2006
|
|
Funtzio mordo
|
hori
bere baitan biltzeko hautagairik argiena telefono mugikorra da, dudarik gabe.
|
2011
|
|
hizkuntza birekin funtzionatu izan da belaunez belaun, eta hizkuntza kontaktuaren iturburuko gorabehera zaharrak (dislokazio soziokulturalak eta, ez gutxitan, dislokazio fisiko bortitz mingarriak eragindakoak) ahaztuz joaten dira urteekin. zer esanik ez mendeen joanean. ezaguna dugu oso, gure artean ere, diglosiazko k+ B formula. euskal/ erdal diglosiazko moldaera zaharragoak (latina, gaskoia, nafar aragoiera tarteko izanik) alde batera utzita ere hori izan da euskal herriko herribildu askotako moldaera nagusia, XVI. mendetik XVIII.era arte bederen. gero ere indarrean izan dugu diglosia, Bizkai gipuzkoetan eta Iparraldean bereziki, XIX. mendea aski aurrera joan arte. ez gara beraz fenomeno arrotz batez ari, gure historia sozial ezagunean erro sakonak eta hedadura zabala izandako moldaera soziolinguistikoaz baizik. diglosiazko eramolde horren kalteak eta hipotekak behin eta berriro azpimarratu izan ditu gure literatura soziolinguistikoak: batez ere diskurtso politiko ideologikoan oinarritutakoak, baina ez horrek bakarrik189 Askoz gutxiagotan azpimarratu izan da, aldiz, diglosiazko moldaera horren alde argia, kontestualki ahula den hizkuntzaren (orobat ustebalioz eta sinesmenez, iritziz eta jarreraz hizkuntza
|
hori
bere baitan biltzen eta babesten duen konstelazio etnokultural osoaren) mesedegarria: etxeko eta auzoko, kaleko eta lantegiko, plazako eta (latinari eta, partez, gaztelaniari gorderikako funtzioetan salbu) elizako hizkera arrunta, ahozko jarduneko mintzamolde arrunta euskara izan den artean segurtatutik, aski garantizaturik egon izan da euskararen (eta euskaltasunaA eta B hiztunelkarte edo hiztun talde bik elkar jotzen dutenean aukera bi baizik ez daude funtsean:
|
2017
|
|
kontzientzia ez erreflexua (adibidez, oinazearen kontzientzia oinaze horren bizipen hutsa bera da, eta ez oinazea izatearen ezagutza). Giza izate
|
hori
bere baitarakoa da eta bere izatearen egituran darama ezereza.
|
|
Hasteko, bere baitarakoa presentzia gisa existitzen da, hau da, ‘presente (an) ’ dagoen presentzia gisa. Presentziazko alteritate
|
hori
bere baitarakoarengan bakarrik gertatzen da. Baina iragana ere giza errealitatearen denboran bakarrik existi daiteke; izan ere, iragana bere baitarakoak orainean berarekin daraman esentziazko (bere baitako) izate finko bat da.
|
|
Baina iragana ere giza errealitatearen denboran bakarrik existi daiteke; izan ere, iragana bere baitarakoak orainean berarekin daraman esentziazko (bere baitako) izate finko bat da. Iragana existitzen da, hain zuzen, bere baitarakoak bere oraina bere iragana ez izaten bezala bizi duelako, eta
|
hori
bere baitarakoaren lege ontologiko bat da. Sartrek cogito kartesiarra birformulatzen du:
|
2020
|
|
Uste
|
hori
bere baitarako gordetzea erabaki zuen Mikelak, Rosarioren mesedetan ari zelako ziurtasun osoarekin. Airean geratu ziren Mikelaren hurrengo hitzak, adorezkoak izan nahi zutenak, esku txiki batek izterra ukitu zionean:
|
2021
|
|
Leku postposizioekin gertatzen da hori (ikus 20 kapitulua), baina hemen ere badugu argitu beharreko kontu bat: ez da* arbola (ren) gan esaten, arbolan baizik, hau da, landareak bizigabetzat hartzen dira, nahiz hor ere pago
|
hori
bere baitatik sortu da modukoak baditugun (§ 12.3.8b). Pertsonekin ez da dudarik, eta beti gamoldea erabiltzen da euskaraz, laguna (ren) gan, baina gorputzaren atalekin non soila (buruan, besoan...).
|
|
izenordainekin (ene baitan, zure baitan, gure baitan, norbaiten baitan, zeinaren baitan, bere baitan; en marka gabe ere anitzetan: zu baitan, ni baitarik); bere izenordainak errazten du erabilera (landare
|
hori
bere baitarik sortu da; nola diren gauzak beren baitan; substantzia dei lezakete bere baitan existitzen den...; substantzia bakoitzak bere baitan behar du); izen bereziekin (Jainkoaren baitan/ Jainkoa baitan; Anttonen baitan/ Antton baitan; Israelgo erregearen baitan) edo haiei egiten zaien erreferentzietan (bekatorea garbitzen duenaren baitan; guztien baitan); erakusleekin, betiere haien errefer...
|