Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2003
‎6 Jautarkol (Jauregi" tar K.), Xenpelar bertsolaria, Kulixka Sorta, 25 zk., Zarautz. Bertsolari handi horren bertso lorategi ederra dakar, ta ganera, bertsolaritzari buruzko gauza jakingarri asko.
2005
‎Errimen lanketak bertsotarako ondorio eta etekin berehalakoa du, eta lau puntuko bertsoetan ez, baina zazpi zortzi puntukoetan igarri egiten da. Neurri luze horietan oin egokiak ez badatoz, puntu bortxatuak datoz, zertara datozen ez dakizun puntuak, eta hori bertso txarra da. Puntu aldrebesa berdin baita aldrebesa lau puntuko edo zortzi puntuko bertsoan, eta puntu aldrebesa duen bertsoa ez da ona, hortz bat trabes duen aurpegia itsusia den bezala.
2006
‎Ez zen nolanahiko hirukotea, baina nik Hendrixekin flipatu nuen gehienbat. Non arraio ikasi ote du ijito horrek bertsotan. Aurretik sortua ez balitz, Hendrixek asmatuko zukeen bertsolaritza, baina beste era bateko bertsolaritza, zoroagoa, kaotikoagoa, basagoa...
2007
‎Hasiera batean, aurreko bertsoan ikusten den bezala, oso iritzi ezkorra dute Argiñarenatarrek emigratzeko erabakiaz. Uste dute errakuntza izan dela, Amerika ez dela pentsatutako modukoa, eta hori bertsotan honela adieraziko dute: " lana fuerte egin biarra/ orko pobriaren gisan".
2009
‎Gela batean zeuden bi gaixo ziren, eta ez zuten bisitarik jasotzen. Gai horri bertsoak jartzen aritu ziren. Ondoren, Zuberoako bertsolari batekin aritu zen, eta zailago egin zitzaion.
‎16 Giro horretako bertsoak hiru sortatan —" Liburuko Gandiaga" izenekoetan— bildu zituzten eta lagunartean zabaldu; horietako bigarrenean dago Txillardegiri eskania. Sorta horietako gutxi batzuk bakarrik daude liburutan argitaratuta.
‎Xabier Silveirak, Jokin Urangak eta Fredi Paiak konkistaturik dute Legazpiko gaztetxea. Urteak daramatzate plaza horretan bertsotan, eta urtero egoki egiten dituzte han elkartzen diren bertsozaleekikoak. Aurten Fredi Paiak ez du joaterik izan, baina beste biek hutsik egin gabe konplitu dute legearekin.
‎Sektoreko enpresa bakarra izateak bertsolariekin adostutako bermeak eta kontratazio zuzenekoak baino prezio konparatibo handiagoak eskaintzeko baldintzak jartzen dizkio (enpresaren eta administrazioaren komisioen eragin handiz). Halere, 2007ko datuei jarraiki, Lankuk urte horretako bertso saioen% 25 baino ez zuen kudeatu. Bertsolariekiko gertutasunak eta gestioaren gardentasunak monopolio bilakatu dute.
‎Idazterakoan oso jende gutxiri pasatzen zaiola iruditzen zait, baina bertsotan, gai bat jartzen didate eta hitz jakin batetik abiatzen dut bertsoa. Agur bat pentsatzen dudanean, eta ez duenean ezerekin loturarik, eta edozer esan dezakedanean, autoan noala hitz batekin obsesionatzen banaiz, hitz hori bertsoan sartu arteko onik ez dut izaten.
‎Bakarkako gaiekin zereko zera bat dut, orokorrean gai onak (biba gai jartzaileak!) iruditu arren: Bidezkoa ote da gai mota hori bertso narratiboak egiten trebea ez den bertsolariarentzat, hau da, bertsoa batez ere arrazoira bideratzen duen bertsolariarentzat?
‎Lasaiegi zaudenean, bertsoa irteten da automatiko bezala, buelta askorik eman gabe: ideia bat etortzen zaizu, eta horrekin bertsoa osatzen duzu, baina buelta handirik eman gabe. Urduri zaudenean, hitz bakoitzari esanahi handi bat ematen saiatzen zara.
‎" Beharrezkoa eta egokia denean", esaten zidan," musikari bati agintzen diot melodia bat asmatzeko lana. Melodia hori bertso egitura jakin bati lotua egon daiteke, edo espazio huts gisa erabil dezaket, hitz batzuen egokitze lirikoarekin jolasteko" [72].
2010
‎Bost bertsoko sortatxoa opetsi zion, El Diario Vasco n() argitaratu zena. Sorta horretako bertso bat dakargu lerrootara:
‎Lazkanoren arabera, 60ko hamarkadan hasi zen bertsolaritza kaleko jendeari mezuak ematen, jendea bertsozaletzen," eta gero horrek bertso eskolak sortzea ekarri zuen". 70 hamarkadan aurrera, Euskal Herrian plaza gehienak egiten zituztenak Lopategi, Azpillaga eta hiru azpeitiarrak (Joxe Agirre, Joxe Lizaso eta Imanol Lazkano bera) zirela esan zuen.
‎Eta hiru: haren ondoreko Eskuderotarrok izan direla, beste inork ez bezala, Elamako krimen horren bertsoa egundaino gorde dutenak, eta baita orduko gertaerak beren aurrekoekin lotu dituzten bakarrak ere.
‎Ametsen balantza hura mikroaren aitzinean, bekain eta kokotz tinkatze, salatzen dute oroitearen harkaitza bere hobitik mugiarazten duela. Bertsoa hasi aitzineko irudi proustiar hori bertsoa da jada, iragan denboretako maisu handienetarik. Egia.
2012
‎Odei Barroso: Ni nire buruarekin aski borrokan nabil, erran nahi dudan hori bertsotara eramateko. Zuretik egitea eta zure bertsoa izatea bilatzen dut, ez besteen kopia izatea.
‎(4 adib.) esandakoak esanda eta horregatik bertso
2013
‎Espainiako Gerra Zibilaren inguruan euskaraz sortu den literatur ekoizpen hedatsu eta anitz horretatik bertso xume batzuk eta bi nobela apal gogora ekarri nahi izan ditut. Hain zuzen ere, Joxe eta Salbador Zapirainen testigantzak jasotzen dituztenak.
‎Poema bilduma honek ere irabazi eginen luke itzuliak eta lagunei eskainiak eta gisa horretako bertsoak kenduta. Liburu antolatu samarra da nolanahi ere, gai bereko poemak elkarren ondozka dakartza:
‎Euskarazko vertsoak, 1990). Eskuizkribu, iturri eta aldaerak biltzen dituen ikerlan horren bikaintasuna aitorturik ere, zalantzan jarriko genuke bilduma horretako bertso sorta batzuk harenak direla.
2014
‎Beti arazo ukan dut Egañarekin. Ari izan naiz bakarretan ene baitan nola ausartzen ahal den Egañari atxikitzea horren bertso bat txarra zela. Segur izan gaitezke ehuneko ehunean dena ulertu dugula. Zeren kasu, bertsolariak bertso egiten ari dira baina eliteko horiek beste anitz gauza egiten dute ere, oraingo hedabideek gidatu jendartean.
‎bertsolaritza jausten da enpersonne oholtzara. Ez gara hor ariko hori bertso ona edo txarra denez, bertsoa da. Betidaniko transmisio batek guregana ekarri duen tradizio batetik, bertsoak entzuten dituzularik jakiten baituzu hau ez dela sasi bertsolari baina bertsolari.
‎Eta behartua da erratera ez dela xauxuna, hitz bat ikasi dut hor, uste dut hau justifikapena zela argazkitik beretik ageri da zer zapargarria zen. Galde egin nuen Ezterenzubin bat batean ari zenez hori bertsotan. Eta irri karkailan erantzun zidan gizonak, denek baxenabarren badugu bietarik zirtzil eta bolant dosaja bat, hau zirtzil %99koan:
2015
‎Argia, sasia, zuloa, horma: egin dezagun horrekin bertso bat, Oto. Edo jo dezagun oraindik gorago:
‎Nik ere tarteka botatzen dut bat edo beste, baina oilasko biltzearen kontu horrek bertsoaren azken puntua ahaztuarazi dit. Baldin eta joateko ausardiarik izango banu, goiko bidea hartuko nuke.
‎27). Azken hori bertso jartzaile gisa definitzen da. Nolanahi deituta ere, tradizio honen transmisioak bi ardatz ditu:
‎Halaber, Larrañagak «Del bertsolarismo silenciado» lanean aipatu moduan, Marie Argain eta Maria Echegaray ren erreferentziak ere baditugu (Larrañaga, 1997). Azken horren bertsoak sarituak izan ziren gainera, Inaxi Etxabe eta Justina Aldalurrenak bezala.
2016
‎Bertso trama antolatu dute azaroaren 11rako. Josu Goikoetxeak idatzitako trama irakurriko du egileak berak, eta narrazio hori bertsoarekin uztartuz joango dira. Horretarako, lau bertsolarik hartuko dute parte ekitaldian:
‎Doinuei dagokienez, Tapiarentzat ekarpen oso esanguratsua izan zen Letek ETBrentzat egin zuen programa berezia, Mintzoaren Arnasa (13 atal). Horretaz gain, Oiartzungo Lekuonatarren eraginetik ere edan zuela deritzo; familia horrek bertso doinu asko sortu zituen.
‎14 Aipatutako testu guztiak prosaz idatzita daude. Badira sasoi horretako bertsoak, liberal eta «serbilen» arteko liskarrei lotuak. Antonio Zavalak sasoi horretako bertso sorta bi dakartza, baina ez dira liberalak:
‎Badira sasoi horretako bertsoak, liberal eta «serbilen» arteko liskarrei lotuak. Antonio Zavalak sasoi horretako bertso sorta bi dakartza, baina ez dira liberalak: «Markina, Xemein ta Etxebarrik irurak bat agur egiten deutse Konstituzioneko damiari» eta «Donostian soldadu»; Zavala, A., Karlisten leenengo gerrateko ber tsoak, 2 arg., Auspoa, Tolosa, 1993.
2017
‎Ohiko bertso saio batetik urrun dagoen emanaldia da, eta horrek bertsotan ari denari ere bertsolariaren figura tradizionaletik aldentzea ahalbidetzen dio –gorputz estatikoa, publikoari aurpegia emanda, eskuak poltsikoetan…– Ikusle oso bertsozaleek, beraz, sorpresaren bat edo beste jasoko dute. “Publiko aurrera irtendakoan ohartu naiz uste baino gehiago ari naizela apurtzen bertsolariaren irudi horrekin, emanaldian” –dio Labakak–, “eserita edo lepoa emanda kantatzerakoan, edo oholtza gainean hitz egiterakoan, kantatu ordez.
‎Hara! Horren inguruko bertsorik nahi adina entzun daiteke egungo bertso plazetan, lehen itsasoaren bestaldera joandakoak orain inora joan gabe dabiltzalako lapurretan.
‎Alegia, bere ausentziak, bere elipsiak, bere hutsuneak, bere etenak, bertsolariak ematen ditu imajina bat bestearen ondoren, bestearen ondoren, inolako lotura gramatikal, lotura retorikorik gabe. Eliminatzen duanarekin sortzen du infinitua eta ez duana jartzen da ematen diona indar hori bertsoari, neretzako.. Ez dauka musikarik, bere ahotsa besterik, ez dauka inolako gauza espektakularrik, ez dauka inolako tramoiarik, da bere gorputz biluzia, bere aho biluziarekin, eta biluztasun horrek ematen dio, ez edukitze horrek ematen dio iñolako poderioa niretzako bertsolariari.
‎Gu fluxu baten parte gara, eta hori da gure tradizio sena, edo jarraidura sena, hau da, guk ez genuen eskatu sortzea, jaiotzea, guk ez genuen eskatu euskaldun izatea, gu fluxu baten parte sentitzen gara, eta badugu fluxu horri, jarraidura horri bidea emateko eta hurrengoei pasatzeko sen bat. Eta hori bertsoaren osagai funtsezkoa da, edo bertsolaritza mugimenduaren osagai funtsezkoa da. Beste gauza bat da konturatzea hori egiteko modu bizigarri bakarra, hori egiteko merezi digun modu bakarra sortzea dela.
‎Bertsolariak ematen ditu imagina bat bestearen ondoren, bestearen ondoren, inolako lotura gramatikal, lotura retorikorik gabe. Eliminatzen duenarekin sortzen du infinitoa eta ez duena jartzen da ematen dio indar hori bertsoari neretzako.
‎Bakoitzak izango ditu bere bizipenen arabera sailkatutako garaiak. Nire akordutik goian aipatu dudan urte tarte hori bertsotarako zaila izan zen, baita umorerako ere. Plazan ere ez ziren,, urterik jendetsuenak.
‎Idahon jarriak izanagatik, euskararen lurraldearen barru barrutik sortuak dira bertsoak, eta hartzailea ere horixe da, euskara jendearen komunitatea. Zaila da inor imajinatzea komunitate horretatik kanpora bertso horiekin olgetan. Euskararen lurraldean hasi eta euskaldunen hizkuntz komunitatean bukatzen da bertsoon oihartzunaren kutxa, izan Idahon, Melbournen edo Lekornen.
2018
‎" Liburuxka banatzen hasi garenetik, jendeak ikusten du eta: ' A, to, hori bertsotan ari baita. Joan behar dugu ikustera!'.
‎Festa kolektibo bat. Baina bakoitza bere baitan bildutako zortzi ahots horiei dagokie eltzea sutan jartzea, beren onena ematea, munduan egoteko daukaten leku horretatik bertsotan egitea.
2019
‎Ematen du zerbait soltea dela: hauek antzerkia egiten dute, horrek bertsoak bota… Baina ez, kultura bizitza da, eta kulturaren bitartez gauza asko transmititzen dira. Zer estrategia politiko daukagu kulturarentzat?
‎Lan honetan bi generoen arteko nahasketa kontsidera daitekeen musika sorkuntzako metodoa azaldu da. Horretarako bertso doinu ezagun baten koherentzia estruktura atera da, doinuaren barruan agertzen diren erlazionatutakosegmentuen analisi baten ondoren. Bach konpositorearen obrez osatutako corpus bat ere erabili da eredu estatistikobat sortu eta koherentzia estrukturaren barruan nota berriak sartzeko, honela bertso baten estruktura eta Bach enobren ezaugarri melodikoak dituzten doinu berriak sortu dira.
‎21 urte pasatu dira batetik bestera. 21 urte horietan isilune nagusia dugu eta ez da sinestekoa Juan Mari Lekuona epe luze horretan bertsorik idatzi gabe izan zela. Guk, baina, ez ditugu ezagutzen eta ezagutzen dugun sorkuntza munduan kokatu dugu gure argitalpen hau.
‎" Zenbat eta kontzientzia feminista handiagoa hartu, orduan eta arrakala gehiago zabaltzen zitzaizkidan neure jarduteko moduetan (familian, lagun artean, harreman afektibo sexualetan, militantzian...) eta, alderantziz, neure egunerokoan zenbat eta krakateko gehiago gertatu, orduan eta hurrago sentitzen nintzen feminismotik. Horrek bertsotarako ere eragin zidan, noski: iritsi zen momentu bat (neure burua feminista moduan aitortu nuenean), jartzen zidaten gaia jartzen zidatela, diskurtso feminista esplizitua egiten ahalegintzen nintzena.
2020
‎Lesakakoa kontatuko dut: joan ginen herri horretara bertsotara Mendizabal eta biok, eta Euzkitze han azaldu zen gure kontra jokatzeko gogoarekin. Bertso saioa bukatu orduko hasi zen:
‎Bertsolari asko dira hizketan egokiak eta zorrotzak, baina Iñakiren parekorik ez dut ezagutu. Egokitasun hori bertsotan islatzea lortzen duenetan distira berezia du. Behin, Donamariara eraman gintuzten, bertso afari batera.
‎Eta gai bat ematen genuen bertsoak jar zitzaten. Hilean behin, irabazle bat izendatzen genuen, eta irabazle horrentzat bertso afari bat antolatzen genuen berak aukeraturiko bertsolari bikotearekin. Azkenik, zuzenean emititzen genuen afari hori.
‎Bertsolaritzaren inguruko irudikapenak ere hor lerrokatzen zituzten: ekosistema zahar horretan bertsotan berez ikasten zuena zen benetako bertsolaria.
2021
‎Eta Etxahunek berak ere markatu zituen distantziak: 1853ko Lore Jokoetara aurkeztu eta saririk eman ez ziotenean, intelligentsia horren kontrako bertso gordinak argitaratu zituen.
‎Eizmendi, Iñaki Basarri). Eragile eta parte hartzaile gisa ari da, ordea, nolabait Basarri, berria da hori bertso munduan (azken zikloan ohiko bihurtuko den arren), eta posizio hori desenkusatu beharra ere ageri zaio jarraian: " ¡ Ai zer mutill arroputza orixe!
‎Baina guztiek ematen dute bertsolaritzaren historian sakontzeko baliagarria izan daitekeen daturen bat, eta aintzat hartzea erabaki da. Baita bat bateko saioaren erreferentziarik egin gabe euskarazko poesia lehiaketari buruz ari direnak ere, poesia hori bertso jarriak direla ulertzen baita. Bertso saioaren kronika zabalak izango dira interesgarrienak, noski, eta horrelako kopuru handi samarra bildu ahal izan da baita ere.
‎Testu batak nahiz besteak berresten dute alderdi hori. Eta Larrinagak irakurle mota berriei buruz esandakoei ere egin zaie tarte bat puntu horretan; bi testuetan ikus daiteke Bigarren Pizkundeak ekarritako mundu ikuskera berrien betaurrekoak jantzitako irakurleria berri zabal hori bertso saioetara ere sartua zela 1980ko hamarraldi hasieran.
‎Eta gai bat ematen genuen bertsoak jarri zitzaten. Hilean behin irabazle bat izendatzen genuen eta irabazle horrentzat bertso afari bat antolatzen genuen berak aukeraturiko bertsolari bikotearekin. Azkenik zuzenean emititzen genuen afari hori.
‎Adibidez, pare bat udatan, uda giroko gai bat hartu, horri buruzko bertsoak atera artxibotik eta programa osatzen nuen: hondartza, San Ferminak, zezenak...
‎Eta konsekuenteak! Baina ekimen politikoan, egunkarietako zutabe eta iritzietan eta horrelakoetan gehiago azaltzen dute alde hori bertsotan baino. Bertsotan beti joera erdigunera egitekoa dela esango nuke.
‎Aurreko atalean eskaini dira frankismoaren azken urteetan abertzaletasunaren barruko arrakala horrek bertso munduan izan zuen itzalaren inguruko kontu batzuk. Francoren kontra nolabaiteko kidetasun bat mantendu zen, ordea.
‎Hasteko, esan dezagun geroago eta bulegokoagoa dela gaur egungo kazetaritza. [...] aukera moduan ere begiratu diezaioke egoera horri bertso mugimenduak, harreman sare eta akordio egokiak landuz gero, bere irizpideak jarraituz lan egingo duen lan-taldea egituratzeko aukerak egon bai baitaude, hedabideak programaz eta atalez zein edukiz eta berriz hornitzeko. [...] produktu ekoizpenari beste garrantzi eman behar litzaioke berri/ eduki emailetzari.
‎Elkartean sorreratik Koldo Tapiaren ondoan liberatu gisa funtsezko ekarpena egin zuen Jexux Muruak, bere aldetik, ukoa ez du alternatiba gisa ikusten: "[...] kritikatzen dutenei edo dugunoi, ez zaigu beste ezer bururatzen, oihartzun handi horrek bertso eskolak eta irakaskuntzan egiten den lan guztia elikatzen duelako[...]. Nik 25 urte eman ditut Elkartean, eta lo gutxien kendu didan gauza txapelketa izan da" (Barandiaran, 2011:
‎bertsoa telebistara eroatea, txapelketetan ahalik eta hedabide gehienen atentzioa erakarri nahia, zezen plazak eta erakustazokak betetzeko apustuak eta abar. Ekintzarik masiboenak ere zein testuinguru hauskorrean egiten diren kontuan harturik, etorkizunean ere uko egin ezin dion esparrua du hori bertso mugimenduak, ezagutzaz eta irizpidez; esan gabe doa, bestelako bideak, jasoago edo ertzekoagoak[...] integratzeko sentsibilitatea eta gaitasuna izan behar dituela proiektu orokorrak[...]. Masa kulturarekin eta kultur industriaren norabide nagusiekin guztiz bat ez datozen ezaugarriak bide ditu bertsolaritzak.
‎Badira balea horri buruzko bertsoak. Roke Etxabek eginak dira, eta garai hartako ohiturei buruzko altxor polita osatzen dute.
‎[...] Beste umore sinpleago bat neukan nire buruan, egunerokoago bat. Eta deskubritu nuenean umore hori bertsotan erabili nezakeela, niretzako izan zen deskubrimendu handi bat, liberazio handi bat. Eta uste dut, gainera, bertsotan jarraitu banuen horregatik izan zela, niretzako oso inportantea zen nire zati hori aplikatu edo erakustea posible zela ikusi nuelako.
‎Emakumearen aluari buruz edo klitoriari buruz hitz egiteko ez daude. Nik ez dut inoiz esan hitz hori bertsotan igual hogeita bost urtean! Eta metafora bezala ere...
‎1 Aurrerantzean DLH. doktore tesian, Ipar Euskal Herriko bertso eskoletako gazteen hizkuntza ibilbideak aztertu ditu. Prozesu horretan bertso eskola" praktika komunitate" gisa aztertu da. Praktika komunitateak, kontzeptuaren sortzaileetako bat den Wenger en (2011) iritziz, honakoa lirateke:
‎Analisi hierarkiko beherakorrean ageri den lehen multzoa bosgarren klaseak osatzen du;" euskal kulturaren parte izateko aukera" izendatu dugu eta% 18,82ko pisua dauka. Klase horretan bertso eskola euskal kulturaren adierazpide garrantzitsu gisa agertzen da, besteak beste honako hitzok lotuta agertzen direlarik: " euskal"(= 24,78)," parte"(= 15,52)," kultura"(= 10,64) eta" garrantzitsua"(= 10,41).
2022
‎Aktore batek esaten omen zuen: “Hollywooden balio duzu zure azken pelikulak balio duena”, eta momentu batean hori bertsotan ere pasa liteke. Txapelketa batek gora zein behera eraman zaitzake, eta nik nahi dut hortik ahalik eta gehien urrundu, ez baitut uste horrek definitzen gaituenik, nahiz eta gero plazarakoan alde nabarmena egon zure Hollywoodeko azken pelikula horren arabera.
‎NIS: Horretan bertso eskolek edo entrenatzeko ditugun taldeek sekulako papera dute. Erritual soziala ere bada kasik.
2023
‎Ikasleak, beraz, hizkuntza egokitzen du nahi duen hori bertsotan adierazteko. Hori da, justuki, Bertsolaritzak Hezkuntza Arautuan eskaini dezakeen berezitasunetako bat; ikasleek bertsotan jardun ahal izateko lantzen dute hizkuntza.
‎Bai, hala da. Izan ere, eskaini nahi dugun horrek bertsoa ardatz gisa hartzen badu ere, askozaz harago doa. Elkartzen gaituen jarduera hau abiapuntutzat joz eta bakoitzaren musika, ikus entzunezko zein antzerkigintza gaitasunekin uztartuz, ekarpen berriak egin nahi dizkiogu bertso munduari, edo hobeto esanda, bertako kideei.
‎Bertsolari Txapelketa Nagusiarentzako geltoki ere izan da Anaitasuna kiroldegia, bitan. Areto horretako bertso hitzorduetara lotuta gelditu dira, adibidez, 2009an Julio Sotok eta Unai Iturriagak mitin batean dauden entzule aspertuen paperetik kantatutako koplak, edota Aitor Sarriegik, 2017an, enpresako nagusiari botatako gintonica.
‎«Horrelako ekimen batek behartzen gaitu gelditu, hausnartu eta egiten ari garen horren gaineko begirada bat izatera». Alde horretatik, eskertu egin du begirada hori bertso eskolei eskaintzea. «Espero dut liburu hau ikerketa berrien abiapuntu izatea».
‎Berak drama teatroaren probintzia txiki bat bezala ikusten zuen. Eta poesiari dagokionez, arte guztia poesia zela esaten zuen, termino partikularretan begiratuz gero, poesia artearen lengoaiari dagokiola, eta lengoaia hori bertsoan edo prosan emana izan daitekeela. Poesia, beste diskurtso filosofikoekin zein zientifikoekin alderatuz, errepresentazio sentsibleen diskurtso bat da, imajinarioa dena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hori 28 (0,18)
horrek 9 (0,06)
horretako 8 (0,05)
horretan 5 (0,03)
horren 4 (0,03)
horrekin 2 (0,01)
horrentzat 2 (0,01)
horretatik 2 (0,01)
horri 2 (0,01)
horri buruzko 2 (0,01)
Horrek 1 (0,01)
Horren inguruko 1 (0,01)
Horretan 1 (0,01)
Horretarako 1 (0,01)
horregatik 1 (0,01)
horren kontrako 1 (0,01)
horretara 1 (0,01)
horretatik kanpora 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia