2012
|
|
Gaizkiaren kausa orokorra baldin bada pribazioa errez komprenitzen ahal da duen kalifikazio etiko hori, bere historia osoan konprobatu egiten dena. Azken batean ezagutza unibertsala ezin lortuzkoa baldin bada, esperienzia material orotik gain dagoelako, ezin unibertsal bihurtu daiteke ezer kosmos material honetakoa dena (filosofiaren logikatik diot hori), baina falazia
|
horretan
asko dira kultura orientalean eroriak, eta gu, kultura horren barruan jaioak, falazia hortatik askatu garenok, deitzen diogu hiriko gure auzoari Ilunbeazpi, ilunpeetan bizi direlako eroriak, eta gehienak dira. Baina hor ez dira amaitu nire aberiguazioak, baita teorizatzen dut honela jarraituz:
|
2013
|
|
Izugarrizko arrakasta guretzat.
|
Horretan
asko lagundu zigun Euskal Irratian Pello Zabaleta jaunak Juan Luis Goikoetxea eta niri egin zigun elkarrizketa luzeak.
|
2014
|
|
Unibertsitateko irakasle izatea gizartean ongi ikusia da;
|
horrek
asko janzten omen du. Baina ofizioz irakasle diren guztiak ez dira afizioz izan ohi. Nik arrainak uretan legez ikusten dut Jabier herri literaturaren ikerketan murgildurik; hori duela bere berea esango nuke.
|
|
Sekulako eztabaida sortu zan. Eztabaida
|
horretan
asko ekienak gitxi ziran; gitxi ekienak, asko; ezer ez ekienak, hainbat. Guztiak hartu eben parte.
|
|
Inbidia handia nien Jaunaren maitasunagatik honetan jardun ahal zutenei, milaka heriotza igaro behar bazituzten ere. Eta horrela gertatzen zait, santuen bizitzetan arimak konbertitu zituztela irakurtzen dugunean,
|
horrek
askoz ere debozio handiagoa ematen dit eta baita samurtasun eta inbidia handiagoa ere, sufritzen dituzten martititza guztiak baino. Hauxe delako gure Jaunak niri eman didan joera; geure ahalegin eta otoitzez, beraren errukiagatik, Jaunarentzat irabazten dugun arima bat, egin diezazkiokegun zerbitzu guztiak baino gehiago estimatzen duela iruditzen zitzaidan.
|
2015
|
|
Jakitun eta pentsalariek ere beren bizitza izan ohi dute, eta bizitzak dakarren bilaketak, nola ez, bihurgune eta iraulketak ditu norbanako bakoitzaren ibileran. XX. mendeak
|
horren lekuko
asko du. Gure artean ezaguna dugun A. Huxley-k() 1932an Brave New Word (Bai mundu berria) idatzi zuen, baina urte batzuk geroago baita The Perennial Philosophy ere (Filosofia betirauna, 1945), eleberrietatik erlijioen historia eta gogoetara jauzi egiten zuela.
|
|
Inbidia handia nien Jaunaren maitasunagatik honetan jardun ahal zutenei, milaka heriotza igaro behar bazituzten ere. Eta horrela gertatzen zait, santuen bizitzetan arimak konbertitu zituztela irakurtzen dugunean,
|
horrek
askoz ere debozio handiagoa ematen dit eta baita samurtasun eta inbidia handiagoa ere, sufritzen dituzten martiritza guztiak baino, hauxe delako gure Jaunak niri eman didan joera; geure ahalegin eta otoitzez, beraren errukiagatik, Jaunarentzat irabazten dugun arima bat, egin diezazkiokegun zer bitzu guztiak baino gehiago estimatzen duela iruditzen zitzaidan3.
|
|
Ez karmeldar oinutsen erreforma mehatxupean zegoenean babestea soilik, baita komunitateetan etorkizunerako oinarri eta printzipio onak ezartzea ere.
|
Horretarako
asko begiratzen zion ama prioreak konfiantza osoko, zentzu handiko, buru argiko eta santuak izateari.
|