idazkera, kultura eta sinesmenei buruzko gaiak landuko zituztela eskolan. Aurkitutakoa Veleiako ikastola horren curriculuma zen nolabait esanda, zeramiketan idatzitako eskola oharrak. Irakasle egiptoarra etxean izanda, Veleiako familia, maila handikoa?
‎Euskal dimentsioa landu arin egotearen kontua ez da, askok hala deitoratzen badu ere, curriculum dokumentu ofizialetara mugatzen. Beteago edo ahulago, esplizituago edo inplizituago, aspaldidanik heldu izan zaio gai horri curriculum dekretuetan eta Sailaren dokumentazio ofizialean. Hortik kanpora dago, nire ustez, defizit nagusia:
‎Helburua hezkuntza sistemaren egoera ezagutzea da, ikasleen ikaskuntzak baloratuz. Balorazio hori curriculumaren oinarrizko gaitasunak batera ebaluatuz lortzen da: hizkuntza komunikazioa, matematika, ezagutza eta mundu fisiko, sozial eta hiritarrarekiko elkarreragina.
2012
‎Nolanahi ere, zure lasaitasunerako diotsut, ez zizun oso arrain handi batek ihes egin. Betelu horren kurrikuluma ez da inor txunditzeko modukoa. Odol deliturik ez.
‎Izaera ireki eta deszentralizatu horrek curriculum garapena eragiten du, egokitzapen prozesu gisa ulertuta. Esan nahi baita curriculuma hurrengo eraketaren eta curriculumaren zehaztapen mailen oinarria dela, estatuko legeditik abiatu eta gelako lanean egikaritzen dena.
‎Aurreko ariketan identifikatutako gaitasun batzuk egokitu, gehiago zehaztuz, azalduz edo osatuz, lehentasunak finkatuz..., eta, ondoren, bildu helburua (k) berridatziz. Banatu helburu hori curriculumak ezarritako eremu edo eremuetan. Baloratu aurreko bi ariketetako emaitza ondorengo galdetegia erabiliz.
‎Haur Hezkuntzako zenbait ereduk asko azpimarratzen du haur bakoitzak egunean zehar zer egin erabaki ahal izateko denborak eta espazioak edukitzeko daukan beharra. Autonomia hori curriculumaren, ataza gakoak, egiteko asmoz planteatzen diren zuzendutako lanetarako tarteekin konbinatzen da.
2013
‎Hala jasotzen du Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen abuztuaren 19ko ebazpenak (BOE). Neurri horrek curriculumeko edo curriculumetik kanpoko praktikak egiten dituztenei eragiten die, hau da, gradu, master edo graduondoko praktikak egiten dituztenei. Uste da bi milioi bekadunek etekina aterako diotela.
2015
‎• Ahozko hizkuntzaren programazioa egitea, eta horretarako curriculumeko edukiak lantzea. LHko curriculumak zein BHko curriculumak ere ahozkoari tokia eman diote; hala ere, garrantzi handiagoa eman lioketelakoan gaude.
‎Guztiak eskatuko die pertsonak formatzea. Eta hori curriculumarekin lotuta dago.
2016
‎Mohammed, Paula eta musika eskolako haien ikaskide guztiak Gabonetan adinduen egoitzan emateko kontzertu bat prestatzen ari dira. Eskolan dagoeneko tradizioa da Lehen Hezkuntzako 6 mailako ikasleek ikus­kizun hori prestatzea eta egitea, irakasgai horretako curriculumean lantzen diren adierazpen musikaleko jakintza eta abileziak aprobetxatuz. Ongi eta ozen abesten ahalegintzeaz gain, antolaketa lanetan, adin­duekin komunikatzen, autokontrolean eta abar trebatu behar dira.
2017
‎Arazo hori are konplexuago gertatzen da estatu nazioen menpeko diren nazioetan, gure kasuan bezala. EAEk hezkuntza eskuduntza batzuk badituen arren, oinarrizko elementuetan zentralizatua dauka bere hezkuntza sistemaren eta horren araberako curriculumaren ezarpen nazionala.
‎Hala gertatu da, esaterako, Liman (Peru), Sao Paulon (Brasil), Necochean (Argentina), Bartzelonan, Mallorcan eta Valentzian (Herrialde Katalanak), Bordelen, Toulousen, Parisen eta Marseillan (Frantzia), Dublinen (Irlanda), Madrilen (Espainia), Londresen (Erresuma Batua), Sydneyn eta Melbournen (Australia), Kaledonia Berrian... Halaber, Buenos Airesko (Argentina) Euskal Echea eskolak Korrika txikia antolatu du aurten ere (euskara ikasgai arautua da eskola horren curriculumean). Aipatzekoak dira, orobat, Samsara Nepaleko Garapenerako Lankidetza Elkarteak Korrikaren inguruan antolatu dituen bi korrikaldiak (Lalitpur eta Nuwakot en).
2020
‎Hala ere, ona litzateke inplikazio hori areagotzea, horrek murriztu egiten baitu gazteak arazoetan erortzeko arriskua. Zer ekarpen egiten dio esperientzia mota horrek curriculum profesionalari. Boluntarioen balioekin beste jarrera batzuk ere hartzen dira, hala nola talde lana, lidergo gaitasuna, arazoak konpontzea edo komunikazioa hobetzea.
‎Ikasleen hezkuntza prozesua errazteko helburuz sortu dute Bitartean, etxetik ikasten saioa. Lehen Hezkuntzako 1 eta 4 maila arteko ikasleei zuzenduta egongo da bereziki eta edukiak adin tarte horretako curriculumari lotutakoak izango dira. 30 minutuko saiotxoak izango dira, euskaraz, eta maila bakoitzari dagozkion materialak landuko dituzte.
2021
‎lehenik eta behin, testuliburuak edota urtetan erabilitako material didaktikoek sorrarazten duten morrontzatik ateratzeko zailtasuna, eta bigarrenik, esperimentaziora eta hezkuntza berrikuntzara hurbiltzeko jarrera erresistenteak. Halaber, horri curriculuma eta programazioa betetzeko beharrak eragiten duen itomen eta larritasun sentimenduak ere gehitu behar zaizkiola ohartarazten du IE6 k.
‎Horregatik azpimarratzen dugu Euskal Curriculumaren garrantzia; gure hizkuntzak, kulturak, izaerak, ezaugarriek behar dute beren zaintzaz, transmisioaz eta sorkuntza berriez arduratuko den esparrua, eta hezkuntzan, esparru hori Curriculum antolaketa da. Ondorioz, ezinbestekoa da gure curriculum propioa izatea; ez digu balio %40 guk ezartzea, %100ean finkatu behar dugu.
‎Lehenengo saiakera Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailak burutu zuen 1996an argitaratutako" Euskal Dimentsioa Curriculumean" izeneko lehen txostenarekin; lehen txosten horri jarraitu zion bigarren batek 2003an. Haatik, azken proiektu hartan parte hartu zutenen artean zalantzak eta kezkak piztu ziren, bereiziki" euskal dimentsioa" ren inguruan, kontzeptu horrek curriculum espainolaren zatia edo eranskin hutsa baino ez zela baitzioen. Bestetik, paraleloan, Ikastolen Elkarteak ere plazaratu zuen bere lehen txostena 1998an —Jaurlaritzarena baino bi urte beranduago," Ikastolen curriculumaren Euskal Dimentsioa" izenpean.
2023
‎Adimen artifizialak datuez elikatzen direla badakigu, eta datuetan emaitzak inplizituki joaten dira adierazita. Herri batean irakurtzen ez dakiten pertsona guztiak kale batean bizi baldin badira, adibidez, kale horretako curriculumak baztertzen ikasi dezake lan aukeraketa optimizatzera bideratuta dagoen adimen artifizial batek, ikasi egin baitu hor arrakastarako aukera gutxi dagoela. Hala, kale horretako pertsonek beti izango dituzte arazoak lana aurkitzeko, adimen artifizial hori inplementatuta dagoen sistema guztietan.
‎William Layton Laborategian sartzea ez zen erraza. Aurre aukeraketa bat zegoen eta horretarako curriculuma eta argazkiak bidali behar ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia