Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2002
‎Inoiz, kulturarteko harremanean oinarriturik eta sinetsirik, kultura berri bat eraikitzearen aldeko apustua egin da. Kultura berri horrek bere baitan bilduko lituzke etorritakoen eta bertokoen kulturak. Mestizaje demokratikoa proposatzea polita da, agian; gaur gaurkoz, balizkoa, hala ere.
2003
‎Michel de Certeau adiskideak zioen bezala, kristauaren, eguneroko? esperientzia laburbildu nahi banu, erran nezake berak proposatzen zuen definizio horrek bere baitan biltzen zituela Pio XII.aren, eta Vatikanoko II. kontzilioaren irakaspenak, bai eta ere etxetik beretik ikasi eta sinetsi duguna, hots, eliza dela gure. Ama Saindua?.
2006
‎Funtzio mordo hori bere baitan biltzeko hautagairik argiena telefono mugikorra da, dudarik gabe.
2007
‎Horrek egoera irregularra ekarri zuen, behar besteko kontrolik eznik gabe hedatu zen derrigorrezko ira zegoelako, zalantzen eta nahierakeriarentan diru-laguntzak arautzeko lege xedapenak ez zirelako kontuan hartzen. Hori gorabehera, diru publikoen laguntza ete mende jardun behar zelako, eta sarrikaskuntzara, eta laguntza horrek bere baitara bildu zuen ia ia derrigorrezko irakaskuntza osoa. Hala eta guztiz ere, sektore publikoa nolabait geldi zegoen.
2009
‎Ondorioztatuta gelditzen da, beraz, bi arrazoi nagusi horiengatik, perfektuagoa den eta mugagabea den" izaki" edo zerbait badela, nonbait. Eta" izaki" horrek bere baitan biltzen dituela ideia guziak, diren moduan: formalki.
2010
‎1.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute lan egiteko eskubidea, horrek bere baitara biltzen duela pertsona orok duen eskubidea, bizimodua ateratzeko aukera izateko, askatasunez aukeratu edo onartutako lanaren bidez, eta neurri egokiak hartuko dituzte eskubide hori bermatzeko.
‎1.Pertsona guztiek pentsamendu, kontzientzia eta erlijio askatasuna dute; eskubide horrek bere baitara bilduko du euren aukerako erlijioa edo sinesmenak izan edo bereganatzea, bai eta euren erlijioa edo sinesmenak banaka edo kolektiboan agertzeko askatasuna ere, jendaurrean nahiz modu pribatuan, kultu, erritu ospakizun, eginera eta irakaskuntzaren bidez.
‎1.Haurrek adierazpen askatasunerako eskubidea izango dute; eskubide horrek bere baitara bilduko du era guztietako informazioa eta ideiak bilatu, jaso eta zabaltzeko askatasuna, mugak kontuan hartu gabe, ahoz, idatziz edo inprimatuta, modu artistikoan edo haurrek aukeratutako beste edozein bide baliatuta.
‎2.Konbentzio hau aplikatuko da langile migratzaileen eta horien familiakoen migrazio prozesu osoak iraun bitartean, horrek bere baitara biltzen duela migraziorako prestatzea, migrazioa hastea, iraganbidea eta enplegurako estatuan izandako egonaldi guztia eta ordaindutako jarduerarako aldi guztia, bai eta jatorrizko estatura edo ohiko bizilekua zein estatutan izan eta estatu horretara itzultzea ere.
‎1.Langile migratzaileek eta horien familiakoek pentsamendu, kontzientzia eta erlijio askatasunerako eskubidea izango dute.Eskubide horrek bere baitara bilduko du euren aukerako erlijioa edo sinesmena izan edo bereganatzea, bai eta euren erlijioa edo sinesmena banaka edo kolektiboan agertzeko askatasuna ere, jendaurrean nahiz modu pribatuan, kultu, erritu ospakizun, eginera eta irakaskuntzaren bidez.
‎4.Eskubide hori eragingarri egiteko helburuarekin, estatu alderdiek neurri egokiak hartuko dituzte, dela irakasleak enplegatzeko, desgaitasuna duten irakasleak barne, halakoak kualifikatuta daudenean zeinu hizkuntzan edo Braillean, dela hezkuntza maila guztietan lan egingo duten profesionalak eta langileak prestatzeko.Prestakuntza horrek bere baitara bilduko du kontzientzia hartzea desgaitasunaren eta komunikazio modu, baliabide eta formatu handigarri nahiz ordezko egokien, hezkuntza tekniken eta pertsona desgaituei laguntzeko materialen gainean.
2011
‎hizkuntza birekin funtzionatu izan da belaunez belaun, eta hizkuntza kontaktuaren iturburuko gorabehera zaharrak (dislokazio soziokulturalak eta, ez gutxitan, dislokazio fisiko bortitz mingarriak eragindakoak) ahaztuz joaten dira urteekin. zer esanik ez mendeen joanean. ezaguna dugu oso, gure artean ere, diglosiazko k+ B formula. euskal/ erdal diglosiazko moldaera zaharragoak (latina, gaskoia, nafar aragoiera tarteko izanik) alde batera utzita ere hori izan da euskal herriko herribildu askotako moldaera nagusia, XVI. mendetik XVIII.era arte bederen. gero ere indarrean izan dugu diglosia, Bizkai gipuzkoetan eta Iparraldean bereziki, XIX. mendea aski aurrera joan arte. ez gara beraz fenomeno arrotz batez ari, gure historia sozial ezagunean erro sakonak eta hedadura zabala izandako moldaera soziolinguistikoaz baizik. diglosiazko eramolde horren kalteak eta hipotekak behin eta berriro azpimarratu izan ditu gure literatura soziolinguistikoak: batez ere diskurtso politiko ideologikoan oinarritutakoak, baina ez horrek bakarrik189 Askoz gutxiagotan azpimarratu izan da, aldiz, diglosiazko moldaera horren alde argia, kontestualki ahula den hizkuntzaren (orobat ustebalioz eta sinesmenez, iritziz eta jarreraz hizkuntza hori bere baitan biltzen eta babesten duen konstelazio etnokultural osoaren) mesedegarria: etxeko eta auzoko, kaleko eta lantegiko, plazako eta (latinari eta, partez, gaztelaniari gorderikako funtzioetan salbu) elizako hizkera arrunta, ahozko jarduneko mintzamolde arrunta euskara izan den artean segurtatutik, aski garantizaturik egon izan da euskararen (eta euskaltasunaA eta B hiztunelkarte edo hiztun talde bik elkar jotzen dutenean aukera bi baizik ez daude funtsean:
2017
‎Atzetik etorri da, gure jefa?. Mercedes ez delako nagusia, jefa baizik, hitz horrek bere baitan biltzen duen bromazko tonuarekin, gizonek tabernan, gure etxean andreak agintzen du, esaten dutenean sumatzen denaren antzekoa.
‎kontzientzia ez erreflexua (adibidez, oinazearen kontzientzia oinaze horren bizipen hutsa bera da, eta ez oinazea izatearen ezagutza). Giza izate hori bere baitarakoa da eta bere izatearen egituran darama ezereza.
‎Koordenatu horiek mundutasuna ematen diote eta horri esker existitzen da, azken batean. Sartrek horri bere baitarako izatearen ‘faktikotasuna’ esaten dio. Eta, beraz, izatearen egoera ‘hori’ delarik, gerta zitekeen ‘beste bat’ izatea.
‎Hasteko, bere baitarakoa presentzia gisa existitzen da, hau da, ‘presente (an) ’ dagoen presentzia gisa. Presentziazko alteritate hori bere baitarakoarengan bakarrik gertatzen da. Baina iragana ere giza errealitatearen denboran bakarrik existi daiteke; izan ere, iragana bere baitarakoak orainean berarekin daraman esentziazko (bere baitako) izate finko bat da.
‎Baina iragana ere giza errealitatearen denboran bakarrik existi daiteke; izan ere, iragana bere baitarakoak orainean berarekin daraman esentziazko (bere baitako) izate finko bat da. Iragana existitzen da, hain zuzen, bere baitarakoak bere oraina bere iragana ez izaten bezala bizi duelako, eta hori bere baitarakoaren lege ontologiko bat da. Sartrek cogito kartesiarra birformulatzen du:
2020
‎Uste hori bere baitarako gordetzea erabaki zuen Mikelak, Rosarioren mesedetan ari zelako ziurtasun osoarekin. Airean geratu ziren Mikelaren hurrengo hitzak, adorezkoak izan nahi zutenak, esku txiki batek izterra ukitu zionean:
2021
‎Leku postposizioekin gertatzen da hori (ikus 20 kapitulua), baina hemen ere badugu argitu beharreko kontu bat: ez da* arbola (ren) gan esaten, arbolan baizik, hau da, landareak bizigabetzat hartzen dira, nahiz hor ere pago hori bere baitatik sortu da modukoak baditugun (§ 12.3.8b). Pertsonekin ez da dudarik, eta beti gamoldea erabiltzen da euskaraz, laguna (ren) gan, baina gorputzaren atalekin non soila (buruan, besoan...).
‎izenordainekin (ene baitan, zure baitan, gure baitan, norbaiten baitan, zeinaren baitan, bere baitan; en marka gabe ere anitzetan: zu baitan, ni baitarik); bere izenordainak errazten du erabilera (landare hori bere baitarik sortu da; nola diren gauzak beren baitan; substantzia dei lezakete bere baitan existitzen den...; substantzia bakoitzak bere baitan behar du); izen bereziekin (Jainkoaren baitan/ Jainkoa baitan; Anttonen baitan/ Antton baitan; Israelgo erregearen baitan) edo haiei egiten zaien erreferentzietan (bekatorea garbitzen duenaren baitan; guztien baitan); erakusleekin, betiere haien errefer...
2022
‎sindemia. Hitz horrek bere baitan biltzen ditu birus horren inguruan txirikordatzen diren osasun krisia, gizarte krisia eta ingurumen krisia. Itzalean utzi dute, ordea.
2023
‎Lanaldiaren mugen berme gisa kontuan hartu behar da, LELTBren 34.9 artikuluaren arabera, enpresaburuak lanaldia erregistratzea bermatu behar duela. Bada, erregistro horrek bere baitara bildu behar du langile bakoitzaren lanaldia hasteko eta amaitzeko ordutegi zehatza, izan daitekeen ordutegi malgua gorabehera. Lanaldiaren erregistro hori antolatu eta dokumentatuko da negoziazio kolektiboaren bidez edo enpresako akordioaren bidez, edo, halakorik izan ezean, enpresaburuaren erabakiaren bidez, aldez aurretik enpresako langileen lege ordezkariak kontsultatuta.
‎Xedatzeko moduko erregela izan arren (ikusi otsailaren 13ko 19/ 1985 KAE), arau orokorra da atsedenaldi horrek bere baitara biltzea larunbat arratsaldea eta igande osoa edo, hala denean, astelehen goiza eta igande osoa. Baina hurrengo salbuespenak ere badira:
‎arriskuen ebaluazioa oinarri hartuta, enpresaburuak prebentzio jarduera planifikatu behar du. Bada, planifikazio horrek bere baitara biltzen du prebentzio antolaketa ere. Planifikazioa prebentzio planean jaso behar da, agirietan alegia.
‎Eginbehar horrek bere baitara biltzen ditu, berebat, arrazaedo etnia jatorriaren, erlijio edo sinesmenen, desgaitasunaren, adinaren nahiz sexu joeraren ondoriozko jazarpenaren aurkako babesa, eta sexu jazarpenaren eta sexuan oinarritutako jazarpenaren aurkako babesa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia