2005
|
|
Aurreneurrizko idatzoharra inskripzio bihur daiteke, baldin eta inskripzio hori zein pertsonaren izenean agertu, eta pertsona
|
horrek
behin betiko eskuratu badu eskubidea.
|
|
izanez gero, bakoitzak Erregistratzaileen Elkargoko Zuzendaritza batzari aurkeztuko dio bere proposamena,
|
horrek
behin betiko ebazpena eman dezan.
|
2007
|
|
Joera hori baieztatzen du, hain justu ere, aintzat hartutako printzipioetatik bigarrenak. Printzipio horren arabera, saihestu behar da, lantzean behingo jokabideen ondorioz alderdi politiko bat legez kanpo uztea, salbu eta, berriro ere, jokabideok zidi politiko bat legez kanpo uzteko behar da alderdi
|
horrek
behin eta berriro edo ezari ezarian ekintza batzuk gauzatzea, eta ekintza horiek agerian uztea, modu zalantzagabean, izan badela demokrazia haustea, eta konstituzio balioen, metodo demokratikoaren eta herritarren eskubideen aurka joatea dakarren ibilbidea. Horren guztiaren adi motaren arteko muga.
|
|
Hain zuzen ere, Azañaren behin behineko Gobernuak Errepublikaren Defentsa Legea presako prozedura erabiliz aurkeztu zuen Kongresuan, eta Gorte konstituziogileek onetsi zuten (1931ko urriaren 21eko Legea da, errepublikaren aurkako eraso egintzak ezartzen dituena). Lege
|
horrek
behin behineko Gobernuaren estatutu juridikoaren printzipioetako bat garatzen zuen eta, ikusi dugunez, Konstituzioaren aurrekoa zen, baina 2 xedapen iragankorrak konstituzio indarraldia aitortzen zion Gorte konstituziogileek iraun bitartean eta horiek legea beren beregi indargabetzen ez zuten bitartean. Legearen 1 artikuluan «Errepublikari egindako erasoak» deskribatzen ziren (legeei edo agintarien xedapenei jarkitzera edo horiek ez betetzera bultzatzea, Indar Armatuen Institutuen arteko edo horien eta organismo zibilen arteko diziplinarik ezara bultzatzea, ordena publikoa nahas dezaketen albisteak zabaltzea, erlijio, politika edo gizarte arrazoiengatik pertsonen edo jabetzen aurkako indarkeria egintzak egitea edo horiek egitera bultzatzea, Estatuaren erakundeak gutxietsi ditzaketen ekintzak edo adierazpenak, monarkiaren apologia, suzko armak edo lehergailuak modu ez zilegian edukitzea, justifikazio nahiko ez duten industriak edo eginkizunak bukatzea, aldez aurretik iragarri ez diren edo lan arrazoiekin zerikusirik ez duten grebak, tartekaritza edo adiskidetze prozedurapean jartzen ez direnak, gauzen prezioa justifikaziorik gabe aldatzea, eta funtzionarioen arretarik eza edo arduragabekeria euren zerbitzuak gauzatzean).
|
2008
|
|
Balorazio bien arteko aldea %20 baino txikiagoa bada, bietarik handiena erabiliko da. Haatik, aldea %20 baino handiagoa bada eta Administrazioaren eta subjektuaren artean adostasunik ezin bada lortu, orduan lanbide korporazioek edota elkarteek hirugarren aditua izendatu behar dute,
|
horrek
behin betiko balorazioa egin dezan; balorazio hori aurreko bien artekoa izan behar da, eta enkanterako oinarritzat balio du, ondasunen gaineko karga eta zamak kendu ostean.
|