Emaitzak: 9
2008 | ||
Halaber, irakasle eta gainerako profesionalen esku dago egoera informaletan aldaera informala erabiltzea, egoera formaleko ereduaren alboan alde nabarmena izango duena. Bestetik, eskolako jarduera akademikoaren barruan, lehen esan dugunez, elkarrizketa landu beharreko gaia da, eta | horretarako antzerkia eta rol jokoak oso baliagarri izango zaizkigu. Kontua ez da ikasleei zehatz esatea nola jardun behar duten hizkera informalean, baizik eta antzerki eta rol jokoen gidoiak prestatzen hasten direnean irizpide orokor batzuk ematea (hizkera arduragabea dela, hitzak laburtzea, silabak jatea...) eta haiek sortuko dute. | |
2012 | ||
zela (Zaitegi 1977: 17) eta, beraz, literatura | horretako antzerkiak euskaratzeak euskal antzerkigintzari bultzada garrantzitsua emango ziola: –[...] orea orantzak artzi oi du. | |
Junesek ontsa badaki zertan ari den, bai teoriaz, bai pratikaz, ez beita jakitate hütsean baratü: hamar trajeria badütü emanarazirik eüskaraz, hamekagerren bat frantsesez, Biarno hüllaneko Landa (Lanne) herrian, eta beste zonbat orano eüskaraz idatzirik, emaiteko prestik? 1976ko üdan, Junes pastoral idazle berri agertü zen bere Urdatx/ Santa Grazi herrian, eta izen | hortako antzerkia herritarrek antzeztü zeioen, arrakasta handi bat ardietsiz. Junesek trajeriari noblezia garbi bat ekarten zeion, bai krakan, bai mintzajean, eta molde berri hori zinez gustatü zeitan. | |
2016 | ||
Beraz, horrek ez du gehiago antzerki efektua egiten. Komunitate | horri antzerki efektua sortzen dion gauza bilatu behar da. Erraten delarik unibertsala izatea eta hori guzia, kasik alderantziz bilakatzen da. | |
Larzabalek antzerkiaren inguruan egiten dituen oharrei oihartzuna ematen baitie, garai | horretan antzerkiak zuen eragina ulertzen laguntzen baikaitu. | |
Baina ohargarri da Euskaldun Gazteriaren maila horretan antolatzeko duen nahikeria. Hain zuzen, andereño bat izendatu zuen zentzu | horretan antzerkien biltzeko, alegia Mayi Chorobit, hazpandarra, lan horretan ariko zena eta ondoren antzerkiak banatuko zituena. Ondoko urtean, Piarres Lafittek erranen zuen eskoletako maisuak pleini zirela antzerki testurik ez zutelakoan, beren ikasleekin lantzeko. | |
Antolaketa honek benetako eragina izanen zuen hirurogeiko hamarkadaren bukaera arte Ipar Euskal Herrian. Eta antolaketa | horretan antzerkiak bere lekua bazuen, apaizak antzerkiaz arduratzen ziren ere. «Theatrolarier» titulupean plazaratu artikulu batean azaltzen zaigu: | |
Kritikarik ez dago, garaia aztertzen da, Matalasen garaia eta gertakizunen inguruan gertatutakoak, gorabehera sozialak eta guduei lotutakoak aztertuz. Berriz ere, gogoeta eskertzen zuen Etcheverryk, iduriz garai | horretan antzerkiak gogoetara eramatea eskertzen baitzen. | |
Herriak ez du hizkuntza nagusia erabiltzen, beste hizkuntza ezagutzen du. Hizkuntza | horretan antzerkia sortzen da. Antzerki mota horri definizioa eman nahi zaio, baina hizkuntza nagusian sortzen den antzerkiari definizioa emateko unean, ezaugarri unibertsalak erabiliko dira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 9 (0,06) |
Lehen forma
horretan | 5 (0,03) |
horretako | 1 (0,01) |
horretarako | 1 (0,01) |
horri | 1 (0,01) |
hortako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
hori antzerki | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
hori antzerki bera | 1 (0,01) |
hori antzerki bildu | 1 (0,01) |
hori antzerki efektu | 1 (0,01) |
hori antzerki euskaratu | 1 (0,01) |
hori antzerki gogo | 1 (0,01) |
hori antzerki herritar | 1 (0,01) |
hori antzerki sortu | 1 (0,01) |
hori antzerki ukan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |