2004
|
|
Prozedura horrekin asetzen da gai honen inguruko prozesu arauketaren beharrizana. Beharrizan
|
hori
behin eta berriz agertu zen, aurreko legeria indarrean zegoen bitartean.
|
|
Arazoa erabaki berezikoa bada,
|
hori
behin betiko epaian ebatziko da, arazoa behar bezala bananduz.
|
|
3 Hala denean, ezkontzaren deuseztasun, desegite edo lege banantzeari buruzko inskripzioaren ziurtagiria edo parte ofiziala,
|
hori
behin behinekoa bada ere, edo senarraren heriotza, absentzia nahiz heriotza adierazpena.
|
2005
|
|
Aurreneurrizko idatzoharra inskripzio bihur daiteke, baldin eta inskripzio hori zein pertsonaren izenean agertu, eta pertsona
|
horrek
behin betiko eskuratu badu eskubidea.
|
|
Aurreneurrizko idatzoharra ezereztu behar da, dela idatzoharrean jasotako eskubidea azkentzen denean, dela eskrituran hitzartu edo probidentzian agintzen denean idatzohar
|
hori
behin betiko inskripzio bihurtzeko.
|
|
Jabe batzuk konpentsazio sistemari atxiki ez eta jabetza kentzeko egin behar den espedientea presazkoa dela adierazi bada, kasu bakoitzean aplikatu beharreko hirigintza legeria kontuan hartuta, espediente horri errege dekretu honen III. kapituluan jasotako arauak aplika dakizkioke, jabetza baterako tasazioaren bidez kentzearen inguruko erregistro inskripzioari buruzkoak. Halakoetan, jabetza kentzeko legeriak aipatu aurreneurrizko idatzoharra egindakoan, konpentsazio proiektuaren izapideak eta amaiera arruntak izango dira, eta, proiektu
|
hori
behin betiko onetsi ostean, Konpentsazio batzaren izenean inskribatuko dira finka okupatuari subrogazio errealaren ondorioz dagozkion emaitza finkak, batza hori baita jabetza kentzearen onuraduna; horrek ez die kalterik egingo hirigintza legeriaren ariora jabeak balioespena zehaztearen inguruan dituen akzioei.
|
|
Zehapenak mailakatzeko, kasuan kasuan kontuan hartu behar dira hurrengo datuok, batik bat: egindako arau hausteak duen garrantzia Erregistroko eginkizuna betetzeari begira; arau haustea egiteko asmorik izan den edo
|
hori
behin eta berriro egin den; eta eragindako kalteen norainokoa.
|
|
Guztiarekin ere, kapitulu honetan kontuzkoena da betearazpen prozesuaren ondoreei buruzko arauketa, dela banaketa berdinaren proiektua hastearen inguruko bazterreko oharrak dakartzan ondoreena, dela proiektu
|
hori
behin betiko onesten denean sortutako ondoreena. Lehenengoekin hasteko, Erregelamenduak lege agindua jaso du, idazkun batzuen ezereztea legeak baino gogorrago azpimarratuz, hain zuzen ere, bazterreko oharraren ostekoak izan eta banaketa berdinaren espedientean agertu ez diren titularrei dagozkien idazkunena; horrela, irtenbideetako bat aukertu da, eta beste bat izan zitekeen, ordezko finkaren adjudikaziodun bihurtzen den pertsonaren zama edo kargei eustea.
|
|
Prozeduraren hasierari buruzko aurreneurrizko idatzoharra egin bada, idatzohar
|
hori
behin betiko inskripzio bihurtuko da.
|
|
izanez gero, bakoitzak Erregistratzaileen Elkargoko Zuzendaritza batzari aurkeztuko dio bere proposamena,
|
horrek
behin betiko ebazpena eman dezan.
|
2006
|
|
1 Atzerriko prozeduran administratzaile edo ordezkari izango da, zordunaren ondasun edo jardueren berrantolaketa edo likidazioa administratu eta ikuskatzeko edo prozeduran ordezkari gisa jarduteko ahalmena duen pertsona edo organoa, nahiz eta
|
hori
behin behinean izendatu.
|
|
Probidentzia horren jakinarazpena jaso eta hurrengo bi egunetako epean, bestelako probidentziarik eman gabe, Fiskaltzak eta gora joleak epaileari eskatu ahal izango diote, euren ustez bidezkoak diren zehaztasunak lekukotzan barneratzea, hurrengo egunaren barruan, geroko errekurtsorik jarri gabe eta sumarioaren isilpeko izaera aintzat hartuta. Zenbait alderdik zehaztasun zehatz bati buruzko lekukotza eskatuz gero,
|
hori
behin bakarrik sartuko da, eta emango zaio berriz sartzeari, epaileak ordurako sartzea erabaki duenean.
|
2007
|
|
Bizileku baimenak ematen direnean, baimenaren iraupena, bai eta baimen
|
horren
behin betiko edo behin behineko izaera. Behin behineko baimenen artean kontuan hartuko da baimen horiek hasierakoak edo gerogarrenean emandakoak badira, edo horien berriztapenak badira.
|
|
Joera hori baieztatzen du, hain justu ere, aintzat hartutako printzipioetatik bigarrenak. Printzipio horren arabera, saihestu behar da, lantzean behingo jokabideen ondorioz alderdi politiko bat legez kanpo uztea, salbu eta, berriro ere, jokabideok zidi politiko bat legez kanpo uzteko behar da alderdi
|
horrek
behin eta berriro edo ezari ezarian ekintza batzuk gauzatzea, eta ekintza horiek agerian uztea, modu zalantzagabean, izan badela demokrazia haustea, eta konstituzio balioen, metodo demokratikoaren eta herritarren eskubideen aurka joatea dakarren ibilbidea. Horren guztiaren adi motaren arteko muga.
|
|
Gehieneko epeak agortzen badira, auzipetua aske utzi behar da lehenbailehen (abenduaren 26ko 127/ 1984 KAE; urtarrilaren 30eko 11/ 1985 KAE; otsailaren 27ko 25/ 1985 KAE; martxoaren 12ko 32/ 1987 KAE; ekainaren 25eko 103/ 1992 KAE, etab.). Nolanahi den ere, eta ikusi dugunez, behin behineko espetxealdia salbuespena da (askatasun eta eskubide guztiak murrizten direlako), eta, beraz, espetxealdi hori ezartzen duen ebazpen judiziala zioduna izan behar da (urtarrilaren 29ko 14/ 1996 KAE; martxoaren 11ko 37/ 1996 KAE; apirilaren 15eko 62/ 1996 KAE; ekainaren 3ko 138/ 2002 KAE; martxoaren 14ko 62/ 2005 KAE, etab.), modu murriztailean interpretatu behar da (1984ko otsailaren 23ko GEEAE. Luberti kasua?); horri eusteko edo hori luzatzeko betekizunak oso zorrotzak dira (martxoaren 11ko 37/ 1996 KAE; martxoaren 12ko 41/ 1996 KAE; uztailaren 15eko 144/ 2003 KAE; apirilaren 18ko 98/ 2005 KAE, etab.), eta aldianaldian epaileak kontrolatu behar du beti, eta nahitaezkoa izateari uzten dion bezain laster bertan behera utzi behar da. Amaitzeko, ez da ahaztu behar beste estatu batek estradizioa eskatuz gero, Estradizio Pasiboari buruzko 45/ 1985 Legeak ezarritakoaren arabera, Espainiako agintariei zein pertsonaren estradizioa eskatu eta
|
horren
behin behineko espetxealdia erabaki dezakeela gehienez ere berrogei eguneko bi alditan, lehenengoa estatu agindei emaileak eskaera aurkez dezan, eta bigarrena eskaera horren izapideak Espainian egin ahal izateko (10 art.).
|
|
Hain zuzen ere, Azañaren behin behineko Gobernuak Errepublikaren Defentsa Legea presako prozedura erabiliz aurkeztu zuen Kongresuan, eta Gorte konstituziogileek onetsi zuten (1931ko urriaren 21eko Legea da, errepublikaren aurkako eraso egintzak ezartzen dituena). Lege
|
horrek
behin behineko Gobernuaren estatutu juridikoaren printzipioetako bat garatzen zuen eta, ikusi dugunez, Konstituzioaren aurrekoa zen, baina 2 xedapen iragankorrak konstituzio indarraldia aitortzen zion Gorte konstituziogileek iraun bitartean eta horiek legea beren beregi indargabetzen ez zuten bitartean. Legearen 1 artikuluan «Errepublikari egindako erasoak» deskribatzen ziren (legeei edo agintarien xedapenei jarkitzera edo horiek ez betetzera bultzatzea, Indar Armatuen Institutuen arteko edo horien eta organismo zibilen arteko diziplinarik ezara bultzatzea, ordena publikoa nahas dezaketen albisteak zabaltzea, erlijio, politika edo gizarte arrazoiengatik pertsonen edo jabetzen aurkako indarkeria egintzak egitea edo horiek egitera bultzatzea, Estatuaren erakundeak gutxietsi ditzaketen ekintzak edo adierazpenak, monarkiaren apologia, suzko armak edo lehergailuak modu ez zilegian edukitzea, justifikazio nahiko ez duten industriak edo eginkizunak bukatzea, aldez aurretik iragarri ez diren edo lan arrazoiekin zerikusirik ez duten grebak, tartekaritza edo adiskidetze prozedurapean jartzen ez direnak, gauzen prezioa justifikaziorik gabe aldatzea, eta funtzionarioen arretarik eza edo arduragabekeria euren zerbitzuak gauzatzean).
|
2008
|
|
2 Inskribatu beharreko sozietate eta erakunde guztien lehenengo inskripzioan identifikazio fiskaleko zenbakia agerraraziko da,
|
hori
behin behinekoa izan arren.
|
|
1 Eskatutako izendazioa ez dagoela erregistratuta adierazten duen ziurtagiria ematen denean, izendazio
|
hori
behin behinean sartzen da izendazioen atalean, ziurtagiria eman denetik hamabost hilabeteko epean. Ziurtagirira izendazio bat baino gehiago bildu denean, ziurtagiri negatiboa jaso duen lehenengo izendazioa bakarrik sartuko da atal horretan.
|
|
Tributuen arloan bada azkentze modu berezirik ere, gainerako alorretan aplikatzen ez dena: zorra ezin denean exekuzio bidean kobratu subjektu pasiboa eta gainerako erantzuleak kaudimengabeak izateagatik, ulertu behar da zor
|
hori
behin behinean azkendu dela, baldin eta preskripzio epean ezin bada birdoitu (TLOren 76 art.). Hariari segiz, zordunaren kaudimengabezia frogatu eta zorra preskripzio epean birdoitzen ez bada, zorra behin betiko azkentzen da, eta Administrazioak azkentze hori adierazi behar du.
|
|
Irizpide horretatik irizpide sustantiboa atera daiteke. Horren arabera, prestazioa kalkulatzeko garrantzia duten egitate eta ezaupide guztiak aintzat hartzen baditu Administrazioak, eta egiaztapenaren bitartez lortutako datuen arabera tributua likidatzen badu,
|
hori
behin betiko likidazioa da. Behin behineko likidazioan, aldiz, Administrazioak prozeduraren hasieran likidatzen du tributua, baina badaki, jakin ere, tributuaren zenbatekoa zehazteko behar diren datu guztiak oraindik ez direla ezagutzen; hori dela eta, Administrazioak datu horiek egiaztatu eta ikertzeko ahalmena du.
|
|
Administrazio kudeatzaileak berak hasierako likidazio
|
hori
behin betiko likidazio bihur dezake. Behin betiko likidazioak, ostera, ezin aldaraz daitezke tributuak aplikatzeko bidean, prestazioaren zenbatekoari buruz Administrazioak duen azken adierazpenak baitira behin betiko likidazioak; beste hitz batzuez esateko, behin betiko likidazioak aldarazi ahal izateko, subjektuak aurkaratu behar ditu horiek, edota berrikuspen prozedura bereziak erabili behar dira.
|
|
Kasu horretan, aurretiazko aktarekin zatika erregularizatzen da tributu egoera, tributuaren zerga egitatea ere zatituta dagoelako, geografiaren aldetik. Aurretiazko aktak behin behineko likidazioa dakar, eta
|
hori
behin betikoaren kontura egiten da. Horrenbestez, aurretiazko aktan jasotako inguruabar eta egitateei begira, erregularizazio proposamena behin betikoa izan litzateke, egiaztapen nahiz ikerketa egokien emaitza delako eta, ondorenez, bihar etzi egitate horiek liratekeelako aldatu.
|
|
Balorazio bien arteko aldea %20 baino txikiagoa bada, bietarik handiena erabiliko da. Haatik, aldea %20 baino handiagoa bada eta Administrazioaren eta subjektuaren artean adostasunik ezin bada lortu, orduan lanbide korporazioek edota elkarteek hirugarren aditua izendatu behar dute,
|
horrek
behin betiko balorazioa egin dezan; balorazio hori aurreko bien artekoa izan behar da, eta enkanterako oinarritzat balio du, ondasunen gaineko karga eta zamak kendu ostean.
|
|
Aurrekoekin batera, Estatuko lurralde osoan zerbitzu publiko batzuen (hezkuntza eta osasuna) gutxieneko prestazioa ziurtatzeko, Estatuko aurrekontuetatik esleipenak egingo zaizkie gutxieneko hori finantzatu ezin duten autonomia erkidegoei. Egoera
|
hori
behin eta berriro errepikatuz gero, Nahikotasun Funtsa berriro kalkulatu litzateke.
|
2011
|
|
1 Familia harrera soila.
|
Hori
behin behinekoa izan behar da, adingabearen egoera dela-eta aurreikus daitekeelako hori berriro sartuko dela bere familian; edo beste babes neurri bat hartu bitartekoa delako, beste horrek izaera egonkorragoa izanik.
|
2012
|
|
3) Konfiskazioaren objektua merkataritza zilegikoa bada, agintaritza judizialak erabaki dezake, objektu hori artatzeko beharrezkoak diren bermeekin, eta prozedura gauzatzen den bitartean, polizia judizialak objektu
|
hori
behin behinean erabili ahal izatea, polizia horren ardura drogen legez aurkako trafikoa zapaltzea den heinean.
|
|
1 Ebasketa egiten dutenei, baldin eta ebatsitakoaren balioa 400 euro baino gehiagokoa ez bada. Falta
|
hori
behin eta berriro egiten den kasuetan, nolanahi ere, lokalizazio iraunkorraren zigorra ezarriko da. Azken kasu honetan, epaileak epaian erabaki dezake lokalizazio iraunkorraren zigorra larunbat, igande eta jaiegunetan betetzea, zigortuaren egoitzatik gertuen dagoen presondegian, 37.1 artikuluko bigarren paragrafoan xedatutakoaren arabera.
|